• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

Beoordelingen geven

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Feit is wel dat een 12-jarige anders naar een film kijkt dan een 20-jarige, dus de vraag is maar of de "elite" zijn/haar argumentatie serieus zou nemen.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Dan nog kun je dat op een normale en volwassen manier duidelijk maken en bediscussieren, iets waar jij kennelijk nogal moeite mee hebt gezien je geagiteerde houding naar mij gisteren.

Gister reageerde ik heftig, dat klopt.

Mijn haren gingen dan ook overeind toen ik je idee zag. Zal in het vervolg niet zo woedend reageren, maar wil je ook verzoeken om geen dictatoriale ideeën meer te voorleggen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Onderhond wrote:

Vind ik niet, dan men je dus twee systemen om één gegeven te beheren.

Enerzijds heb je dan je stemlijsten met films waar je op gestemd hebt, aangevuld met een filmlijst ergens anders op de site met film die je gezien hebt maar niet op gestemd hebt.

Daarnaast vind ik die filmlijsten nog steeds best ongemakkelijk in gebruik, geen zin om daar erg veel films in te gaan proppen.

Kan ik me goed voorstellen, maar als er geen grotere interesse is en de oplossing die je voorstelt er niet zou komen, is dit momenteel de enige werkbare optie voor handen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

rokkenjager wrote:

(quote)

Gister reageerde ik heftig, dat klopt.

Mijn haren gingen dan ook overeind toen ik je idee zag. Zal in het vervolg niet zo woedend reageren, maar wil je ook verzoeken om geen dictatoriale ideeën meer te voorleggen.

Zoek eens op wat het woord 'dictatuur' betekend, want mijn idee valt daar helemaal niet onder. Jammer dat het toch veelal verkeerd geinterpreteerd wordt.

Maar ja, mijn voordeel (of nadeel?) ten opzichte van de rest is kennelijk dat ik weet hoe het werkt live, terwijl jullie het moeten doen met alleen enkele voorbeelden.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Pastichio Rocker wrote:

Zoek eens op wat het woord 'dictatuur' betekend, want mijn idee valt daar helemaal niet onder. Jammer dat het toch veelal verkeerd geinterpreteerd wordt.

Maar ja, mijn voordeel (of nadeel?) ten opzichte van de rest is kennelijk dat ik weet hoe het werkt live, terwijl jullie het moeten doen met alleen enkele voorbeelden.

Wie weet dat er met ter tijd wel een oplossing uit de bus komt. Is voor de forumvervuiling ook gebeurd met de recensiefilter. Voor mij is het niet per se nodig, maar als er nood aan is en er is een haalbare oplossing kan je probleem wel opgelost worden. Nooit slecht om je bemerkingen op tafel te gooien.

kos

• 46690 messages
  • 8846 votes

Onderhond wrote:

Je erkent het probleem of niet.

Maar ik zie geen enkel probleem.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Dat is dan een probleem op zichzelf maar niet echt relevant. Het lijkt me verder duidelijk dat wildstemmen niet toegelaten is op MM. En aangezien wij ons daaraan te houden hebben geldt dat ook voor iedereen. Toch is het zeer makkelijk gewoon wat in het rond te stemmen.

Ziedaar nogmaals het probleem.

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Feit is wel dat een 12-jarige anders naar een film kijkt dan een 20-jarige, dus de vraag is maar of de "elite" zijn/haar argumentatie serieus zou nemen.

Wie is hier ''elite''? Misschien een goed idee voor in de toekomst.

De V.I.P.S een aparte site, en de mensen die voor het plezier een film bekijken een trapje lager. Problemen van de baan!

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

crack1 wrote:

(quote)

Wie is hier ''elite''?

de enige echte, "IK" natuurlijk.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

combi wrote:

(quote)

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

combi wrote:

(quote)

Inderdaad, ,vips stemmen niet!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

crack1 wrote:

Wie is hier ''elite''?

Niemand is hier "elite".

Iedereen is gelijkwaardig (denk ik toch).

Maar een 12 jarig meisje dat hier de acteerprestaties van Rocky (1976) in twijfel durft trekken kan ik moeilijk serieus nemen.

Net zomin als iemand die zich hier lid maakt en hier éénmalig de boodschap, "WOW HEATH LEDGER IS COOOOL DARK KNIGHT BESTE FILM OOIT!!!!! 5*" komt neerzetten. Vervolgens zien we die user hier nooit meer op de site.

Mensen die zich enkel voor dit soort praktijken hier aanmelden mogen van mij wegblijven.

Gisteren heb ik hier ook het idee gelezen van een "user-filter". Lijkt me ook geen slecht idee.

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Wat is nu ongeloofwaardig,

12 jarige,die in haar eigen woorden zegt wat ze vindt,of......

+- 30 jarige met fluweelzoete woorden, en zelfs dan kan men dit nog niet au serieux nemen!

@ Nomak,inderdaad is dit geen slecht idee,laat mij dan wel dat stapje lager staan a.u.b!

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Nomak wrote:

Maar een 12 jarig meisje dat hier de acteerprestaties van Rocky (1976) in twijfel durft trekken kan ik moeilijk serieus nemen.

Lijkt me in dit verband vrij irrelevant of je iemand serieus wilt nemen of niet. De vraag is of iemand meent wat hij doet, oprecht is. Als iemand Rambo goed vindt "want stallone is de beste acteur ooit", dan vindt ie dat, punt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Je kan niet zeggen "Stallone is de beste acteur ooit".

Dan moet je zeggen "ik vind Stallone de beste acteur ooit".

Een groot verschil, vind je niet?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Nee, dat vind ik niet. Alles wat hier gepost wordt is namelijk per definitie een mening. Daarom staat er een naam bij aan de zijkant. Overal "ik vind" bij moeten zetten vind ik onzin.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

nee, het is hoe dan ook diegene zijn mening, dat jij het opvat of iedereen dat vind ligt toch echt aan jezelf, ik begrijp wel wat je bedoelt maar je zit er toch naast.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Als iemand zegt dat Stallone de beste acteur ooit is, dan is dat nog geen feit. Iemand kan natuurlijk wel van mening zijn dat Stallone de beste acteur ooit is.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Als iemand zegt dat Stallone de beste acteur ooit is, dan is dat nog geen feit.

voor diegene wel!

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Nomak wrote:

Ach, natuurlijk, maar ga voor de grap eens alle berichtjes aanvinken waar "is" ipv. "vind" staat. Dan herschrijft iedereen dat netjes en staat er eigenlijk nog altijd hetzelfde als hetgeen je met enige welwillendheid al meteen had kunnen lezen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nomak wrote:

[Maar een 12 jarig meisje dat hier de acteerprestaties van Rocky (1976) in twijfel durft trekken kan ik moeilijk serieus nemen.

Het is hoogstens jammer, maar toch niet verwonderlijk dat een film als Rocky haar niet interesseert? Zij denken misschien hetzelfde over oudere gebruikers die niet veel vinden aan High School Musical, terwijl die 12-jarige er net enorm vol van is. Als filmliefhebber moet ik niet veel met HSM, maar als tienermeisjes zich er mee rot amuseren en het een leuke film vinden ligt het niet aan mij om die met de vinger te wijzen. Erger zijn de zwart/wit stemmers (0.5 en 5). En als je echt misbruik ervaart die gegrond is, kan je toch altijd een mod aanspreken?

Als je echt een beeld wil krijgen van een film als Dark Knight moet je aparte statistieken maken met leeftijd, filmervaring, motivatie, geslacht, ... En de optie van 'gezien' gaat daar niets aan verhelpen, omdat tieners evengoed 5 sterren kunnen geven en een 'KEICOOLE FILM' berichten kunnen weergeven. 5 sterren geven aan een blockbuster geven gaat dan even gemakkelijk als een vinkje van 'gezien' zetten. De optie om sterren te combineren met berichten gaat dat enkel vertragen en mensen verjagen die er geen zin in hebben. Ook krijg je een massa overbodige berichten omdat je mensen dan verplicht iets te zetten.

Ik weet ook wel dat het niet ideaal is als de allernieuwste films bij een jeugdig publiek al te gemakkelijk 5 sterren krijgen. Maar een echte oplossing is er niet voor handen. Met films 2 jaar in wacht te zetten voor ze in de top 250 geeft al een iets beter beeld dan andere sites. Dat vinkje helpt niet, verplicht een bericht schrijven jaagt mensen weg en een leeftijdsgrens is evengoed discriminerend en heeft niet per se iets te maken met filmervaring.

Het enige voordeel dat een vinkje voor 'gezien' heeft is dat liefhebbers er van als Onderhond een onderscheid kunnen maken tussen beoordeelde films en geziene films. Vraag is of er een grote vraag achter is. Dat hangt van de gebruikers af en of de crew voor deze optie open staat en er de tijd wil insteken. Mij zegt het in elk geval persoonlijk niets, omdat ik de films die ik gezien heb een beoordeling heb gegeven. Als ik mij er niets meer van herinner geef ik ook geen sterren en valt hij ook onder 'niet gezien' wat mij betreft. (wat wel eens voorvalt met films van vroeger of tv-films die te vaag zijn bij gebleven)

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Het gaat er toch om hoe elke persoon een film beleefd, moet men daar telkens worden op afgerekend,en/of uitgescheten worden als een nerd!

En dat gebeurt hier dagelijks, bij sommige personen dan toch!

Vips,met een paswoord natuurlijk,waar het gepeupel niet binnenraakt! Iedereen gelukkig.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nomak wrote:

Dan ben je puur taalmatig bezig. In mijn ogen is alles hier een mening. Een 'beste' bestaat gewoon niet en blijft de mening van de gebruiker die het bericht plaatst.

vind ik

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

En als je echt misbruik ervaart die gegrond is, kan je toch altijd een mod aanspreken?

Dat lijkt mij echt wel een probleem hier op de site. Ik heb meermaals en moderator aangesproken over het feit dat iemand een film van meer dan 2 uur beoordeelt met 0,5* na amper 15 minuten kijken.

Die stem blijft dan toch staan, de moderators verwijderen die niet.

Ik vind dat dus misbruik en beinvloeding.

Het is gewoon onmogelijk om een film van meer dan 2 uur te beoordelen na amper 15 minuten kijken.

Als de user in een bericht duidelijk aangeeft dat hij/zij zo weinig heeft gezien van de film, dan moet die stem gewoon verwijderd worden.

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Dan ben je puur taalmatig bezig. In mijn ogen is alles hier een mening. Een 'beste' bestaat gewoon niet en blijft de mening van de gebruiker die het bericht plaatst.

vind ik

Een beste bestaat wel degelijk!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

crack1 wrote:

Een beste bestaat wel degelijk!

Ja? Wie is dan de beste acteur?

Ik ben er zeker van dat jij en ik daarover van mening verschillen.

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)

Ja? Wie is dan de beste acteur?

Ik ben er zeker van dat jij en ik daarover van mening verschillen.

Daar gaat het over, ieders persoonlijke keuze,maar moet men daar voor worden afgezeken?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

starbright boy wrote:

Nee, dat vind ik niet. Alles wat hier gepost wordt is namelijk per definitie een mening. Daarom staat er een naam bij aan de zijkant. Overal "ik vind" bij moeten zetten vind ik onzin.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Wat offtopic berichten over wie dan de beste acteur is verwijderd. Daarvoor zijn genoeg andere topics.

Nomak wrote:

Dat lijkt mij echt wel een probleem hier op de site. Ik heb meermaals en moderator aangesproken over het feit dat iemand een film van meer dan 2 uur beoordeelt met 0,5* na amper 15 minuten kijken.

Die stem blijft dan toch staan, de moderators verwijderen die niet.

Ik vind dat dus misbruik en beinvloeding.

Het is gewoon onmogelijk om een film van meer dan 2 uur te beoordelen na amper 15 minuten kijken.

Als de user in een bericht duidelijk aangeeft dat hij/zij zo weinig heeft gezien van de film, dan moet die stem gewoon verwijderd worden.

Over dit punt is veel discussie geweest onder mods en uiteindelijk hebben we besloten dat soort stemmen niet weg te halen. Hoewel ik het zelf nooit doe valt het namelijk best te verdedigen dat je een film die je zò slecht vind dat je 'm niet uit kan kijken een laag punt geeft.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik begrijp dat je sommige films niet kan uitkijken omdat ze zo enorm slecht zijn.

Maar na 15 minuten een film van meer dan 2 uur beoordelen met 0,5 is ook wel heel overdreven.

Maarja, we moeten ons er dan maar gewoon bij neerleggen denk ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.