- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Eerst maar afwachten wat voor publiek er toestroomt, wellicht verwachten we teveel, en eindigt de site in een top-40-achtige site, waar Robbie Williams en Jennifer Lopez domineren..
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
die stond het langste ooit in de billboard charts...
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
Valt mij op dat enkel aan rock-albums wordt gedacht. Kan er beter rockmeter van maken.
Waarom niet Beethoven's Negende?
Zal best ook heel wat hoge stemmen halen.
Ik zeg maar iets.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ben het ermee eens dat je niet te ver moet uitsplitsen, maar klassiek/pop/jazz is wel erg kort door de bocht.
Misschien meer iets van:
Blues/Jazz
Klassiek
Hip-hop/R&B
Pop/Rock
Metal
Country
Reggae
Zoiets???
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Brothers in Arms had geloof ik nogal profijt van de overgang van plaat naar cd, iedereen ging die toen op cd kopen, ook mensen die de plaat al hadden, maar hun beste platen op cd wilden hebben.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Waarom niet Beethoven's Negende?
Zal best ook heel wat hoge stemmen halen.
Ik zeg maar iets.
Maar dan krijg je het probleem van uitvoeringen, beethoven's 9de is namelijk geen album op zich.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Waar haalt iedereen het idee toch vandaan om een indeling in individuele nummers te gebruiken. Dat is toch gewoon onmogelijk? Volgens mij is het of albums of gewoon niks.
Ik snap ook de mensen niet die zeggen dat een album niet meer is dan de som van de individuele nummers. Het lijkt me nogal duidelijk dat een fatsoenlijk album een bepaalde opbouw kent. Denk alleen al aan het zorvuldig plannen welk nummer voor de ander op het album komt te staan, wat werkelijk ELKE artiest doet.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Voor MovieMeter werd toch IMDb aangehouden, misschien moet je nu voor MusicMeter gewoon allmusic aanhouden.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
ik ga trouwens ook even nadenken over wat het eerste album op de site gaat worden :evil
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Nee joh! 36 Chambers! 
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Neem dan een algemeen bekender album, als "History" of "One"
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Leuk dat het er komt! Ik ben benieuwd.
Persoonlijk zou ik niet zomaar de opzet van MovieMeter overnemen. Ik denk dan met name aan het stemmen.
De alternatieve top 100 zoals we die nu hier hebben, zou ik bij MusicMeter interessanter vinden dan de stemgemiddelden-top100. Precies andersom als hier dus.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Ik wil samen met Tovenaar wel iets doen kwa moderation van een Hardcore Sectie 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
hardcore als in hardcore house? ik heb wel interesse in (indie) rock, electrona en vooral 'world' (van bossanova tot buena vista social club muziek zeg maar) !
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Ik denk dat we voor Musicmeter.nl inderdaad "www.allmusic.com" moeten aanhouden als maatstaaf, net als bijv. de IMDB bij films.
En Jordy, het getuigt van weinig kennis om te zeggen dat bijv. gothic-metal of doom-metal in het rijtje "rock" kan worden ondergebracht, maar dat zei je zelf ook al.
Dit zou een zware fout zijn!
Anathema, Amorphis of Tiamat in hetzelfde rijtje als Metallica, Golden Earring, The Scorpions of Anouk...Yeah right 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Dus speculeer hier over musicmeter! Wat moet er allemaal veranderd worden tov MovieMeter? Wat moet er allemaal opgeslagen worden van een album? Wie willen er mod of release-data invoer-helden worden aldaar?
Ik wil wel iets van invoerheld worden. 

Over dat soort dingen kun je prima discussieren in het forum, denk ik. Anders moet je alle bootlegs van Pearl Jam straks nog gaan invoeren!
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Hey Jordy,
Ik heb niet de hele discussie gelezen, want deze was al 8 pagina's lang toen ik dit voor het eerst las, maar ik zag ook ergens iets over platen (vinyl).
Ga je dan alleen album-vinyls toelaten? Of ook een EP. Kijk ook eens op http://www.discogs.com. Daar staan zeer veel dance-vinyls online (waar ik er zelf ook HEEL veel heb opgezet. Je kunt daar bijvoorbeeld je platencollectie bijhouden. Je kunt hier ook stemmen op platen enzovoort. Maar mijn vraag is dus, ga je een EP van een artiest met 4 tracks erop ook toelaten? Of alleen albums? En als een album op Vinyl nou net 2 nummers extra heeft als de CD-versie?
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
een regel: je moet minmaal 3-4-5 nummers kennen voor je mag stemmen lijkt me ook wel handig!
ik vind dat je het hele album moet kennen eigenlijk. maar hoe je dat gaat controleren, zou ik niet weten...
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
3 is inderdaad te weinig. maar angezien de meeste album 10-14 nummers hebben lijkt 5-7 me beter in de richting...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Niet echt een zinvolle discussie, kan toch niet gecontroleerd worden, dus iedereen bepaalt het toch voor zichzelf. Ik vermoed dat hier ook wel eens gestemd wordt op ongeziene films (bij rodriguez-fan had ik bijv. sterk dat vermoeden).
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Had mij eigenlijk voorgenomen verder niet te reageren hier, maar toch nog even kort het volgende: Jullie gaan er nogal prat op dat artiesten een album als geheel uitbrengen, maar er bestaat ook nog zoiets als de single. Tegenwoordig mogen die dan bijna altijd nummers bevatten van reeds uitgebrachte platen, maar volgens mij was dat aanvankelijk niet per se zo. Is marketingtechnisch ook handiger; kopen alle fans eerst de single en mogen ze daarna nog 'ns voor 't hele album betalen.
Verder weet ik niet wat voor doelgroep eigenlijk beoogd is, maar het zou mij niets verbazen als artiesten als Britney Spears en Jennifer Lopez straks floreren in de top-100. Jordy heeft zelf kennelijk een voorkeur voor de wat alternatievere muziek, maar dat hoeft nog niet voor het publiek te gelden. Op MovieMeter heeft de 'populaire film' nu eenmaal ook vaak een hoog gemiddelde; dat zegt e.e.a. over het type mensen dat je toch met dit soort sites zult aantrekken, lijkt mij (nep-muziekfans, dus, zoals jij dat dan ziet).
En wat betreft de volgorde; natuurlijk is daar zorg aan besteed, maar er is ook zorg besteed aan het voorkantje, en dat betekent nog niet dat het daarom ook een criterium van eenieders beoordeling moet zijn.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik wil op musicmeter ELKE discussie over downloaden verbieden. Bij films vind ik het af en toe niet zo erg, maar anders krijg je OVERAL links en discussies over waar je die albums kan downloaden. En een absoluut verbod om voor de release datum te stemmen. Downloadbare pre-releases verschillen vaak ERG van het uiteindelijke product
Alhoewel ik zelf ook veel download (en koop!), vind ik dit wel een goed streven. Want voordat je het weet vervalt je site in een vraagbraak van waar je wat kan halen.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Dat zei ik ook al 
'Brothers in Arms' van de Dire Straits heeft in Nederland het record van meeste weken in de album top-100, hadden we het onlangs nog over (toen ging het over soundtracks).
Bovendien staat dat album bekend als het eerste album dat op CD is verschenen, was een samenwerking tussen de Dire Straits, de platenmaatschappij en Philips 
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Dat vermoeden heb ik dus ook...
maar populaire films worden op MovieMeter juist niet érg hoog gewaardeerd, toch? ( Ik neem aan dat populaire films, films zijn als Armegeddon en Twister etc.)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
maar populaire films worden op MovieMeter juist niet érg hoog gewaardeerd, toch? ( Ik neem aan dat populaire films, films zijn als Armegeddon en Twister etc.)
Populaire films zijn niet hetzelfde als popcorn-entertainment. Armageddon en Twister staan op IMDb ook niet bijzonder hoog, en ik ken in mijn omgeving ook niet veel mensen die ze hoog in aanzien hebben staan. Ik had het meer over films als LOTR, Star Wars, Back to the Future, Pulp Fiction, The Matrix, etc.
Niet per se slechte films hoor (populair is geen negatief woord), maar 't zo mainstream als wat.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het is allemaal nogal koffiedik kijken. Laten we maar gewoon beginnen, morgen of zo
. Overigens, Jordy je hebt vast al iets aan dit idee gedaan. Heb je niet een soort van screenshot van hoe het eruit gaat zien 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
dat bedoel ik, zie ook Evil Superstars, Lambchop, Sparklehorse, ...
EP's moet er toch wel echt op hoor ...
Daar ben ik ook voor, alhoewel ik de eps van Sparklehorse echt niet beter vind dan de albums. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Populaire films zijn niet hetzelfde als popcorn-entertainment. Armageddon en Twister staan op IMDb ook niet bijzonder hoog, en ik ken in mijn omgeving ook niet veel mensen die ze hoog in aanzien hebben staan. Ik had het meer over films als LOTR, Star Wars, Back to the Future, Pulp Fiction, The Matrix, etc.
Helemaal mee eens, maar Pulp Fiction vind ik toch niet echt in die rijtje passen. PF is populair geworden, maar het was zeker niet als mainstream bedoeld in tegenstelling tot de andere films die je noemt.