• 178.091 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.468 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

djelle wrote:

(quote)

Is dat niet een beetje héél ver gezocht?

Nee, verre van. Sommige gebruikers willen koste wat het kost hun imago hier vasthouden. Iedereen doet dat, sommigen helaas te krampachtig en te 'bloody obvious'.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Mug wrote:

Nee, verre van. Sommige gebruikers willen koste wat het kost hun imago hier vasthouden. Iedereen doet dat, sommigen helaas te krampachtig en te 'bloody obvious'.

Zo erg dat sommige mensen liever niet posten omdat er anders weer vervelend gezeik komt op hun mening.

Erg, vind je niet ?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Erg? Nee hoor, dan sta je uitermate zwak in je schoenen. Het gaat nu eenmaal om de manier van je mening verkondigen. Daar schiet het bij sommigen nogal tekort.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Mug wrote:

Erg? Nee hoor, dan sta je uitermate zwak in je schoenen.

Nee, dan heb je geen zin in mensen die met onzinnig gezever aankomen over welke film je wel en niet mag zien, over hoe je niet openstaat en hoe bevooroordeeld je wel bent. Persoonlijke aanvallen en gelul over personen die ze niet eens kennen.

Da's niet iets waar mensen op zitten te wachten als ze hun mening geven op een filmsite.

Wie wel zwak in z'n schoenen staan ? Zij die zich aangevallen voelen wanneer er afgegeven wordt op een film die ze leuk vinden misschien ? Lijkt me eerder.

En verder nogmaals, ook jij maakt je daar graag schuldig aan, dus beetje zinloos om hier het heilige boontje uit te hangen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Tja, sommige mensen zijn nu eenmaal ook bevooroordeeld Onderhond, die eeuwige ontkenning (imago building, hoe puberaal) daar worden mensen strontziek van. Tevens ben ik ook van mening dat sommigen (imago building) niet willen openstaan voor andermans kritieken en andersoortige films die niet passen binnen hun gefabriceerde straatje. Maar goed, dat hebben we al eerder lang en breed bediscussieerd.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

En verder nogmaals, ook jij maakt je daar graag schuldig aan, dus beetje zinloos om hier het heilige boontje uit te hangen.

Heb ik dat ontkend in onze vorige soortgelijke discussie? Integendeel.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Mug wrote:

(quote)

Alsof dat wat uitmaakt, het internet is daar bij wijze van spreken voor uitgevonden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Blijkbaar is het te vergaand om te denken dat mensen het verschil begrijpen tussen neerbuigendheid tov een film en neerbuigendheid tov een persoon.

Nu moet ik zeggen dat jij daar soms ook aanleiding toe geeft. Jij zegt soms niet simpelweg dat je een film klote vindt, maar zegt dan iets als 'een film voor domme mensen' of 'een film voor mensen die van dit of dat houden'. Dan beperk je je niet tot wat jij van de film vindt, maar zeg je iets waar mensen (die de film goed vinden) zich door aangesproken voelen.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Linn wrote:

Geld op een Nederlandse site dan geen vrijheid van meningsuiting?

Dat iemand je aanpakt vanwege je mening, hoort daar toch ook bij?

Pas als men hier meningen over films gaat filteren heb je een punt.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Een film voor domme mensen?? Heb ik OH nog nooit horen zeggen. En op zich zeg je niets verkeerd met je idee te geven voor wie de film volgens jou geschikt is. Is niet per se beledigend.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

djelle wrote:

Is dat niet een beetje héél ver gezocht?

Misschien wel. Laat ik zeggen dat ik het idee heb dat gebruikers in hun commentaren soms de boel wat aandikken om anderen te treiteren. Die gaan daar dan weer op in, en dan heb je weer zo'n haatdiscussie.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mja, dat kan natuurlijk maar lijkt me heel onwaarschijnlijk. Alleen al omwille van hetgeen hier reeds aangehaald is:

geen zin in mensen die met onzinnig gezever aankomen over welke film je wel en niet mag zien, over hoe je niet openstaat en hoe bevooroordeeld je wel bent. Persoonlijke aanvallen en gelul over personen die ze niet eens kennen.

Kan me echt niet voorstellen dat iemand zoiets wil uitlokken (en ik kan het weten, plezant is anders).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Mug wrote:

Tja, sommige mensen zijn nu eenmaal ook bevooroordeeld Onderhond

Inderdaad Mug, je hoeft het mij niet te vertellen.

Wouter wrote:

Nu moet ik zeggen dat jij daar soms ook aanleiding toe geeft. Jij zegt soms niet simpelweg dat je een film klote vindt, maar zegt dan iets als 'een film voor domme mensen' of 'een film voor mensen die van dit of dat houden'.

Ik heb dat ooit wel gedaan ja. Veel zal het echter niet gebeurd zijn en ik ben daar ook doelbewust mee gestopt. Laatste keer bij mijn weten was in 2004 bij Finding Nemo ofzo?

Punt is waar je de grens trekt en hoe je jezelf daar aan houdt. Er is een groep mensen voor wie recensies van films nergens als persoonlijke aanvallen kunnen gelden. Ik heb nergens kritiek op mensen hun smaak, ik deel enkel de mijne mee. Dat er mensen zijn die kritiek op hun favoriete film meteen als kritiek zien op zichzelf en zich daarbij dan dubbel storen omdat het aangedikt is of sappig gebracht wordt zal best dan.

Blijft wel dat ik nergens voorbij mijn zelfgetrokken grens ga, iets wat een aantal mensen hier consequent wel doen.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

djelle wrote:

Een film voor domme mensen?? Heb ik OH nog nooit horen zeggen. En op zich zeg je niets verkeerd met je idee te geven voor wie de film volgens jou geschikt is. Is niet per se beledigend.

Je maakt daar toch echt mensen voor dom uit. vergeef me overigens de letterlijke bewoordingen. Ik bedoelde dat je iets over de films zegt door het via de liefhebbers ervan te doen. Zag dat OH dat zichzelf al bewust heeft afgeleerd, trouwens.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Heb enkele pagina's met berichten doorgelezen en moest er wel om lachen. 'k Blijf het redelijk triestig vinden dat bepaalde users geen commentaar kunnen verdragen op hun favoriete films. Of die commentaar nu mooi verbloemd of eerder grof getint is, zolang het bij de essentie (= de film) blijft is er toch niks aan de hand? Meningen verschillen nu eenmaal...

Users die zich bij zulke commentaren verongelijkt voelen moeten maar eens in eigen boezem tasten en kijken wat ze zélf bij andere films of topics posten. 't Is echt lachwekkend als je al hun commentaren op een rijtje zou zetten, hoe ze zichzelf zo tegenspreken in hun handelen. Tja...

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

djelle wrote:

Ik snap het niet hoor knisper. Lynch? Iemand pakken? Waar heb ik dat gedaan. Alles wat in mijn recensie stond sloeg op aspecten van de film.

Dat Lynch sloeg inderdaad niet op jou en ik gebruikte jouw voorbeeld meer om mijn algemene mening wat betreft dit onderwerp duidelijk te maken. Het ging me trouwens vooral om dat (nare) zinnetje, daarom heb ik er ook heel bewust hier op gereageerd, aangezien je recensie verder met de film te maken had (en ik de betreffende film niet eens heb gezien).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Users die zich bij zulke commentaren verongelijkt voelen moeten maar eens in eigen boezem tasten en kijken wat ze zélf bij andere films of topics posten.

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen het wel eens doet of gedaan heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat sommige users BEWUST consequent in hun posts op de liefhebbers afgeven. Keer op keer. Dat is haat zaaien.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Linn wrote:

Geld op een Nederlandse site dan geen vrijheid van meningsuiting? Lijkt er hier soms bar weinig op.

Niemand beweert hier dat de users hier hun mening niet mogen geven. Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je het recht heb om een discussie aan te zwengelen op het moment dat een uitspraak van iemand je in het verkeerde keelgat schiet en deze discussie is niets meer of minder dan dat. Hoewel niet iedereen de formulaties van bepaalde users kan waarderen, heb ik hier niemand zien beweren dat het niet zou mogen en bovendien is er geen enkele uitspraak van de site verwijderd. Zo negatief als je deze situatie schetst, is sterk overdreven.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen het wel eens doet of gedaan heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat sommige users BEWUST consequent in hun posts op de liefhebbers afgeven. Keer op keer. Dat is haat zaaien.

Afgeven op de liefhebbers? Of afgeven op de film? Wat mij betreft mogen users die afgeven op andere users hierover aangesproken worden.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Het ging me trouwens vooral om dat (nare) zinnetje, daarom heb ik er ook heel bewust hier op gereageerd, aangezien je recensie verder met de film te maken had

Tja, ook dat zinnetje gaat over de film hoor.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ik ben er ook van overtuigd dat sommige users BEWUST consequent in hun posts op de liefhebbers afgeven. Keer op keer. Dat is haat zaaien.

Dat is me veel te vergezocht. Ik ken hier absoluut niemand die elke keer opnieuw de liefhebbers beledigd in een filmbespreking.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Het gaat er vooral om wat anderen ook vinden kunnen, dat heet communicatie.

Kan ik wel een beetje inkomen. Los van het feit of iemand gelijk/ongelijk heeft in deze discussie is het sowieso aangenamer moesten mogelijke conflicten vermeden kunnen worden, zonder dat we daarbij natuurlijk aan zelfcensuur gaan doen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

(quote)

Dat is me veel te vergezocht. Ik ken hier absoluut niemand die elke keer opnieuw de liefhebbers beledigd in een filmbespreking.

Misschien zijn er wel users die zich keer op keer bewust aangevallen voelen .

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Halcyon wrote:

Misschien zijn er wel users die zich keer op keer bewust aangevallen voelen .

Het is ook frustrerend wanneer je favoriete films worden aangevallen, vooral als het onterecht is ( ) Altijd onterecht natuurlijk. Ik vind het ook heel vervelend wanneer stemgedrag van users niet eens meer een kwestie van smaak is maar eerder een statement of een principiele antiestem.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

vind het ook heel vervelend wanneer stemgedrag van users niet eens meer een kwestie van smaak is maar eerder een statement of een principiele antiestem.

Yup, is uiteraard belachelijk. Maar daarmee zetten ze alleen maar zichzelf in de zak vind ik. Mij stoort het verder weinig... Die gemiddelde scores enzo zijn ook zo relatief.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Ik vind het ook heel vervelend wanneer stemgedrag van users niet eens meer een kwestie van smaak is maar eerder een statement of een principiele antiestem.

Inderdaad erg vervelend. Vooral (Amerikaanse) komedies en actiefilms uit de jaren 80 en 90 hebben hier last van. Vaak veel onvoldoendes, maar haast niemand die daar zelfs maar een verantwoording voor geeft. En als ze het al doen of wanneer je er dan om vraagt zeggen ze iets onzinnig als 'vond het niet realistisch' oid. Tjah. Zeg dan meteen dat je dat soort films niet begrijpt, niet kan omgaan met simpel over the top entertainment of gewoon een antistem geeft omdat het -zoals Mug het zo mooi verwoordt- niet past past binnen je eigen gefabriceerde straatje.

Die gemiddelde scores zijn inderdaad zo relatief.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

djelle wrote:

gewoon een antistem geeft omdat het -zoals Mug het zo mooi verwoordt- niet past past binnen je eigen gefabriceerde straatje.

Dan is het toch geen antistem? Dan is dat een goede weerspiegeling van je filmbelevenis. Bovendien zijn begrijpen en waarderen twee hele verschillende begrippen.

djelle wrote:

Die gemiddelde scores zijn inderdaad zo relatief.

Daar ben ik het dan wel mee eens.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Dan is het toch geen antistem? Dan is dat een goede weerspiegeling van je filmbevenis.

Je moet het zo bekijken dat hier mensen zijn die er gewoon niet voor openstaan omdat ze niet buiten dat straatje kunnen denken. Dat straatje bevat normen en waarden waar die films soms vierkant hun laars aan lappen, en alleen daarom wordt soms een laag cijfer gegeven, als een soort van statement. Een antistem dus.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Je moet het zo bekijken dat hier mensen zijn die er gewoon niet voor openstaan omdat ze niet buiten dat straatje kunnen denken. Dat straatje bevat normen en waarden waar die films soms vierkant hun laars aan lappen, en alleen daarom wordt soms een laag cijfer gegeven, als een soort van statement. Een antistem dus.

Vind ik ook niet kloppen.

Een antistem is ofwel een stem op een film die je niet gezien hebt (wat niet toegestaan is) of een stem die lager uitvalt dan je eigen persoonlijke beoordeling (om ev. het gemiddelde te beïnvloeden of een statement te maken).

Als mensen nu eenmaal lak hebben aan 80s actiefilms kunnen ze gewoon daarop lage stemmen uitdelen. Heeft weinig met antistemmen te maken.

Ook daarin moeten mensen maar leren relativeren. Enige nadeel is dat het voor fans van zulke genres veel lastiger wordt om aanraders te vinden binnen dat genre. Vind dat ook een groot gemis, enige wat je kan doen is bepaalde mensen vooral films afraden.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Als mensen nu eenmaal lak hebben aan 80s actiefilms kunnen ze gewoon daarop lage stemmen uitdelen. Heeft weinig met antistemmen te maken.

Natuurlijk. Maar alles hangt af van de redenen waarom ze het laag beoordelen. Ik ben er zeker van dat hier mensen zijn met het idee dat cinema absoluut op zijn minst een snugger plot moet hebben oid, en daardoor alleen al zo'n stem (als statement) uitbrengen die -inderdaad- stiekem lager uitvalt dan hun eigen filmbeleving.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.