• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Wat is kunst -->smaak en kwaliteit

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

FisherKing schreef:

Bron: Wikipedia.

Dat is geen bron, maar een putje vol onbetrouwbare mededelingen.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Nah ik ga gelijk subsidie aanvragen voor mijn kunsten.

Ik verzin wel wat leuks.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

kijkert wrote:

Dat is geen bron

Aangepast

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

joyce.b schreef:

(quote)

pardon??

dat schreef ik niet,ik citeerde ook maar weer iemand

Dan moet je zorgvuldiger quoten, want zo heeft het er twee pagina's geleden wel alle schijn van.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Je kunt ook gewoon op het pijltje rechtsboven bij het te quoten bericht klikken.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

er staat wel; ergens ` quote` .(er gaat bij jou nooit per ongeluk wat mis?)

misschien moet jij beter lezen.

aan mijn reactie kan je overigens duidelijk aflezen waarom ik denk dat marco of bouwer juist wel kunst is .

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Je kunt ook gewoon op het pijltje rechtsboven bij het te quoten bericht klikken.

dat heb ik gedaan ,selma,maar als er een stuk tekst staat waar ik niet op wil reageren,die dus gewoon ` in de weg` staat,die de boel rommelig of onduidelijk(er) maakt, dan haal ik die tekst weg.

ik denk dat er op die manier per ongeluk de naam van wie ik quote mee weg is gegaan.

nouja,kan gebeuren,nietwaar?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kijkert schreef:

(quote)

Zegt de slang Oeroeboeros je iets, kerel?

De Nederlandse taal, deel 2 (door Onderhond)

Het verschil tussen door en volgens. Enerzijds heb je

* door Onderhond

en anderzijds

* volgens Onderhond

In het eerste geval slaat de aanduiding Onderhond enkel terug op de schrijver. Wat er geschreven staat kan duiden op een bepaalde interpretatie, maar ook op een opsomming van feiten. In het tweede geval gaat het duidelijk om een interpretatie.

En aangezien de Nederlandse taal toch relatief ondubbelzinnig gedefinieerd is, zeker op grammaticaal gebied, mag het duidelijk zijn dat door hier uitsluitend gericht is op de schrijver van het bericht. Wanneer jij mijn bericht misinterpreteert ligt dat dus niet aan een misformulering van mijn kant, maar aan een foute interpretatie van jouw kant. En die zijn maar al te snel gemaakt als je vanuit een voorgedefinieerd denkbeeld naar iemand's posts blijft kijken, niet meneer O. ?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

- Omdat het van een zekere elitaire houding getuigt om Borsato en Bauer niet als kunst te willen beschouwen.

En wat is, volgens jou, een elitaire houding? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

joyce.b wrote:

ik denk dat er op die manier per ongeluk de naam van wie ik quote mee weg is gegaan.

nouja,kan gebeuren,nietwaar?

Je kunt ook je eigen post meteen even nalezen en dan de fouten verbeteren. Je voorkomt er een hoop verwarring mee. Want eerlijk is eerlijk: je quote af en toe erg beroerd.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Een houding waarbij je je bewust, en objectief boven een ander plaatst wanneer er over subjectieve zaken gepraat wordt.

Het is normaal dat elk mens van zichzelf vindt dat hij de beste en de meest juiste smaak heeft, het zou maar vreemd zijn als dat niet het geval was. Die je trouwens ook best met hand en tand mag verdedigen en uitleggen.

Wanneer je ze (probeert) objectief te verantwoorden (en dus probeert aan te tonen dat een ander z'n mening fout zit) getuigt dit van een elitaire houding. In dit geval dus, proberen aantonen dat een Borsato geen kunst is, om het woord kunst toch een zekere standing mee te geven.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Laten we dat maar allemaal voor onszelf beslissen

Eh, Selma, ik ben al pagina's lang de term 'kunst' belachelijk aan het maken.. Verder vind ik overigens wel dat diverse lui hier inmiddels absoluut tot de elite der beheersching der Nederlandsche Taal toegelaten dienen te worden!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Wanneer je ze (probeert) objectief te verantwoorden (en dus probeert aan te tonen dat een ander z'n mening fout zit) getuigt dit van een elitaire houding. In dit geval dus, proberen aantonen dat een Borsato geen kunst is, om het woord kunst toch een zekere standing mee te geven.

Als ik nu beweer dat Marco Borsato wel kunst is en Picasso niet, ben ik dan ook elitair? Als ik jou redenering doortrek dus wel.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Nee dus, enkel als je met zogenaamd objectieve redeneringen komt aandraven om dat te verantwoorden.

Zoals ik al zei, je vindt wat je vindt, het wordt pas elitair als je denkt dat wat je vindt, is.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Niemand is elitair. misschien doe je wel eens zo. sommigen wat vaker dan anderen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Menni wrote:

Eh, Selma, ik ben al pagina's lang de term 'kunst' belachelijk aan het maken..

Niet alleen de term 'kunst' maar dat is weer een andere discussie en dus off-topic.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Onderhond schreef:

Zoals ik al zei, je vindt wat je vindt, het wordt pas elitair als je denkt dat wat je vindt is.

eeeh?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Misschien moet je het even een paar keer hard op lezen, wie weet help het je.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dustyfan schreef:

(quote)

Je kunt ook je eigen post meteen even nalezen en dan de fouten verbeteren. Je voorkomt er een hoop verwarring mee. Want eerlijk is eerlijk: je quote af en toe erg beroerd.

ja,en anderen hebben weer andere dingen die ze ` beroerd` doen.

ik zou zeggen :lees zorgvuldiger,dan heb je die verwarring ook niet.

waarom suggereer je overigens dat ik mijn posts niet nalees?

zeur even niet,wil je? iedereen heeft wel wat,en erger dan beroerd kwoten vind ik bijvoorbeeld spelfouten(met name fouten in werkwoordsvervoegingen t/d/dt enzo) of maar wat dingen schreeuwen zonder dat je een argument hebt.

als je wil zeuren dan kan je altijd wel wat vinden.

hier is ook kunst van te maken.

zeg ik dat ik zwaar dyslectisch ben,en zelfs dat soort dingen gewoon niet zie,dan hebben velen begrip,zeg ik echter dat ik lui ben,dan vinden velen dat vast ` dom en stom en onbegrijpelijk`.

zeg ik echter dat ik daar kunst in zie,verklaren velen me vast voor gek,zou ik het zo weten te brengen dat ik die ` velen` overtuig,en er een grote meerderheid ontstaat die dat inderdaad als kunst gaat zien,dan heb ik succes,en ben ik dus ` geslaagd` als kunstenaar.

(ga nu niet zeuren over hoofdleters,a.u.b)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Nee dus, enkel als je met zogenaamd objectieve redeneringen komt aandraven om dat te verantwoorden.

Dus als ik iets objectief probeer te beredeneren ben ik elitair? Jij hebt geen vertrouwen in de wetenschap?

Of geldt dit alleen als het met kunst te maken heeft? In dat geval is er natuurlijk geen discussie over kunst mogelijk zonder elitair te zijn. Maar goed, de discussie slaat sowieso nergens op zolang niet iedereen die eraan meedoet dezelfde definitie van kunst hanteert.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ja je ben arrogant of elitair als je vindt dat je altijd gelijk hebt. Maar dat doet iedereen ook weer automatisch. dus het valt wel weer mee.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Zavo wrote:

Maar goed, de discussie slaat sowieso nergens op zolang niet iedereen die eraan meedoet dezelfde definitie van kunst hanteert.

Daar nu net dit topic voor bedoeld "Wat is kunst --> smaak en kwaliteit"

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zavo

Ik zei reeds dat het enkel geldt wanneer je subjectieve dingen op een objectieve manier probeert te verantwoorden, en dat je in een discussie over kunst best je mening mag verdedigen, zolang je het dus maar niet als de enige waarheid ziet.

Het staar er echt hoor

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik vind dat je best mag proberen te komen tot een objectieve definitie van wat wel en wat geen kunst is. Jij gaat er blijkbaar vanuit dat kunst sowieso subjectief is, daar zijn we het dus niet over eens.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Niet alleen de term 'kunst' maar dat is weer een andere discussie en dus off-topic.

In dit topic kan volgens mij alles on-topic zijn, gezien de brede definities die over 'kunst' inmiddels de revue zijn gepasseerd. Maar ik maak inderdaad ook mezelf belachelijk ja, ik vind me dan ook erg kunstzinnig.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

joyce.b, Mijn opmerking was bedoeld om je een handje te helpen, niet om je op de kast te jagen. En als er niks mee kunt, mij best.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zavo wrote:

Ik vind dat je best mag proberen te komen tot een objectieve definitie van wat wel en wat geen kunst is. Jij gaat er blijkbaar vanuit dat kunst sowieso subjectief is, daar zijn we het dus niet over eens.

Oké, dat noem ik dus elitair .

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond schreef:

(quote)

Oké, dat noem ik dus elitair .

Joepie, ik hoor bij de elite!

Dan kun je dus ook niet over kunst discussieren zonder elitair te zijn of anders te blijven hangen in "ik vind dit mooi" "ja, maar ik vind dat lelijk" en dat noem ik geen discussie.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Wel apart dat jullie elkaar kunnen begrijpen. ik snap hier helemaal niets meer van.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.