• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.052 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Ik heb dan juist weer meer op met Belgen dan met Amsterdammers.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heb je het wel ook over het laagste tuigdorp van Nederland .

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Jawaddedadde wrote:

Wat de één zelfvertrouwen noemt, noemt de ander arrogantie Maar ach, voor zover ik weet hebben jullie nog steeds geen WK gewonnen

'FIFA wil wereldtitel 1978 alsnog aan Oranje geven!' • ElfVoetbal.nl

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je verwacht het niet . Wat een losernatie ben je eigenlijk als je betreft wk titels daar op terug wil grijpen.

Gallow

• 28 messages
  • 194 votes

Stu-Pot wrote:

(quote)

Juist wel. Overigens is het niet 'mekak' maar 'makkak'.

Het is "makak" (je spreekt het alleen uit als makkak) en het verwijst naar een apensoort.

Makaken - Wikipedia - nl.wikipedia.org

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Classic

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Oh god. Zelfs mijn hond kruipt er van onder de bank.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Naomi Watts wrote:
Je verwacht het niet . Wat een losernatie ben je eigenlijk als je betreft wk titels daar op terug wil grijpen.

Het W.K. 2010 is ook omgekocht.

anders waren we nooit in de finale gekomen, namelijk.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

For the record: bovenstaand nummer is niet van De Dikke Lul Band.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

depri83 wrote:

Ik heb dan juist weer meer op met Belgen dan met Amsterdammers.

Noord Brabanders/PSV'ers zijn dan ook wannabe Belgen met hun mislukte zachte G's Kan ik echt niet tegen hehe.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Skycrawler wrote:

For the record: bovenstaand nummer is niet van De Dikke Lul Band.

Is toch van Kabouter Plop? ...O, een afgeleide daarvan, lees ik net.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

De manier waarom sommige Belgen "Ollander" zeggen is anders aardig beledigend.

Ben ik de enige die hem niet begrijpt? Deze belediging zegt me niets.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

rep_robert wrote:

Noord Brabanders/PSV'ers zijn dan ook wannabe Belgen met hun mislukte zachte G's Kan ik echt niet tegen hehe.

Nee hoor, ik ben namelijk ook NB maar echt geen wannabe belg.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Mij ook niet hoor. Maar dat past wel bij het niveau van de Belgen haha

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

606 wrote:

(quote)
Nee hoor, ik ben namelijk ook NB maar echt geen wannabe belg.

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik ben allergisch voor de zachte G, carnaval en New Kids. Allemaal Brabantse dingetjes

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Het is natuurlijk geen belediging op zich, maar een Vlaming die beleefd wil zijn zegt natuurlijk 'Nederlander', het woord 'Hollander' wordt meestal enkel gebruikt als er een negatieve connotatie aan vast gehangen wordt.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik ben allergisch voor de zachte G, carnaval en New Kids. Allemaal Brabantse dingetjes

Nee, Groningen that's the place to be.

Prachtig dialect daar .

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

rep_robert wrote:

(quote)

En/of Limburgggse (behalve new Kids)

Ik ben zelf Limlander, maar desondanks ook allergisch voor carnaval (zoals veel mede-provinciegenoten, die ten tijde van de "dolle dagen" naar elders vertrekken)

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Hij zit gewoon te trollen man, dat kan niet anders.

Ik hoop het maar.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Fortune wrote:

(quote)

Nee, Groningen that's the place to be.

Prachtig dialect daar .

In de stad praat iedereen gelukkig ABN. Ik mijd de provincie ook al de pest. Ik heb ook een hekel aan boeren

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Freud wrote:

Het is natuurlijk geen belediging op zich, maar een Vlaming die beleefd wil zijn zegt natuurlijk 'Nederlander', het woord 'Hollander' wordt meestal enkel gebruikt als er een negatieve connotatie aan vast gehangen wordt.

Vreemd. In Nederland is "Hollander" doodnormaal.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

N.a.v. discussie bij Dredd.

Tjongejonge. Het bekend clubje is weer verzameld om iemand onder handen te nemen die een film niet goed vindt, die zij wel goed vinden. Kun jullie het wel niet eens zijn met de mening dat het een vrij standaard blockbuster (of actiefilm, of superheldenfilm of stripverfilming) is, maar vind dat hij weinig rare dingen zegt. Er is weinig ruimte voor een andere visie en anders 'heb je er vrij weinig kijk op' geloof ik. Ik bespeur deze in de hoek-duw-pogingen al enige tijd bij verschillende films. Vooral bij minder ervaren kijkers en minder vaste forumleden.

Valt me meer en meer op dat een bepaald clubje zich hier 'schuldig' aan maakt. Elke keer als iemand afwijkt van de consensus van het clubje staan er tenminste een aantal klaar om diegene te vertellen dat ie er vrij weinig van heeft gesnapt en dat het vooral aan hem lag dat de film niet beviel. Vooral bij een aantal blockbusters zoals the Expandebles (1 en 2) en nu ook bij Dredd valt het me op. Ik erger me daar behoorlijk aan. Ben ik de enige?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Je mag gewoon even aan de 80s niet raken. Binnen een jaar of 5 lost zich dat wel weer op en krijg je een hoop 90s fans die hetzelfde gedrag gaan vertonen

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

mister blonde wrote:

N.a.v. discussie bij Dredd.

(quote)

Valt me meer en meer op dat een bepaald clubje zich hier 'schuldig' aan maakt. Elke keer als iemand afwijkt van de consensus van het clubje staan er tenminste een aantal klaar om diegene te vertellen dat ie er vrij weinig van heeft gesnapt en dat het vooral aan hem lag dat de film niet beviel. Vooral bij een aantal blockbusters zoals the Expandebles (1 en 2) en nu ook bij Dredd valt het me op. Ik erger me daar behoorlijk aan. Ben ik de enige?

Wie begon er precies met schelden dan? Ik zie niks in de posts 'het bekende clubje' wat echt beledigend is. Verder gewoon een discussie waarbij iemand gevraagd wordt zijn mening te onderbouwen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Volgens mij heeft mister blonde het over uitspraken als deze:

dutchtuga wrote:

Het is geen kwestie van smaak, maar een kwestie van weinig inzicht

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Is dat zo'n grove belediging? Wat direct misschien, maar ik zie daar genoeg voorbeelden van op deze site waar niemand moeilijk over doet. Houdt de discussie scherp en is nog gewoon binnen de paden van het toelaatbare. Ik vond de vergelijking van Cinema072 ook wat zwak, maar zie niet in hoe de discussie geescaleerd is doordat dutchtuga aangaf dat hij vrij weinig inzicht had. Dat achter iedere stelling hier 'vind ik' staat lijkt mij in ieder geval evident.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Dit is op zich niet zo'n grove belediging (al valt er vaak weinig tegen in te brengen), mister blonde lijkt zich dan vooral ook te ergeren aan de meermaalse herhaling van dit argument, komende van eenzelfde groepje mensen.

Ik begrijp in ieder geval waar z'n frustratie vandaan komt, heb er zelf alleen niet zoveel last van (maar het is dan ook vaak bij films waar ik niet vaak kom).

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Reinbo wrote:

Heeft niks met goed vinden of niet te maken. Zijn argumentatie klopt gewoon van geen kant (als je wat meer kijk hebt op het genre). Als wij dat aangeven reageert hij een stuk lomper dan wij.

Zou ik ook zeggen als captain van het clubje. Jij bepaalt wel welke argumentatie er klopt en welke niet. Cinema072 reageert pas in zijn laatste bericht lomp, maar hij is daar niet mee begonnen Jij hebt er een sport van gemaakt om op werkelijk elke mening die je niet bevalt te reageren met 'je hebt er weinig van begrepen', ' je bent met verkeerde verwachtingen naar de film gegaan 'of je bent toch geen liefhebber van het genre'. In andere woorden; iedereen die in jouw ogen niet genoeg genre liefhebber is, kan beter maar zijn mond houden. Inmiddels heb je behoorlijk wat navolging. Zelfs in je laatste bericht gooi er nog eentje tegen aan. De mensen hier zijn niet achterlijk of zo en kunnen best dit soort films zien voor wat ze zijn.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

mister blonde wrote:

(quote)

Zou ik ook zeggen als captain van het clubje. Jij bepaalt wel welke argumentatie er klopt en welke niet. Cinema072 reageert pas in zijn laatste bericht lomp, maar hij is daar niet mee begonnen Jij hebt er een sport van gemaakt om op werkelijk elke mening die je niet bevalt te reageren met 'je hebt er weinig van begrepen', ' je bent met verkeerde verwachtingen naar de film gegaan 'of je bent toch geen liefhebber van het genre'. In andere woorden; iedereen die in jouw ogen niet genoeg genre liefhebber is, kan beter maar zijn mond houden. Inmiddels heb je behoorlijk wat navolging. Zelfs in je laatste bericht gooi er nog eentje tegen aan. De mensen hier zijn niet achterlijk of zo en kunnen best dit soort films zien voor wat ze zijn.

Heeft niks met mond houden te maken. Je mag je mening hier ventileren, maar dan mag je er ook wel reacties op verwachten. Wat een onzin verder dat iemand hier bepaalt welke argumentatie klopt, of niet. Er hangen toch gewoon bepaalde feiten/waarheden aan een film? Beetje politiek correct om alles maar in het midden te houden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

(quote)

Er is een verschil tussen achterlijk zijn en dingen niet zien voor wat ze zijn. Verder heeft achterlijk zijn totaal niet met kennis van zaken hebben of niet te maken. Ik ben niet achterlijk, maar heb geen enkel kaas gegeten van Aziatische sitar muziek. Als ik dan vervolgens alles op een hoop gooi onder het mom van "het is allemaal Aziatisch geklingel, dat zou ik het niet meer dan logisch en terecht vinden als een kenner van Aziatische sitar muziek stelt dat ik er geen kijk op heb.

Maar blijkbaar moeten we hier iedereen die ergens geen kennis van heeft maar zonder enige tegenspraak zijn zegje laten doen.

Lekker niveautje krijg je dan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.