• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.320 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

gotti wrote:

Vind het nogal bewuste aandachttrekkerij. Van te voren al wetend dat je het niet goed gaat vinden, maar het toch gaan kijken om het de grond in te trappen. Kan niet geloven dat ie 'm keek om een leuke middag te hebben...

Ja, maar bovendien nog afsluiten met "mijn leven is veranderd". Dat betekent niet alleen dat hij het slecht vindt (dat mag natuurlijk), maar hij maakt dan vervolgens de mensen die wel geraakt waren door de film belachelijk.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Maar dat is sowieso nogal gebruikelijk hier. Kennelijk vinden mensen dat erg slim van zichzelf of zo, terwijl ze niet door hebben hoe ze zichzelf voor lul zetten.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Begrijp niet waarom dat bepaalde mensen belachelijk zou maken.

Irritanter is dat gelul dat mensen hier blijkbaar ondertussen ook bekritiseerd worden op welke films ze kijken. Misschien leuk om voor elke user een zwarte lijst aan te leggen. Films die hij zeker niet mag kijken.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Onderhond wrote:

Begrijp niet waarom dat bepaalde mensen belachelijk zou maken.

Voor sommige mensen heeft die film wel hun leven veranderd. Bij Djelle niet, dat moge duidelijk zijn, maar als je dan zo'n laatste zin nog toevoegt, dan voelt dat toch als een sneer en het belachelijke maken van de mensen die bij de betreffende wel tot nieuwe inzichten e.d. gekomen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Vind dat allemaal veel te ver gezocht, en getuigen van veel te korte teentjes. Hoewel smaak wel deel uitmaakt van je persoonlijkheid vind ik niet dat je je persoonlijk aangevallen moet voelen als je kritiek op je smaak krijgt.

Als bij een film veel over de inhoud gesproken wordt (en je weet ook best hoe er dan gesneerd wordt naar mensen die het inhoudelijk niet boeiend vinden) dan kan zo'n opmerking er best achteraan, zonder dat iemand zich in zijn eer gekrenkt moet voelen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Goh, moest ik me telkens geraakt voelen moest er gesneerd/cynisch uitgehaald worden (meestal dan nog zonder verantwoording) over zaken die bij mij wél werken, dan zat ik dag en nacht bezig.

... Daar moet je inderdaad tegenkunnen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het is allemaal maar hoe het geinterpreteerd wordt, maar bij dit geval stond de opmerking zelfs al in de recensie; lijkt me een aardige uitnodiging voor ruzie.

Het is gewoon niet leuk als iemand een film die voor mij (of een ander) veel betekent te kijk zet. Kritiek mag best en die mag ook best hard zijn, mits onderbouwd, maar voor mij persoonlijk vind ik opmerking als 'Lynch lacht zich gek als hij al die theorien leest en daarom doet hij het ook' disrespectvol. Kortom; als een film iemand echt geraakt en dierbaar is, dan is het vrij flauw om iemand daar op te pakken; eigenlijk net zo flauw als een opmerking over iemands moeder maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Lijkt me een duidelijke verwijzing naar de teleurstelling van de reviewer.

Verder is het flauw om de reviewer op zo'n zinnetje te pakken. Lijkt erg veel op hen grabbelen naar argumenten om hem toch maar in diskrediet te brengen. Doen mensen natuurlijk graag als er kritiek gegeven wordt op een film die hen nauw aan het hart ligt.

maw, je kan wel naar elkaar lopen wijzen, maar daar wordt niemand beter van. Vind zo'n opmerking best kunnen.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Het gaat er vooral om wat anderen ook vinden kunnen, dat heet communicatie.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik snap het niet hoor knisper. Lynch? Iemand pakken? Waar heb ik dat gedaan. Alles wat in mijn recensie stond sloeg op aspecten van de film.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

kos wrote:

Het gaat er vooral om wat anderen ook vinden kunnen.

Anderen kunnen alles vinden. Als je die lijn doortrekt mag je ook iemand's lievelingsfilm geen 0.5* meer geven, want ook dat kan aanstootgevend zijn.

Er zal altijd wel iemand op z'n tenen getrapt zijn, als we daar mee rekening moeten houden kunnen we MM opdoeken. Zolang niemand op de man aangevallen wordt moeten mensen zich maar bewust zijn dat dit een publieke site is waar ieder een mening heeft, dat die haaks kan staan op de jouwe en dat die persoon dat mag melden, zelfs door met een bepaalde film de spot te drijven.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

djelle wrote:

Ik snap het niet hoor knisper. Lynch? Iemand pakken? Waar heb ik dat gedaan. Alles wat in mijn recensie stond sloeg op aspecten van de film.

Je denkt toch niet serieus dat als je met van die termen als

'het lijkt op K3' of 'onnozelheid ten top' of 'komt uit Fawlty Towers gelopen' , 'net zo verhelderend als een fortune cookie van de Chinees' 'iedereen vindt het goed maar het is een wanproduct' 'reclame van mr. Proper is geloofwaardiger', etc. x 100,

niet door hebt dat je liefhebbers van een film persoonlijk aanvalt en natuurlijk ook expres om nutteloze discussies te veroorzaken, dat geloofwaardig is voor anderen hoop ik?

Dat zou wel getuigen van zeer weinig empathisch vermogen. Onstellend weinig zelfs. Derhalve ook volstrekt ongeloofwaardig, alle voorspelbare standaard tegenargumenten ten spijt.

Niet dat je je hier iets van zult aantrekken maar toch.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Anderen kunnen alles vinden. Als je die lijn doortrekt mag je ook iemand's lievelingsfilm geen 0.5* meer geven, want ook dat kan aanstootgevend zijn.

.

Ja, dat is natuurlijk de te verwachten reactie. Als echter vrijwel iedereen er aanstoot aan neemt lijkt het me niet een zo moeilijke conclusie maar goed.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Om het met een sappig Vlaams spreekwoord te zeggen:

"zever in pakskes"

Aangehaalde voorbeelden zijn allesbehalve persoonlijk en zou meer getuigen van een probleem tot relativering. Ik geloof best dat sommige mensen mijn recensies niet graag lezen maar dat gevoel is volledig wederzijds. Daar mag je jezelf ook toe rekenen trouwens, aangezien jouw recensies op dat vlak ook veel te wensen overlaten.

Verder hoeft dat "expres om nutteloze discussies te veroorzaken" er ook niet bij. Dat zijn namelijk rechtstreekse persoonlijke aanvallen.

Klinkt allemaal erg als "jij hebt mijn favoriete film beledigd dus #@#@#@#@". Van zo'n reacties trek ik mij inderdaad maar weinig aan.

kos wrote:

Als echter vrijwel iedereen er aanstoot aan neemt lijkt het me niet een zo moeilijke conclusie

Zal je tegenvallen maar ik krijg ook geregeld positieve reacties.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Het zijn niet eens mijn persoonlijke favorieten. . Ik erger me gewoon dood aan die voorspelbare neerbuigendheid tegenover anderen.

En dan nog denken dat je daarmee serieus genomen wordt, hoe haal je het in je hoofd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Blijkbaar is het te vergaand om te denken dat mensen het verschil begrijpen tussen neerbuigendheid tov een film en neerbuigendheid tov een persoon.

En als je je er werkelijk aan ergert zou ik maar rustig neerzitten en een keertje naar jezelf kijken.

kitscherig homo-erotisch gevangenisdrama met allerlei kunstzinnig bedoelde scenes ... en niet leuke pogingen origineel te zijn

Ik voel me aangerand zeg!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Zeg dat wel, Kos!

Je doet nogal kinderachtig hoor (ook bij Smultronstället nu). Inderdaad eens het verschil leren tussen neerbuigendheid tov een film versus tov een persoon. En dan je lange tenen intrekken.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Mwa, ik vind dat wel meevallen eerlijk gezegd, misschien het laatste stukje een beetje. Lijkt me sterk dat iemand gaat ontkennen dat het homo-erotisch en kunstzinnig bedoeld is.

Belangrijkste punt is dat ik de recensie afsluit met 'niet mijn smaak' in plaats van 'overschat', 'Billy Wilder/John Ford of wie dan ook is talentloos' 'Ik ga liever Sesamstraat kijken' etc.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

in plaats van 'overschat', 'Billy Wilder/John Ford of wie dan ook is talentloos' 'Ik ga liever Sesamstraat kijken' etc.

En waarom zou dat een probleem moeten zijn (gaat toch enkel over de film)?

Enkel dat 'overschat' kan je eventueel nog persoonlijk opvatten, maar zelfs dat kan een normaal mens wel relativeren hoor. Bestaan zelfs topics over (meest onder/overgewaardeerde films op moviemeter).

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Waarom voelen mensen zich hier altijd zo persoonlijk aangevallen als iemand iets zegt over een film wat niet in het straatje past van een aantal users? erg flauw en iets wat ik totaal niet begrijp. Als iemand Kikujiro niet goed vind (mijn nummer 1) kan mij dat echt niks schelen hoor. Ik voel me dan echt niet aangevallen..Discussieren is oke maar dat eeuwige gezever hier. Ik houd voortaan maar mijn mond als ik iets niet goed vind denk ik.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Linn wrote:

Waarom voelen mensen zich hier altijd zo persoonlijk aangevallen als iemand iets zegt over een film wat niet in het straatje past van een aantal users?

Niet. Tenzij je de film gaat vergelijken met Samson en Gert en de intelligentie van koekjes bij de Chinees en het derhalve dus een overschatte film vindt.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Ja maar Kos, wat kan jou dat nou toch schelen? Jij vind het toch goed? Daar gaat het dan toch om? Nu zijn er steeds meer mensen die voortaan hun mond maar houden om vrede te bewaren op moviemeter, nu zullen Onderhond en Djelle dat niet doen waarschijnlijk. Maar ik pas op mijn tellen..Jammer is dat.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Niet. Tenzij je de film gaat vergelijken met Samson en Gert en de intelligentie van koekjes bij de Chinees en het derhalve dus een overschatte film vindt.

Dus je mag een film slecht vinden maar je moet je fluwelen handschoentjes aantrekken om het te bewoorden?

Nogmaals, waarom?

En je mag het dus ook niet overschat vinden.

Waarom?

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Het doel van dergelijke uitspraken is toch evident? Kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich persoonlijk gekwetst kan voelen door zulke uitlatingen. Nu ja, ik maak me er ook niet zo druk om. Liever vergelijkingen die ik met een korreltje zout neem dan gortdroge dertien in een dozijn-argumenten.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Geld op een Nederlandse site dan geen vrijheid van meningsuiting? Lijkt er hier soms bar weinig op. Iedereen zit zichzelf ongelofelijk op te fokken om 1 mening van iemand. Er ontstaan beschuldigingen heen en weer. Gaat dat niet ontzettend ver? Voor mij soms wel en als ik zulke dingen zie baal ik er van en vraag ik me af wat het nut er nog van is dat ik hier zit. Filmkijken is een hobby niet iets om je over op te fokken.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik heb wel het idee dat sommige personen tegen een film aanschoppen om indirect tegen een bepaalde liefhebber van die film aan te schoppen. Maar het is dan weer aan die persoon om er tegenin te gaan of het te negeren (wat denk ik het beste is, dan heeft de schoppende partij er ook het minste lol in)

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

Geld op een Nederlandse site dan geen vrijheid van meningsuiting? Lijkt er hier soms bar weinig op. Iedereen zit zichzelf ongelofelijk op te fokken om 1 mening van iemand. Er ontstaan beschuldigingen heen en weer. Gaat dat niet ontzettend ver?

Dat is de mens eigen denk ik. Daar waar leedvermaak alomtegenwoordig is, is enige zelfrelativering ver te zoeken. Jammer? Zeker. We zullen ons er bij neer moeten leggen vrees ik.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Ik heb dat idee niet. Ik denk dat er hier geen enkele user is die graag tegen een film aan wil schoppen. Maar dat meningen niet zomaar geaccepteerd worden is hier op Moviemeter toch echt een feit dezer dagen.Beetje sad.

@ Us_raider: idd we zullen ons er maar bij neerleggen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

Het doel van dergelijke uitspraken is toch evident?

Een doel?

Kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich persoonlijk gekwetst kan voelen door zulke uitlatingen.
ik ook.

Nu ja, ik maak me er ook niet zo druk om. Liever vergelijkingen die ik met een korreltje zout neem dan gortdroge dertien in een dozijn-argumenten.

Juist. Ik kan ook gewoon iets standaards zeggen als "de inhoud vond ik zwak" of "niet goed uitgewerkt", maar vind het gewoon veel leuker iets te vertellen als "even verhelderend als de fortune cookie bij de chinees om de hoek gisteren". Met een grappige vergelijking (welicht niet voor de liefhebbers) zeg ik ongeveer dezelfde kritiek. En de eventuele beargumenteringen zijn daar toch reeds aan voorafgegaan zoals

"Het spijtige is dat wij als kijker na 90 minuten nog steeds niet meer weten dan het feit dat hij inderdaad een egoistische eikel was die nu het deksel op de neus krijgt,"

enzoverder.

Moet je je daar druk in maken? Welnee. Veel officiele recensenten (bij ons in Belgie toch) schrijven op een gelijkaardige manier. Ik ben daar niet gekwetst door.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

jordybeukeboom wrote:

Ik heb wel het idee dat sommige personen tegen een film aanschoppen om indirect tegen een bepaalde liefhebber van die film aan te schoppen.

Is dat niet een beetje héél ver gezocht?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.