- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mini-series (/serials) op de site
mini-series (/serials) op de site
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dus door filmreeksen wel toe te staan komen alle, Masters of Horror twillight zones en Roald Dahl verhalen in aanmerking? Of zijn die laatste 2 te kort? (Ik hoop het)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja die regel is er o.a. om Masters of Horror, Enneagram en Dekalog gekomen.
Of die laatste twee te kort zijn weet ik niet uit mijn hoofd.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Roald Dahl's tales of the unexpected duurt 25 minuten per aflevering. The Twilight Zone duurt een uur per aflevering.
Komen dit soort series (en dekalog etc.) apart per aflevering op de site?
zo ja, dan valt The Twilight Zone af omdat er waarschijnlijk geen aparte posters per aflevering is?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Komen dit soort series (en dekalog etc.) apart per aflevering op de site?
Als ze aan hierboven gestelde regels voldoen; ja.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Top. Goede uitgangspunten en een wijs besluit om een evaluatieperiode in te bouwen.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Mooi werk Kappeuter (en andere crew-leden)! Ik kan mij volledig in die nieuwe regels vinden.
Moviemeter zet hier bovendien een stap vooruit, door niet meer persé de regels van imdb te willen volgen, maar over een aantal knelpunten een eigen visie te gaan ontwikkelen 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Jammer dat ik nu een stem+toeviging+mijn nummer uit mijn top 10 kwijt bent, maar opzich vind ik het wel logische regels zo blijft het iig wel egt Moviemeter
.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Persoonlijk ben ik ook van mening dat een topserie zoals bv. "Band Of Brothers" of "Rome" hier op de site hoort.
In het geval van Band of Brothers is het tenslotte een reeks die één geheel vormt.
Ik vind het spijtig dat zulke reeksen hier niet meer zouden horen.
Kortom, slechte beslissing van MM.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Persoonlijk ben ik ook van mening dat een topserie zoals bv. "Band Of Brothers" of "Rome" hier op de site hoort.
In het geval van Band of Brothers is het tenslotte een reeks die één geheel vormt.
Ik vind het spijtig dat zulke reeksen hier niet meer zouden horen.
Kortom, slechte beslissing van MM.
daar sluit ik me bij aan
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Erg duidelijke regels, dat lijkt me het belangrijkste, de discussie erover kan eeuwig blijven duren maar door deze beslissing te nemen wordt een oplossing opgelegd en dat lijkt me uitstekend om eruit te geraken. Maar max zeven delen, is dat niet wat willekeurig bepaald? 
De Nederlander
-
- 112 messages
- 720 votes
hoezo word gelijk heel je top 10 weg gehaald :s haal dan alleen die fil, weg???
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
We zijn hier Moviemeter. En dat betekent dat we het hier graag over films hebben. De concessie van 3 jaar geleden om ook mini-series toe te laten, (volgens de IMDB definitie van Mini-series wel te verstaan) was een extra service.
Omdat IMDB zijn films en series in onze ogen verkeerd geclassificeerd, waren we genoodzaakt om nieuwe en makkelijk hanteerbare regels te definieren.
We hebben daar lang over gedaan en er is veel gediscussieerd en het uiteindelijke doel was om zo weinig mogelijk te hoeven verwijderen.
We hebben met de nieuwe regels zelfs kunnen bereiken dat er nu meer toegevoegd kan worden, dan voor de wijziging. Reeks-regel en bioscoop-regel.
Dat er een paar tv-series met +10 afleveringen nu van de site gaan, is niet meer dan logisch. Die zijn er ook enkel opgekomen door de fouten die IMDB maakt.
Dat we nu daarin vrij van IMDB zijn, dat is wel echt prettig.
(ps: ik mis nu ook een stem of 10, aan de andere kant, waren het wel ellenlange tv-series, en had het weinig meer met film te doen)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vind de nieuwe regels prima. (Stemde toch al bijna nooit op series) Een goede stap op eigen benen t.o.v. de imdb en meer moviesite.
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
Mag een prachtige film zoals La Meglio Gioventu ook niet meer in de top 10? Het is een film in twee gedeelten, maar door de VPRO als serie op de TV gebracht.
En Heimat?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Meglio staat al lang niet meer in de top 10, hoort die middelmatiege soap ook zeker niet thuis, niet eens top 250. Blijft (helaas) wel op MM.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
La Meglio Gioventu is geen miniserie van meer dan 7 delen (überhaupt geen miniserie trouwens) en blijft daarom gewoon op de site, en Heimat heeft een bioscooprelease gehad en blijft daarom ook op de site staan.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Jammer , jammer....................... dat de series weg zijn .
Maar ja ik zal wel bij de minderheid horen , van mijn hadden alle series er op gemogen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
The Beatles Anthology heb ik eigenlijk nooit een mini-reeks gevonden maar dit is veel eerder een documentaire.
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Dus als ik het goed begrijp mogen de Tatorts er nu ook op, Een serie tv-films, die allemaal los van elkaar staan.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Nee, dat is een serie tv-films... Die regels zijn nog hetzelfde.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dus als ik het goed begrijp mogen de Tatorts er nu ook op, Een serie tv-films, die allemaal los van elkaar staan.
dat vind ik dan eigenlijk gek toch
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Jammer , jammer....................... dat de series weg zijn .
Maar ja ik zal wel bij de minderheid horen , van mijn hadden alle series er op gemogen.
Dan zijn we toch al met twee. En niet voor die paar verloren stemmen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dan zijn we toch al met twee. En niet voor die paar verloren stemmen.
nee 3 ik doe ook mee 
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Nee, dat is een serie tv-films... Die regels zijn nog hetzelfde.
Maar bij deze film
John Carpenter's Cigarette Burns staat letterlijk Een serie tv-films, die allemaal los van elkaar staan
http://www.moviemeter.nl/film/35095

De tatorts zijn losse tv films en geen serie's zoals IMDB zegt. Ook de Columbo's zijn losse tv films.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Hier nog even de regel over filmreeksen (zoals masters of horror):
Filmreeks (per deel toevoegbaar):
- ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten
- de verhalen hebben niets met elkaar te maken
- plot EN cast moeten per deel verschillen
Vandaar dus Cigarette Burns wel, Dekalog 1 t/m 10 ook, maar Tatort, Hornblower en dergelijke niet.
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Hier nog even de regel over filmreeksen (zoals masters of horror):
Filmreeks (per deel toevoegbaar):
- ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten
- de verhalen hebben niets met elkaar te maken
- plot EN cast moeten per deel verschillen
Als deze regel zou gelden zouden ze er op mogen want ze duren altijd rond de 90 min , verhalen staan ook op zich en in bijna 40 jaar tatort zijn er wel 200 verschillende hoofd figuren.....
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Nee, want de Tatort-verhalen hebben een terugkerende cast. dat de hoofdpersonen af en toe veranderen doet er niet toe.
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Nee, want de Tatort-verhalen hebben een terugkerende cast. dat de hoofdpersonen af en toe veranderen doet er niet toe.
Dat is dus niet altijd zo je hebt ruim 95 verschillende inspecteurs van Schimanski tot Hauptkommissar Max Ballauf en bijna 300 regiseurs