- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Beoordelingen geven
Beoordelingen geven
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik begrijp dat je sommige films niet kan uitkijken omdat ze zo enorm slecht zijn.
Maar na 15 minuten een film van meer dan 2 uur beoordelen met 0,5 is ook wel heel overdreven.
Eensch! Stem dan niet.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Dan heeft een film als Epic Movie dus voortaan bijna geen stemmen
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Eensch! Stem dan niet.
Vind dat iedereen voor zichzelf maar moet uitmaken wanneer een film zichzelf bewezen moet hebben. Zou zelf nooit een film uitzetten na 15 minuten maar heb het wel al een aantal keer gedaan halverwege een film. 't Is een zeldzaamheid, maar sommige films zijn gewoon zo radicaal saai en slecht dat het nutteloos blijkt om nog verder te kijken.
Daar mag dan ook een score aan vasthangen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dan kan je net zo goed na een trailer stemmen. Dan heb je waarschijnlijk nog een beter beeld van een film dan na 15 minuten.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik doe het ook wel eens, een film afzetten na een halfuurtje. Ik bedoel, als een film tijdens het eerste halfuur zo slecht is dat je je kapot ergert of in slaap valt, dan lijkt het me logisch dat je de film daar op afrekent.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik doe dat nu echt nooit, ik stem altijd op een film alleen maar als ik hem heb uitgezien.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Vind dat iedereen voor zichzelf maar moet uitmaken wanneer een film zichzelf bewezen moet hebben. Zou zelf nooit een film uitzetten na 15 minuten maar heb het wel al een aantal keer gedaan halverwege een film. 't Is een zeldzaamheid, maar sommige films zijn gewoon zo radicaal saai en slecht dat het nutteloos blijkt om nog verder te kijken.
Daar mag dan ook een score aan vasthangen.
Halverwege een film uitzetten is wat anders dan na een kwartier. En al helemaal bij een film van 2 uur. In dat kwartier is de film nog bezig met de voorbereiding, opbouw en introductie.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Halverwege een film uitzetten is wat anders dan na een kwartier.
Inderdaad, maar er valt niet meteen een richtlijn te geven van hoelang je nu net een film moet gezien hebben om te kunnen stemmen. Bij sommige films kan dat écht wel al na 15 minuten, bij andere zijn de laatste 10 minuten nog cruciaal.
Hangt ook van persoon tot persoon af. Er valt dus maar moeilijk een richtlijn voor op te stellen.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Op IMDB heb je een stemgemiddelde, maar kan je ook zien wat het stemgemiddelde in bepaalde geslacht en leeftijdsgroepen is. Ik vind het niet zo heel boeiend, maar het kan een beter beeld van de film geven. Is dat niet te regelen, ipv dat eindeloze gezeur over of een meisje van 12 wel of niet kan stemmen? (zelf kijk ik overigens vaak in de statistieken welke users er wat gestemd hebben. van sommige users respecteer ik de mening, en ben ik benieuwd wat zij ervan vinden)
Verder draagt elke mening bij aan het gemiddelde, en dus ook de 5* toffe film-stemmers en de 0,5* slechtste film ever stemmers, en ik denk ook dat mensen die de film bewust omhoog stemmen wel opwegen tegen de mensen die de film bewust naar beneden stemmen.
En ik denk danook dat het geneuzel over wel of niet terechte stemmen, nogal nutteloos is. Wie bepaald welke stem wel of niet terecht is. Als heel duidelijk is (bv omdat de film nog niet uit is, of als er een tekst staat als "toffe trailer 5*) dat iemand de film niet heeft gezien, dan vind ik het terecht dat stemmen verwijderd worden, maar verder...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dan kan je net zo goed na een trailer stemmen. Dan heb je waarschijnlijk nog een beter beeld van een film dan na 15 minuten.
Hier moet ik je 100% gelijk geven. In een trailer zie je meer dan in 15 minuten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zie je meer van het verhaal, merk je minder van de flow van een film.
Iron Maiden
-
- 2649 messages
- 7061 votes
inderdaad, ik kijk liever het eerste kwartier.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Het valt me op dat bij de aller hoogst genoteerde films in de top 250 sommige gebruikers weliswaar kritische berichten durven te plaatsen maar dit niet doorvertalen in hun uiteindelijke beoordeling van de film. Een voorbeeld hiervan heb ik gezien bij Pulp Fiction (1994) waarbij een gebruiker het volgende schrijft: "Tsja toch maakte deze film niet onwijs veel indruk op me." Vervolgens geeft de bewuste gebruiker 4* aan de film. Dit staat in schril contrast met de beoordeling van Nederlandse films, zoals bij Nachtrit (2006) "Heel spannende film!" Vervolgens mag deze film blij zijn met 3*. Laten we ons bij de te hoge beoordeling van films niet te veel leiden door de hoge plek die een film in de top 250 inneemt en zijn we niet veel te kritisch in de beoordeling van films van eigen bodem?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Inderdaad speranza, sommige mensen durven blijkbaar niet laag te stemmen op een hoog geklasseerde film ook al vinden ze de film niet goed. Terwijl een eigen mening toch zeer belangrijk is.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
maar ja, als je op een hoog genoteerde film laag stemt krijg je direct van die berichtjes zoals 'ik neem je niet serieus' of 'een grapje zeker?'.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Hij zegt toch zelf dat hij tegenviel. Als een film niet "onwijs" veel indruk maakt, dan kan hij nog best indruk maken. Misschien vergelijkt hij hem met RD ofzo. En een "heel spannende" film wil ik ook wel eens met 3* beoordelen (pracht van een cijfer, wat ik niet geef zonder genoten te hebben).
maar ja, als je op een hoog genoteerde film laag stemt krijg je direct van die berichtjes zoals 'ik neem je niet serieus' of 'een grapje zeker?'.
Dus? lachen toch
(tenzij je het bij La Meglio Gioventu doet
, ik durf m bijna niet te kijken, omdat ik bang ben dat ik m slecht vind)
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ja, dat is dan hun probleem.
Ik ben toch niet verplicht om bijvoorbeeld Schindler's List goed te vinden omdat de meerderheid die film goed vind.
Als ik daar 0,5 voor wil geven omdat ik na 2 kijkbeurten de film nog steeds verschrikkelijk saai vind en geen enkele voeling heb met de personages, dan is dat mijn zaak.
Ik moet mezelf dan wel steeds weer verantwoorden waarom ik laag stem op een film die ik niet goed vind.
Dat zij zich dan ook maar eens verantwoorden waarom zij de film wel goed vinden.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
@ Kraay
moet je het is proberen bij The Dark Knight 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
moet je het is proberen bij The Dark Knight 
Nog zoiets.
Daar lees je niets anders dan berichten als:
"OOOOOOHHHHHHH HEATH LEDGER IS GEWELDIG, BESTE FILM OOIT 5*****!!"
Dat soort reacties moet dan een 5 sterren kunnen verantwoorden. Daar moet iedereen maar mee akkoord gaan.
Maar als jij daar laag op stemt, dan moet je wel verantwoording afleggen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Heb ik al gemerkt. The Dark Knight brigade is zeer waakzaam 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Als je het nodig vindt een dergelijke lage stem met een opmerking als "kutfilm" zonder enige toelichting gepaard te laten gaan, tja... dan vind ik die verantwoording wel gepast ja.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als je het nodig vindt een dergelijke lage stem met een opmerking als "kutfilm" zonder enige toelichting gepaard te laten gaan, tja... dan vind ik die verantwoordingg wel gepast ja.
Ik geef bij elke film waar ik laag op stem een toelichting. Terwijl het eigenlijk niet nodig is.
En dan nog zijn er steeds weer die er commentaar op hebben.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Jammer dat je die toelichtingen niet als recensies aanvinkt. Dan zou ik kunnen zeggen of dat commentaar terecht is.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben niet zo een voorstander van de recensiefilter.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Jammer dat je die toelichtingen niet als recensies aanvinkt. Dan zou ik kunnen zeggen of dat commentaar terecht is.
je kunt moeilijk al je toelichtingen toevoegen als recensie. De meeste daarvan zijn dan niet eens recensies.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Is mijn post niet duidelijk genoeg ? Zal het even uitleggen dan.
Je kunt ook in discussie zijn met de één of andere en daar zeggen
van wat je vindt van de film in kwestie. Daarvoor moet je het toch niet aanvinken als recensie ofwel soms ?
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Pffffftttttttt, vreselijk dat Dark Knight forum, ik houd wel van een goede discussie maar dan wil ik wel dat er beargumenteerd wordt.
Sneu sneu sneu. Ik wist niet eens dat er zulke mensen bestonden (nee dat wist ik echt niet).