• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

mobiele website

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Fijne optimalisaties en een aantal goede trends gevolgd. Gaat de goede kant op. Hoe ga je van de volledige site weer terug naar de mobiele site, zonder je cookies te moeten verwijderen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Fijn om te horen dat het (grotendeels) bevalt. Terug naar de mobiele versie kan momenteel niet echt, behalve dan wachten tot je sessie verlopen is. 30 a 60 minuten wachten, of je browser echt helemaal afsluiten en opnieuw openen. Dan is de site vergeten dat je de normale site wilde zien, en krijg je weer de mobiele versie.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Vind het ook een grote verbetering. Het ziet er misschien niet allemaal gelikt uit maar ik verkies dan functionaliteit boven uiterlijk. En dat eerste is stukken verbeterd!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Maarre, ga je wat doen aan die icoontjes boven het berichten vak Jordy? Is toch wel een van de belangrijkste functionaliteiten op MM in mijn ogen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Haha dat lijkt me wat overdreven, maar ik zal er nog even naar kijken binnenkort.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

jarno1975 wrote:

Vind het ook een grote verbetering. Het ziet er misschien niet allemaal gelikt uit maar ik verkies dan functionaliteit boven uiterlijk. En dat eerste is stukken verbeterd!

Had lang het idee om te wachten met goede optimalisatie tot er een mooi nieuw design was, maar dat kan nog best een half jaar of een jaar duren, voor dat er is. Dus toch maar even met wat relatief kleine aanpassing de boel goed bruikbaar gemaakt voor telefoons.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tof dat je wat met de feedback doet, ik heb de icoontjes nu al een aantal keer gebruikt, alleen de smileys nog, of pastte dat niet meer?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dat is even wat meer werk, ken je die nog niet uit je hoofd dan?

voor nu laat ik het even zo, eerst andere dingen

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Die mobiele website werkt echt uitstekend nu. Puik werk!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Wanneer ik op android naar de mobiele website ga, dan openen de afbeeldingen op de homepagina niet en krijg ik de melding dat deeplinken niet mogelijk is. Lijkt me niet echt de bedoeling te zijn, overal anders werken de afbeeldingen wel.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vreemd, dit gaat bij mij wel goed

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Werkt bij mij ook perfect.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Heel bizar als je het mij vraagt. Op de homepagina staat nu Dirty Dancing bij het televisie onderdeel. Zowel op de homepagina als op de filmpagina zelf krijg ik te zien:

Afbeelding afkomstig van MovieMeter.nl

deeplinken naar onze afbeeldingen is helaas niet mogelijk.

Ga ik naar een andere film (Shaolin Soccer bijvoorbeeld) dan opent hij de posters wel. Avatars worden wel goed geladen btw

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Misschien je cache even legen

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Works like a charm!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Eigenlijk een irritatie van zowel de normale site als de mobiele. Heel vaak wanneer je iemand quote krijg je de melding dat mijn tekst een woord of een URL bevat die de opmaak van de site zou kunnen verpesten. Hierdoor kan ik de helft van de tijd niet eens normaal quoten.

Maar gisteren brak mijn klomp op de mobiele website al helemaal. Kon niet eens een URL van een plaatje op de site plaatsen, niet tussen de [img ] tags en ook niet normaal de link. Erg vervelend. Kan die functie niet weggehaald worden van beide sites? Ik heb het idee dat die melding vaak nergens op slaat.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja dat staat boven aan de lijst om aan te passen. Erger me er ook aan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Gelukkig Is het een fout in de broncode of?..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja zoiets, iig iets dat wel op een betere manier opgelost kan worden

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kan de menuknop linksboven niet iets verbreed worden? Ik merk dat ik in de helft van de de gevallen met mn dikke duim op de Moviemeter knop tik en terug wordt gestuurd naar de homepagina. Heb een vier inch scherm. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zal eens kijken of ik dat wat beter kan afstellen zodat je niet zo snel onbedoeld op de home link klikt

R.

• 66 messages
  • 3607 votes

Mijn complimenten voor de mobiele site. Werkt perfect. Vandaag kreeg ik een pop up met de vraag of ik de webapp van moviemeter op mijn begin scherm wil plaatsen (iphone). En dit werkt perfect, doet niet onder voor een normale app. Het enige wat ik hierin in mis is een terug knop. Omdat de site full screen wordt weergegeven vallen de knoppen van de browser weg.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Had eigenlijk nog een vraagje over de mobiele versie.

Is het eigenlijk een losstaande versie van de website? Als ik naar m.moviemeter.nl ga op desktop krijg ik nog steeds de desktopversie te zien. Een echte responsive versie lijkt me sowieso te prefereren, maar dan nog vind ik het vreemd dat MM voor mij nog probeert te beslissen welke versie ik het best te zien krijg.

Jordy: enig licht op de manier waarop je beslist welke versie geserved wordt?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Soft reset ook niks?

Onderhond wrote:

Had eigenlijk nog een vraagje over de mobiele versie.

Is het eigenlijk een losstaande versie van de website? Als ik naar m.moviemeter.nl ga op desktop krijg ik nog steeds de desktopversie te zien. Een echte responsive versie lijkt me sowieso te prefereren, maar dan nog vind ik het vreemd dat MM voor mij nog probeert te beslissen welke versie ik het best te zien krijg.

Jordy: enig licht op de manier waarop je beslist welke versie geserved wordt?

Ook vervelend wanneer je per ongeluk "desktop site" aanklikt op mobile en dan niet meer terugkunt naar de mobile view.

Ik zou toch echt opperen gewoon twee versies op basis van url aan te houden. m. voor mobile, www. voor deskop?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Sorry, heb over deze vraag heen gelezen. Het gaat momenteel op basis van user agent. Windows Phone 8, iPhone en iPod Touch, en Android telefoons krijgen de mobiele website te zien.

Dit is een tijdelijke oplossing tot er een responsive ontwerp is. Vrijwel elke website die ik ken / gebruik bepaalt trouwens voor mij welke versie ik te zien krijg, zo raar is dat toch niet? Mocht je het met die keuze oneens zijn kun je overigens altijd moviemeter.nl/desktop bookmarken

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dit is een tijdelijke oplossing tot er een responsive ontwerp is. Vrijwel elke website die ik ken / gebruik bepaalt trouwens voor mij welke versie ik te zien krijg

Het is één grote chaos op het web wat dat betreft, ik vind het verder ook oké dat je een keuze vooraf probeert te maken (dus ofwel naar www. of naar m. doorsturen), maar al het geknoei daarna begrijp ik niet.

Als ik op mobile toch op de desktopsite terecht kom (wat per ongeluk is) dan zit ik daar op de één of andere manier vast. Terugkeren naar mobile kan niet. En wanneer ik op desktop de mobile site wil lijkt dit ook onmogelijk. Is het niet een stuk eenvoudiger één versie/url te houden?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het idee dat je als gebruiker moet nadenken op welk apparaat je momenteel zit, en aan de hand daarvan een andere url moet openen, dat vind ik nog al ouderwets. Wat als er een derde variant voor tablets komt, moet die op t.moviemeter.nl? Er zijn geen "versies" van sites, maar je bezoekt een site, en de site schotelt je een versie voor die past bij jouw apparaat op dat moment. Daar hoeven gebruikers zich niet druk over te maken. Dat is waar ik in geloof, en dat is m.i. de kant waar we met z'n allen steeds meer naar toe gaan.

Het linkje om naar de desktop versie te gaan is iets dat ik er idealiter liever niet in zou hebben, waarvan ik niet zou willen dat het nodig was. Dat je hier niet makkelijk terug kunt naar de mobiele versie van de site, daar zal ik eens over nadenken. Je volgende bezoek, of na het verlopen van je sessie, ben je sowieso altijd weer terug op de mobiele versie, dus erg urgent is dit m.i. niet.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Het idee dat je als gebruiker moet nadenken op welk apparaat je momenteel zit, en aan de hand daarvan een andere url moet openen, dat vind ik nog al ouderwets.

Ondertussen is het ook al ouderwets om te denken dat de "mobile" versie op desktop niet nuttig zou zijn, maar da's een andere discussie. Iig is het hele gedoe opgelost als die responsive versie er is. Ik kijk er in ieder geval naar uit

Je volgende bezoek, of na het verlopen van je sessie, ben je sowieso altijd weer terug op de mobiele versie, dus erg urgent is dit m.i. niet.

Ik vind het toch érg vervelend. Misschien het linkje naar desktop ergens anders plaatsen want ik heb toch geregeld voor dat ik er per ongeluk op klik (zeker bij iets tragere verbinding - wachten op javascript - overdreven rammer op dat navigatieknopje). En eens je er bent zit je echt muurvast. Gisteren had ik trouwens dat de homepage na een tijdje wel weer de mobile view kreeg, de paginas daarna niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Okee begrijp dat dat lastig kan zijn, zal op de lijst zetten om hier iets aan te doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.