• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

MusicMeter.nl

visje1991

• 111 messages
  • 0 votes

yosemite44 schreef:

same here! kan ik eindelijk eens bijhouden wat ik van alle cds die ik koop vind...

Het is ook een soort tip site zo van: DIT ALBUM MOET JE KOPEN!

het lijkt me supper

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Met deze scheiding denk ik dat je voorkomt dat mensen op een album stemmen met veel sterren omdat ze toevallig die bekende singel helemaal top vinden.

denk niet dat dat zoveel voor komt, toch? kan zelf geen album bedenken waar ik maar 1 nummer van ken... ja misschien als het de cd is van die idols trollen, maar daar stem je dan toch niet op...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik wil op musicmeter ELKE discussie over downloaden verbieden. Bij films vind ik het af en toe niet zo erg, maar anders krijg je OVERAL links en discussies over waar je die albums kan downloaden. En een absoluut verbod om voor de release datum te stemmen. Downloadbare pre-releases verschillen vaak ERG van het uiteindelijke product

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

neo schreef:

(quote)

dit is al gelijk iets waar ik zelf nogal tegen op kijk. want hoe vaak is het wel niet het geval dat er alleen in de winkel een soundtrack van een bepaalde film te vinden is met allemaal artiesten, terwijl de echte score alleen illegaal te krijgen is en wel erg goed is.

vaak is er EN een soundtrack EN een score!

visje1991

• 111 messages
  • 0 votes

Ik wil in iedergeval helpen met albums toevoegen!

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek? Dat zou handig zijn om als norm te gebruiken, waarbij die site gebruikt wordt als controle of een CD toegelaten wordt op MusicMeter.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

yosemite44 wrote:

vaak is er EN een soundtrack EN een score!

en vaak is de score enorm incompleet...

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Hoe zit het met platen Jordy? Vinyl bedoel ik dan

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Jordy wrote:

Ik wil op musicmeter ELKE discussie over downloaden verbieden. Bij films vind ik het af en toe niet zo erg, maar anders krijg je OVERAL links en discussies over waar je die albums kan downloaden. En een absoluut verbod om voor de release datum te stemmen. Downloadbare pre-releases verschillen vaak ERG van het uiteindelijke product

ben ik het gedeeltelijk mee eens. vaak is het zo dat een album hier in maand x uitkomt en in duistland, belgie, usa x-zoveel maanden! pre-release stemmen vind ik wel ok, maar ja jij bent de baas

kan me wel voorstellen dat je geen links wil mbt downloaden...

jeroen79

• 54 messages
  • 198 votes

Ja, platen ook lijkt me logisch toch??!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

mr.Frielink schreef:

bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek?.

allmusic.com

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Phooze wrote:

Hoe zit het met platen Jordy? Vinyl bedoel ik dan

sja waarom niet? Het formaat waarop iets uitkomt doet er niet toe, het is geen cdmeter.nl

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

mr.Frielink wrote:

bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek? Dat zou handig zijn om als norm te gebruiken, waarbij die site gebruikt wordt als controle of een CD toegelaten wordt op MusicMeter.

ja allmusic.com, maar dan zonder stemmen, alleen reviews. wel hoop album en artist info!!!

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

oops dat stond er al, tsja gaat ook zo snel hier

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

maar eh wat betreft toevoegen, wat vonden jullie van het voorstel om dat enigszins te coordineren... jordy?

visje1991

• 111 messages
  • 0 votes

yosemite44 wrote:

oops dat stond er al, tsja gaat ook zo snel hier

jah hahaha

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

yosemite44 wrote:

maar eh wat betreft toevoegen, wat vonden jullie van het voorstel om dat enigszins te coordineren... jordy?

zal wel meevallen met dubbele invoeringen, gewoon albums in het begin niet uren in de wacht laten staan

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Jordy wrote:

sja waarom niet? Het formaat waarop iets uitkomt doet er niet toe, het is geen cdmeter.nl

Ok, maar waarom dan toch niet op Losse nummers laten stemmen, en alleen op Albums? Een plaat kun je vergelijken met een cd-single. Komen die er dan ook op?

visje1991

• 111 messages
  • 0 votes

Jordy, kunnen mensen gewoon 10000 albums toevoegen?

ik ga er cker veel toevoegen

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

dat bedoel ik... als we allemaal 10000 albums gaan toevoegen wordt het C-H-A-O-S!

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

hmmm, pjotr, macmanus, stinissen en ichi zijn niet geinteresseerd in een musicmeter?

visje1991

• 111 messages
  • 0 votes

ik ben heeel ge intreseerd het lijkt me een suppr site!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

yosemite44 wrote:

dat bedoel ik... als we allemaal 10000 albums gaan toevoegen wordt het C-H-A-O-S!

waarom?

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

Aan welke voorwaarden moet een toegevoegde CD voldoen? (welke belangrijke aspecten móeten aanwezig zijn?)

suggestie:

- plaatje van CD-hoes

- nummers ( + tijdsduur?)

- artiest

- muziekgenre

- jaar van uitgave

- Land

Verhaaltje of recensie lijkt mij in dit geval nutteloos, aangezien het bijna onmogelijk is om een objectief verhaaltje toe toe voegen aan een ingezonden CD.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Ik denk dat ik de komende weken maar een paar dagen vrij neem dan, want behalve gek van films ben ik nog meer gek van muziek.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

misschien ook om de mogelijkheid te maken om bepaalde trivia toe te voegen.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik zou wel verzamelalbums van een artiest toelaten (voor de volledigheid), maar deze niet in de top 100 opnemen. En als je dat toch gaat programmeren, haal dan meteen de documentaires hier uit de top 100

Verder vind ik het een erg leuk plan. Ideetje voor de lay-out: zelfde als moviemeter met ander kleurtje?

Misschien is er iets mogelijk met een koppeling naar de CDDB, zodat je niet alle nummers per album zelf hoeft in te voeren en zo.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

het wordt wel juli voor dit draait hoor, trouwens (don't get your panties in a bunch )

welke genres moet uit gekozen kunnen worden? niet TE specifiek ivm top-lijsten per genre. Gebruikt allmusic hoofdgenres? En inderdaad geen verhaaltje nee... maar wel de tracks e.d. links naast de cover

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Zavo wrote:

Verder vind ik het een erg leuk plan. Ideetje voor de lay-out: zelfde als moviemeter met ander kleurtje?

Ja, blauwtinten ofzo. ipv geel.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Haha, ik wist het. Cool Jordy

Ik vind vooral de vragen van praktische aard wel interessant, degene die Phooze aankaartte kwamen ook meteen bij me op. Verzamelalbums enzo, wat te denken van al die klassieke werken door verschillende orkesten uitgevoerd etc. En de beoordeling is erg lastig. 4-5 nummers kennen voor je mag stemmen? Dat gebeurt nooit in de praktijk vermoed ik. Is toch anders dan bij films. Verder natuurlijk een erg leuk initiatief.

P.S. als alle movie-maatjes zich de eerste dag in 1 keer op musicmeter storten is de update-lijst niet meer te overzien vermoed ik

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.