- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mobiele website
mobiele website
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Ze zijn volgens mij wel bezig met ondersteuning voor de nieuwe(re) Blackberry toestellen, dus als zij die ondersteuning klaar hebben kan ik de boel makkelijk even updaten.

Goed bezig, Jordy!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Hmmm, had het iets beter moeten omschrijven. Bedoelde eigenlijk css-aanpassingen voor de mobile site. Nu ben je volgens mij echt een aparte site aan het opzetten, ipv gewoon deze site te nemen en via css bepaalde blokken te herpositioneren/gewoon niet te tonen. Zo kan je vaak redelijk snel en eenvoudig een mooi aangepaste mobile layout krijgen.
Nadeel is alleen dat je teveel meestuurt, en bandbreedte blijft vaak nogal een probleem op mobile apparaten.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee ik begreep je inderdaad verkeerd. Bandbreedte was inderdaad het voornaamste argument om niet zomaar een alternatieve css te maken, maar echt een aparte grafische schil rond de bestaande backend code. Door een goede library te gebruiken hoop ik bovendien dat deze "native" aan gaat voelen op de ondersteunde telefoons, en goed geoptimaliseerd is voor bediening via touch.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het gaat eigenlijk best snel met de mobiele website, in weinig tijd heb ik het al grotendeels klaar
zie http://www.moviemeter.nl/touch.php op je iPhone of Android browser
inloggen, zoeken, stemmen en (grotendeels) Mijn Films is al klaar, ik moet nog even de bioscoop/video/tv overzichten er in gooien en wat puntjes op de i zetten
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als je nu met een Android telefoon, iPhone of iPod Touch de homepagina van de site bezoekt wordt je doorverwezen naar de mobiele site. Hier heb je de optie om de normale versie van de site te bezoeken.
Als je nog iets vreemds tegen komt hoor ik het graag.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Coole weblayout voor andoid devices en voor dat andere platform! Wel probleempje: mijn opera mini browser pikt de /touch niet op en geeft een wit scherm weer (vervelend als ik de homepage via mijn favorieten bezoek) In de standaardbrowser van android werkt het wel goed, maar omdat er geen mogelijkheid is om naar de (en mijn) updates te gaan ben ik wel geneigd om meteen door te klikken naar de standaard weergave die overigens ook zeer toereikend geladen en weergegeven wordt.
Edit: 't zou als app ook goed werken denk ik, als overzicht voor de bios/tv/video-releases, zeker omdat de standaard website gewoon goed te laden is.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zal vanavond even zorgen dat je bij de combinatie Opera/Android niet naar de mobiele website wordt doorverwezen, want dat wordt inderdaad (nog) niet ondersteund.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als je nu met een Android telefoon, iPhone of iPod Touch de homepagina van de site bezoekt wordt je doorverwezen naar de mobiele site. Hier heb je de optie om de normale versie van de site te bezoeken.
Als je nog iets vreemds tegen komt hoor ik het graag.
Ik kwam er vanmorgen achter ja. Vind het niet erg fijn, aangezien de mobiele versie van MM niet zo uitgebreid is. Het kan aan mij liggen, maar kan je via de mobiele site op het forum en in de topics komen? Mij lukte het niet, klikte snel door naar de normale site. Kan je niet standaard de normale site weergeven met dan een verwijzing naar de mobiele versie?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De mobiele versie is bedoeld als aanvulling op de normale website, niet als vervanging.
Als na een tijdje blijkt dat de meeste mensen liever de normale website standaard zien op hun telefoon dan deze mobiele, dan zouden we dit natuurlijk nog kunnen omdraaien. Voor nu kun je bv. http://www.moviemeter.nl/?notouch=1 bookmarken op je telefoon als je de mobiele versie nooit wil zien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik denk persoonlijk dat de meerderheid dat wel wil. Als de mobiele versie echt zo beperkt is tot alleen het opzoeken van de algemene informatie van een film plus de score, dan heb je daar weinig aan. Maargoed, ik spreek officieel natuurlijk nu alleen voor mijzelf. Graag weer de oude site als standaard op de mobiel.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vrijwel elke grote site die ik ken geeft je op je telefoon standaard een beperkte(re) versie van de site, met de normale versie als optie, dus dat is maar de vraag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vrijwel elke grote site die ik ken geeft je op je telefoon standaard een beperkte(re) versie van de site, met de normale versie als optie, dus dat is maar de vraag.
Ja, weet ik maar die sites geven dan wel meer mogelijkheden. Op de mobiele site van bv fok.nl kan je wel al het nieuws lezen en op de reacties klikken. Moviemeter is geen nieuwssite, maar een site waar je vooral met anderen praat. Zonder de topics en het forum stelt MM natuurlijk niet veel voor om te bezoeken. Fok geeft nieuws, MM geeft discussie.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik denk dat de gemiddelde persoon die mobiel op MM zitten vooral op zoek is naar tips, naar hun lijstjes of even willen stemmen, dat dat de kern is van deze site bij een mobiel bezoek. Maar ik houd heel gedetailleerd de statistieken in de gaten dus we zullen zien. De groep die wel graag wil discussieren op de mobiele site moeten voor nu even op een extra knop drukken of dus de mobiele website via een bookmark skippen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, iedereen zal de site wel anders gebruiken. Ik gebruik MM regelmatig als ik in een winkel sta en een DVD wil kopen. Dan surf ik even naar dat topic van die film en klik ik op de recensie knop. Dat soort zaken maken de vaste site voor mij erg gemakkelijk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Recensies zaten destijds wel in de iPhone app, dus die zou ik nog wel willen toevoegen aan de mobiele site.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
ik vind het een goed idee dat je die mobiele website gebouwd hebt alleen zou het ook leuk zijn om er reacties over films te kunnen lezen en/of plaatsen verder vind ik het een goed alternatief voor als je op je mobiel bent. (Y)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De onderliggende library van de mobiele website (Sencha Touch) heeft inmiddels ook ondersteuning voor Blackberry 6 toestellen. Ik zal de boel binnenkort even upgraden. Ik kan dit zelf helaas niet testen dus feedback is dan welkom, ergens de komende week.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jordy, kan er geen optie komen voor de mobiele site dat je de spoilers wil lezen? Ik ben meestal niet ingelogd op mijn mobiel, maar wil wel spoilers lezen. Sowieso gaat dit niet buiten de topics waar je op kan stemmen. In topics over bv tv-series kan ik dan sowieso niks lezen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zal op de ideeenlijst zetten dat je wanneer je met een mobiele telefoon of tablet de normale website bekijkt, er een andere manier moet zijn om spoilers leesbaar te maken dan het selecteren van de tekst. Maar dat heeft verder niet zoveel met de mobiele versie van de website te maken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als het goed is moeten mensen met een Blackberry 6 toestel, als ze de homepage bezoeken, nu ook de mobiele website te zien krijgen. Ik kan dit helaas niet testen dus ik hoor graag of dit zo is 
ook voor Androids en iPhones is er onder water het een en ander veranderd, dus als er iets kapot is gegaan dan hoor ik het wel
Koert
-
- 251 messages
- 2660 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Ik heb even wat pagina's doorgespit, maar ik heb mijn probleem niet kunnen vinden. Mocht ik het toch over het hoofd hebben gezien: mijn excuses!
Als ik op m'n BlackBerry Bold 9780 Moviemeter opzoek kan ik niets met de site. Ik word automatisch naar de mobiele versie (/touch/) gestuurd. Dit terwijl mijn telefoon helemaal geen touchscreen heeft. Ik kan dus ook niet met m'n cursor op de knop 'switch naar oude site' klikken. Dit zal aan het feit liggen dat dit BlackBerry-model de nieuwste versie van het OS heeft. De versie die ook op de BlackBerry Torch zit, die wél een touchscreen heeft.
Ik weet niet of voor mijn type telefoon een 'uitzondering' kan worden gemaakt door de site, of dat dan de BlackBerry Torch ook meteen niet meer gebruik kan maken van de touchversie. Mooiste zou de mogelijkheid zijn om de gewone site te kunnen bezoeken zonder dat je automatisch naar moviemeter.nl/touch/ gestuurd wordt. Of anders de mogelijkheid om toch de cursor te besturen in de mobiele versie.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb nog helemaal geen feedback gekregen van Blackberry gebruikers, en heb zelf ook geen Blackberry om te testen, dus bedankt voor je opmerkingen.
Een workaround is om rechtstreeks naar een andere pagina dan de home te gaan, bijvoorbeeld http://www.moviemeter.nl/tv, je krijgt dan geen mobiele website te zien. Ik zal op de lijst zetten om te detecteren of iemand een Bold heeft, en in die gevallen niet naar de mobiele website te verwijzen.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik heb een Blackberry Curve en als ik de site bezoek beland ik wel op de gewone site. Werkt altijd prima, alleen de pop-ups die verschijnen bij het zoeken (rechtsbovenaan) verdwijnen aldoor als je deze probeert aan te klikken.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
hm, wacht even. Een bold is helemaal geen Blackberry 6 toch?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op m'n Blackberry Bold 9780 kan ik de site in ieder geval niet meer bezoeken. Komt automatisch terecht bij de mobiele versie, waar de optie 'swich naar normale site' op staat, maar kan vreemd genoeg nergens op klikken / niet navigeren.
Ah, het staat hierboven al zie ik net, plus oplossing.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er is een nieuwe versie van de mobiele website.
Nog steeds geldt: wanneer je de homepage (dus http://www.moviemeter.nl) bezoekt met een telefoon met een webkit browser (iPhone, Android, sommige nieuwere Blackberries) zou je automatisch doorverwezen moeten worden naar deze mobiele website.
Hoor graag of er eventuele problemen of opmerkingen zijn
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hier vanop mijn tablet, met Android 4.0, werkt alles prima en supersnel. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Is er een andere manier om naar de mobiele site te gaan? Met Windows Phone ga ik direct naar de desktopversie.