- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
-Plaats je muis op je avatar rechtsboven in de menubalk (niet klikken)
-Er verschijnt een venstertje, klik hier op 'Instellingen'
-Scroll helemaal naar beneden. Hier wordt de keuze voor het design aangeboden.
Dank je wel. 
Het nieuwe design is even wennen, maar ik vind het mooi.
Niks meer aan veranderen zou ik zeggen.
mcdaktari
-
- 7278 messages
- 0 votes
Ik vind het nieuwe design erg mooi, maar vraag me wel af of Pathé de nieuwe hoofdsponsor is geworden van de website?
Hahaha het lijkt er idd heel veel op de Pathe site ja, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het de eerste keer toen ik het nieuwe design zag, het helemaal niks vond.
Maar nu ik er even op bezig ben vind ik het toch wel een verbetering en vooruitgang.
De trailer die nu gelijk boven bij de beschrijving staat is sowieso al prima, en het is gewoon ff wennen. En misschien is het iets dat je de kleur van de achtergrond zelf kunt bepalen in "Instellingen" dat zie je wel vaker op site's. Het is maar een idee. Maar je went snel aan het nieuwe design vind ik.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De uitlijning bij de Belbios module is niet zo mooi. De naam van de bioscoop staat wel erg ver naar links.
(afbeelding)
inderdaad niet zo mooi, zal ik later nog even naar kijken
Draconian
-
- 243 messages
- 1394 votes
Ik vind het allemaal maar te groot. Alsof ik een vergrootglas voor mijn ogen heb hangen. Op Tweakers kon je het aanpassen en alles weer kleiner maken. Ook hadden ze wit snel weer grijs gemaakt. Irritant om lang naar fel wit te staren. Ik zit op een 24 inch scherm te werken maar dit nieuwe ontwerp lijkt net 800x600.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind het allemaal maar te groot. Alsof ik een vergrootglas voor mijn ogen heb hangen. Op Tweakers kon je het aanpassen en alles weer kleiner maken. Ook hadden ze wit snel weer grijs gemaakt. Irritant om lang naar fel wit te staren. Ik zit op een 24 inch scherm te werken maar dit nieuwe ontwerp lijkt net 800x600.
Tip:
Even 1x of 2x met ctrl - aanpassen doet wonderen. Je browser onthoudt vervolgens deze instelling specifiek voor MM.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Kan het dominante witte achtergrond niet worden vervangen door iets anders? Of is dat een tip van meerdere users waar niets mee wordt gedaan?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Om nog even mijn standpunt te herhalen over het "grotere" nieuwe design.
Ik begrijp dat als je een grote monitor met een normale resolutie (bv 1080p) op een bureau hebt staan, dat het nieuwe design als groot ervaren kan worden. Op dit soort schermen was het oude design redelijk goed, qua grootte. De mensen die op deze manier de site bezoeken zijn echter steeds meer in de minderheid. De verhouding is grofweg nu ongeveer 1/3 tablet, 1/3 laptop en 1/3 desktop pc. En het aandeel van desktop pc's zal de komende jaren kleiner worden.
Op laptops en tablets is het oude design naar mijn mening te klein en priegelig. Met het nieuwe design komen we de grote groep mensen met kleinere schermen tegemoet. Naar mijn mening is het nieuwe design een compromis dat door beide groepen bezoekers goed te gebruiken is. Daar kun je natuurlijk over van mening verschillen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kan het dominante witte achtergrond niet worden vervangen door iets anders? Of is dat een tip van meerdere users waar niets mee wordt gedaan?
Als google, facebook en youtube ook hun witte achtergrond aanpassen omdat dit te fel en dominant is, dan wil ik er wel eens over nadenken. Tot die tijd ben ik helaas van mening dat wit een normale achtergrondkleur is voor websites, en vermoed ik dat het gewoon even een kwestie van wennen is.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Voor facebook en google zijn mogelijkheden met themes, skins, apps en tools ontwikkeld voor bijvoorbeeld donkere kleuren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als je een nieuw bericht wil plaatsen had je voorheen een knop in de menubalk.
Nu is die knop weg.
Vooral als je bovenin een pagina bent is het wat onhandig dat je eerst helemaal naar onder moet scrollen om een bericht te plaatsen.
(misschien afwijkend bij andere volgorde berichteninstellingen)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat kan. Toch is het wel functionaliteit die ik binnen de site verwacht.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Even over die ctrl -. Hoe bedoel met specifiek voor mm onthouden? (Ik gebruik wel IE)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Voor facebook en google zijn mogelijkheden met themes, skins, apps en tools ontwikkeld voor bijvoorbeeld donkere kleuren.
Dat vind ik een beetje een vergezocht argument. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die Facebook of Google niet met de gewone witte achtergrond gebruikt.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Waar ik me persoonlijk ook al een paar keer aan gestoord heb is dat de reclames soms door de opties heen lopen, waardoor je niet op de juiste link kunt klikken:
http://i42.tinypic.com/97lgs7.jpg
Ik weet het, ik weet het - als je gewoon doneert heb je geen last meer van reclames (daar moet ik eens werk van gaan maken maw!). Maar de meeste mensen doen dat niet, en dat zou ook geen excuus mogen zijn. (Het zet mensen waarschijnlijk ook eerder aan tot het gebruiken van adblock-plugins dan tot het doneren van geld, wat in de meeste bezoekers niet eens zal opkomen.)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Even over die ctrl -. Hoe bedoel met specifiek voor mm onthouden? (Ik gebruik wel IE)
Ah ja, ik zie nu inderdaad dat IE het niet sitespecifiek onthoudt (alle sites worden dan kleiner getoond). Dat is wel wat onhandiger.
Bij Firefox kan je per site een ander zoomlevel gebruiken en wordt dit onthouden door de browser. EDIT: bij Chrome ook.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waar ik me persoonlijk ook al een paar keer aan gestoord heb is dat de reclames soms door de opties heen lopen, waardoor je niet op de juiste link kunt klikken:
(afbeelding)
Ik weet het, ik weet het - als je gewoon doneert heb je geen last meer van reclames (daar moet ik eens werk van gaan maken maw!). Maar de meeste mensen doen dat niet, en dat zou ook geen excuus mogen zijn. (Het zet mensen waarschijnlijk ook eerder aan tot het gebruiken van adblock-plugins dan tot het doneren van geld, wat in de meeste bezoekers niet eens zal opkomen.)
De site moet er goed uit zien met ads, dus dit is gewoon een bug. Bedankt, zal kijken of ik het na kan bootsen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik vind de vergelijking met YouTube en Google wat betreft het witte niet helemaal correct. Bij die sites zoek je wat op en daarna heb je geen last meer van het witte. Hier ben je veel langer eraan gebonden. Een vergelijking met Wikipedia lijkt me beter en ja, daar vind ik dat witte ook vervelend.
Maar goed het heeft er ook veel mee te maken dat ik in te slecht verlichte kamers op de pc of tablet zit.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dat vind ik een beetje een vergezocht argument. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die Facebook of Google niet met de gewone witte achtergrond gebruikt.
Ik vind het echt niet te vergelijken, zeker de regelafstand en lettergrootte niet. Op die sites staat minstens de dubbele hoeveelheid tekst, plaatjes etc. op dezelfde ruimte in vergelijking met de nieuwe lay-out.
De bovenkant van de pagina's is prima, maar zodra je gaat scrollen kom je een hoop leegte tegemoet. Verder scrollen is dan gewoon niet fijn. En ook ik kreeg last van mijn ogen.
Waarom geen (iets) verschillend lay-out voor PC's i.p.v. dezelfde als voor tablets? Dezelfde lay-out voor verticale als horizontale schermen lijkt me niet echt praktisch, ook nu is er een andere lay-out voor mobiel als voor PC.
Het aandeel PC's zal helemaal rap dalen met de nieuwe lay-out als je het mij vraagt, ik zal moviemeter dan alleen op mijn mobieltje raadplegen (overigens heb ik op mijn kleine scherm nu geen last van kleine knoppen e.d.). Dat of ik moet dan de explorerscherm half zo breed maken, maar dan nog is een gemiddelde van c.a. drie berichten per scherm veel te laag om echt prettig discussies te kunnen volgen of berichten te lezen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vind het echt niet te vergelijken, zeker de regelafstand en lettergrootte niet.
M'n opmerking ging niet zo zeer over regelafstand of lettergrootte, maar het gebruik van wit als achtergrondkleur. Op Facebook en Youtube zie ik ook grote witte vlakken, vooral als je je browser fullscreen zet (waarom je dat zou doen zal ik nooit snappen, maar dat is een andere discussie, blijkbaar doen veel mensen dat). Wikipedia is ook een goed voorbeeld inderdaad, bedankt 
Zoals gezegd vind ik persoonlijk op m'n laptop de letters in het oude design ook te klein. Niet alleen op tablets. En tablets zijn minstens 50% van de tijd natuurlijk ook gewoon horizontale schermen.
Het aandeel PC's zal helemaal rap dalen met de nieuwe lay-out als je het mij vraagt
Mijn getallen waren gebaseerd op "de markt", niet zozeer onze bezoekers
Even met ctrl/cmd - de letters wat kleiner maken zou dit toch oplossen?
Ik vind het natuurlijk oprecht jammer en vervelend als deze verandering voor sommigen betekent dat ze de site minder fijn vinden in gebruik. Maar ik ben/blijf er van overtuigd dat dit een goede zet is. 7 jaar geleden was er ook heel veel commentaar (nog veel meer) maar dat vind ik achteraf ook een goede zet
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Je hebt op elk MovieMeter account de optie "instellingen". Als daar een functie bij komt om te kunnen switchen naar bijvoorbeeld een zwarte achtergrond, zou dat een verbetering van de site zijn. (om te zeggen dat dit geen verbetering is, zou nergens op slaan)
Voorbeeld: Het alternatief voor google chrome is Blackle - Energy Saving Search
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat vele commentaar komt ook vanwege de plotseling verandering. Ik vind 2 weken ruim.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij Firefox kan je per site een ander zoomlevel gebruiken en wordt dit onthouden door de browser. EDIT: bij Chrome ook.
Als je veel switch tussen verschillende websites kan het onhandiger zijn anders is het wel te doen. Maar bedankt.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Je hebt op elk MovieMeter account de optie "instellingen". Als daar een functie bij komt om te kunnen switchen naar bijvoorbeeld een zwarte achtergrond, zou dat een verbetering van de site zijn. (om te zeggen dat dit geen verbetering is, zou nergens op slaan)
Voorbeeld: Het alternatief voor google chrome is Blackle - Energy Saving Search
Zoiets zou ik inderdaad wel nice vinden.
Bij TV.com - Free Full Episodes & Clips, Show Info and TV Listings Guide heb je ook zo een optie waarmee je kan wisselen tussen drie achtergronden.
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Suggestie: De twee witte balken aan de zijkant hetzelfde lichte grijs maken zoals bij bv de quotes. Brengt denk ik wat meer focus in het geheel.
Suggestie: Ik denk dat iets meer 'blokken' het geheel wat overzichtelijker zou maken. Er zijn nu weinig omlijningen rond verschillende kopjes, waardoor het wat minder gestructureerd aanvoelt. Vergelijk bv de Wolf of Wall Street pagina van MM met IMDB. IMDB verstrekt veel meer informatie en toch voelt het meer gestructureerd aan wat mij betreft.
Cmd - werkt wel bij Safari om het meer uit te zoomen, maar dat gebeurt dan ook voor alle sites.
Overall vind ik het wel een mooi clean design, dat vast en zeker nog verbeterd gaat worden.
EDIT: Oja! De smileys vind ik minder leuk - maar misschien is dit even wennen.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Zoiets zou ik inderdaad wel nice vinden.
De mogelijkheid om te kunnen switchen (de grote witte vlakken veranderen in zwart zou al een verbetering zijn) is niet alleen prettig voor de ogen, het verbruikt ook nog eens minder stroom (je hoeft je mobiel minder snel op te laden, lagere energieverbruik leidt tot lagere energiekosten, etc.)
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
EDIT: Oja! De smileys vind ik minder leuk - maar misschien is dit even wennen.
die vind ik ook niets, te kinderachtig á la MSN vroeger (voor zover smileys niet kinderachtig kunnen zijn natuurlijk maar de vorige vond ik toch prettiger, minder overheersend omdat ze ongeveer dezelfde omvang hadden als de lettergrootte)
ik zie ook amper de betekenis van bijvoorbeeld

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Alles went, al was ik ook blij met de oude versie.
De grote witte vlakken van het nieuwe design doen wat koel en ongezellig aan, maar dat is persoonlijk.
Het enige echte nadeel vind ik tot nu toe het vele scrollen.
De compactere versie van de pagina's vond ik overzichtelijker.
(Het Forum menu bijvoorbeeld)