• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

mobiele website

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Windows Phone wordt helaas niet ondersteund. Je kunt op je desktop in Safari of Chrome eens kijken op http://www.moviemeter.nl/mobile , al is deze versie van de site natuurlijk bedoeld voor een kleiner scherm.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Jammer. Kan je Blackberry niet laten vallen en een versie voor WP maken?

Overigens werkt de site op een mobiel best aardig al moet je soms vergroten en verkleinen voor de zoekschermpjes.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik gebruik een library (Sencha Touch) die gebaseerd is op HTML5. Deze library zorgt er voor dat ik zonder al te veel moeite mooie menutjes, knopjes, lijstjes enzovoort op het scherm kan toveren, die er bovendien aanvoelen alsof het een echte app betreft ipv een website.

De browser op Windows telefoons heeft helaas nog geen goede HTML5 ondersteuning. Met het oog op de toekomst, en mede ook gezien het kleine marktaandeel van Windows telefoons heb ik helaas toch besloten om voor een moderne standaard te gaan.

Vind het wel jammer want ik vind Windows (op de telefoon) tegenwoordig best een leuk besturingsysteem.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nog een paar screenshots om een idee te krijgen van de mobiele versie van de site (sorry )

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

undeviljur

• 55 messages
  • 730 votes

Ik maak veel gebruik van moviemeter op mijn mobiel. Maar de mobiele website vind ik echt super vervelend.

alles werkt niet de gewone site werkt prima.

Ik moet nu elke keer de mobiele website laden en vervolgens kan ik pas naar de gewone site. Dit is echt heel vervelend. Ik hoop dat jullie dit gaan oplossen want ik erger me heel erg aan de mobieleversie van de site.

Undeviljur.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zal binnenkort iets bouwen zodat je voorkeur voor de normale versie van de website wordt onthouden. Tot die tijd kun je de pagina waar je naar doorverwezen wordt (nadat je op de groene knop drukt) in je bookmarks zetten. Op deze manier sla je de mobiele versie van de site over.

undeviljur

• 55 messages
  • 730 votes

Oke ga ik doen. Bedankt

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Ik zie ineens dat de mobiele site veranderd is. Nostalgisch MovieMeterGEEL... snif...

Ziet er goed uit!

(afbeelding)

(afbeelding)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Hmmm, al kan je tegenwoordig op een goede Smartphone de normale site ook prima bezoeken. Ideale site. Hoe kom je eigenlijk op de mobiele site?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Gewoon naar MovieMeter.nl gaan, dan gaat de browser vanzelf naar www.moviemeter.nl/mobile

Het werkt blijkbaar alleen op Adroid en iPhones

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ah mooi op een iPod touch werkt het dus ook mooi

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Inderdaad

Werkt perfect

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Krijg plots een geel draaiend 'klokje' als ik op mijn iPhone naar MM ga. Hij wil me naar de mobile site loodsen, wat ik niet wil en ook niet werkt...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Als je de mobiele site nooit wil gebruiken kun je http://www.moviemeter.nl/desktop in je bookmarks zetten, deze url zal altijd de normale site laden. Zal dat binnenkort nog wat duidelijker proberen maken, op de mobiele versie van de site.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hoi Jordy,

Ik heb een vraagje. Als ik nu MM op de telefoon wil openen, dan krijg ik inderdaad je mobiele versie. Maar ik wil gewoon de standaard site. Nu lees ik hierboven hoe ik die geopend kan krijgen, maar het is toch wat onhandig. Ik had voorheen een directe link waarmee ik meteen op het forum uitkwam. Hoe kan ik dat nu weer terug krijgen? Nu laadt mijn telefoon eerst de hoofdsite, moet ik wachten op het menu aan de linkerkant en moet ik op de forumknop klikken.

Is het niet mogelijk dat er 2 aparte links komen? 1 voor de mobiele gebruikers en 1 voor de ''normale'' gebruikers?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb dat probleem zelf ook. Heb een bookmark op m'n telefoon naar de forumtopics updates, die nu dus altijd naar de mobiele site verwijst. Zal even nadenken over een oplossing, bv. niet naar de mobiele versie van de site verwijzen als je een pagina bezoekt die mobiel helemaal niet beschikbaar is (forum, updates, etc)

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Reinbo wrote:

Krijg plots een geel draaiend 'klokje' als ik op mijn iPhone naar MM ga. Hij wil me naar de mobile site loodsen, wat ik niet wil en ook niet werkt...

Dit probleem heb ik ook in Chrome voor iOS (iPhone). In Safari laadt de mobiele site wel door.

Wel een verbetering overigens

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zal nog even kijken wat de reden daarvan is. Ik heb het doorverwijzen iets aangepast, zodat je gewoon bv. de updates of het forum kunt bookmarken, je zult dan niet meer naar de mobiele site verwezen worden. Als je gewoon moviemeter.nl intypt, of als iemand via google op een filmpagina uit komt, dan wordt je wel doorverwezen naar de mobiele versie.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Moviemeter is voor mij onbereikbaar op mijn Android-telefoon, er verschijnt alleen eenbalkje bovenaan met het Moviemeter-logo. Erg jammer, en de app is ook niet alles.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Je kunt via moviemeter.nl/desktop de normale versie van de site bezoeken

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zie in de statistieken, en merk bij mezelf ook, dat gebruikers meestal toch gewoon de volledige website willen zien op hun mobiel. Daarom krijg je vanaf nu op je telefoon standaard weer de volledige website te zien. Sorry voor het zwalkende beleid op dit gebied

Er zijn speciaal voor kleine schermen echter wel wat aanpassingen gedaan aan de opmaak. Zo is het linkermenu weg, deze kun je door een knopje of een "swipe" van links naar rechts zichtbaar maken wanneer je 'm nodig hebt. Op deze manier wordt de breedte van je scherm beter benut.

Dit zijn wat eerste stappen. Uiteindelijk moet er ergens volgend jaar een compleet nieuw design komen voor de Meter-sites, dat mooi meeschaalt naar diverse schermgroottes. Tot het zo ver is, ga ik de komende tijd kijken of het uiterlijk nog verder te verbeteren is voor het kleine scherm, via enkele kleine aanpassingen in het huidige design.

Mensen die graag de "app-achtige" versie van de site willen bijven gebruiken die je ziet in de eerder geplaatste screenshots, kunnen de MovieMeter app downloaden uit de AppStore. Er komt eind van het jaar ook een Android versie.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Is dat toekomstige nieuwe design alleen voor de mobiele site of ook voor de volledige site?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kan je ook kijken of je wat kan doen aan het doorlinken naar de mobiele site?

Ik heb dus de ''normale'' site gebookmarked op mijn mobiel, maar als ik per ongeluk klik op het oranje vlak boven aan de pagina, dan word ik direct door gelinkt naar de mobiele site, wat dus vrij vervelend is.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Voor de volledige site, maar dat zal dus nog wel even duren. Zal tzt jullie / de bezoekers van de site uigebreid informeren en om feedback vragen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

The Oceanic Six wrote:

Kan je ook kijken of je wat kan doen aan het doorlinken naar de mobiele site?

Ik heb dus de ''normale'' site gebookmarked op mijn mobiel, maar als ik per ongeluk klik op het oranje vlak boven aan de pagina, dan word ik direct door gelinkt naar de mobiele site, wat dus vrij vervelend is.

is dat nog steeds zo na de wijziging van vandaag?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hm, nee. Probleem opgelost dus

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Jordy wrote:

Er zijn speciaal voor kleine schermen echter wel wat aanpassingen gedaan aan de opmaak. Zo is het linkermenu weg, deze kun je door een knopje of een "swipe" van links naar rechts zichtbaar maken wanneer je 'm nodig hebt. Op deze manier wordt de breedte van je scherm beter benut.

Bij mij werkt dat dus voor geen meter. Ik krijg negen van de tien keer dat menu niet tevoorschijn, niet met een 'swipe' en ook niet met het knopje. En als hij dan eenmaal verschijnt, krijg ik hem niet meer weg. Erg vervelend. Nodigt mij in ieder geval niet uit om via mijn mobiel op MM te browsen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

android of iphone?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

iPhone.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Okee ik zal proberen of ik deze problemen kan nabootsen en oplossen. En anders gaan we op zoek naar een andere oplossing voor het menu

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.