- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Beoordelingen geven
Beoordelingen geven
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Je straft alle mensen die gewoon normaal stemmen en zo bijdragen aan een bepaald gemiddelde. Dat is een van de principes van deze site.
Wat is het volgende idee? Alle onnodige berichten binnen 24 uur verwijderen als de persoon niet het ''bericht geplaatst'' icoontje heeft aangevinkt?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
En het probleem is nu dus dat er wildstemmers zijn die mensen die wél naar eer en geweten zijn straffen door zomaar wat te stemmen.
En daarvoor wordt een oplossing gezocht. En dat PR's voorstel niet meteen het best passende is voor een site als MM zal best zijn, maar is het niet beter om wél een goede oplossing te zoeken, ipv als een gebeten hond alles af te schieten?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Waar straf je die mensen dan mee? Dat hun stem niet meetelt voor de gemiddelde statistiekjes? Wat een straf ...
Daar zal iedereen zijn of haar eigen idee over hebben. Mij kan het in se weinig schelen, het gaat me gewoon om het principe dat je mensen uitsluit op basis van hun engagement. Komt nog bij hoe je een recensie definieert en aan welke criteria ze moet voldoen om de daaraan gekoppelde stem te laten meetellen.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Het lijkt me inderdaad verstandig om maatregelen van dictatoriale aard of met discriminerende trekjes, zoals deze, meteen af te serveren. Lijkt me duidelijk dat daar eigenlijk geen discussie over hoeft te bestaan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
De ideeën die hier zijn gegeven zijn echt ideeën van niks, die mogen wat mij betreft best afgeschoten worden. Gebeten hond of niet. Ook met met aanpassingen zie ik het totaal niet zitten.
-Je tast het karakter van de site aan (elke stem telt).
-Je stimuleert het schrijven van berichten, terwijl juist het schrijven van berichten die iets toevoegen zou moeten worden gestimuleerd en zeker niet het schrijven van berichten an sich. Ik vind nietszeggende berichten bij films een relatief groter probleem op Moviemeter dan nepstemmen. En met deze maatregel zorg je er wat mij betreft voor dat een kleiner probleem misschien wat kleiner wordt, maar een groter probleem nog groter gaat worden.
-Daar komt nog bij dat je je kunt afvragen of het het probleem überhaupt oplost. Veel van de bedenkelijkere stemmen bij Wit Licht komen gewoon van mensen die er ook een bericht hebben geplaatst. Als iemand het gemiddelde van een film naar beneden wil halen hebben ze snel genoeg door hoe hun stem meetelt en binnen drie tellen een berichtje getypt waarin in dit geval Borsato weer eens lekker wordt afgezeken. Nee dank je, we hebben als mods nu al genoeg te stellen met die film, deze maatregel zorgt geheid voor nog veel meer van dat soort onzin.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
En het probleem is nu dus dat er wildstemmers zijn die mensen die wél naar eer en geweten zijn straffen door zomaar wat te stemmen.
Ik zie geen probleem. Het gaat denk ik om een te klein deel van de gebruikers hier. Statistisch gezien gewoon niet interessant, bovendien zie je bij films met veel hate-stemmen ook veel love-stemmen, dus die heffen elkaar weer lekker op.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Onderhond: In de essentie willen allebei hetzelfde voor de site,. Maar een nadeel voor iedereen af doen als iets pietluttigs gaat mij te ver.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik zie geen probleem
Moet je eens naar kleinere films kijken. Heb je twee of drie van zulke stemmen nodig en ze komen in geen enkel lijstje meer voor, waarna ze compleet uit het zicht verdwijnen.
Maar nogmaals, mij hoef je niet te overtuigen dat het voorstel (en afgeleiden) van PR niet deugt, het zou alleen leuker zijn als er actiever meegezocht wordt naar een oplossing.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Mischien is het een idee om de users bij het geven van cijfer óók een minimale beoordeling te moeten laten geven. Zoiets als:
Mijn cijfer:
Pluspunten:
Minpunten:
En zo op een manier dat het weinig meer tijd kost dan het geven van een cijfer alleen...
Of zoiets als meerdere cijfers, voor acteerwerk, belichting, soundtrack, script en weet ik wat meer.....
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
ik kwam hier ooit puur om te stemmen en tips op te doen,niet om recensies, plus en/of min punten te plaatsen.
het lijkt mij dat dat voor 95 % van de users geld.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
ik kwam hier ooit puur om te stemmen en tips op te doen,niet om recensies, plus en/of min punten te plaatsen.
het lijkt mij dat dat voor 95 % van de users geld.
Ik ook, maar ik vind de recensies wel vaak vermakelijk en/of nuttig om te lezen. Eerlijk gezegd alleen nà het bekijken van een film. Soms geven ze je een heel andere kijk op de film die je hebt bekeken. Hoe aandachtig je ook kijkt, je mist toch soms wel wat...
Plus- of minpunten zouden ook gebruikt kunnen worden voor alternatieve toplijsten (in categorieën).
Maar het probleem van wildstemmers blijft moeilijk op te lossen. Net als op Wikipedia blijf je mensen houden die het lollig vinden om dingen voor anderen te verknoeien. Volgens mij zijn de maatregelen op MM wel redelijk afdoende genoeg om de ergste klieren buitenspel te zetten en houden....
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De recensies zijn een heel groot pluspunt en hebben een grote aanvullende functie om naast de beoordelingen een beeld te krijgen van een film. En als je ze niet wil lezen, selecteer je ze niet he.
Zoals ik al zei zijn de eigen filmlijsten toch een goeie oplossing voor de 'gezien'-lijstjes als gebruikers die perse willen en een onderscheid maken met de beoordeelde films?
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
De ideeën die hier zijn gegeven zijn echt ideeën van niks, die mogen wat mij betreft best afgeschoten worden. Gebeten hond of niet. Ook met met aanpassingen zie ik het totaal niet zitten.

De oorzaak waarom ik gister zo kwaad was en nogal heftig reageerde.
Een intelligent persoon zou nooit het idee maar ook even overwegen. Ik persoonlijk zou niet eens aan kunnen denken. Dat de discussie dan zover is gekomen, tja, blame Onderhond.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zoals ik al zei zijn de eigen filmlijsten toch een goeie oplossing voor de 'gezien'-lijstjes als gebruikers die perse willen en een onderscheid maken met de beoordeelde films?
Vind ik niet, dan men je dus twee systemen om één gegeven te beheren.
Enerzijds heb je dan je stemlijsten met films waar je op gestemd hebt, aangevuld met een filmlijst ergens anders op de site met film die je gezien hebt maar niet op gestemd hebt.
Daarnaast vind ik die filmlijsten nog steeds best ongemakkelijk in gebruik, geen zin om daar erg veel films in te gaan proppen.
... kijkt verder dan z'n eigen geblesseerde lange tenen.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Je bent wel eens met het idee of niet. Waarom je dan toch blijft discussiëren is voor mij de vraag. Ik wrijt je niets hoor, maar soms lijkt alsof je wilt discussiëren enkel om te discussiëren.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ rokkenjager
Soms kan je het niet eens zijn met het idee, maar is het toch goed om de plus en de minpunten tegen mekaar af te wegen.
Beter 1 keer goed erover discussiëren en dan de discussie afsluiten. Anders blijft de discussie later steeds terugkeren.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Wat een simplisme.
Je erkent het probleem of niet. En als je dan de oplossing niks vindt kan je meebouwen aan een beter alternatief. Sowieso is er uit deze hele discussie al een interessant nevenpunt gekomen, namelijk dat men een film niet puur als "gezien" kan aanduiden zonder te hoeven stemmen.
Maar discussiëren op MM is vaak een kantje kiezen en dan de ander z'n argumenten proberen afbreken. En dan woorden als "intelligent" en "volwassen" in de mond durven nemen ...
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Wat een simplisme.
Jou manier van doen komt nogal kinderachtig over. Je zoekt naar een beter alternatief en die heb je zo nu en dan tevens bereikt. Maar let´s face the truth, een dictatoriale heerschappij zul je never nooit kunnen bereiken. Wanneer bespeur je eens eindelijk een greintje zelfrelativering?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Grappig ... MM is een dictatuur. Iets waar Jordy zelf genoeg op hamert.
MM is tevens een open site voor iedereen, dus inderdaad zit PR met zijn oplossing niet in de goede richting.
Maar je hebt gelijk hoor, zoeken naar een alternatief komt kinderachtig over ... veel kinderachtiger dan iemand zwart te schelden omdat hij een idee oppert. Klasse is dat.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Gelieve geen woorden hanteren die kant noch wal raken. Mijn eerste zin staat allicht los van de tweede.
Ben blij dat je tenslotte het licht ziet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ben blij dat je tenslotte het licht ziet.

rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Dat je nogal onbenullig over kan komen was mij natuurlijk al duidelijk. Hier doe je jezelf toch weer ere aan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hou toch 's op met dat geruzie.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Dat je nogal onbenullig over kan komen was mij natuurlijk al duidelijk. Hier doe je jezelf toch weer ere aan.
Waarom? Omdat je na twee dagen gedoe eindelijk mijn standpunt in de zaak doorhebt. Wat een gedoe om niks ...
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Inderdaad zinloos dit. Goed, ik kap ermee (Na je laatste woord natuurlijk).
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Inderdaad, kap jij er maar mee. Onderhond riep tenslotte al dat hij het geen goed idee vond vlak nadat ik mijn ideetje had gepost. Wel blijven opletten he?
Sowieso is al die ophef schromelijk overdreven. Er hadden nu al lang tientallen nieuwe ideeen bedacht, gepost en uitgevoerd kunnen worden. Maar nee, afkraken, afkatten en bekritiseren is kennelijk leuker. Mooie motivatie voor users die eens een ideetje willen droppen.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Sowieso is al die ophef schromelijk overdreven. Er hadden nu al lang tientallen nieuwe ideeen bedacht, gepost en uitgevoerd kunnen worden. Maar nee, afkraken, afkatten en bekritiseren is kennelijk leuker. Mooie motivatie voor users die eens een ideetje willen droppen.
Wat je zegt is ronduit irrelevant.
Ik sta immers open voor nieuwe ideeën. Alleen zal je mij niet een idee zien toejuichen waarvan bepaalde users aan de kant worden gezet. Daar kan ik nogal heftig erover reageren, ja. Een dergelijke idee zou ik dus nooit steunen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Om nog even op die leeftijdsgrens terug te komen. Ik zie niet in waarom een stem van een 12-jarige inferieur is aan die van een 16-jarige die op zijn beurt weer inferieur is aan die van een 20-jarige enzovoort. Films worden gemaakt opdat iedereen ze kunnen bekijken en beoordelen. Feit is wel dat mensen rijper worden en hun filmsmaak derhalve mee evolueert, maar wanneer is iemand oud genoeg opdat zijn stem serieus genomen wordt?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat je zegt is ronduit irrelevant.
Ik sta immers open voor nieuwe ideeën. Alleen zal je mij niet een idee zien toejuichen waarvan bepaalde users aan de kant worden gezet. Daar kan ik nogal heftig erover reageren, ja. Een dergelijke idee zou ik dus nooit steunen.
Dan nog kun je dat op een normale en volwassen manier duidelijk maken en bediscussieren, iets waar jij kennelijk nogal moeite mee hebt gezien je geagiteerde houding naar mij gisteren.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ Halcyon
Mits de stem ondersteund wordt van een goede argumentatie zie ik het probleem niet.