- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mobiele website
mobiele website
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vind het zelf niet zo nuttig , je kan toch ook gewoon op je computer kijken ?
Nou ja, er schijnen mensen te zijn die niet de hele dag achter hun computer zitten.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Hoeft toch ook niet ?
Alsje een film huurt of naar de Bios gaat dan hoef je in princiepe alleen 1 keer even te kijken.
Je huurt toch niet honderd keer per dag een film ?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik heb daar de laatste tijd wel eens aan gedacht terwijl ik aan het shoppen was. Heb je weer eens een onbekende film in handen en weet je niet of het wat is; 'kon ik nu maar even op MM kijken' 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik heb daar de laatste tijd wel eens aan gedacht terwijl ik aan het shoppen was. Heb je weer eens een onbekende film in handen en weet je niet of het wat is; 'kon ik nu maar even op MM kijken'
Moet ik toch toegeven , in zo een situatie is het wel handig.
rempsycho
-
- 66 messages
- 859 votes
Ik vind t een goed plan! Gewoon de plaatjes eruit gooien en inderdaad maar een paar opties zoals de zoeken op de site en wat lijsten. Kijk naar www.pocketinfo.nl die hebben een toffe versie voor de ppc, simpel maar erg handig.
Ik heb onlangs van mijn eigen website ook een "mobile versie" gemaakt, dat is pas overbodig!! 
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Geweldig idee! Komt geregeld voor dat ik op mijn pocket PC de site wil bekijken maar dat gaat voor geen meter op dit moment. Ik zou alleen wel graag zien dat je de alle films kan bekijken (of is dit niet haalbaar).
Wat mij betreft, graag!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dit gaat weer van de lijst af. Directe reden dat mijn nieuwe telefoontje wifi en een goed scherm heeft, en ik dus wel de "gewone" site ophaal.
Maar los daarvan lijkt me dat ook de trend de komende jaren, dat de telefoons DIE gemaakt zijn om te kunnen internetten e.d. ook wel steeds beter met normale sites om kunnen gaan, beetje zonde om dan veel tijd in een lichte versie te steken.
thomzi50
-
- 1991 messages
- 2527 votes
Ik kijk altjid voordat ik naar de bioscoop of de videotheek ga goed op deze site, dus voor mij is het niet nodig. Ik vind 't overigens geen slecht idee.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Waar je misschien wel eens kan naar kijken, is het herbouwen van de structuur van je site. Sowieso komt er veel randinformatie voor je aankomt bij de effectieve content. Die google ads als eerste in de structuur is niet zo mooi, zeker niet om die dan te gaan opdringen aan mensen die even via hun GSM surfen.
Uiteraard meer ideologie dan echt supernuttig, maar helpen bouwen aan een beter internet is een nobel streven 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Dit topic mag in principe verwijderd worden toch? Volgens mij kan tegenwoordig iedereen met een redelijk moderne telefoon gewoon snel op de normale MovieMeter. Of moet het bewaard worden uit historisch belang? 
Captain Pervert
-
- 4643 messages
- 2099 votes
In principe kan je met een redelijke mobiel op de gewone site, maar een simpele versie is echt iets wat ik al jaren wil.
Het is niet voor niets dat veel nieuwssites een mobiele versie hebben, hoor. Iets waarbij je niet hoeft te zoomen, en die gewoon makkelijk in de breedte past. Ook bepaalde zware functies (zoals dat je iets zoekt en er meteen zoeksuggesties verschijnen) maken de site te zwaar om handig en snel te werken op een mobiel.
Ik heb trouwens een HTC TyTN II (320x240).
Iedereen die tegen dit probleem is ("je kan toch ook gewoon op je computer kijken"
), zou het gewoon eens moeten proberen en zien dat de huidige site, die op de desktop perfect werkt, gewoon traag en log is op een smartphone (zelfs met HSPDA). Dat JIJ het niet handig vindt, wil niet zeggen dat dat ook voor een ander geldt, die misschien wèl zo nu en dan buiten komt (en onverwacht een leuke film ziet liggen, maar eerst wil weten of de film leuk is of niet, voor hij hem koopt).
Ik heb dat erg vaak en heb dan geen zin om in de Free record shop urenlang te wachten tot de site is ingeladen.
scholtie
-
- 106 messages
- 1469 votes
Ik vindt het echt een gemist dat moviemeter geen mobiele site heeft. Natuurlijk zijn er voor de Android en Iphone wel applicaties voor moviemeter,
Maar als ik een filmpje heb gezien is het handig om even je mobiele uit je broekzak te halen en te stemmen, dan je computer er speciaal voor op te starten.
Steeds meer Nederlands surfen via hun mobiel over het internet. Ik kan gelukkig wel stemmen op de site van moviemeter omdat ik een volledige flash versie op mijn mobiel heb(HTC Hero). Maar ik weet niet of alle mobiele telefoons dat kunnen.
Voordeel zou ook moeten zijn dat alles sneller op je mobiel wordt geladen en ik denk dat dit voor veel mensen een verademing zou zijn.
Ik ben van mening dat je nu in 2010 eigenlijk niet meer om een mobiele site kunt, vooral als je een site als moviemeter bent!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Geheel eens! Al heb ik geen idee hoeveel werk dat is.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Zoekfunctie doet vooral heel lastig op mijn GSM, en het is vaak wat pielen met het menu.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik ga dit uitproberen. Ik sta vaak in winkels met films in mijn handen en zit ik erg te twijfelen. Dit is dan reuze handig!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ben van mening dat je nu in 2010 eigenlijk niet meer om een mobiele site kunt, vooral als je een site als moviemeter bent!
Ik blijf helaas van mening dat de noodzaak van mobiele versies van sites steeds kleiner wordt. Ik kan op mijn telefoon de gewone site zonder grote problemen gebruiken, en heb dus helaas niet veel motivatie om hier iets aan te doen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Nieuwe mobiele telefoons worden steeds meer uitgerust met (volledige) browsers zoals Internet Explorer of Opera. Daarmee is de site in vol ornaat te bekijken.
Het niet ontwikkelen van een mobiele versie van de site is een logische keuze. Het levert voor sommigen nu een paar ongemakken op, maar een protocol c.q. techniek dat aan het uitsterven is, is de moeite niet meer waard. Hetzelfde geldt voor IE6. Waarom nog bruinkoolcentrales bouwen als kernenergie de markt overneemt?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoekfunctie doet vooral heel lastig op mijn GSM, en het is vaak wat pielen met het menu.
Kun je niet op enter drukken na de zoekopdracht?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik kan gelukkig wel stemmen op de site van moviemeter omdat ik een volledige flash versie op mijn mobiel heb(HTC Hero). Maar ik weet niet of alle mobiele telefoons dat kunnen.
Ik denk toch dat je er van uit kunt gaan dat mensen die het belangrijk vinden om te internetten op hun telefoon, ook een telefoon kopen waarop je goed kunt internetten?
MovieMeter gebruikt overigens geen flash.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind de MM site op de telefoon niet lekker werken. Als je bv niet ingelogd staat dan kan je bv nooit een spoiler lezen wat erg frustrerend is.
Verder heb ik de optie Java/EMCA script standaard op uitgeschakeld staan op de foon omdat de websites anders continue blijven herladen wat erg irritant is. Maar doordat dat uitgeschakeld staat kan ik op MM in topics geen andere pagina's aanklikken. Waar je gewoon op je pc op een andere paginanummer kan klikken, daar verdient dat hele gebeuren op de mobiel. Raar.
Ook kan je niet zoals normaal rechtsbovenin een filmtitel typen. Ja, kan wel maar dan gebeurd er niks. En aangezien mijn foon geen enter knop bevat...moet het standaard via de optie zoeken. Ook niet ideaal.
Misschien weet Jordy er raad mee?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Oplossing lijkt me om die functionaliteiten niet uit te schakelen op je telefoon.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat snap ik, maar dan blijven sites op mijn foon continue herladen. Springt een site om de haverklap na weer laden naar bovenaan de pagina. Ergerlijk hoor. Is er echt geen andere optie?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee sorry, de site maakt momenteel op diverse plekken gebruik van Javascript. De uren/dagen die het zou kosten om hier iets aan te doen kunnen imho beter ergens anders aan worden besteed.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Das ook zo. Ieder geval bedankt voor de reply.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
De site werkt inderdaad prima, alleen de zoekfunctie voor films werkt niet ( het pop up venstertje werkt niet op de telefoon). Dat is wel het enige nadeel zo'n beetje.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoi,
Ik heb een eerste aanzetje gemaakt voor een mobiele website. Deze zal in eerste instantie ondersteuning bieden voor iPhones en Android telefoons.
Het is nog laaaaang niet af, maar een voorbeeldje kun je zien door met je telefoon naar http://www.moviemeter.nl/touch.php te gaan. Op je computer werkt dit alleen in Safari en Chrome. Safari krijgt de iPhone skin te zien, Chrome de Android skin.
Ik wil ongeveer hetzelfde gaan bieden als de oude iPhone app, dus bios+video+tv overzichten, zoeken naar films, filmdetails met enkele meningen, mogelijkheid tot stemmen en ook toegang tot Mijn Films lijstjes.
Ik heb geen idee hoe lang dit allemaal nog gaat duren, maar er wordt dus aan gewerkt. Ideeen voor dingen die je graag zou zien in de mobiele versie zijn welkom, al zou deze mobiele site altijd slechts een beperkt deel van de totale functionaliteit bieden dus ik ga vast niet iedereen blij maken.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Anders zet je het er meteen in het Engels 
Persoonlijk ben ik eerder te vinden voor een restyle van de bestaande sites ipv een apart mobile site, maar daar is men het blijkbaar nog lang niet over eens 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
.
Ja sorry. Ik heb gekozen om de site te gaan bouwen met Sencha. Dit is een user interface library voor webkit browsers (Safari en Chrome), met snelle javascript en HTML5 ondersteuning enzo.
Ze zijn volgens mij wel bezig met ondersteuning voor de nieuwe(re) Blackberry toestellen, dus als zij die ondersteuning klaar hebben kan ik de boel makkelijk even updaten.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Anders zet je het er meteen in het Engels 
Persoonlijk ben ik eerder te vinden voor een restyle van de bestaande sites ipv een apart mobile site, maar daar is men het blijkbaar nog lang niet over eens
haha 
Een nieuw design voor de normale site zou ik ook wel willen. Maar ik heb geen geld voor een goede designer, geen tijd om het te implementeren, en bovendien weinig zin in het gezeur dat zo'n nieuw design weer met zich mee brengt.