- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Misschien 'I Wish' van Skee-Lo
I wish I was a littlebit taller, I wash I was a baller...etc... (pokkenummer overigens)
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik denk dat de volgende cd's wel kans maken:
U2 - Achtung baby
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Zou wel de meest geslaagde 1-aprilgrap in jaren zijn dan, gezien het aantal reacties. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoop niet dat we straks een flitsende java- c.q. flash-gestuurde interface met allerlei toeters en bellen krijgen,
Absoluut niet. Maar rustig en functioneel kan ook smaakvol(ler) zijn. 't Is ook een beetje een kwestie van dat ik een keer iets anders wil.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
nog ideetje :
misschien kunnen we ergens een limiet zetten, als iemand 3 of 6 maanden niet heeft gestemden minder dan 100 of 200 stemmen heeft, vervallen deze stemmen weer ...
Zo worden eendagsvliegen en vandalen geweerd ...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
hoge gemiddelden bij amazon zijn volgens mij doorgestoken kaart... om de verkoop te stimuleren
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Helemaal mee eens
En als ze dan toch weer op de site willen, moeten ze zich maar melden bij de mods.
Zo kan een vaste memeber tenminste rustig een half jaar op vakantie. 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
nog ideetje :
misschien kunnen we ergens een limiet zetten, als iemand 3 of 6 maanden niet heeft gestemden minder dan 100 of 200 stemmen heeft, vervallen deze stemmen weer ...
Ook hier, op Moviemeter, zou dat niet misstaan ...
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
weet je hoe je eendagsvliegen hier ook kunt noemen,zij doen aan zeemeeuw management,via de voordeur binnenkomen de boel onderschijten en via de achterdeur weer te vertrekken.
een qoute van de assistenttrainer van roda jc,louis coolen.
manic
-
- 474 messages
- 1374 votes
Kan er dan ook een praatgroep worden opgericht. AMM (Anonieme Movie/MusicMeters)
Ik ben nog meer muziekfan dan filmfan, en dit is al een onmisbare site :/
Voor zover nog niet voorgesteld: producer i.p.v. regisseur (alle Steve Albini of Matt Bayles platen op een rijtje
smullen)
Als je toch bezig bent Jordy, misschien kan je bij het programmeren rekening houden met een eventuele toekomstige mobiele variant?
Dan wil ik meteen een optie nemen op de exploitatierechten 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nee zo'n mobiele variant is achteraf snel gemaakt
en ik ga geen berichten deleten van eendagsvliegen, die discussie hebben we eerder gehad
manic
-
- 474 messages
- 1374 votes
Als je ook per genre kan selecteren en top 100's kunt bekijken, dan is dat echt perfect voor lijstjesgeile mensjes.
Kan ik me alvast inschrijven? (nick reserveren)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Rustig rustig
ongeveer in juli kun je pas MusicMeter-en
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Gaat je MM profiel niet gewoon ook gelden voor MuMe?
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Hoezo? De sites worden toch niet met elkaar gelinkt?
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Gaat je MM profiel niet gewoon ook gelden voor MuMe?
MM? en MuMe? Zijn dit nu de officiële afkortingen? 
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
MM? en MuMe? Zijn dit nu de officiële afkortingen? 

Ach ja, wat zijn "officiêle" afkortingen?
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Hoezo? De sites worden toch niet met elkaar gelinkt?
NERD
-
- 1719 messages
- 1429 votes
Heel leuk Jordy
Als het al kon ben ik zo mogelijk een nog grotere fan van muziek dan van films.
Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik niet bovenstaande 3 kilometer berichten ga lezen, en misschien zijn mijn vragen al beantwoord maar ik heb er toch een paar:
1) In hoeverre gaat het op een voor het grote publiek beinvloedbare versie van allmusic.com lijken? Ik vind allmusic een ge-wel-di-ge site voor muziekinfo, maar voor zover ik weet is daar geen sprake van een beoordeling van de bezoekers van de muziek.
2) Als we toch vergelijkingen gaan trekken tussen MovieMeter en MusicMeter; wordt:
een film een album?
een regisseur een artiest/band?
3) Gaan we ook biography's schrijven over artiesten? of alleen recentie's over de albums?
Ik denk dat het accent in muziek namelijk net iets anders ligt dan in de filmwereld op dat gebied. In de filmwereld is naar mijn mening de film het belangrijkste gegeven, maar in de muziek lijkt toch de artiest het belangrijkste punt te zijn.
Niet dat ik artiesten wil gaan beoordelen met een aantal sterren, maar ik zou wel graag zoals ik al eerder zei een biography met allerlei andere info (allmusic.com style) zien. Het lijkt me buitengewoon interessant om met name over een aantal van mijn favoriete artiesten een biography samen te stellen.
En als laatste:
Kunnen de vaste leden van MovieMeter misschien een sneak preview van de site zien? Op die manier kunnen we misschien wat beter feedback geven dan zonder ook maar iets gezien te hebben.

Enneh, misschien moet je toch maar eens gaan denken over subtiele commerciele steun van de site. Je zit hier op een goudmijntje heb ik het idee Jordy, en ik zou het inmiddels een beetje moeten weten met mijn Marketing gerichte opleidingen 
Jos2
-
- 1730 messages
- 0 votes
Ik denk dat je gelijk hebt Jordy, aangaande dat omlaag stemmen van dance door rockers en vice versa. Ik zou de top 100 dan ook niet hetzelfde doen als hier. Wel punten geven, zodat een ieder kan opzoeken of een plaat de moeiet waard is of niet, maar er geen top 100 aan koppelen. Dan gaat iedereen die enkel de drie hits van een CD kent toch gewoon stemmen. Ik zou de top 100 construeren zoals je hier de alternatieve top 100 doet: op basis van top 10's. Ik zie daar bij muziek meer heil in.
Jos2
-
- 1730 messages
- 0 votes
Waarom zou de mening van eendagsvliegen minder moeten gelden?
Jos2
-
- 1730 messages
- 0 votes
Wat op zich best jammer is. Ik zou wel verschillende punten willen geven voor bepaalde director's cuts of andere versies.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
NERD je had je het lange verhaal kunnen besparen door even naar de bovenste posts te kijken: MusicMeter wordt gewoon hetzelfde als MovieMeter, dus geen biographies o.i.d.
En de site zal ergens in juli ofzo gaan draaien denk ik. Voor ie live gaat kunnn MoM-ers 'm mooi testen enzo.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Voor ie live gaat kunnn MoM-ers 'm mooi testen enzo.
Ik hou me aanbevolen, ook wanneer er toegevoegd moet worden. Dan wordt het natuurlijk echt een knaller, wanneer de site live gaat met al een paar duizend albums in de database 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
ik wil ook wel helpen met testen.
oh ja, kunnen wij onze user-names alvast reserveren? voor het geval dat er meer hobbesen rondlopen 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
zou wel eens willen weten hoeveel hits musicmeter vandaag heeft gehad!