• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

MusicMeter.nl

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

narva77 wrote:

Ik denk dat we voor Musicmeter.nl inderdaad "www.allmusic.com"; moeten aanhouden als maatstaaf, net als bijv. de IMDB bij films.

En Jordy, het getuigt van weinig kennis om te zeggen dat bijv. gothic-metal of doom-metal in het rijtje "rock" kan worden ondergebracht, maar dat zei je zelf ook al.

Dit zou een zware fout zijn!

Anathema, Amorphis of Tiamat in hetzelfde rijtje als Metallica, Golden Earring, The Scorpions of Anouk...Yeah right

Je hebt groot gelijk. Er moet een duidelijke onderverdeling komen tussen de verschillende muziekstijlen, anders wordt het een onoverzichtelijk geheel. Stel, je bent een metalfan, en je zoekt naar nieuwe

artiesten/albums, dan moet je dus heel de rockafdeling af gaan zoeken om te kijken of er iets voor je tussen zit.... Ik geef maar een voorbeeld.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Jordy wrote:

Als de site écht groot wordt (moet het nog maar zien, duurde hier ook een paar jaar)

MusicMeter krijgt wel een kickstart van jewelste!

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

[over het erbij zetten van soortgelijke, verwante bands]

yosemite44 wrote:

dat zou leuk zijn... is wel moeilijk. er is op internet zo'n engine (beter dan amazon ofzo dat uis puur gebaseerd op aankopen en dus niet perse relevant) maar dat is wel weer veel programmeerwerk denk ik

Ik denk ook dat je dit niet moet vergelijken met Amazon, maar met Allmusic.com

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Zavo wrote:

Pulp Fiction vind ik toch niet echt in die rijtje passen.

Tegenwoordig wordt PF omarmd door ongeveer dezelfde fans als van genoemde films heb ik het idee, maar van oorsprong was het wel een stuk minder mainstream ja, moet ik toegeven. (maar voor de essentie van mijn bericht maakt dat niets uit; 't was maar een voorbeeld)

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

Populaire films zijn niet hetzelfde als popcorn-entertainment

klopt, maar andersom wel ( popcorn-entertainment is bij het grote publiek vaak erg populair)

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Zavo wrote:

Of Dire Straits - Brothers in Arms, was dat niet het meest verkochte album ooit of zo?

De doelgroep van Music Meter zal niet vooral bestaan uit Dire Straits-liefhebbers. Dat zijn hun ouders natuurlijk!

De telgen van zo'n Dire Straits-fan zullen die plaat flink naar beneden gaan stemmen!

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Hoewel tegenwoordig zo'n beetje de helft van mijn dagelijkse bezigheden met muziek te maken hebben, blijf ik sceptisch t.o.v. iets als MusicMeter. Maar als het eenmaal zover is, ga ik natuurlijk wel meedoen.

Jordy, iets wat me te binnen schiet: als MuMe van start gaat, zou je echt iets moeten bouwen om toevoegingen snel te herkennen als 'al toegevoegd' of 'wordt toegevoegd'. Anders dan in MovieMeter zijn er nu heel veel startdeelnemers, en het eerste wat iedereen natuurlijk gaat doen is zijn/haar hele platencollectie toevoegen. Het zou nogal onhandig zijn om steeds te moeten kijken in een gigantische update-lijst of het album wat je wil toevoegen er al tussen staat. Misschien is het een idee om er een stap voor te maken, waarbij je eerst band en album-titel invult, op OK klikt, en dan te zien krijgt of hij er al bij zit of op dat moment wordt toegevoegd.

Ik heb de bovenstaande discussie enigszins gevolgd, en zal ook nog wel wat ideeën posten. Maar nu eerst koken!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Tegenwoordig wordt PF omarmd door ongeveer dezelfde fans als van genoemde films heb ik het idee, maar van oorsprong was het wel een stuk minder mainstream ja, moet ik toegeven. (maar voor de essentie van mijn bericht maakt dat niets uit; 't was maar een voorbeeld)

Oke, dan zijn we het eens

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

herman78 schreef:

[over het erbij zetten van soortgelijke, verwante bands]

(quote)

Ik denk ook dat je dit niet moet vergelijken met Amazon, maar met Allmusic.com

ik bedoelde ook alleen de "recommend" functie voor gelijksoortige bands..

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

kos wrote:

Het is allemaal nogal koffiedik kijken. Laten we maar gewoon beginnen, morgen of zo

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Yak wrote:

Jordy, iets wat me te binnen schiet: als MuMe van start gaat, zou je echt iets moeten bouwen om toevoegingen snel te herkennen als 'al toegevoegd' of 'wordt toegevoegd'. Anders dan in MovieMeter zijn er nu heel veel startdeelnemers, en het eerste wat iedereen natuurlijk gaat doen is zijn/haar hele platencollectie toevoegen. Het zou nogal onhandig zijn om steeds te moeten kijken in een gigantische update-lijst of het album wat je wil toevoegen er al tussen staat.

dat probeer ik nou ook al een tijdje duidelijk te maken

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

In het begin zal misschien OK Computer van Radiohead op 1 staan, als ik de reacties zo zie, maar zodra er meer mensen op de site komen zal de top 100 meer mainstream worden en zullen bands als U2, Dire Straits, REM, Beatles, Rolling Stones en misschien zelf Madonna en Michael Jackson steeds hoger komen, voorspel ik. En als er een hele horde tieners op de site af komt zal de top 100 er weer heel anders uit gaan zien.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Mij lijkt het het "makkelijkst" als alles op de site komt wat uitgebracht wordt.. Dus alle cd-singles, 12 inches. maar ook de verzamel albums... maar dan zou het ook tof zijn om niet alleen te stemmen op deze cd's enz. maar ook om je eigen collectie bij te houden.

Je kunt dan overal een plaatje van vinden, en je geeft als informatie de uitgeverij enz enz... kan best goedkomen denk ik

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

En toch vraag ik me af of Jordy dit nog allemaal gaat lezen .

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Mik wrote:

Ik wil samen met Tovenaar wel iets doen kwa moderation van een Hardcore Sectie

Caliban! I'm in.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Pfftt okee even kort:

Sorry van m'n rock/metal opmerking, misschien niet correct, maar m'n idee was om een paar hoofdgenres te nemen, en via combinaties alle platen daar zoveel als het kan in te plaatsen. We hoeven het wiel niet zelf uit te vinden, er zijn vast sites die dat al doen.

dat met die startdeelnemers valt wel mee aangezien we de site eerst met een paar man gaan testen, dan een paar man invullen, dan meer invullen, en dán pas echt live

Over het uiterlijk... ach ik kan het wel vertellen ook: Ik ben MovieMeter HELEMAAL opnieuw aan het programmeren. Vorige week begonnen, denk 2 maanden bezig te zijn (avondje hier, zondagje daar). Waarom? De site is grotendeels gemaakt toen ik nog niet goed kon programmeren, het veranderen van stukken code is daardoor een hels karwei. Ook is de site veel minder snel dan hij zou moeten zijn, en sluipen er vaak slordige foutjes in (gemiddelden die niet meer kloppen e.d.) Verder is het fundament, het database ontwerp, erg aan verbetering toe. Gewonen gebruikers zullen op wat kleine ideetjes die ik door ga voeren hier niet superveel van merken denk ik. Als ik klaar ben met het opnieuw bouwen van MovieMeter is het makkelijk om de site over te zetten.

Een collega van me, professioneel designer, heeft aangegeven best een keer een design te willen maken in de komende maanden (zolang ik toch nog bezig ben met het opnieuw proggen). Misschien wil hij dan ook wel een suggestie doen voor de kleuren van een soortgelijke site met een ander onderwerp. En daar een logo voor ontwerpen. Ik was al een tijdje niet meer zo erg tevreden over het uiterlijk, vandaar.

Hemdale

• 2222 messages
  • 8824 votes

Als je hulp nodig hebt, kun je me altijd vragen, Jordy! Want ik denk dat je er heelveel werk mee krijgt!

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

ik ga echt niet alles lezen wat hier allemaal gezegd is (heb betere dingen te doen )

maar ik vind het een uitermate goed idee en de site zal idd veel meer bezoekers trekken ben ik bang

wat ik mij afvraag (en negeer 't maar als het al gezegd is (wat ik eigenlijk wel verwacht))

In hoeverre moet/ga je rekening houden met bandleden/groepen? Kan ik daar straks ook op zoeken?

Stel je bent fan van At The Drive In...die zijn gestopt en opgedeeld in 2 nieuwe bands (mars volta en nog een...) kan ik dat straks ook vinden?

één ding hoeven we ons daar gelukkig geen zorgen over te maken: spoilers

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Jordy schreef:

......

SPOILERS!! opletten

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Jordy wrote:

Ik was al een tijdje niet meer zo erg tevreden over het uiterlijk, vandaar.

Hoezo dat? 't Is toch allemaal mooi functioneel en rustig (even afgezien van de onhandige frameset). Hoop niet dat we straks een flitsende java- c.q. flash-gestuurde interface met allerlei toeters en bellen krijgen, waarvoor we allemaal de nieuwste IE of Netscape moeten ophalen. (ik overdrijf het nu natuurlijk, maar ik hoop wel dat je je tot doel stelt dat de site met alle browsers (dus ook text-based browsers als Lynx of W3M) te bezoeken moet zijn).

rzasa

• 396 messages
  • 159 votes

Hobbes wrote:

Stel je bent fan van At The Drive In...die zijn gestopt en opgedeeld in 2 nieuwe bands (mars volta en nog een...) kan ik dat straks ook vinden?

...en Sparta en Defacto. Dat lossen we op met de related knop.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Hoop niet dat we straks een flitsende java- c.q. flash-gestuurde interface met allerlei toeters en bellen krijgen, waarvoor we allemaal de nieuwste IE of Netscape moeten ophalen.

Hoop ik ook. Dan ben ik hier snel weg denk ik...

vdc

• 825 messages
  • 618 votes

Persoonlijk ben ik ook voorstander voor het beoordelen van losse tracks. Ik denk dat het fout is te stellen dat een track steeds moet een onderdeel zijn van. Vergelijkingen met de filmwereld (scenes of acteurs uit een film) gaan hier niet op.

Maar goed, ik zou ook al heel tevreden zijn als gewoon een aparte topic hiervoor zou geopend kunnen worden.

Eigenlijk zou ik al heel tevreden zijn als Musicmeter.nl er komt.

Trouwens, iemand Jordy al gefeliciteerd met dit nieuwe initiatief ? Na 10 pagina's mag dit wel eens... Congratulations !

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

De top 100 zal sowieso heel erg dicht bij elkaar liggen.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

en minder hoge gemiddeldes!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

kappeuter wrote:

Ik hoop dat dit een verlate 1 april grap is.

Volgens mij niet

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Juist hogere denk ik. Vooropgesteld dat mensen alleen stemmen als ze ook de hele cd kennen en niet 1 of 2 nummers.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

ja maar dat kun je toch niet controleren!

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

BoordAppel wrote:

Juist hogere denk ik. Vooropgesteld dat mensen alleen stemmen als ze ook de hele cd kennen en niet 1 of 2 nummers.

Ja klopt, kijk bijvoorbeeld maar naar Amazon.com daar hebben alle cd's hoge gemiddeldes (omdat mensen vaak alleen maar stemmen als ze een cd goedvinden).

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik denk dat de nummer 1 van MuMe "DJ Sneak - Fix My Sink" word...

MTV staat hierop, en dit nummer schuift voorbij... doet me denken aan begin jaren 90 toen er nog grappige hiphop werd gemaakt, en niet van dat gangstergedoe van tegenwoordig...

(Hoe heet dat nummer ook alweer dat er zo'n mannetje op een bankje in een park zit en het gaat over opbellen ofzo... ook al zo'n grappig nummer)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.