• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.938 votes
Profile

Beoordelingen geven

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

mierenmark wrote:

ik begrijp wel dat ierdereen niet van de zelfde films houd maar een beetje respect voor dit meesterwerk mag ook wel

Eén minuut na het plaatsen van bovenstaand bericht heeft mierenmark 0,5* aan La Meglio Gioventù (2003) gegeven. Dit is heel toevallig de 366 minuten durende nummer één van mijn persoonlijke top 10. Wie praat hier over een beetje respect en manipulatie?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

kinderachtig idd.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

combi wrote:

kinderachtig idd.

Dat is wél kinderachtig, ik neem iedereen zijn mening wel serieus maar dan moet ik ook een paar goeie argumenten horen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

speranza wrote:

Met uitzondering van de wijze woorden van Nomak lees ik alleen maar berichten van mensen die zichzelf veel te serieus nemen. Mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en zondaars die eerlijk voor hun eigen onafhankelijke mening durven uit te komen proberen te stenigen en aan het kruis te nagelen. "Heer, vergeef het hun! Ze weten niet beter!"

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Je bent inderdaad niet serieus te nemen met vrijwel enkel 5* of 0,5* beoordelingen en een top 10 met enkel Italiaanse films. Lijkt me dat je of een erg eenzijdige zwart wit kijk hebt op de dingen of gewoon de stemmen probeert te manipuleren.

Ik stem met mijn gevoel en steek niet onder stoelen of banken een voorliefde voor alles wat uit het in alle opzichten betoverend mooie Italië komt te hebben. Deze twee eigenschappen vertalen zich inderdaad in zwart - wit stemgedrag en een persoonlijke top 10 van uitsluitend Italiaanse films. In mijn 5* films is dit land ook zeer ruim vertegenwoordigd. Dit laat onverlet dat er ook veel Amerikaanse films de hoogst mogelijke waardering hebben gekregen, omdat ik deze films uitstekend vind en zeker niet om met de massa mee te lopen. Het zijn voornamelijk films met veel emotionele diepgang. In mijn 0,5* films is het genre actie zeer ruim vertegenwoordigd, omdat ik helemaal niets met dit genre heb. Dit genre slaagt er nu eenmaal niet in om mijn emoties en gevoel te raken. Daarnaast zijn er films die ik 2*, 3* en 4,5* geef, omdat een 10 puntenschaal voor mij niet werkt. Tot slot wil ik opmerken dat in tegenstelling tot vele anderen nuance voor mij geen onverdeeld positieve term is. Deze term hangt voor mij nauw samen met dominante denkbeelden als "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" en "steek je kop niet boven het maaiveld uit". Uit deze overheersende denkbeelden is geen grote kunst voortgekomen.

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

ondertussen heb jij wel al je stemmen gewijzigd, ook flauw van je als je klaagt dat de andere een 0,5 gaf aan je lievelingsfilm.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik heb er geen probleem mee als iemand 0,5* aan mijn favoriete film geeft mits deze persoon de film gezien heeft. Als iemand echer precies één minuut na mij te hebben bekritiseerd over mijn mening over The Dark Knight (2008) overgaat tot het geven van 0,5* aan één van de langst durende films op deze site zet ik daar mijn vraagtekens bij. Deze stem is inmiddels door een moderator verwijderd, omdat het pure manipulatie van stemmen is. Je mag mij voor alles uitmaken maar niet dat ik stemmen manipuleer. Ik heb alle films waarop ik gestemd heb gezien. Mijn recente wijzigingen van mijn stemmen hebben te maken met mijn besluit om te gaan werken met een vijf puntenschaal, omdat een tien puntenschaal voor mij niet werkt. Ik heb het volste recht mijn stemmen aan films die ik gezien heb regelmatig te wijzigen, omdat niets menselijks mee vreemd is. Er is helemaal niets mis met voortschrijdend inzicht, jezelf een spiegel voorhouden en jezelf scherp houden. Ik heb ook niet de arrogantie te beweren alle wijsheid in pacht te hebben.

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

oh jongen, je bent niet serieus te nemen, want ik heb het je reeds uitgelegd: aan alle 5 sterren en 0,5 heb je alles verandert en nu zit je te zeuren om die ene film van 0,5.

Ah, nutteloze discussie, ik ga er niet meer op reageren.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Wat een pretentieus gereutel, ga buiten spelen.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

finalman wrote:

aan alle 5 sterren en 0,5 heb je alles verandert

Tegen mensen die de waarheid volledig verdraaien kan zelfs een topadvocaat als Gerard Spong zich niet verdedigen.

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

strijdbijl begraven met speranza via mail

discussie gesloten

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Werd tijd. Was ook een vrij nutteloze..

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Daarbij moet ik wel kwijt dat ik qua puntenbeoordeling speranza begrijp, alleen men kan hem tegelijkertijd niet serieus nemen.

Je laat je punten beinvloeden door de gemiddelde beoordeling van een film en geeft daarom films alleen een 0,5 of 5,0 om ze op te krikken of andersom.

Ik zeg altijd maar dat je een film moet beoordelen naar je eigen mening en top-films nu geen 0,5 geven omdat je het niet eens bent met zijn plaats of gemiddelde beoordeling. Dan krijg je ook zulke reacties van anderen die zich niet in jou kunnen vinden.

Vind je ''the shawshank redemption'' eigenlijk maar een drietje waard, geef hem dan ook een 3 en heb respect voor de stemmen van een ander en/of de meerderheid..

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

deLeeuw wrote:

Werd tijd. Was ook een vrij nutteloze..

In dit bericht kan ik me volledig vinden. Het verbaast me dat je de gesloten discussie vervolgens zelf weer gaat oprakelen. Moet ik dit dan maar passief over me heen laten komen? Dan moet ik je teleurstellen. Zo zit ik niet in elkaar. Ten eerste heb ik respect voor ieders mening over een film. Als ik oprecht aangeef dat een film mij totaal niet weet te raken geef ik daarmee geen enkel waardeoordeel over mensen die dezelfde film juist een meesterwerk vinden. Je zult mij nooit op uitspraken als "deze persoon is niet serieus te nemen" kunnen betrappen. Sterker nog. Ik heb juist respect voor een persoon als Onderhond ondanks het feit dat hij mijn favoriete film 0,5* heeft gegeven. Hij heeft de moeite genomen deze 366 minuten durende film uit te kijken en uitvoerig toegelicht waarom deze film hem niet aanspreekt. Ten tweede is het zo dat een film als The Shawshank Redemption (1994) dusdanig veel stemmen heeft dat het voor het gemiddelde van deze film nog geen 0,001 punt uitmaakt of ik hieraan 5* of 0,5* geef. Van een nutteloze poging om van welke film met een hoog gemiddelde en veel stemmen dan ook het gemiddelde omlaag te krikken is geen enkele sprake. Ik hecht bovendien weinig waarde aan de ranking van een film in de top 250. Enkel en alleen de vraag of een film mij emotioneel en gevoelsmatig weet te raken is bepalend voor mijn beoordeling van een film. In mijn persoonlijke top 10 staan maar liefst 8 films met minder dan 70 stemmen. Dit zijn en blijven mijn topfilms ongeacht of anderen deze films überhaupt kennen of wat anderen van deze films vinden. Deze films hebben mij emotioneel en gevoelsmatig heel diep geraakt.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Geweldig dat jij zo niet in elkaar zit.

Ik rakel niets op, ik zeg dat ik me wel in jou kan vinden (qua opkrikken van gemiddelde's, maar dat is dus niet je ''bedoeling'') maar tegelijk jou stemmen ook niet serieus kan nemen als je alleen maar 0,5 of vijven geeft.

Als ik kijk naar een 0,5 van jou voor een o.a.

- the Shawshank Redemption

- the Silence of the Lambs

- American History X

- the Green Mile

- the Godfather - reeks

- the Lord of the Rings - reeks

en nog vele andere, dan kan IK die echt niet serieus nemen. Dat is mijn punt van kritiek m.b.t. jou stemmen.

A.d.h.v. jouw stemmen lees ik dus alleen maar een héle negatieve of een héle positieve reactie af, terwijl er gerust 0,5-films tussen zitten die bij jou goed kunnen scoren op andere vlakken en niet jou alleen maar ''raken'' ja of nee.

De prachtig uitgewerkte films die ik hierboven o.a. heb genoemd verdienen echt geen 0,5 hoe weinig verhaal of wat er dan ook volgens jou in zit; op een dergelijk punt van uitwerking verdienen ze wel beter, of iets je nu aanspreekt of niet.

Als jij jezelf daarbij wel goed in kan vinden dan moet je vooral doorgaan, maar voor mij geldt jouw stem niet, je mening wel. Punt.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Jij gaat me dus voorschrijven hoe ik moet stemmen? Ben jij God? Ik gun je heel veel kijkplezier bij bovenstaande films. Ga deze films echter niet aan mij opdringen. Daar word ik heel erg moe van. Ik heb één en ander ruimschoots toegelicht. Mocht dit naar jouw smaak nog steeds niet genoeg zijn is dat verder jouw probleem. Laten we in hemelsnaam stoppen met deze zinloze discussie waar niemand vrolijk van wordt.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Eindelijk iemand die weer wat humor op deze site brengt! Dit komt wat mij betreft precies op het juiste moment. De zichzelf heel serieus nemende deLeeuw zal hier waarschijnlijk anders over denken. Let it be.

Denveen

• 355 messages
  • 288 votes

When I find myself in times of trouble, mother Mary comes to me,

speaking words of wisdom, let it be.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Bij Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001):

Dat kan best zijn, maar blijkbaar heeft 88Fabian daar een andere mening over. Zijn mening moet men ook respecteren.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Nomak wrote:

Dat kan best zijn, maar blijkbaar heeft 88Fabian daar een andere mening over. Zijn mening moet men ook respecteren.

Niks met respect te maken. Iedereen z'n eigen mening , ja zover waren we al wel. Maar (volgens mijn mening, en van vele anderen, ook over het algemeen) Lotr is beter bedacht en gecreeerd.

Over het algemeen is die ook veel beter gerate.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

jumpstylemovie wrote:

(quote)

Niks met respect te maken. Iedereen z'n eigen mening , ja zover waren we al wel. Maar (volgens mijn mening, en van vele anderen, ook over het algemeen) Lotr is beter bedacht en gecreeerd.

Over het algemeen is die ook veel beter gerate.

Over het algemeen ja, heeft niks met iemands persoonlijke mening te maken.

deTuinman

• 1186 messages
  • 0 votes

Meningen zijn idd dooddoeners. Als een kind van 6 Narnia de beste film ever vindt en iemand van 20 LOTR de beste film ever vindt, maakt dat door elkaars menings geen gedeeltelijke eerste plaats.

Maargoed zover denken velen nog niet.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Leeftijd is overschat.

88Fabian

• 1527 messages
  • 0 votes

Meningen zijn idd dooddoeners.

Echt te dom voor woorden deze opmerking.

Waarom zijn het dooddoeners?,omdat het niet naar je zin is dat iemand lotr niks aan vind?

Ik vind nooit dat je je beoordeling van films naar beneden moet halen, alleen omdat het totaal je genre niet is. Als ik films kijk die mijn genre niet zijn, probeer ik mijn score echt te beperken tot de kwaliteit van de film en niet van wat ik leuk vond.

Jij houdt niet van deze film, dus geef je een 0,5, maar vind jij het verhaal, de acteerprestaties, de manier van filmen, de muziek, de special effects en noem maar op, ook allemaal een 0,5 waard?

deTuinman

• 1186 messages
  • 0 votes

88Fabian wrote:

(quote)

Echt te dom voor woorden deze opmerking.

Waarom zijn het dooddoeners?,omdat het niet naar je zin is dat iemand lotr niks aan vind?

Als je m'n hele tekst had gequote, dan had je het antwoord, slimmerik.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Albus Dumbledore wrote:

Ik vind nooit dat je je beoordeling van films naar beneden moet halen, alleen omdat het totaal je genre niet is. Als ik films kijk die mijn genre niet zijn, probeer ik mijn score echt te beperken tot de kwaliteit van de film en niet van wat ik leuk vond.

Jij houdt niet van deze film, dus geef je een 0,5, maar vind jij het verhaal, de acteerprestaties, de manier van filmen, de muziek, de special effects en noem maar op, ook allemaal een 0,5 waard?

Dat is puur jouw manier van beoordelen. Ikzelf laat me veel meer leiden door mijn eigen smaak, en de meesten doen dat. Vind ik ook de normaalste zaak van de wereld.

Ik bedoel meer te zeggen dat als ik hier op de site naar een of ander film wil kijken, of deze een goed gemiddelde heeft, dat er dan een hoop 0,5'en tussen zitten, omdat voor sommige mensen die film hun genre niet is. Hierdoor kan ik uit het gemiddelde nooit uitmaken of de film nu echt van goede kwaliteit is. Dat geldt niet alleen voor 0,5'en, maar ook voor mensen die een ongelooflijk groot fan zijn van de regisseur, of een acteur en daarom al een 5,0 geven.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Bij Great Escape, The (1963):

Nomak wrote:

(quote)

Inderdaad, Onderhond heeft dan ook meer dan 100 films een 0,5 gegeven. Dus een 1 is nog zeer gul als hij de film zo slecht vind.

En het valt mij ook op dat hij heel vaak, heel slecht stemt op films die over het algemeen als heel goed beschouwd worden.

Neem nou bijvoorbeeld, Once Upon A Time In The West...

daar kun je toch absoluut geen 0.5 voor geven?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.