- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Daar ben ik dus erg mee oneens
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
maar Jordy, dan zeg je eigelijk ook dat je tijdens een film kijken, ook let op andere werken van de regisseur, en daaruit een stem opbouwd.
IamBernie
-
- 672 messages
- 1641 votes
Misschien is het ook wel beter om te beginnen met het stemmen op albums.
Denk dat je wat minder moet idealiseren en gewoon kijken waar het naar toe leidt.
Ik zou 't gewoon jammer vinden, dat ik op een hoop artiesten m'n waardering niet kan uitbrengen, omdat ik er een paar nummers niet van ken.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
misschien dat je zoiets vind bij albums van mum of sigur ros, maar bij de meeste bands zit er weinig lijn in een cd!
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
Neem aan dat de artiest ook voor zijn album beoordeelt wil worden niet voor zijn nummers apart.
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
zet mij maar op de nominatie als crew-member voor het Metalgedeelte van de site

Wordt er bij de gerneverdeling rekening gehouden met "sub"-genre's zoals Metal die kent:
Blackmetal
Deathmetal
Thrashmetal
Goticmetal
Speedmetal
enz.
enz.
?
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
[quote]yosemite44 schreef:
Neem aan dat de artiest ook voor zijn album beoordeelt wil worden niet voor zijn nummers apart.
[quote]
we houden natuurlijk geen rekening met de artiest zelf 
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
ik zit al vast op #musicmeter voor de discussie 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
zet mij maar op de nominatie als crew-member voor het Metalgedeelte van de site

Wordt er bij de gerneverdeling rekening gehouden met "sub"-genre's zoals Metal die kent:
Blackmetal
Deathmetal
Thrashmetal
Goticmetal
Speedmetal
enz.
enz.
?
ik denk zelfs dat Metal onder Rock gaat vallen...
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
misschien dat je zoiets vind bij albums van mum of sigur ros, maar bij de meeste bands zit er weinig lijn in een cd!
Bij bands als 'N Sync en Take That etc. (top 40 muziek zeg maar ff) geldt dit misschien, maar bij andere muziek wordt er wel degelijk een volgorde in de nummers aangebracht (en hierover wordt goed nagedacht), zodat het album als geheel een mooi verloop heeft.
Er zit dus geen VERHAAL in (zoals ik hierboven al ergens las), maar het moet meer een soort totale 'beleving' worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja bij goede albums wel inderdaad. Een album is een collage van nummers, van gevoelens, die samen één beeld vormen. Of zouden moeten vormen. Er zijn cd's met individueel goede nummers, wat ik in z'n totaal een beetje los zand vind.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ja bij goede albums wel inderdaad. Een album is een collage van nummers, van gevoelens, die samen één beeld vormen. Of zouden moeten vormen. Er zijn cd's met individueel goede nummers, wat ik in z'n totaal een beetje los zand vind.

jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
The Beatles of Pink Floyd mag ik toch hopen. Tijdloze platen, echte klassiekers.
rzasa
-
- 396 messages
- 159 votes
Ik ben erg voor het stemmen per album (plaat of cd, wat maakt dat uit??), omdat er dan leuke discussies kunnen ontstaan. Wat iemands mening over een nummmer is, boeit me niet zo, wat zijn mening is over een heel album, en hoe hij die mening onderbouwt, des te meer.
Ik zal de site zeer regelmatig bezoeken wanneer ik mag stemmen per album. Stemmen per nummer kost veel te veel tijd, daar kan ik echt niet aan beginnen.
Trouwens, hoeveel mensen weten tegenwoordig nog afzonderlijke songs, afgezien van de hits? De meesten zijn niet op de hoogte van de titels van nummers, maar wel van het tracknummer van het album. Op die manier heb je sneller een mening klaar over een hele cd, dan over een nummer.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik ga trouwens ook even nadenken over wat het eerste album op de site gaat worden :evil
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Jordy!!! NO NO NO!!! dat zou een hele grote FOUT zijn. Metal is een stroming op zich die helemaal niets met Rock te maken heeft. Als die subgenre's er niet in kunnen dan moet er toch zeker een genre "Metal" in. Daar is het gerne namelijk veel en veel te groot voor. Kijk alleen al eens naar al die metalfestivals en alle releases die er op dat gebied uitkomen.
We kunnen Anouk of Golden Earring(rock) toch niet onder hetzelfde genre plaatsen als Slayer, Sepultura of Megadeth (Metal) ... om maar eens iets te noemen.
Aub heroverwegen Jordy....pleeaaassseee
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
Nine Inch Nails- The Fragile , maar goed wie ben ik 
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ik denk dat Queen of U2 de lijst zal aanvoeren, maar hoop idd op Radiohead, of een band van dezelfde klasse.
Misschien trouwens wel Nirvana - Nevermind (dat is toch ook een 'onsterfelijk' album)
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
queen denk ik niet, frank sinatra ook niet (ik wel maar denk ook dat die lage scores gaat krijgen)... radiohead ja. ow en pink floyd vond ik ook een goede gok!
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Nine Inch Nails- The Fragile , maar goed wie ben ik 
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Metallica - Metallica (black album) met oa. Nothing else matters zal ook wel hoog scoren.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Of Dire Straits - Brothers in Arms, was dat niet het meest verkochte album ooit of zo?
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Of Dire Straits - Brothers in Arms, was dat niet het meest verkochte album ooit of zo?
Ja die gaat ook hoge ogen gooien, kan je donder op zeggen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat zou echt nergens op slaan. Dan kan je net zo goed arrenbie onder blues laten vallen.
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
Jordy!!! NO NO NO!!! dat zou een hele grote FOUT zijn. Metal is een stroming op zich die helemaal niets met Rock te maken heeft. Als die subgenre's er niet in kunnen dan moet er toch zeker een genre "Metal" in. Daar is het gerne namelijk veel en veel te groot voor. Kijk alleen al eens naar al die metalfestivals en alle releases die er op dat gebied uitkomen.
We kunnen Anouk of Golden Earring(rock) toch niet onder hetzelfde genre plaatsen als Slayer, Sepultura of Megadeth (Metal) ... om maar eens iets te noemen.
Aub heroverwegen Jordy....pleeaaassseee
Zo'n discussies ga je nog veel krijgen, Jordy.
Als het aan mij lag maar drie categorien:
klassiek, pop en jazz 
Ik zou niet te ver onderverdelen, want dan kun je bezig blijven. En wat ga je dan doen met klassiek? Ook onderverdelen, pff, begin er maar aan...