- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Beoordelingen geven
Beoordelingen geven
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
ik begrijp wel dat ierdereen niet van de zelfde films houd maar een beetje respect voor dit meesterwerk mag ook wel
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
kinderachtig idd.
Dat is wél kinderachtig, ik neem iedereen zijn mening wel serieus maar dan moet ik ook een paar goeie argumenten horen 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Met uitzondering van de wijze woorden van Nomak lees ik alleen maar berichten van mensen die zichzelf veel te serieus nemen. Mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en zondaars die eerlijk voor hun eigen onafhankelijke mening durven uit te komen proberen te stenigen en aan het kruis te nagelen. "Heer, vergeef het hun! Ze weten niet beter!"

speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Je bent inderdaad niet serieus te nemen met vrijwel enkel 5* of 0,5* beoordelingen en een top 10 met enkel Italiaanse films. Lijkt me dat je of een erg eenzijdige zwart wit kijk hebt op de dingen of gewoon de stemmen probeert te manipuleren.
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
ondertussen heb jij wel al je stemmen gewijzigd, ook flauw van je als je klaagt dat de andere een 0,5 gaf aan je lievelingsfilm.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb er geen probleem mee als iemand 0,5* aan mijn favoriete film geeft mits deze persoon de film gezien heeft. Als iemand echer precies één minuut na mij te hebben bekritiseerd over mijn mening over The Dark Knight (2008) overgaat tot het geven van 0,5* aan één van de langst durende films op deze site zet ik daar mijn vraagtekens bij. Deze stem is inmiddels door een moderator verwijderd, omdat het pure manipulatie van stemmen is. Je mag mij voor alles uitmaken maar niet dat ik stemmen manipuleer. Ik heb alle films waarop ik gestemd heb gezien. Mijn recente wijzigingen van mijn stemmen hebben te maken met mijn besluit om te gaan werken met een vijf puntenschaal, omdat een tien puntenschaal voor mij niet werkt. Ik heb het volste recht mijn stemmen aan films die ik gezien heb regelmatig te wijzigen, omdat niets menselijks mee vreemd is. Er is helemaal niets mis met voortschrijdend inzicht, jezelf een spiegel voorhouden en jezelf scherp houden. Ik heb ook niet de arrogantie te beweren alle wijsheid in pacht te hebben.
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
oh jongen, je bent niet serieus te nemen, want ik heb het je reeds uitgelegd: aan alle 5 sterren en 0,5 heb je alles verandert en nu zit je te zeuren om die ene film van 0,5.
Ah, nutteloze discussie, ik ga er niet meer op reageren. 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Wat een pretentieus gereutel, ga buiten spelen.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
aan alle 5 sterren en 0,5 heb je alles verandert
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
strijdbijl begraven met speranza via mail 
discussie gesloten
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Daarbij moet ik wel kwijt dat ik qua puntenbeoordeling speranza begrijp, alleen men kan hem tegelijkertijd niet serieus nemen.
Je laat je punten beinvloeden door de gemiddelde beoordeling van een film en geeft daarom films alleen een 0,5 of 5,0 om ze op te krikken of andersom.
Ik zeg altijd maar dat je een film moet beoordelen naar je eigen mening en top-films nu geen 0,5 geven omdat je het niet eens bent met zijn plaats of gemiddelde beoordeling. Dan krijg je ook zulke reacties van anderen die zich niet in jou kunnen vinden.
Vind je ''the shawshank redemption'' eigenlijk maar een drietje waard, geef hem dan ook een 3 en heb respect voor de stemmen van een ander en/of de meerderheid..
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Werd tijd. Was ook een vrij nutteloze..
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Geweldig dat jij zo niet in elkaar zit.
Ik rakel niets op, ik zeg dat ik me wel in jou kan vinden (qua opkrikken van gemiddelde's, maar dat is dus niet je ''bedoeling'') maar tegelijk jou stemmen ook niet serieus kan nemen als je alleen maar 0,5 of vijven geeft.
Als ik kijk naar een 0,5 van jou voor een o.a.
- the Shawshank Redemption
- the Silence of the Lambs
- American History X
- the Green Mile
- the Godfather - reeks
- the Lord of the Rings - reeks
en nog vele andere, dan kan IK die echt niet serieus nemen. Dat is mijn punt van kritiek m.b.t. jou stemmen.
A.d.h.v. jouw stemmen lees ik dus alleen maar een héle negatieve of een héle positieve reactie af, terwijl er gerust 0,5-films tussen zitten die bij jou goed kunnen scoren op andere vlakken en niet jou alleen maar ''raken'' ja of nee.
De prachtig uitgewerkte films die ik hierboven o.a. heb genoemd verdienen echt geen 0,5 hoe weinig verhaal of wat er dan ook volgens jou in zit; op een dergelijk punt van uitwerking verdienen ze wel beter, of iets je nu aanspreekt of niet.
Als jij jezelf daarbij wel goed in kan vinden dan moet je vooral doorgaan, maar voor mij geldt jouw stem niet, je mening wel. Punt.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Jij gaat me dus voorschrijven hoe ik moet stemmen? Ben jij God?
Ik gun je heel veel kijkplezier bij bovenstaande films. Ga deze films echter niet aan mij opdringen. Daar word ik heel erg moe van. Ik heb één en ander ruimschoots toegelicht. Mocht dit naar jouw smaak nog steeds niet genoeg zijn is dat verder jouw probleem. Laten we in hemelsnaam stoppen met deze zinloze discussie waar niemand vrolijk van wordt.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Eindelijk iemand die weer wat humor op deze site brengt! Dit komt wat mij betreft precies op het juiste moment. De zichzelf heel serieus nemende deLeeuw zal hier waarschijnlijk anders over denken. Let it be.
Denveen
-
- 355 messages
- 288 votes
When I find myself in times of trouble, mother Mary comes to me,
speaking words of wisdom, let it be.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Bij Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001):
Dat kan best zijn, maar blijkbaar heeft 88Fabian daar een andere mening over. Zijn mening moet men ook respecteren.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Dat kan best zijn, maar blijkbaar heeft 88Fabian daar een andere mening over. Zijn mening moet men ook respecteren.
Niks met respect te maken. Iedereen z'n eigen mening , ja zover waren we al wel. Maar (volgens mijn mening, en van vele anderen, ook over het algemeen) Lotr is beter bedacht en gecreeerd.
Over het algemeen is die ook veel beter gerate.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Niks met respect te maken. Iedereen z'n eigen mening , ja zover waren we al wel. Maar (volgens mijn mening, en van vele anderen, ook over het algemeen) Lotr is beter bedacht en gecreeerd.
Over het algemeen is die ook veel beter gerate.
Over het algemeen ja, heeft niks met iemands persoonlijke mening te maken.
deTuinman
-
- 1186 messages
- 0 votes
Meningen zijn idd dooddoeners. Als een kind van 6 Narnia de beste film ever vindt en iemand van 20 LOTR de beste film ever vindt, maakt dat door elkaars menings geen gedeeltelijke eerste plaats.
Maargoed zover denken velen nog niet.
88Fabian
-
- 1527 messages
- 0 votes
Echt te dom voor woorden deze opmerking. 
Waarom zijn het dooddoeners?,omdat het niet naar je zin is dat iemand lotr niks aan vind?
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik vind nooit dat je je beoordeling van films naar beneden moet halen, alleen omdat het totaal je genre niet is. Als ik films kijk die mijn genre niet zijn, probeer ik mijn score echt te beperken tot de kwaliteit van de film en niet van wat ik leuk vond.
Jij houdt niet van deze film, dus geef je een 0,5, maar vind jij het verhaal, de acteerprestaties, de manier van filmen, de muziek, de special effects en noem maar op, ook allemaal een 0,5 waard?
deTuinman
-
- 1186 messages
- 0 votes
Echt te dom voor woorden deze opmerking. 
Waarom zijn het dooddoeners?,omdat het niet naar je zin is dat iemand lotr niks aan vind?
Als je m'n hele tekst had gequote, dan had je het antwoord, slimmerik.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik vind nooit dat je je beoordeling van films naar beneden moet halen, alleen omdat het totaal je genre niet is. Als ik films kijk die mijn genre niet zijn, probeer ik mijn score echt te beperken tot de kwaliteit van de film en niet van wat ik leuk vond.
Jij houdt niet van deze film, dus geef je een 0,5, maar vind jij het verhaal, de acteerprestaties, de manier van filmen, de muziek, de special effects en noem maar op, ook allemaal een 0,5 waard?
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik bedoel meer te zeggen dat als ik hier op de site naar een of ander film wil kijken, of deze een goed gemiddelde heeft, dat er dan een hoop 0,5'en tussen zitten, omdat voor sommige mensen die film hun genre niet is. Hierdoor kan ik uit het gemiddelde nooit uitmaken of de film nu echt van goede kwaliteit is. Dat geldt niet alleen voor 0,5'en, maar ook voor mensen die een ongelooflijk groot fan zijn van de regisseur, of een acteur en daarom al een 5,0 geven.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Inderdaad, Onderhond heeft dan ook meer dan 100 films een 0,5 gegeven. Dus een 1 is nog zeer gul als hij de film zo slecht vind.
En het valt mij ook op dat hij heel vaak, heel slecht stemt op films die over het algemeen als heel goed beschouwd worden.
Neem nou bijvoorbeeld, Once Upon A Time In The West...
daar kun je toch absoluut geen 0.5 voor geven?