• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.937 votes
Profile

mini-series (/serials) op de site

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Die hebben toch steeds dezelfde cast danwel zelfde personages?

De columbo's en de hornblowers wel maar de tatorts niet , maar daar gaat het bij mijn niet om.

De beck films en de wallander films mis ik ook erg tis gewoon jammer........

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kappeuter wrote:

OVA's vormen een afgebakend genre, waarvoor we toestemming gegeven hebben om ze op de site te plaatsen.

Non-argument, voor de miniseries met meer dan 7 afleveringen is ook toestemming gegeven om ze op de site te plaatsen, maar die mogen er nu ook niet meer op.

Afgebakend, omdat ze meteen als 'film' op video/dvd zijn uitgebracht ipv vertoning op tv als tv-serie

En dit argument klopt ook voor geen meter.

Afgebakend

Niet afgebakend, want deze uitzondering beperkt zich niet noodzakelijkerwijs tot Japanse tekenfilmpjes, maar kan opgaan voor iedere willekeurige collectie van los op videoformaat uitgebrachte filmpjes.

omdat ze meteen als 'film'

Films korter dan 45 minuten mogen helemaal niet op de site, dus dat is op zich geen reden ze dan in een achteraf bijeengebrachte verzameling, terwijl dat origineel niet eens zo bedoeld is, maar toe te laten.

als 'film' op video/dvd zijn uitgebracht ipv vertoning op tv als tv-serie

Op dezelfde manier kun je redeneren dat afleveringen op tv als 'film' zijn uitgebracht, maar dan gaat het wonderwel opeens niet op. TV of niet is dan ook überhaupt geen criterium, want tv-films mogen ook op de site.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

stinissen wrote:

De columbo's en de hornblowers wel maar de tatorts niet , maar daar gaat het bij mijn niet om.

De beck films en de wallander films mis ik ook erg tis gewoon jammer........

Ik probeer het gewoon nog een keer.

Deze regel is bedacht om onduidelijkheid te voorkomen. Als Columbo erop mag krijg je heel veel gezeik. Want waarom niet al die engelse detectives en waarom dan eigenlijk niet the x-files die duren langer dan 45 minuten en hebben ook regelmatig gewoon losse afleveringen etc. Om dit te voorkomen heb je dus de regel dat de zelfde karakters niet mogen terugkeren en het max 7 afleveringen moet hebben. Lijkt me nog steeds duidelijk en logisch. Hoor ook geen enkel argument waarom dat niet zo is. Behalve het is jammer. o wat zielig. Wel heel veel drama queens op deze site zeg...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

OK, we zullen nog eens kijken naar die OVA's.

Onderhond zal vanavond nog even toelichting geven en ik verwacht dat we daar weer mee verder kunnen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

mikey wrote:

Ik had het over deze , jou ook bekend volgens mij.

Je vond hem zo goed vroeger.

http://www.imdb.com/title/tt0124751/

Een soort van Masters of Thriller he?

Plot verschilt per deel. Het zijn op zichzelf staande verhalen.

Cast verschilt ook per deel, hoewel er enkele acteurs zijn die in 2 / 3 delen spelen.

Maar het gaat ons er om dat de personages verschillen.

Wacht nog even met toevoegen tot we over 3,5 week de regels aanpassen

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Oeps ik heb het al gedaan.

Personages verschillen ook, zie Masters of horror. (gok ik)

Ik heb Deer woman ook toegevoegd trouwens... wordt eze in behandeling genomen of wachten jullie hier nog even mee?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nu staat er nog in de regel 'plot+cast' moeten verschillen per deel.

Als je dat heel letterlijk gaat nemen voldoet Thriller niet. Maar over paar weken zullen we de regels nog aanpassen. Geen probleem als ie al is toegevoegd, dan laten we m gewoon nog even staan.

Deer Woman kan al worden toegevoegd ja. Zullen we behandelen.

• 23433 messages
  • 76917 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Ik probeer het gewoon nog een keer.

Deze regel is bedacht om onduidelijkheid te voorkomen. Als Columbo erop mag krijg je heel veel gezeik. Want waarom niet al die engelse detectives en waarom dan eigenlijk niet the x-files die duren langer dan 45 minuten en hebben ook regelmatig gewoon losse afleveringen etc. Om dit te voorkomen heb je dus de regel dat de zelfde karakters niet mogen terugkeren en het max 7 afleveringen moet hebben. Lijkt me nog steeds duidelijk en logisch. Hoor ook geen enkel argument waarom dat niet zo is. Behalve het is jammer. o wat zielig. Wel heel veel drama queens op deze site zeg...

Precies die engelse tv films (detectives) mogen er van mijn ook op.

Juist die regels die ze bedacht hebben om onduidelijkheden te voorkomen stoort me , waarom al die tv-films en de band of brothers gewoon niet op de site , als je er niet mee eens bent dan lees je die berichten toch niet?En als er al een een drama queen is nou .....Steek je hand in eigen boezem.

Wat maak jij je eigen druk? Ik kan begrijpen dat je je druk maakt om iets wat er nog niet op de site staat maar andersom nee........

Ik vind het nog al wat om sommige mensen die veel tijd en werk in de site steken drama queens te noemen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

O jeetje ik durf inderdaad wel, drama queen oee wat is de jeugd toch hard tegenwoordig!

Anywho ik maak me niet druk mij boeit het geen ene fuck of het er nou op staat of niet. Maar Jordy blijkbaar wel, en hij (en de crew) wil het nu duidelijk maken zodat zij niet ellelange disscusie's hoeven te voeren wat nou wel en niet op mag. En overigens heb je nu nog even de tijd om er misschien iets aan te veranderen zoals Kappeuter schreef. Maar dan lijkt het me verstandig dat je met alternatieven komt in plaats van te zeggen dat van alles er weer op moet.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Henk, misschien moet je eens de kwaliteit voorop stellen aan de kwantiteit. Jouw visie is, hoe meer films hoe beter. Hoe meer series, hoe beter. Straks wil je nog dat elke aflevering van Sesamstraat toegevoegd gaat worden.

Je moet je realiseren dat zonder deze regels echt alles toegevoegd kan worden, wat de kwaliteit van de site zeker niet ten goede zou komen. Daarom moeten de regels er zijn, en moet er een duidelijke lijn getrokken worden.

Helaas maakt IMDb het voor ons onmogelijk om puur van hun gegevens uit te gaan, dus moesten we zelf een aantal regels maken. Dat hebben we gedaan, er is nu een duidelijke scheidslijn, en over een paar weken kijken we hoe het gaat, en of er eventueel nog wat aan de nieuwe regels gesleuteld moet worden.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Als deze regels worden ingevoerd om het onderscheid te maken tussen miniseries en tv-series, dan begrijp ik niet waarom OAV's in de discussie betrokken moeten worden. Die kunnen immers niet verward worden met tv-series, en zijn dus nooit een probleem (tenzij er een wildgroei aan OAV's is die men als onwenselijk ervaart, maar zover ik kan beoordelen is dat niet het geval).

• 23433 messages
  • 76917 votes

Hannibal wrote:

Henk, misschien moet je eens de kwaliteit voorop stellen aan de kwantiteit. Jouw visie is, hoe meer films hoe beter. Hoe meer series, hoe beter. Straks wil je nog dat elke aflevering van Sesamstraat toegevoegd gaat worden.

Je moet je realiseren dat zonder deze regels echt alles toegevoegd kan worden, wat de kwaliteit van de site zeker niet ten goede zou komen. Daarom moeten de regels er zijn, en moet er een duidelijke lijn getrokken worden.

Helaas maakt IMDb het voor ons onmogelijk om puur van hun gegevens uit te gaan, dus moesten we zelf een aantal regels maken. Dat hebben we gedaan, er is nu een duidelijke scheidslijn, en over een paar weken kijken we hoe het gaat, en of er eventueel nog wat aan de nieuwe regels gesleuteld moet worden.

Dat van Sesamstraat slaat natuurlijk nergens op vindt ik een beetje kort door de bocht.

En als jullie een paar regels maken daar moeten we ons bij neerleggen , maar dan hoef ik en een hoop andere mensen er nog niet mee eens te zijn.

En kwantiteit boven kwaliteit slaat de spijker al helemaal mis want bv de Tatorts de Morse , Frost, Wallander, Beck , Band of Brothers, Midnight summer murders , Silent Witness is pure kwaliteit. Dus als ik het goed begrijp bepaal jij wat kwaliteit is nou dan kun je ook wel 2000 pulp films er af gooien ( wat de ander weer goed vind).

Wat vind jij dan Kwantiteit? Wat de een pulp vindt vindt de ander weer goed.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vele van die Columbo's en 'aanverwanten zijn dikwijls van veel betere kwaliteit dan vele, vele films die hier op de site staan. En met veel meer middelen gemaakt ook nog.

Kwaliteit voorop stellen aan de kwantiteit is dus niet relevant.

En Henk, heb jij aandelen in die Tatort's? Bah, ik kon die niet voor mijn ogen zien.

• 23433 messages
  • 76917 votes

speedy23 wrote:

Vele van die Columbo's en 'aanverwanten zijn dikwijls van veel betere kwaliteit dan vele, vele films die hier op de site staan. En met veel meer middelen gemaakt ook nog.

Kwaliteit voorop stellen aan de kwantiteit is dus niet relevant.

En Henk, heb jij aandelen in die Tatort's? Bah, ik kon die niet voor mijn ogen zien.

Ik heb er nu 587 gezien en ik moet zeggen ....................Prachtig.

Mischien heb jij er een paar gezien met een bepaalde Inspecteur of zo.

Ik spaar ze ook zo ben ik ook trots op de Tatort van Wolfgang Petersen Tatort"

Reifezeugnis (1977)

ook met Nastassja Kinski.

En Tatort"

Jagdrevier met Hansjörg Felmy en Jürgen Prochnow .

Me voor keur gaat uit na de films met Hansjörg Felmy als Kommissar Heinz Haferkamp en Hauptkommissar Max Ballauf en Hauptkommissar Freddy Schenk alias Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

Ook de vroege periode van Götz George als Kommissar Horst Schimanski met een van zijn collega's Chiem van Houweninge als Hänschen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

kappeuter wrote:

OVA's vormen een afgebakend genre, waarvoor we toestemming gegeven hebben om ze op de site te plaatsen.

Afgebakend, omdat ze meteen als 'film' op video/dvd zijn uitgebracht ipv vertoning op tv als tv-serie

Daaraan ligt dan dus ten grondslag dat bioscooprelease het hoogst haalbare is, dvd-release daarna, en televisie pas weer daarna?

Daarbij wil ik dan toch graag opmerken dat dat niet echt een realistische kijk op de industrie is. Enerzijds is een dvd/video-release zo eenvoudig als wat, dan kun je nogal wat semiprofessionele, uitgebrachte films ook toevoegen, die voldoen aan dezelfde voorwaarden.

Verder is het natuurlijk maar helemaal de vraag hoe lang een onderscheid op basis van type release nog houdbaar is. Er is van alles aan het veranderen op dat gebied.

Maar ik ben met Queto eens dat het hier nu even niet over gaat.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Als deze regels worden ingevoerd om het onderscheid te maken tussen miniseries en tv-series, dan begrijp ik niet waarom OAV's in de discussie betrokken moeten worden. Die kunnen immers niet verward worden met tv-series, en zijn dus nooit een probleem

Niet mee eens. Het is goed eens te kijken waarom series met meer dan 7 afleveringen door de crew geweerd gaan worden.

Is dat a) Omdat het eerst op tv komt? Nee, dat lijkt me niet. TV-films mogen immers ook op de site, en miniseries met minder afleveringen ook, dus tv is niet het criterium.

Is dat b) Omdat het lange series met veel afleveringen zijn die daardoor steeds minder op een conventionele film lijken en daardoor wellicht buiten de gewenste reikwijdte van de site vallen?

Vooral dat laatste lijkt me het geval. En wat dat betreft is er geen enkel verschil tussen een Band of Brothers of een Patlabor New Files nog iets. Ook OVA's hebben weinig met een conventionele film van doen. OVA's zijn van nature niet belangrijker dan langere miniseries. Gereleased worden op video/dvd is niet van meer waarde dan gereleased worden op tv.

Het weren van een Band of Brothers, maar het dan wel toestaan van vergelijkbaar Japans materiaal kan niet anders uitgelegd worden dan of een persoonlijke voorkeur voor het een of andere, of volstrekt willekeurig beleid zonder enige argumentatie.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Je reduceert de motivatie nu ten onrechte tot twee opties, terwijl voorzover ik weet geen van beide een rol hebben gespeeld in de voorafgaande discussie. Je baseert je hele argument op de onjuiste formulering van optie b:

Zelva wrote:

Is dat b) Omdat het lange series met veel afleveringen zijn die daardoor steeds minder op een conventionele film lijken en daardoor wellicht buiten de gewenste reikwijdte van de site vallen?

Het is niet zozeer omdat ze steeds minder op films lijken, maar omdat ze meer op tv-series lijken. Wat mij betreft is er geen bezwaar tegen langere miniseries van negen of tien delen, maar wel tegen tv-series van die lengte. Het onderscheid daartussen is echter moeilijk om objectief te maken, zeker als je de bewuste serie niet gezien hebt. Begrijpelijk dus dat de crew gekozen heeft voor het aantal afleveringen als arbitraire grens om dat onderscheid te bepalen. Kortere series worden nu als miniseries gezien, langere series als tv-series; makkelijk toe te passen en voor iedereen inzichtelijk.

OAV's lijken nooit op tv-series , ongeacht het aantal afleveringen. Het zou dus volslagen waanzin zijn om diezelfde arbitraire scheidslijn ook hier door te voeren, om de OAV-miniseries te scheiden van - tja, van wat eigenlijk?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat zijn OVA's?

Denk dat die van mij ook niet hoeven, maar geen idee wat het zijn.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Het is niet zozeer omdat ze steeds minder op films lijken, maar omdat ze meer op tv-series lijken. Wat mij betreft is er geen bezwaar tegen langere miniseries van negen of tien delen, maar wel tegen tv-series van die lengte.

En nogmaals: de tv-series worden niet van de site geweerd omdat het TV-series zijn, maar tv-SERIES. En OVA's zijn net zo goed SERIES, Er is gewoon geen enkel logisch verschil.

Kortere series worden nu als miniseries gezien, langere series als tv-series; makkelijk toe te passen en voor iedereen inzichtelijk.

En voor OVA's ook heel makkelijk toe te passen. Kortere series zijn miniseries en dus toelaatbaar, langere series zijn primair series en dus niet toelaatbaar.

Door juist die OVA's toe te laten en daar voor series opeens een uitzondering te maken wordt het onoverzichtelijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er staat nu wel degelijk een miniserie aanduiding bij OVAs.

Gelijke monniken gelijke kappen. Van de OVAs die nu op de site staan gaat het om welgeteld 4 titels die meer dan 7 delen bevatten. Om daar nu een aparte OVA regeling voor te creeren gaat wat ver. Meestal hebben OVAs zo'n 6 a 7 afleveringen.

Voor het gemak en de consistentie maken we hier geen uitzonderingspositie voor.

De 4 titels met meer dan 7 afleveringen zullen, conform de nieuwe eis bij mini-series, naar het forum verplaatst worden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dan zouden die dus gewoon mee kunnen doen mits ze aan dezelfde eisen voldoen. Vrees dat er erg veel niet de moeite van het toevoegen waard zijn, maar dat geldt voor zo veel films.

masterrossi

• 56 messages
  • 699 votes

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit heel erg jammer vind aangaande de films (mini-series)

Heimat - Eine Deutsche Chronik (1984)

Zweite Heimat - Chronik einer Jugend, Die (1992)

Heimat 3 - Chronik einer Zeitenwende (2004)

Berlin Alexanderplatz (1980)

Hiermee komt deze films niet de eer toe die het zou moeten krijgen, als je het mij vraagt.

zonde.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ja, dat zijn wel echt mini-series waar de term voor bedoeld is natuurlijk.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Die vier titels blijven op de site, doordat ze ook een bios-release kenden, of - in het geval van Berlin Alexanderplatz - zullen kennen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

kappeuter wrote:

Mini-serie

Een mini-serie oogt als een lange speelfilm die in delen is opgeknipt.

- afgesloten verhaal (al dan niet met open einde)

- niet uitgespreid over meerdere seizoenen

- maximaal 7 delen

Herenstraat 10 zou nu dus gewoon op de site mogen? (eigenlijk een retorische vraag, maar goed )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FF checken. Kom ik nog op terug.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

kappeuter wrote:

Er staat nu wel degelijk een miniserie aanduiding bij OVAs.

Gelijke monniken gelijke kappen. Van de OVAs die nu op de site staan gaat het om welgeteld 4 titels die meer dan 7 delen bevatten. Om daar nu een aparte OVA regeling voor te creeren gaat wat ver. Meestal hebben OVAs zo'n 6 a 7 afleveringen.

Voor het gemak en de consistentie maken we hier geen uitzonderingspositie voor.

De 4 titels met meer dan 7 afleveringen zullen, conform de nieuwe eis bij mini-series, naar het forum verplaatst worden.

Nu kan ik er best begrip voor hebben dat die titels van de site afmoeten, maar de manier waarop is toch erg wussy-pussy. De OAV regeling (en uitzondering) is er al gekomen iets na het toelaten van miniseries, dus die uitzonderingsregel is er al enkele jaren. Dat MM als site te lui is geweest even een aparte aanduiding te maken is ook weinig argument, net zoals het feit dat er maar 4 boven de limiet opstaan (kan er volgende week wel even 10 toevoegen, verandert dat wat ?).

Lijkt me vooral een regeling om van het gezeik van zekere personen af te zijn. Jammer.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

7-delige serie zie ik. Afgesloten verhaal?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

kappeuter wrote:

7-delige serie zie ik. Afgesloten verhaal?

Als ik destijds goed heb opgelet wel, aangezien ik dit schreef: " (...) De hoofdlijnen van het verhaal zijn constant boeiend en worden goed afgerond."

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.