• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Punt is dat ik het raar vind dat er vrij veel films die geboekt staan als klassieker, die ik totaal niet geslaagd vind. Daaruit groeide die bedenking, that's it.

En zou het daarom zo kunnen zijn dat je toon in de berichten bij uitgerekend die klassiekers daarom zo naar denigrerend 'neigt'? En dat je daarom ook je post afsluit zoals je afsluit bij DSI? Dat je het eruit floept voordat je echt realiseert wat je zegt? En dat users als ik daarom zo bits en vijandig reageren? Ik heb al eens vaker gezegd: leg jezelf ook eens onder de loep. Jij ziet dat als een beschuldiging, ik zie dat enkel als advies.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

En zou het daarom zo kunnen zijn dat je toon in de berichten bij uitgerekend die klassiekers daarom zo naar denigrerend 'neigt'? En dat je daarom ook je post afsluit zoals je afsluit bij DSI? Dat je het eruit floept voordat je echt realiseert wat je zegt? En dat users als ik daarom zo bits en vijandig reageren?

Ik zou hier een hele uitleg aan kunnen geven, maar ik zie dat totaal niet meer zitten en dat is ook het punt niet.

Het bevestigd iig eens te meer mijn punt mbt de discussie:

Al wat er in het hoofd bijverzonnen wordt, mag geen reden zijn om onheus te reageren op iemand zijn filmbespreking als die het louter over de film heeft. Het sleutelwoord blijft dus: relativatievermogen.

Ik heb al eens vaker gezegd: leg jezelf ook eens onder de loep. Jij ziet dat als een beschuldiging, ik zie dat enkel als advies.
Ik heb al meermaals al die oude misverstanden aan je uitgelegd, er is dus geen reden om het bij elke recensie weer opnieuw in je hoofd zo op te vatten. Ik leg mezelf onder de loep, maar het is dus niet het beeld dat je in je hoofd hebt over mij dat ook daadwerkelijk mijn intenties zijn.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het oud zeer komt weer naar boven drijven

1] djelle, in het verleden heb je je nogal vreemd uitgelaten over 'klassieke films' met aanvalletjes op de persoon. Dat blijft voor altijd en eeuwig je achtervolgen en altijd en eeuwig bij een aantal mensen als gevoel meespelen. That's a fact.

2] Ramon, je tenen groeien weer. Even ademhalen, en die bijl ergens begraven. Je laatste bijdragen hier lees ik als 'uitdagingen' in plaats van 'ja, ik heb het begrepen'.

3] Het wordt tijd om het in de praktijk te brengen. Kom maar op met de film-discussies.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik leg mezelf onder de loep, maar het is dus niet het beeld dat je in je hoofd hebt over mij dat ook daadwerkelijk mijn intenties zijn.

Ik denk van wel. Misschien nog niet eens zo zeer bewust als ik afschilder. Ik herken in jouw scherpe pen bij klassiekers een bepaalde vorm van afrekening. Maar we komen er niet uit, ik heb er ook niet zoveel zin meer in. Tot de volgende discussie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Je laatste bijdragen hier lees ik als 'uitdagingen' in plaats van 'ja, ik heb het begrepen'.

Ik wilde 'm niet uitdagen. Ik kreeg even het idee dat djelle zich heel eventjes realiseerde dat die scherpe pen bij de klassiekers misschien ergens uit voortvloeide. Jij 'leest' ook regelmatig dingen die er niet zijn Mug.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

En mijn visies vloeien vanzelfsprekend ook voort uit de lange geschiedenis-lesjes, that's a fact too.

De uitdagingen gingen ergens anders over, ik quote als voorbeeld: "en ik wil ook geen kritiek krijgen wanneer de rollen omgedraaid zullen zijn in de toekomst." Het is maar hoe je het interpreteert natuurlijk...

Genoeg gebabbeld hier dunkt mij.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

"en ik wil ook geen kritiek krijgen wanneer de rollen omgedraaid zullen zijn in de toekomst." Het is maar hoe je het interpreteert natuurlijk...

Ik laat het niet voor niets open.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jongens.. wat is er in godsnaam aan de hand. Take it easy..

tun

• 61 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Het oud zeer komt weer naar boven drijven

1] djelle, in het verleden heb je je nogal vreemd uitgelaten over 'klassieke films' met aanvalletjes op de persoon. Dat blijft voor altijd en eeuwig je achtervolgen en altijd en eeuwig bij een aantal mensen als gevoel meespelen. That's a fact.

Als iemand daar mee rond blijft lopen,en er niet los van kan komen, heeft diegene zelf een probleem.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Waarom? Er vallen geen gewonden en ontstaan geen trauma's bij een beetje praten op een forum.

(@ Tovenaar)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

tovenaar wrote:

Jongens.. wat is er in godsnaam aan de hand. Take it easy..

Hippie!

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

tja djelle als ik jouw top 10 zo bekijk, lijkt het me idd niet verstandig als je tijd gaat stoppen in het kijken van klassiekers aangezien die kennelijk niet aan jou besteed zijn.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Onzin. Je kan altijd op zoek gaan naar de uitzondering; waneer je ze over gaat slaan uit angst voor een teleurstelling kom je nooit iets nieuws tegen.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

ja maar na 9 keer teleurgesteld te zijn bij een dergelijke soort film, kan je ook gewoon accepteren dat het niks voor jou is.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Grootste bewijs zijn tenslotte mijn stemmenlijstjes: Benoemde 'klassiekers' (jong en oud) staan zowel laag als hoog genoteerd. Dus je hebt geen enkele reden om zoiets te denken.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Waarom? Er vallen geen gewonden en ontstaan geen trauma's bij een beetje praten op een forum.

(@ Tovenaar)

Ik vond MovieMeter jaren terug gewoon leuker, toen we niet zulke topics hadden (en zelfs niet eens een forum hadden). Maar ach, who am I. Ga gerust door hoor, ik heb er verder geen last van, kom hier toch niet vaak meer kijken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Beetje ruzie, best gezellig.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

djelle, in het verleden heb je je nogal vreemd uitgelaten over 'klassieke films' met aanvalletjes op de persoon. Dat blijft voor altijd en eeuwig je achtervolgen en altijd en eeuwig bij een aantal mensen als gevoel meespelen. That's a fact.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin een beetje overrompelt was op Moviemeter. Ik dacht: 'Oh, leuk. Een filmsite waar je eens je zegje kan doen over films die je leuk en minder leuk vindt'. In het begin uitte ik dan ook vol enthousiasme (wel nog wat stuntelig) mijn ervaringen over films als bv Bad Boys, Demoliton Man en Cobra. Als groentje krijg je dan plots een emmer commentaar over je hoofd ('hoe kan je dit nu goed vinden' 'Je valt niet meer serieus te nemen' etc) en door dat 'schrikeffect' heb ik in mijn verweringsposts me inderdaad weleens bezondigd aan persoonlijke uitlatingen (die ik dan wel zelf ook meestal eerst gekregen had, maar goed). Ik was dan ook nog een groentje.

Hoe meer ik op MM zat, hoe meer ik me dan ook vanalles begon af te vragen (ga niet in detail gaan want ik wil die discussie vermijden), en daardoor is zo'n beetje dat vreemde idee gegroeid over 'klassiekers'. Maar dan vooral in de zin van hoe sommigen heel rechtlijnig waarderen naargelang de status van de film. Tegen klassiekers zelf heb ik dus geen aversie.

Maar wat Ramon zei, dat hij er een soort van afrekening in ziet, is misschien wel voor een stukje waar. Maar het heeft niets met de status-discussie te maken, wel des te meer met het overrompelings-effect in het begin. Ik had zoiets van: "Nou ja, als jullie zo mijn films afbreken (en 't was eigenlijk erger dan dat, regelmatig werd ik gewoon veroordeeld omdat ik een bepaalde film goed vond), wacht maar tot ik een van jullie films tegenkom die mij tegenvalt". En nu is dat een soort 'gewoonte' geworden en mijn schrijfstijl is mede daardoor geevolueerd van redelijk standaard, vrij onschuldige mededelingen naar de evocatieve stukjes die mijn mening op ongefilterde doch ludieke wijze naar voor brengen.

Maar ik speel het wel eerlijk: Als ik er een tegenkom die me erg bevalt, zal ik net zo ophemelend zijn zoals ik me erover voel (bv Metropolis), en ik zal ook niet overdrijven als het tegenvalt (ook al zal ik er soms wel de ergste omschrijvingen voor zoeken). En dat is bij elke film zo (status heeft er niks mee van doen).

En dat is dan ook precies de reden waarom ik me soms opwind wanneer anderen heel heftig/ongepast reageren als ik iets schrijf (of iemand anders) dat louter over de film gaat. Ik moet zoveel negatiefs slikken dagelijks van slechte besprekingen op mijn favoriete films (dikwijls dan nog niet eens onderbouwd), en ik reageer er zelden of quasi nooit zo fel op. En andere liefhebbers ook niet. Waarom, vraag ik me dan af, wordt daar dan zo regelmatig, zo opvliegend op gereageerd als het een geliefde film op MM (de klassiekers) betreft? Vaak heb ik het gevoel dat het 'niet iedereen gelijk voor de wet' is (bij de ene soort films is het helemaal geen probleem wanneer je erop vit als je het echt slecht vond, bij andere 'boegbeelden' is dat een beetje als met een olifant door een mijnenveld lopen). En daar kan ik niet tegen.

Ik hoop dat alles hiermee een beetje opgehelderd is.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Wouters wrote:

ja maar na 9 keer teleurgesteld te zijn bij een dergelijke soort film, kan je ook gewoon accepteren dat het niks voor jou is.

Dat zou toch verschrikkelijk zonde zijn? Ik browse even vlug door Djelles 5 sterren lijst en zie direct 2001: A Space Odyssey, C'era una Volta il West en Metropolis staan, om maar een paar te noemen. In het geval dat hij, zoals jij hem aanraadt, klassiekers compleet zou negeren was hij nooit in aanraking gekomen met deze films.

tovenaar wrote:

(quote)
Ik vond MovieMeter jaren terug gewoon leuker, toen we niet zulke topics hadden (en zelfs niet eens een forum hadden). Maar ach, who am I. Ga gerust door hoor, ik heb er verder geen last van, kom hier toch niet vaak meer kijken.

Met dank aan de, zo nu en dan, verhitte discussies?

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

djelle wrote:

Ik hoop dat alles hiermee een beetje opgehelderd is.

Een vet compliment van mij met relativerende knipoog. .

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

En dat doet me deugd.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Erg hoor dat mensen met angst voor ruzie en ellenlange discussies film moeten kijken.

@tovenaar: Jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Oké ik verduidelijk het nog één keer:

Dit topic is bedoeld voor algemene indrukken van communicatie op Moviemeter. Niet voor frustraties over specifieke gebruikers of bij specifieke discussies. Als iemand iets over een specifieke discussie, een specifieke post of een specifieke gebruiker wil melden dan doe je dat via een alert of een PM naar een van de mods en niet in dit topic.

Er dreigde hier een flinke discussie los te barsten over een discussie elders op de site. De berichten daarover heb ik verwijderd.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Reinbo wrote:

Beetje ruzie, best gezellig.

Maar er is wel een grens.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Bij Judgment at Nuremberg (1961):

Het 'manier van discussieren-topic' heeft blijkbaar nog steeds niet veel uitgehaald... Triest.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Misschien ging ie wat ver ja, maar ik kan me de woede in zijn reactie zeer goed voorstellen. Het gaat hier gewoon nergens meer over.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Tuurlijk... Miskenning van iemand zijn mening is altijd 't makkelijkste.

Iemand aanvallen in functie tot de validiteit van iemand zijn bericht onderuit te halen, dat gaat pas nergens over. Een duidelijke toelichting wat ik zogezegd gemist heb of argumenten waarom ik iets niet zou mogen vinden heb ik iig weer niet gehoord. Frustraties en onbegrip zijn logische verschijnselen onder de voorstanders van een film. Sommigen moeten alleen nog leren die emoties onder controle te houden en op een eerlijke en sportieve manier andere meningen leren aanvaarden/bediscussieren. Zo simpel is het.

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

Best wel sneu dat er over zo'n gehypte (en relatief matige) film als Judgment at Nuremberg zo'n discussie moet voortvloeien. Hetzelfde is ook het geval bij deze film.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Best wel sneu dat er over zo'n gehypte (en relatief matige) film als Judgment at Nuremberg
Tja. Dat VINDT jij.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Vinokourov wrote:

Best wel sneu dat er over zo'n gehypte (en relatief matige) film als Judgment at Nuremberg zo'n discussie moet voortvloeien. Hetzelfde is ook het geval bij deze film.

Een beetje hét probleem met de traditionele boegbeeldjes op MM. Daar tik je best niet te hard op of je maakt veel kans om door het slijk gehaald te worden (al zijn het altijd wel zo'n beetje dezelfde figuren die er echt een probleem van maken). Sneu inderdaad.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.