- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Neej geel is juist goed.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
bij De Site > Algemeen > MusicMeter.nl:
Even een nieuwe topic aangemaakt, speciaal om te speculeren over de toekomstige MusicMeter nummer 1.
Ik gok trouwens op Queen op nummer 1 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
misschien naast muziekgenre nog zetten, soort uitgave :
1. studio-album : gewone studio-albums
2. verzamel-album : officiële best-ofs (komen niet in aanmerking voor TOP50 of 100)
3. live-album : officiële live-albums
4. soundtrack-album
5. compilatie-album : bvb. 2meter-sessie volume 4 of 20 jaar Torhout-Werchter of Tribute-albums
6. EP's
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Muziek is ook niet goed te beargumenteren met woorden, ik zou niet overtuigend kunnen uitleggen waarom ik een Cd goed of slecht beschouw, iets dat bij film veel makkelijker is. Ik denk inderdaad dat mensen vooral Cd's beoordelen die ze thuis hebben liggen, en dus goed vinden...
Mee eens. Interessant om te zien wat er uit gaat komen.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Neej geel is juist goed.
GRRRRR... nee blauw
Kijk maar naar het opzetje van Phooze, die is het met me eens 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik hoop het niet. De Queen fanclub zit de radio 2 top 100 ook al jaarlijks te manipuleren. Bah.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Conclusie: Stemmen op alleen albums zorgt ervoor dat alles een hoog gemiddelde zal krijgen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Hans Zimmer- The Thin Red Line
(als het aan mij ligt)
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Muziek is ook niet goed te beargumenteren met woorden, ik zou niet overtuigend kunnen uitleggen waarom ik een Cd goed of slecht beschouw, iets dat bij film veel makkelijker is. Ik denk inderdaad dat mensen vooral Cd's beoordelen die ze thuis hebben liggen, en dus goed vinden...
ben ik het niet mee eens, ik kan evengoed vertellen waarom ik een plaat goed of minder vind, dan een film ...
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
per nummer stemmen, vind ik ook heel leuk, maar vrees dat het praktisch heel moeilijk wordt ...
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
per nummer stemmen, vind ik ook heel leuk, maar vrees dat het praktisch heel moeilijk wordt ...
Precies vind ik ook...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
uitvoeringen van Bach... ik denk dat iedere uitvoering die op cd uitkomt er apart op "mag"
Dat wordt dus een "supergrote" site 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
waarom?
ik bedoel dat er dan HEEL veel dezelfde albums in de wachtrij komen te staan. het schiet zo niet echt op met toevoegen lijkt me.
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Ik denk dat de volgende cd's wel kans maken:
Live - Throwing copper
Nirvana - Nevermind
U2 - Achtung baby
Dire straits - Brothers in arms
Prince - Sign of the times
Radiohead - OK computer
Smashing pumpkins - Mellon collie and the infinite sadness
Alanis Morissette - Jagged little pill
Pear jam - Ten
Anouk - Together alone
Metallica - Black album
Kortom: de platen die bij lijstjes als de hemelse 100 altijd hoog staan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de site zal inderdaad een ander tintje krijgen dan moviemeter...
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Word lekker veel lezen, voor gebruikers die vandaag nog niet op de site zijn geweest 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Ik denk dat ik de komende weken maar een paar dagen vrij neem dan, want behalve gek van films ben ik nog meer gek van muziek.
zelfde geldt voor mij 
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Daar zie ik toch problemen in: Wie luistert en nou een heel album, en geeft die vervolgens 1 ster?.
Conclusie: Stemmen op alleen albums zorgt ervoor dat alles een hoog gemiddelde zal krijgen.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
ben ik het niet mee eens, ik kan evengoed vertellen waarom ik een plaat goed of minder vind, dan een film ...
Maar je kunt muziek toch minder objectief beoordelen dan films. Tenzij je zelf muzikant/kenner bent en sterk op de technische aspecten in gaat, maar daar ben ik persoonlijk sterk op tegen, want daar gaat het bij muziek niet om vind ik.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Nog ideetjes :
- Top 50 of 100 per genre
- Top 50 of 100 per land van herkomst (Top 50 beste Belgische of Nederlandse albums lijkt me wel leuk)
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Maar als mensen hun bruiloft-registraties gaan toevoegen worden we niet blij hier... Independent albums noem ik albums die bij een independent-label uitgekomen zijn.
je moet gewoon albums die in "Eigen Beheer" zijn uitgebracht weigeren. Albums op independent-labels lijkt me wel prima.
Ik kan dan mooi mijn metal-favourieten gaan toevoegen!! Leuk idee!!
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Volgens mij heb ik al een keer over het concept nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat muziek toch heel anders word beoordeeld / beleefd dan film. Zoiezo, een film zie je nog ns op tv, of huur je. Met muziek is dat toch minder. (Ik heb het dan over films die je slecht beoordeeld)
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
nee hoor. ik download (maar koop er niet veel minder door) elke maand wel honderd cds waarvan ik dan 3-5 nummers luister en dan kijk of het de moeite waard is. zo heb ik notwist, aerogramme, sigur ros, mum etc ontdekt en erachter gekomen dat ik the kills, millionaire (aanraders van het forum op deze site) en daan niks vind om er maar ff wat te noemen!!!
(reactie op kos/phooze, tering wat gaat het snel hier)
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
waarvan ik dan 3-5 nummers luister en dan kijk of het de moeite waard is.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
soms als ik de eerste 45 minuten van een film heb gezien en er echt niks aan vind, dan stem ik gewoon hoor. nou komt dit niet zo vaak voor, maar toch...
meestal zijn het er wel meer dan 3-5 was maar een indicatie. en bij cds heb je dan wel meestal door of je een album goed vindt of niet!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
He, geen slecht woord over Queen he, die cd's krijgen van mij minimaal 4 sterren per stuk! 
Behalve Hot Space misschien.
Ik denk dat U2 trouwens meer kans maakt, echt zo'n band die niemand slecht vindt (vergelijk The Godfather).
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
als er iemand met een manier zou op de proppen komen om op nummers apart te kunnen stemmen zonder te veel praktische problemen, dan ben ik zeker voor ...
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat stemmen op nummers alleen op lange termijn leuker zou zijn (toplijstjes en zo) én een beter en realistischer beeld zou geven
(omdat ik vrees dat velen een volledige plaat zullen neerstemmen, alleen omdat ze één bepaalde single niet kunnen verdragen)