- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
en een track kan in de context van een album beter zijn dan op zichzelf beoordeeld
Zie ik niet zo in, eigenlijk (maar dat ligt misschien aan het feit dat ik bijna louter verzamel- of bestof-cd's heb, en die vaak nog in shuffle-mode speel ook), maar in de beperkte gevallen waarin dat zo is, levert dat toch geen onoverkomelijke problemen op? Gebruikers mogen stemmen volgens hun eigen criteria, dus of ze nu een halfje meer of minder geven moeten ze dan zelf maar even zien.
Is toch geen ander probleem dan caberet-albums? (desnoods minimumlengte van 1:00 minuut voor al te korte nummers)
Het is toch ondoenlijk alle nummers apart op de site te zetten, zoals op moviemeter met per nummer een discussie, hoeveel songs zijn er wel niet?
Daar de nummers door gebruikers worden toegevoegd en door vrijwilligers worden gecontroleerd, zie ik niet in waarom dat zo'n probleem moet zijn, even afgezien van de beschikbare serverruimte.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
maar dat ligt misschien aan het feit dat ik bijna louter verzamel- of bestof-cd's heb
Ik rust mijn kaas
ik denk dat veel mensen muziek anders beleven
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Wordt de muziek ook ingedeeld in decades; 70's/80's/90's?
En maak je ook een lijst van alle nummer 1 hits?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Hm, in dat geval heb ik kennelijk inderdaad niets te zoeken op je nieuwe site, nee, dus zal ik mij verder maar onthouden van commentaar.
andolini
-
- 256 messages
- 1749 votes
Soms zie ik bij Rene Mioch slechte scenes en wil ik de hele film niet meer zien
Kijk jij naar Rene Mioch, Jordy? 
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Komt er ook nog een vrouwenmeter? Met een lijst van de mooiste 100 vrouwen. Valt volgens mij ook wel over te discussieren.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hm, in dat geval heb ik kennelijk inderdaad niets te zoeken op je nieuwe site, nee, dus zal ik mij verder maar onthouden van commentaar.
Ik bedoelde het niet lullig hoor, maar het beeld dat ik heb van verzamel-cd-mensen is niet het beeld dat ik heb van muziekliefhebbers, maar dat kan ook aan mij liggen
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Jordy, is het geen goed idee een ballot te gebruiken naast de tracklist om aparte tracks te beoordelen.
En daarnaast kun je op het album stemmen maar dat is niet verplicht ...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik begrijp dat er iets voor te zeggen valt, maar ik vind het idee van het beoordelen van losse tracks niets...
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Komt er ook nog een vrouwenmeter? Met een lijst van de mooiste 100 vrouwen. Valt volgens mij ook wel over te discussieren.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Bestof-Cd's vind ik (bijna) altijd beter dan alle aparte Cd's van een en dezelfde band of artiest, dus waarom zou dat niet voor muziekliefhebbers zijn? Misshien niet voor de fans ( die alle CD's willen hebben) maar voor iemand die gewoon wat goede nummers van een artiest in bezit wil hebben.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Jij vindt dat niks, maar ik en velen met mij wel.
En met ballots is het praktisch perfect doenbaar ...
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Jij vindt dat niks, maar ik en velen met mij wel.
En met ballots is het praktisch perfect doenbaar ...
IamBernie
-
- 672 messages
- 1641 votes
Ik begrijp dat er iets voor te zeggen valt, maar ik vind het idee van het beoordelen van losse tracks niets...
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Nou ja, ik kan dat opzich goed begrijpen, het is wat overzichtelijker om op CD's te stemmen, en het lijkt mij leuker om een top 100 beste Cd's allertijden te zien, dan allemaal aparte nummers, waarvan veel relatief onbekende nummers. ( Dat neemt niet weg dat het stemmen op nummers op lange termijn beter zal werken).
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ik snap het nut niet van stemmen op nummers afzonderlijk
je stemt toch ook niet op losse scene's uit films, zo van: "Ja, die scene zag ik toevallig toen ik aan het zappen was".
Scenes moet je in hun context zien, zo moet je nummers in hun context 'horen'.
IamBernie
-
- 672 messages
- 1641 votes
Ik vind dat je een plaat ook als een geheel kan zien, ipv van een deel van een geheel.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes

van die hokjes achter elk nummer of te stemmen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat vind ik dus ook. Dat het risico dat je blootgesteld wordt aan losse nummers wat groter is dan het risico dat je aan losse scenes (of delen van films) blootgesteld wordt vind ik geen reden om het hele concept om te gooien.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Tuurlijk niet. Nummers kennen een begin en eind, en zijn dus allemaal los te beoordelen, ze hebben immers allemaal verschillende songteksten , en andere melodieën. Ik hou bij het beoordelen van een losstaand nummer rekening met de tekst en melodie, en niet met de rest van het album. Een scene uit een film moet je inderdaad zien in een groot verband, het plot van de film. Nummer op een CD, hebben allemaal een verschillend "plot", en zijn dus perfect apart te beoordelen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
zie bovenstaande berichten
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ik snap het nut niet van stemmen op nummers afzonderlijk
je stemt toch ook niet op losse scene's uit films, zo van: "Ja, die scene zag ik toevallig toen ik aan het zappen was".
Scenes moet je in hun context zien, zo moet je nummers in hun context 'horen'.
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
Lijkt me dus duidelijk. Gewoon Album van Band(s) en die beoordelen met sterren en dan ook soundtracks en ook verzamelcd's. Bedoel als mensen op die site gaan kijken willen ze zien of die cd goed is en de moeite waard is om te gaan beluisteren/kopen. Hou het gewoon simpel en maak het niet te groot. Dus geen platen en geen single's want dan blijf je bezig. Als je toch een plaat of een single aan de aandacht wil brengen moet je dat dan gewoon bij de cd/band in een berichtje neerzetten. Ik weet niet of dit al zo is verwoord aangezien ik niet zoveel zin had om alles te lezen
.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Tuurlijk niet. Nummers kennen een begin en eind, en zijn dus allemaal los te beoordelen, ze hebben immers allemaal verschillende songteksten , en andere melodieën. Ik hou bij het beoordelen van een losstaand nummer rekening met de tekst en melodie, en niet met de rest van het album. Een scene uit een film moet je inderdaad zien in een groot verband, het plot van de film. Nummer op een CD, hebben allemaal een verschillend "plot", en zijn dus perfect apart te beoordelen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nummers kennen een begin en eind, en zijn dus allemaal los te beoordelen
Daar ben ik dus erg mee oneens