• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.694 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

dragje wrote:

"dit moet je op een groot scherm gezien hebben" in deze context is geen argument maar een bewering c.q. opvatting.

Maar wordt al te vaak als argument gebruikt om een ander's mening te ondermijnen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Iemand anders filmervaring omschrijven als een geconserveerd stuk fruit met blikken nasmaak heeft weinig te maken met het eigen enthousiasme.

Verder lijkt het me vooral nuttig eens tegen jezelf te gaan discussiëren. Als het je bij jezelf zo goed lukt je goeie intenties te zijn kan je dat toch bij een ander ook wel. Een ander houdt steeds stug aan z'n eigen vooroordelen maar gelijkaardige uitingen van meneer zijn enkel goed bedoelde enthousiaste uitbarstingen.

Een kus van de juffrouw en een bank vooruit, zo goed ?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Terrechte opmerkingen van Onderhond. Baswas gebruikt veel metaforen en beeldspraken, maar de ondermijningen en persoonlijke beschuldigingen zitten er toch altijd wel onder de gordel dik in gewreven in sommige discussies. En aanvankelijk vond ik niet echt dat er een probleem was (basicly suggesteren dat de film misschien beter overkomt op groot scherm moet best kunnen), tot het moment dat er weer regelrechte analysen gesteld werden van de tegenstrijdige figuren hun persoonlijkheid (vermeende tekortkomingen etc) die de miskenning van het kunstwerk Suna no Ona zogezegd verklaarden.

In principe moet het allemaal kunnen hoor, maar sommigen hebben blijkbaar nog steeds niet door dat een niet-beschuldigende voorstelling van de eigen visie ernaast leggen (ook al deden ze dat al eerder) of onschuldige vraagstellingen ('had je het ook zo gezien dat de regisseur dat daarmee wilde zeggen?') veel constructiever en gezelliger werken.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Onderhond wrote:

Een kus van de juffrouw en een bank vooruit, zo goed ?

BASWAS wrote:

Blinde scoringsdrift lijkt die openheid in de weg (naar de top?) te staan.

Het antwoord NEEN op je vraag zou al bekend geweest kunnen zijn!

djelle wrote:

... de ondermijningen en persoonlijke beschuldigingen zitten er toch altijd wel onder de gordel dik in gewreven ...

Bij iemand die zijn eigen broek nog niet heel goed kan ophouden, is het ook zo verdomde lastig om te zien waar de authentieke gordel zich nou precies bevindt. Mijn excuses voor het eventueel teweeggebrachte ongemak dat dit bijna niet te missen schot in open doel zou kunnen gaan veroorzaken!

... veel constructiever en gezelliger werken.

Constructivisme en gezelligheid mogen dan wel van allebei de kanten komen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Bij iemand die zijn eigen broek nog niet heel goed kan ophouden, is het ook zo verdomde lastig om te zien waar de authentieke gordel zich nou precies bevindt.

Het is weer gezellig.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

BASWAS wrote:

Bij iemand die zijn eigen broek nog niet heel goed kan ophouden, is het ook zo verdomde lastig om te zien waar de authentieke gordel zich nou precies bevindt.

Fair en inhoudelijk discussieren over een thema blijkt (weer maar eens) toch zo moeilijk (zélfs als het er nu net over gaat)... Wat een onzin weer.

Misschien omdat de juist erg authentieke gordel te hard aankomt en de broek maar niet wil afvallen toch maar weer deze onzinnige poging om de eigen loshangende maatbroek te beschermen?

Ik kan ook in figuurlijke synoniempjes treiteren hoor.

Constructivisme en gezelligheid mogen dan wel van allebei de kanten komen.
Ja? En had ik dan ook maar iets lulligs over jou bij Suna no Onna gezegd die je lullige tegenreactie rechtvaardigde? Ik dacht het niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zucht. Zo is het wel genoeg.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Zelfs in het topic De manier van communiceren op MM Kunnen sommige mensen nog niet aardig tegen elkaar blijven en op een respectvolle manier communiceren. So sad...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Het is gewoon een stelletje provocateurs dat elkaar blijft ophitsen

Een speeltuin vol moeilijkdoenerij, woordvervorming en misinterpretatie.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Nope, maar het is toch fijn als een lievelingsfilm van je een hoge beoordeling krijgt.

Wat interreseert mij het nou of één van mijn favoriete films een hoge beoordeling krijgt? 't is hooguit handig als je een film nog niet gezien hebt en selecteert welke film je wil zien.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

kos wrote:

Ik snap echt niet wat de toegevoegde waarde is van zeveren over dat een film in een lijst voor jouw gevoel te hoog of te laag staat. Zal wel aan mij liggen.

Ik ga ook niet keer op keer zitten mekkeren dat zo'n puberfilmpje als Survive Style 5+ zo hoog staat, zal de smaak van andere mensen wel zijn.

Precies,

Daarom heb ik ook mijn eigen top 100

En als er dan verdomme een film te hoog of te laag staat, verander ik het!

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

danuz wrote:

Het is gewoon een stelletje provocateurs dat elkaar blijft ophitsen

Een speeltuin vol moeilijkdoenerij, woordvervorming en misinterpretatie.

Dat is het ook inderdaad. Veel gezeur om niets .

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Mee eens.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Vinokourov wrote:

(quote)

Dat is het ook inderdaad. Veel gezeur om niets .

Dan lees je het toch niet, wat maakt het jou nou uit?

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Dan lees je het toch niet, wat maakt het jou nou uit?

Slap argument natuurlijk. Hoe (en op basis van wat) kun je nou van te voren bepalen wat je wel of niet wilt lezen ?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Vinokourov wrote:

(quote)

Slap argument natuurlijk. Hoe (en op basis van wat) kun je nou van te voren bepalen wat je wel of niet wilt lezen ?

Als je weet wat hier speelt, zou je dit topic over kunnen slaan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Persoonlijk vind ik dit een waardevol topic. Het opent een discussie over de manier van omgaan tussen leden onderling.

En het functioneert deels als bliksemafleider voor soortegelijke discussies die anders bij de films zelf terechtkomen.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Met hier en daar een oorlog heb ik al gezien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Op zich is het beter al uw frustraties, moesten die er zijn, hier bijeen te zetten. Dan kan de rest van het forum over film gaan.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

(uit: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb)

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Vervolg reactie op Ramon bij La Strada (1954)

Verder zijn mijn recensies idd doorgaans vrij snedig. Is iets anders dan 'uit de tent lokkend'. Daar moet je gewoon tegenkunnen (moet ik ook doen bij mijn films). Dat het hol is, daar is lang niet iedereen het over eens. Onderhond en andere users beweerden zelfs al verschillende malen het tegendeel.

maar ik geloof niet dat al deze reacties buiten jouw schuld zijn ontstaan.

Dan moet je maar eens gaan kijken wie er beginnen op de man spelen is bij La Strada. Ik had het in mijn review iig enkel over de film.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

djelle wrote:

Dan moet je maar eens gaan kijken wie er beginnen op de man spelen is bij La Strada. Ik had het in mijn review iig enkel over de film.

Doe niet zo schijnheilig. Je quote een inhoudelijk bericht van Ramon K met 'grote gaap'.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Gaat er hier toch over wie er "begon met" ? Voor de grote gaap heb ik al een heleboel verwijten in het rond zien vliegen, waaronder een aantal die mij ook steeds meer beginnen irriteren.

Ik schreef het daar al een keertje, maar hier opnieuw dan:

"Laat mensen nu maar gewoon de films kijken die ze willen kijken. Niks mis met afraden, maar dat geschipper elke keer over het waarom iemand een film kijkt. Feit dat iemand zichzelf als filmliefhebber inschat is reden genoeg lijkt me."

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En die irritaties daar gaat het natuurlijk om., niet om wie begon.

Doet me denken aan de kleuterschool 'nee hij begon'.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Da's inderdaad het cliché, maar dat verbergt niet dat het nog steeds om de aanstokers gaat. Irritaties komen er wanneer je als gebruiker op de man gepakt wordt ipv op je argumenten.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Doet me denken aan de kleuterschool 'nee hij begon'.

Het komt simpelweg daar op neer. Als ik niemand aanval, dan moet ik ook geen persoonlijke aanval krijgen. Degene die de zijn boekje te buiten gaat is in fout. Niemand anders.

En ja, als je constant verwijten t.e.m. gescheld naar je kop geslingerd krijgt, volgt ook al eens zo'n flauwe tegenreactie (ook Ramon's bericht zat trouwens weer vol vooringenomen conclusies en insinuaties wat ik zogezegd zou tekortschieten e.d.). Maar dat is dan meer om mijn ongenoegen over de smerige manier van op de man te spelen te uiten.

Het is niet onlogisch dat iemand al eens een duwtje teruggeeft omdat hij constant geslagen wordt. Al is het maar om iemand wakker te schudden. Dat maakt hem daarom toch niet medeplichtig aan het zonder reden beginnen slaan in de eerste plaats?

Onderhond wrote:

Da's inderdaad het cliché, maar dat verbergt niet dat het nog steeds om de aanstokers gaat. Irritaties komen er wanneer je als gebruiker op de man gepakt wordt ipv op je argumenten.

Voila.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

(ook Ramon's bericht zat trouwens weer vol vooringenomen conclusies en insinuaties wat ik zogezegd zou tekortschieten e.d.).

Ga toch weg man: voor jouw 'gaap' was er nog geen bal aan de hand! En ik vind het frappant dat OH je steeds helpt en steunt. Waarom toch??

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

"Laat mensen nu maar gewoon de films kijken die ze willen kijken. Niks mis met afraden, maar dat geschipper elke keer over het waarom iemand een film kijkt. Feit dat iemand zichzelf als filmliefhebber inschat is reden genoeg lijkt me."

Jij raadt de 'moviemeter-pakket-service' keer op keer af zodat je favoriete films niet in gevaar komen?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ramon K wrote:

Jij raadt de 'moviemeter-pakket-service' keer op keer af zodat je favoriete films niet in gevaar komen?

Ja ? Ik zeg toch ook in m'n berichtje dat je quote, "niks mis met afraden". Begrijp je even niet.

Verder was het moddergooien in de discussie rond La Strada wel degelijk al lang begonnen voordat er gegaapt werd, of dat nu met jou 'Ramon) was weet ik verder niet, gaat het mij ook niet om.

En waarom ik djelle "help" ? Ik uit enkel kritiek op mensen die er steeds weer in slagen om zichzelf boven andere te verheffen of mensen die persoonlijke aanvallen plaatsen op recensies die zich enkel op de film concentreren. Djelle is daar nu eenmaal vaak het slachtoffer van, maar dat heeft verder met mijn kritiek niks te maken.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ga toch weg man: voor jouw 'gaap' was er nog geen bal aan de hand!

O Nee? Lees je berichtje er maar nog eens op na. Allerlei insinuaties waarbij je er zomaar vanuit gaat dat ik zogezegd niet zou nadenken over dingen, de levenservaring mis/emotioneel tekortschiet of iets in die trant. Je zegt het zelfs nog eens letterlijk:

'Maar wanneer je Gelsomina dan met Bassie gaat vergelijken dan vind ik dat je zo'n klik met bepaalde cinema wel duidelijk mist.'

Gewoon weer een staaltje van de man onderuithalen ipv zich idd te concentreren op de argumenten an sich. En daar reageer ik dan even bitsig op. Heel begrijpelijk.

En ik vind het frappant dat OH je steeds helpt en steunt. Waarom toch??
Zie onderhonds reactie. En er zijn zo wel meer users die af en toe eens bijspringen omdat ze ook niet akkoord zijn met dergelijke praktijken. Godzijdank. Je denkt al genoeg dat dit allemaal maar normaal is.

Trouwens, ik denk dat het feit dat OH daar zelf ook nu en dan mee te maken krijgt er ook wel iets mee te zien heeft he...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.