- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik wil wel op de wensenlijst zetten om na te denken over instellingen waarmee je het uiterlijk een beetje naar wens kunt aanpassen, maar dat zal zeker niet op korte termijn zijn.
Tot die tijd, zijn er geen chrome/firefox plugins voor de mensen die witte websites niet fijn vinden?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
die vind ik ook niets, te kinderachtig á la MSN vroeger (voor zover smileys niet kinderachtig kunnen zijn natuurlijk maar de vorige vond ik toch prettiger, minder overheersend omdat ze ongeveer dezelfde omvang hadden als de lettergrootte)
ik zie ook amper de betekenis van bijvoorbeeld
= deze is inderdaad moeilijk te plaatsen!
= past mooi "vóór een vraag" "tijdens een vraag" of "ná de vraag" of als een extra'tje na de ? (vraagteken)
= is te gebruiken wanneer je zoiets heb van: "ahhh boeie GaaaP" of wanneer je iets niet heel belangrijk vind, of te gebruiken bij een onderwerp (discussie) waar je het niet mee eens bent en zoiets heb van: "whatever ik bemoei mij er ook niet meer mee"
De smiley's zijn gewoon een extratje. Je HOEFT ze niet te gebruiken of ga er creatief mee om 
Maar als je een ander pakket smileys vind, kan je deze toch best aangeven bij Jordy (is ook volgens mij een keer genoemd)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
ik dacht dat
was voor als je niet goed een mening kunt vormen. Hoewel ik hem ook vaak bij films heb gebruikt, bijvoorbeeld, o, dit is een komedie, 
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Volgens mij kan je hem ook gebruiken om aan te geven dat iemand een misplaatste of een mislukte grap maakt. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Is er iemand die trouwens het menu helemaal onderin weleens gebruikt? Ik zat daar net naar te kijken en besefte dat ik die eigenlijk nooit gebruik. Niet dat het uitmaakt, maar toch.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Is er iemand die trouwens het menu helemaal onderin weleens gebruikt? Ik zat daar net naar te kijken en besefte dat ik die eigenlijk nooit gebruik. Niet dat het uitmaakt, maar toch.
Je bedoelt waar : Bioscoop , Televisie , Huur etc staat? Die gebruik ik wel es.
@OT
Misschien ook leuk een post counter, hoeveel post die gene heeft geplaatst op het forum?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Is er iemand die trouwens het menu helemaal onderin weleens gebruikt?
Mmm nee niet echt. Niet opvallend genoeg. Scheelt weer scrollen 
Dragon.
-
- 40 messages
- 0 votes
Heb even het nieuwe design getest en mij teveel wit meteen weer terug gegaan naar de 'oude' versie veel beter voor mijn ogen. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Waarom staat het daar eigenlijk. Bovenaan staat het ook al. Dubbelop.
Blijf het toch raar vinden dat Wiki onderaan staat. In het oude design staat het boven net als bij heel veel websites, help, vragen, staat u vraag misschien hier tussen, klantenservice ... soort visitekaartje, receptie van de site
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Maar als je een ander pakket smileys vind, kan je deze toch best aangeven bij Jordy (is ook volgens mij een keer genoemd)
Of misschien is er iemand die de huidige smileys in hoge resolutie kan namaken? maar dan niet bewegend
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Daar zou ik zeker een voorstander van zijn.
Of iemand dat wil doen is uiteraard een tweede, maar een goed idee is het zeker. De nieuwe smileys vind ik veel te kinderlijk.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Uit nieuwsgierigheid ben ik een beetje wezen rond struinen naar een knappe HD smiley pack (om het een beetje te vergelijken). Maar moet wel zeggen degene die MM nu heeft zijn (volgens mij) nog de beste
Én het zou best leuk inderdaad zijn als iemand deze in HD kwaliteit kan oppeppen. Zelf heb ik hier geen sjoege van 
Brag Swag
-
- 1 messages
- 627 votes
Ik vind het allemaal maar te groot. Alsof ik een vergrootglas voor mijn ogen heb hangen. Op Tweakers kon je het aanpassen en alles weer kleiner maken. Ook hadden ze wit snel weer grijs gemaakt. Irritant om lang naar fel wit te staren. Ik zit op een 24 inch scherm te werken maar dit nieuwe ontwerp lijkt net 800x600.
ik ben het hier helemaal mee eens.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ja, maar papier geeft geen licht - niet het papier in mijn omgeving althans.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
De meeste gebruikers werken ook niet met MS Word dionj dan begrijp je het toch wel ahaha 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is inderdaad ook nog wel een goede vraag voor mensen die klagen over het wit. Typen die nooit documenten op hun computer? Oprechte vraag, niet bedoeld om vervelend te doen. Dan zit je toch ook (soms uren en uren) naar een wit scherm te staren, dat vaak voor een groot deel leeg is? Dat is al 20 jaar zo, en daar hoor ik nooit iemand over.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Haha, zet een donkere bril op. 
Ik denk ook dat het komt omdat we gaan vergelijken. Was het nu 2008, had je mij niet gehoord.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dat is al 20 jaar zo, en daar hoor ik nooit iemand over.
Ik hoor mensen juist vaak klagen over hoofdpijn wanneer ze lang achter de computer werken. En die ervaring heb ik zelf ook: gewoon "analoog" lezen is veel minder vermoeiend.
Overigens kun je bij OpenOffice (ik heb Word niet) gewoon de achtergrondkleur aanpassen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Dat is inderdaad ook nog wel een goede vraag voor mensen die klagen over het wit. Typen die nooit documenten op hun computer? Oprechte vraag, niet bedoeld om vervelend te doen. Dan zit je toch ook (soms uren en uren) naar een wit scherm te staren, dat vaak voor een groot deel leeg is?
Code jij echt op een witte achtergrond? Ik heb toch een iets ander kleurenschema (dark on white) speciaal om die witte lichtbak voor je ogen tegen te gaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Dat is inderdaad ook nog wel een goede vraag voor mensen die klagen over het wit. Typen die nooit documenten op hun computer?
het schrijfvlak in word is maar de helft van mijn scherm (kies er expres voor niet twee naast elkaar te zetten), de rest is een soort van lichtblauw, best prettig om te zien, zoals je ook in het oude design had met de gekleurde vlakken aan beide zijden.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
het schrijfvlak in word is maar de helft van mijn scherm (kies er expres voor niet twee naast elkaar te zetten), de rest is een soort van lichtblauw, best prettig om te zien, zoals je ook in het oude design had met de gekleurde vlakken aan beide zijden.
Bij mij ook. De A4 wordt op ware grootte weergegeven, aangezien de breedte ervan smaller is dan een beeldscherm vult Word de rest aan met blauw.
Ik merk trouwens nu dat het reactievak met de nieuwe stijl een lichtgrijze achtergrond heeft, terwijl de rest eromheen wit is. Misschien dat dit ook bijdraagt aan het 'minder prettig kijken'. Word is precies andersom (wit invulvak met donderdere kleuren eromheen).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee dat was dan een slecht voorbeeld. Gebruik zelf geen Word
Object
-
- 1 messages
- 529 votes
Het nieuwe uiterlijk is even wennen, maar ben er tot nu toe tevreden mee. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
De functie om een url toe te voegen aan een bericht werkt trouwens niet meer goed. Niet in de nieuwe en ook niet in de oude stijl. Als ik een url toevoeg ziet het er zo uit: http://www.google.com . De pop-up schermpje vraagt niet meer om de url te omschrijven.
EDIT: ik zie dat het een wijziging is. Het werkt wel goed als er http:// bij staat. Als het alleen met www begint dan werkt het niet.
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6108 votes
Mijn complimenten Jordy! De site ziet er fris en strak uit, nice job! Qua uiterlijk doet het me enigszins denken aan het Pathé design (komt vooral door het fellere geel vermoed ik). Ben erg blij met de balk en afgezien dat het eventjes wennen zal worden vind ik het menu nu veel overzichtelijker en beter geplaatst. Alleen de witte achtergrond spreekt mij niet echt aan, het oogt wat minder relaxed maar dat komt waarschijnlijk óók omdat ik de oude site nog in gedachten heb(?)
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6108 votes
Heb wel 1 verzoek nog, probeer al enkele jaren(!) een avatar te plaatsen maar telkens wanneer ik een foto upload (en dat dus lukt) kan ik vervolgens niets van het plaatje selecteren. Ik zie dus een voorbeeld van mijn foto maar die tool waarmee ik mee moet aangeven welk deel van mijn foto ik als avatar wil gebruiken werkt niet mee. Ik kan of niets of alles selecteren maar dat is niet toegestaan want krijg dan een melding als ik op opslaan of verzenden wil klikken.. Ben er nu net weer een half uur mee in de weer geweest in de hoop dat het verbeterd was i.v.m. nieuw uiterlijk van de site, maar helaas. Ik ben echt geen digibeet en heb het ook nog iemand anders laten proberen.. Zonder resultaat dus het ligt toch niet puur aan mijzelf dat ik dit nogal ingewikkeld vind? Heeft iemand van jullie hier ook troubles mee gehad? Heb erop gelet dat mijn afbeelding de juiste pixels heeft dus daar ligt het ook niet aan lijkt me.. Zou dit eventueel nog verbeterd kunnen worden, pretty please with cherries on top? Of kan iemand me uitleggen hoe het wel moet?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb ik ook vaak gehad, maar als ik dan terug ging naar de vorige pagina en nogmaals dat plaatje selecteerde lukte het me wel.
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6108 votes
Thnx 4 the tip! Maakt idd sense, had ik ook al tig x gedaan maar mocht niet baten. Probeer het straks nog want was net in staat op mijn laptop te mollen, haha! Stiekem blij dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft.. Ging al zwaar aan mijn eigen kunde twijfelen...