- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
sorry maar ookal vind ik een paar numemr van u2 erg goed, hun laatste vond ik enorm overgewaardeerd. die grammy 
ik verwacht niet queen. eerder een band met net 50 stemmen, sigur ros ofzo. radiohead ok computer zou ook kunnen. of pearl jam ten, kweenie...
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
He, geen slecht woord over Queen he, die cd's krijgen van mij minimaal 4 sterren per stuk! 
Behalve Hot Space misschien.
Ik denk dat U2 trouwens meer kans maakt, echt zo'n band die niemand slecht vindt (vergelijk The Godfather).
Beide vind ik niet fantastisch 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
komen al wat zelfde namen... ok computer, ten, mellon collie had ik ook al aan gedacht, ben benieuwd!
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
straks komt er opeens een heel ander publiek op af dan verwacht en staat R.Kelly en Busta Rymhes bovenaan 
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
eerder een band met net 50 stemmen, sigur ros ofzo. radiohead ok computer zou ook kunnen. of pearl jam ten, kweenie...
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
ligt natuurlijk aan het aantal members op de site... lijkt me.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
straks komt er opeens een heel ander publiek op af dan verwacht en staat R.Kelly en Busta Rymhes bovenaan 
Bah, zeg niet van die vieze dingen 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Misschien groepen of artiesten die iets minder bekend zijn, maar door iedere liefhebber fel gesmaakt (en zal niet worden neergestemd omdat er geen tegenstanders van zijn, is wel zo bij pakweg Metallica of Queen of zelfs U2) :
- Mercury Rev, Sparklehorse, Sigur Ros, Tom Waits, Jeff Buckley, dEUS, zo'n dingen ...
(Ik vind de vergelijking U2 - Godfather heel slecht
)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Stemmen op tracks ben ik écht tegen, een goed album is meer dan de som van de tracks. Dat mensen na een paar tracks stemmen, sja da's het nadeel waar we hier ook last van hebben (film deels gezien e.d.)
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
als er zoets was als timetraveling, dan was het nu juli voor me 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
misschien naast muziekgenre nog zetten, soort uitgave :
1. studio-album : gewone studio-albums
2. verzamel-album : officiële best-ofs (komen niet in aanmerking voor TOP50 of 100)
3. live-album : officiële live-albums
4. soundtrack-album
5. compilatie-album : bvb. 2meter-sessie volume 4 of 20 jaar Torhout-Werchter of Tribute-albums
6. EP's
goed idee, al twijfel ik nog over EP's
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Ik bedenk me ineens een risico. Straks gaan allerlei fansites hun leden oproepen om lid te worden van musicmeter om vervolgens de albums van hun favoriet 5 sterren te geven....
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Misschien groepen of artiesten die iets minder bekend zijn, maar door iedere liefhebber fel gesmaakt (en zal niet worden neergestemd omdat er geen tegenstanders van zijn, is wel zo bij pakweg Metallica of Queen of zelfs U2) :
- Mercury Rev, Sparklehorse, Sigur Ros, Tom Waits, Jeff Buckley, dEUS, zo'n dingen ...
)
jep dat bedoelde ik...
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
als het aan mij ligt wel, de beste "albums" van belle & sebastian en jurassic 5 bijvoorbeeld zijn eps!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
)
Waarom? We zullen zien...
The Godfather is echt zo'n 'saaie' nummer 1, bijna niemand vindt die film echt slecht, bij U2 geldt een beetje hetzelfde, zou een 'saaie' nummer 1 zijn. Nu zeg ik dus niet dat ik The Godfather een saaie film vind of U2 saaie muziek, integendeel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik bedenk me ineens een risico. Straks gaan allerlei fansites hun leden oproepen om lid te worden van musicmeter om vervolgens de albums van hun favoriet 5 sterren te geven....
Daar kun je donder op zeggen. Uit eigen ervaring weet ik dat fanclubs van artiesten en bands erg fanatiek zijn.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
lijkt me dat opvalt als binnen 1 week op eens 100 stemmen van 5 op marianne weber komen 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ah, ik zie nu pas dat jij The Godfather op 1 hebt staan, vandaar...
Saaie nummer 1 heb jij 
Dit was dus voor Tony...
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
als het aan mij ligt wel, de beste "albums" van belle & sebastian en jurassic 5 bijvoorbeeld zijn eps!
dat bedoel ik, zie ook Evil Superstars, Lambchop, Sparklehorse, ...
EP's moet er toch wel echt op hoor ...
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Daar kun je donder op zeggen. Uit eigen ervaring weet ik dat fanclubs van artiesten en bands erg fanatiek zijn.
ennuh?
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
hmmm, pjotr, macmanus, stinissen en ichi zijn niet geinteresseerd in een musicmeter?
Eigenlijk niet ..nee - ik ben wel een enorme muziekfreak maar er is ook wel zoveel muziek waar ik een ongelofelijke hekel aan heb dat ik al gruwel bij het idee de eindeloze up-dates door te moeten ploegen...
Bovendien vind ik veel interessanter om het over films te hebben dan over muziek...
Het leuke van MovieMeter vind ik ook dat ik vaak nieuwe films 'ontdek' door de discussies en de toevoegingen.....bij muziek heb ik daar andere bronnen voor... 
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
Lijkt mij moeilijk om alle soorten muziek op een site te zetten, lijkt mij veel te veel.
((Met Bach alleen al kan je een hele site vullen: vandaar www.bachmeter.nl
))
Ik denk dat je dan tientallen discussiegroepen naast mekaar gaat krijgen.
Het is net het leuke van MM dat je overal wel wat kan volgen. Dat wordt op zo'n megagrote muzieksite onmogelijk, vrees ik.
Het gaat ook tot veel conflicten leiden, die-hard rockfans, metalfans, dancefans etc tegen mekaar.
Goed initiatief, maar toch goed over nadenken.
Daar is deze topic voor, natuurlijk.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Marianne Weber-Fans, hebben hoogst waarschijnlijk een rolator en een kunstgebit, en zijn denk ik niet op de hoogte van internet 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
waarom zou die site zo MEGA groot worden? lijkt me niet...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nou ja conflicten? mensen die "niet lief" zijn zijn snel geband. Leuke discussies, DIE zullen er komen hopelijk 
Als de site écht groot wordt (moet het nog maar zien, duurde hier ook een paar jaar) kunnen er mods per genre aangesteld worden. Voor een danceliefhebber is het modden van een rockdiscussie misschien moeilijk.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
waarom zou die site zo MEGA groot worden? lijkt me niet...
TE groot als je het mij vraagt, ik vind het een gedurft plan van Jordy !
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
nog een idee :
* Updates filteren :
Bij je voorkeuren kun je aankruisen welke muziekgenres je niet wil zien verschijnen in je updates (sluit voor mij bvb. metal of house uit), zodat je enkel de voor jou interessante posts kunt zien.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
mogelijke updates-optie daar: alleen berichten in die en die genres zien