- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
En dat wil ik ook, waardering. Of dat nu 1 op de 100, of 1 op de 2 gebruikers is alhier, maakt mij geen donder uit.
Uit 'ervaring' [kriebel] weet ik ook wel dat men na vele jaren hier wel een idee hebt aan wie je jouw favorieten en/of ontdekkingen wilt aanraden. Een plaatsje in een top- of tiplijst heeft daar niets mee te maken. Een plaatsje in zo'n lijst zal juist de aandacht trekken van hen voor wie de film in jouw ogen niet bedoeld is. Kul dus.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dan vind je het maar kul en blijf je maar blind voor je uitstaren, er zijn meerdere voorbeelden geweest die het erg fatsoenlijk doen in tip/toplijsten totdat de film in de pakketservice gegooid werd.
Blijft zo dat die films wat moeilijker te vinden zijn en zij met 0 interesse zullen de film niet snel zien. Door de pakketservice ligt dat anders. In elke lijst kan je vooraf al 5/10 namen aanduiden waar je een onvoldoende van kan verwachten.
En mij maakt het weldegelijk wat uit of de waardering in een 1/100 schaal zit of een 1/2 schaal. In het laatste geval zal de film makkelijk nieuwe liefhebbers aantrekken terwijl in het eerste geval de film in een hoekje blijft liggen. Ook daarvan voorbeelden genoeg lijkt me.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Daarom noem ik je standpunt ook verschrikkelijk elitair. Je wilt mensen het recht ontnemen om sommige films te bekijken. Als je zo graag wilt dat films in the picture blijven, begin dan een website / weblog waar je jouw favoriete films analyseert.
Je hoort mij toch ook niet huilen dat door o.a. jouw stemgedrag 'klassieke' cinema lager en lager in de lijsten komen te staan [kom niet aanzetten met het argument dat ik meerdere malen uit jouw toetsenbord heb zien ontvallen dat jouw ene 0,5* waardering geen/weinig effect heeft op het gemiddelde]. Of dat mijn nummer 2, Marcelino Pan y Vino, die nu ook via de pakketservice te bekijken is, vreemdgenoeg veelal lage beoordelingen krijgt. Ik ben juist blij dat zo veel mogelijk mensen een film zien, zodat dat kan leiden tot discussies ipv elkaar veren in de kont te steken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Volgens mij noem je je eigen verzonnen standpunt vooral verschikkelijk elitair. Het heeft maar bitterweinig te maken met wat ik zeg.
"Je wilt mensen het recht ontnemen om sommige films te bekijken" 
Ik ben het een beetje beu te discussiëren met mensen die niet willen lezen wat er staat. En zo zijn we weer mooi waar we moeten zijn (mbt dit topic).
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Dat is wel de interpretatie die ik verkrijg uit jouw posts. Een titel mag niet in de pakketservice omdat er dan zo'n 5-10 personen die film laag zullen beoordelen en dat is iets wat je wilt voorkomen.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Discussieren is niet alleen lezen, maar ook dingen zo formuleren dat het geen ruimte biedt voor verschillende interpretaties, Onderhond.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik snap het niet helemaal. Op de pakketservice kan je toch niemand 'aanduiden'? Wie de film wil zien heeft zich toch maar gewoon vrijwillig op te geven?
Het klopt dat je al meermaals aangegeven hebt dat je ook geen voorstander bent dat enkel de liefhebbers van bepaalde films zouden mogen beoordelen, Onderhond. Maar waarom ben je dan tegen een systeem die de films net beschikbaarder maakt voor de niet-geintreresseerden?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Discussieren is niet alleen lezen, maar ook dingen zo formuleren dat het geen ruimte biedt voor verschillende interpretaties, Onderhond.
"Ik wil anime films ook niet voorbehouden voor een bepaald publiek"
Hoe je vanuit zulke uitspraken kan interpreten dat ik "mensen het recht wil ontnemen om sommige films te bekijken" is mij echt compleet niet duidelijk.
Ik spreek enkel mijn gevoel uit dat ik de gang van zaken jammer vindt. Daarbij zeg ik duidelijk dat ik niemand de keuze wil ontnemen een film te kijken. Als je die twee niet rustig naast elkaar kan zien dan kan ik toch echt niks meer doen. Of Jordy moest het bold tagje weer invoeren, misschien met extra rode indicaties, beetje laten flashen en het als een lichtkrant laten voorbijscrollen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zijn tig films in de pakketservice, maar ik teken me niet op alle lijsten in. Enkel de titels die me interesseren teken ik me voor in.
Films die ik niet in de videotheek kan huren, en ik ben geen downloader.
Om liefhebber te kunnen worden, zul je toch eerst eens kennis moeten hebben gemaakt. Door de pakketservice komen er juist meer liefhebbers bij van de verschillende genres die er aan bod komen. Dus erg mooi systeem.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Zoals we wel van elkaar gewend zijn, OH, dikken we graag onze argumentatie extra aan (bij afwezigheid van flikkerende bold-tags]. Ons grootste struikelpunt ligt bij het vergetelheid argument. Jij legt je puur toe op de positie in tip- en toplijstjes, terwijl er legio mogelijkheden zijn (forum discussies genres + landen, scrollen door stemlijstjes van 'gelijksoortige stemmers', een weblog of iets in die kader) om die vergetelheid zo veel mogelijk te niet te doen.
Tevens, een hoge waardering van een van mijn favoriete films doet mij meer dan 10 lage waarderingen daarvoor.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Door de pakketservice komen er juist meer liefhebbers bij van de verschillende genres die er aan bod komen. Dus erg mooi systeem.
Maar het neemt niet weg dat het inderdaad vaak nadelig is voor het stemgemiddelde van de film. Dan is het wel degelijk begrijpelijk dat een fan dat jammer kan vinden. Waarmee die uiteraard niet zegt dat ie op zich tegen die service is.... Okee, ik denk dat ik mee ben. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Het is nu eenmaal zo dat die 50000 mensen op MM sneller in een toplijstje zullen neuzen dan door het forum zullen spitten op zoek naar tips.
Het enige 'tip-productieve" topic dat ik ken is "uit welke film komt deze scene". Verder zie ik vooral wel wat namen voorbijvliegen die me weinig tot niks zeggen en ik links laat liggen ... tot ik ze weer eens zie opduiken in een tip/toplijst. Het forum is voor een klein deel van MM, de lijsten hebben een veel breder publiek die van zichzelf uit op zoek zijn naar tips. Ik bereik liever die laatste groep eerlijk gezegd.
Verder leg ik me uiteraard niet uitsluitend toe op de lijsten, als er iemand films promoot in allerhande threads hier ben ik het wel. Alleen is het effect daarvan veel kleiner.
Ik heb ook niks tegen het principe van de pakketservice, zeker niet zoals kappeuter het hierboven beschrijft. De realiteit is nu eenmaal wat anders met geregeld negatieve gevolgen voor mijn favorieten. Ik vind dat (terecht lijkt me) jammer. Maar blijkbaar moet je oppassen met dat te melden zonder dat mensen meteen denken dat ik pro-kijkverbod ben.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Een discussie over het voeren van een discussie 
Mensen, wie, wat, hoe, welke, stem men ook geeft, het is maar 1 stem. Niets meer of minder.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Een discussie over het voeren van een discussie 
Mensen, wie, wat, hoe, welke, stem men ook geeft, het is maar 1 stem. Niets meer of minder.
1 + 1 = 2 + 1 = 3 enz. Oplaatst kan dat een gemiddelde toch aardig omhoog of omlaag halen.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
1 + 1 = 2 + 1 = 3 enz. Oplaatst kan dat een gemiddelde toch aardig omhoog of omlaag halen.
Verandert dit uw smaak dan?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Nope, maar het is toch fijn als een lievelingsfilm van je een hoge beoordeling krijgt.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Hm.
Misschien voor u, Ik kan er echt niet mee zitten als een film die ik als meesterwerk had bestempel door derden de grond in wordt geboord.
Ik vind het pas een beetje jammer als de onderbouwing zwak is. Bijvoorbeeld als iemand een film als "Suna no onna" bestempeld met bijvoorbeeld een oneliner: "zandbak voor kleuters 0.5".
Maar dan nog haal ik waarschijnlijk mijn schouders op.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Hm.
Misschien voor u, Ik kan er echt niet mee zitten als een film die ik als meesterwerk had bestempel door derden de grond in wordt geboord.
Ik vind het pas een beetje jammer als de onderbouwing zwak is. Bijvoorbeeld als iemand een film als "Suna no onna" bestempeld met bijvoorbeeld een oneliner: "zandbak voor kleuters 0.5".
Maar dan nog haal ik waarschijnlijk mijn schouders op.
Tja emotioneel doet het me ook niet zoveel hoor.
Maar als ik zie wat voor troep er in de toplijsten staat en wat voor prachtigs middelmatig scoort, vind ik dat toch jammer.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Tja, subjectief gezeur allemaal.
Bedankt voor de bijdrage aan de discussie.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En altijd de objectiviteit zelve, onze kos.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik snap echt niet wat de toegevoegde waarde is van zeveren over dat een film in een lijst voor jouw gevoel te hoog of te laag staat. Zal wel aan mij liggen.
Ik ga ook niet keer op keer zitten mekkeren dat zo'n puberfilmpje als Survive Style 5+ zo hoog staat, zal de smaak van andere mensen wel zijn.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Als je dat niet begrijpt heb je waarschijnlijk ook niet veel gelezen. Een discussie komt ook vaak voort uit een onschuldig bedoelde opmerking of een kleine kanttekening waarop ingepikt wordt.
Sowieso kom je de laatste tijd niet veel verder dan stellige one-liners die amper de regelbreedte te halen, dus ook in dat opzicht is wat je zegt niet al te onlogisch.
En dan heb je nog die mensen die constant door discussies heenroepen hoe onzinnig ze het wel vinden om bepaalde discussies te voeren ...
De manier van communiceren op MM, er valt genoeg over te zeggen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ik begrijp niets van je redenering, Onderhond, sorry.
De pakketservice zorgt er voor dat sommige films een lagere rating krijgen dan voor dat ze in de pakketservice zaten, is dat het? Hetzelfde geldt natuurlijk voor bepaalde andere films die in een toplijst terechtkomen. Sterker nog, elke film die op deze site wordt toegevoegd loopt het risico door een grotere groep bekeken te worden.
Wat is daar precies zo kwalijk aan?
In welke 'vergetelheid' geraken die titels daardoor dan? Wie loopt die films daardoor mis? Ik begrijp het niet...
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ik begrijp niets van je redenering, Onderhond, sorry.
De pakketservice zorgt er voor dat sommige films een lagere rating krijgen dan voor dat ze in de pakketservice zaten, is dat het?
Wat is daar precies zo kwalijk aan?
In welke 'vergetelheid' geraken die titels daardoor dan? Wie loopt die films daardoor mis? Ik begrijp het niet...
Lees bovenstaande berichten zou ik zeggen.
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
De manier van communiceren op MM, er valt genoeg over te zeggen.
Bij sommige is het steeds aangevallen voelen worden door andersluidende meningen en dat op geen enkele manier weten (of voelen?) te relativeren. Hatsiekiedee, onmiddellijk in de tegenaanval zonder ook maar enig idee op te willen doen van wat er hardwoordig de grond in geschreven wordt.
Communicatie zou ook kunnen plaats vinden op een open manier die ruimte laat voor andersluidende meningen. Blinde scoringsdrift lijkt die openheid in de weg (naar de top?) te staan.
De eigen beperkte visie moet koste wat het kost gehandhaafd blijven. Elk klein tegenprikkeltje komt bedreigend over met ontzettend veel onnodig wantrouwen als gevolg. Iedere gezonde nieuwsgierigheid naar andere meningen moet steeds, op het saaie af, dwangmatig een kopje kleiner gemaakt worden om het eigen wantrouwen toch de baas te blijven.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Iedere gezonde nieuwsgierigheid naar andere meningen moet steeds, op het saaie af, dwangmatig een kopje kleiner gemaakt worden om het eigen wantrouwen toch de baas te blijven.
Hear hear, gedaan met goedkope argumenten als "dit moet je op een groot scherm gezien hebben" etc etc. Beetje openheid voor een andere mening mag wel.
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
Hear hear, gedaan met goedkope argumenten als "dit moet je op een groot scherm gezien hebben" etc etc. Beetje openheid voor een andere mening mag wel.
Het woordje MOET komt uit je eigen koker. Er is verschil tussen iemand iets aanraden en iemand proberen te dwingen. Als je dat onderscheid nou eens boven de knie probeert te krijgen, dat zou al heel veel schelen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Nee inderdaad, het "moet" niet, maar anders zit je wel te kijken naar geconserveerd fruit wiens volle rijpe smaak natuurlijk een heel eind verloren gegaan is.
Dat klinkt inderdaad als een opinie die erg veel ruimte openlaat 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
"dit moet je op een groot scherm gezien hebben" in deze context is geen argument maar een bewering c.q. opvatting.
Saillant detail is overigens dat sommige lieden stellen dat anderen zich niet zo druk moeten maken over wat er zoal geschreven wordt maar het wel nodig vinden deze boodschap meer dan eenmaal hier ter gehore te brengen.
Contradictie in terminus, ze blijven leuk 
M.a.w. de meningen zijn nu wel duidelijk dames en heren. Mijn advies, laten we er geen punt van maken verder.