• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

mini-series (/serials) op de site

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Hmmmm. Hiermee concludeer ik dan toch dat regel 2 en 3 nogal aan subjectieve interpretatie onderhevig zijn. In het geval van Tatort zou je alle afleveringen kunnen toevoegen waarvan de hoofdrol (personages en acteurs) eenmalig is, en enkel de afleveringen met terugkerende cast kunnen weren.

Overigens bedenk ik me dat Star Wars ook een filmreeks is, waarvan de delen met elkaar te maken hebben, met terugkerende cast en plot.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Beetje gezond verstand toch?

Cast is evt. aan te passen in 'cast+personages'.

De serie tv-films regel geldt nog steeds trouwens (met expliciet voorbeeld van Tatort).

Wiki moet nog aangepast worden trouwens, gebeurt een dezer dagen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

En Star Wars dan, kapp?

En die Tatort-afleveringen die een eenmalige cast hebben?

Het idee van de regels is toch om zoveel mogelijk subjectiviteit (en dus ook "gezond verstand", want discutabel) te elimineren?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb m'n bericht aangepast.

Star Wars moet er natuurlijk gewoon op blijven.

Bioscoopfilms kunnen sowieso toegevoegd worden. Volgens mij hoeft dat niet expliciet vermeld te worden bij deze regel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ok, 'Serie tv-films vs. filmreeksen' daar moet nog even goed naar gekeken worden. Of dat onderscheid duidelijk is en of er misschien 1 regel van gemaakt kan worden, of niet.

Ik zet het op de lijst.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

kappeuter wrote:

Ok, 'Serie tv-films vs. filmreeksen' daar moet nog even goed naar gekeken worden. Of dat onderscheid duidelijk is en of er misschien 1 regel van gemaakt kan worden, of niet.

Ik zet het op de lijst.

Dank u Alexander.

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

Dan vind ik het toch nog vreemd dat een serie tv films als Hornblower er niet op zou mogen. Welliswaar een terugkerende cast (van twee personen) maar toch echt los van elkaar te onderscheiden films. Net als Columbo, zeg maar.

• 23434 messages
  • 76917 votes

as wrote:

Dan vind ik het toch nog vreemd dat een serie tv films als Hornblower er niet op zou mogen. Welliswaar een terugkerende cast (van twee personen) maar toch echt los van elkaar te onderscheiden films. Net als Columbo, zeg maar.

Dat bedoel ik ook maar ja Kappeuter gaat er mee aan de slag.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

stinissen wrote:

John Carpenter's Cigarette Burns staat letterlijk Een serie tv-films, die allemaal los van elkaar staan.

Ja dat zei ik, maar ik weet ook niet precies hoe het te definiëren is. Dus til aub niet te zwaar aan mijn woorden .

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

stinissen wrote:

Kappeuter gaat er mee aan de slag.

Die Kap heeft het er maar druk mee

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

as wrote:

Nee ben ik het niet mee eens. Ik snap deze regel wel. Een afgerond verhaal is dan weliswaar zo maar het blijft echt zo een serie sfeer hebben doordat elke aflevering met de zelfde persoon/personen is. Net als veel x-files, law and order series en die horen niet op de site thuis. Sowieso is de schade heel beperkt en wie wil over saaie columbo dingen discusieeren anyway?

• 23434 messages
  • 76917 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Nee ben ik het niet mee eens. Ik snap deze regel wel. Een afgerond verhaal is dan weliswaar zo maar het blijft echt zo een serie sfeer hebben doordat elke aflevering met de zelfde persoon/personen is. Net als veel x-files, law and order series en die horen niet op de site thuis. Sowieso is de schade heel beperkt en wie wil over saaie columbo dingen discusieeren anyway?

Ik... En de Columbo's zijn allerminst saai te noemen en de Tatorts zijn en voor een pareltjes.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Saaio niet, maar het schaatesn is ook niet ssai, maar net zo min als Columbo geen film...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Fantastische columbo, een dikke 7.

Maar het laatste was meer een geintje eerste stukje was serieus.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Kan iemand me uitleggen waarom deze in vredesnaam wel op de site mag. Volgens mij voldoet het ding op geen enkele manier aan de regels in het bericht van kappeuter op pagina 21.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Staat bij de film zelf al.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Zie de berichten bij de film m.b.t. de OAV regel:

http://www.moviemeter.nl/film/9370

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er komt waarschijnlijk een aparte aanduiding voor OVA's.

OVAs zijn sinds augustus 2005 op de site toegestaan.

Bij het opstellen van de Wiki is dit waarschijnlijk aan de aandacht ontsprongen. Binnenkort zullen we dit alsnog in de Wiki zetten.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een dikke soep is er van gemaakt. Daar ben ik zeker van.

Dan mag The Matrix er ook uit.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

The Matrix trilogie bestaat uit 3 BIOSCOOP films...

Er is helemaal geen dikke soep van gemaakt. De regels zijn helder, alleen er zijn nog een paar knelpuntjes, waaronder die OVA's, die nu nog aangemerkt staan als miniseries. Tevens moet de Wiki nog bijgewerkt worden. Dat sommige mensen teleurgesteld zijn, dat kunnen we ons voorstellen. Maar kom wel met inhoudelijke kritiek aub.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Misschien bedoelt Speedy The Animatrix.

Edit: Maar die mag wel, want die bestaat uit 7 delen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Even voor de duidleijkheid: afzonderlijke films die met anderen een serie vormen worden wel afzonderlijk toegelaten? Bijvoorbeeld alle masters of horror films en Thriller films?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kappeuter wrote:

Er komt waarschijnlijk een aparte aanduiding voor OVA's.

Ja, sorry hoor, maar wat een onzin.

Ik zie geen enkele reden om voor dit soort dingen af te wijken van de normale regels. Als ik die Wikipedia-pagina lees is het enige verschil met bijvoorbeeld een Band of Brothers is dat die OVA's eerst in stukjes op video's, laserdiscs of dvd's zijn verspreid, in plaats van op tv. De losse afleveringen komen ook niet boven de 45 minuten uit.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter wrote:

Filmreeks (per deel toevoegbaar):

- ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten

- de verhalen hebben niets met elkaar te maken

- plot EN cast moeten per deel verschillen

Masters of Horror valt hieronder ja.

Je andere voorbeeld is me niet duidelijk.

• 23434 messages
  • 76917 votes

Mug wrote:

The Matrix trilogie bestaat uit 3 BIOSCOOP films...

Er is helemaal geen dikke soep van gemaakt. De regels zijn helder, alleen er zijn nog een paar knelpuntjes, waaronder die OVA's, die nu nog aangemerkt staan als miniseries. Tevens moet de Wiki nog bijgewerkt worden. Dat sommige mensen teleurgesteld zijn, dat kunnen we ons voorstellen. Maar kom wel met inhoudelijke kritiek aub.

Er is inderdaad een dikke soep van gemaakt , lees me berichten over de tatorts en de columbo's en de hornblowers maar is na.

Een mini serie als Band of brothers niet en Kidô Keisatsu Patorebâ 2 mag er wel weer op , zal wel aan mijn liggen...

Wat maken jullie er toch een punt van laat die dingen toch gewoon staan , de site wordt er alleen maar beter van ( database wordt uitgebreider) , je hebt er toch ook geen last van als ze er wel opstaan?

Maar ja het is weer vechten tegen de bierkaai........

Als ze er wel op zouden staan dan hoef je toch niet de berichten te lezen dan heb je er ook geen last van en de mensen die het wel waarderen maak je er zeer blij mee.

Dit is het laatste wat ik er over zeg , want me gevoel zegt me dat het toch geen zin heeft....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zelva wrote:

Ik zie geen enkele reden om voor dit soort dingen af te wijken van de normale regels. Als ik die Wikipedia-pagina lees is het enige verschil met bijvoorbeeld een Band of Brothers is dat die OVA's eerst in stukjes op video's, laserdiscs of dvd's zijn verspreid, in plaats van op tv. De losse afleveringen komen ook niet boven de 45 minuten uit.

OVA's vormen een afgebakend genre, waarvoor we toestemming gegeven hebben om ze op de site te plaatsen.

Afgebakend, omdat ze meteen als 'film' op video/dvd zijn uitgebracht ipv vertoning op tv als tv-serie

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik had het over deze , jou ook bekend volgens mij.

Je vond hem zo goed vroeger.

http://www.imdb.com/title/tt0124751/

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

stinissen wrote:

lees me berichten over de tatorts en de columbo's en de hornblowers maar is na.

Die hebben toch steeds dezelfde cast danwel zelfde personages?

• 23434 messages
  • 76917 votes

mikey wrote:

Ik had het over deze , jou ook bekend volgens mij.

Je vond hem zo goed vroeger.

http://www.imdb.com/title/tt0124751/

geweldig zelfs

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.