- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Wat is kunst -->smaak en kwaliteit
Wat is kunst -->smaak en kwaliteit
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wel apart dat jullie elkaar kunnen begrijpen. ik snap hier helemaal niets meer van. 
Dat men elkaar begrijpt lijkt maar zo hoor, dat denken ze alleen maar. Dit hele topic staat vol met miscommunicatie na miscommunicatie, na miscommunicatie, op zich wel grappig om te lezen, we zijn het inmiddels wel gewend. 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Dat men elkaar begrijpt lijkt maar zo hoor, dat denken ze alleen maar.
Ik hoor opeens ook van die kunsthandelaren met elkaar praten, die denken dat ze met kunst bezig zijn, maar het uiteindelijk over helemaal niets hebben
.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
joyce.b schreef:
ik zou zeggen :lees zorgvuldiger,dan heb je die verwarring ook niet.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je post, en als het vaak beroerd gequote of geschreven is, zullen anderen je sneller negeren. Dat lijkt me niet de bedoeling van het schrijven van mededelingen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Derde keer goeie keer dan maar
.
De nuance zit em enkel in het besef dat je pleidooi niet verder gaat dan je eigen mening. Discussie is zeker mogelijk, ook kritiek op een ander z'n mening is zeker mogelijk, alleen beseffen dat de één niet meer gelijk heeft dan de ander.
Is ook enkel vanuit dat besef dat je een beetje deftig kan discussiëren volgens mij, zonder dat mensen zich constant aangevallen voelen, of snel op hun tenen getrapt zijn.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik hoor opeens ook van die kunsthandelaren met elkaar praten, die denken dat ze met kunst bezig zijn, maar het uiteindelijk over helemaal niets hebben
.
Hee die mensen moeten ook leven. ik vind het wel cool om een gefabriceerd wereldje in stand te houden en dat je daarmee je geld kan verdienen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
De Nederlandse taal, deel 2 (door Onderhond)
Nee dus.
Door is in dit geval volgens.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Dat men elkaar begrijpt lijkt maar zo hoor, dat denken ze alleen maar. Dit hele topic staat vol met miscommunicatie na miscommunicatie, na miscommunicatie, op zich wel grappig om te lezen, we zijn het inmiddels wel gewend. 
Ik dacht echt even dat het aan mij lag.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je post, en als het vaak beroerd gequote of geschreven is, zullen anderen je sneller negeren.
Dit klopt letterlijk in dit geval, ik sla de posts van joyce.b vaak over, omdat ze slecht leesbaar zijn. Op internet (en ook op een site als deze) staat heel veel en je moet dus filteren. Eén van de eerste filters is bij mij de leesbaarheid van een tekst. Sorry joyce.b, niks persoonlijks hoor.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
De nuance zit em enkel in het besef dat je pleidooi niet verder gaat dan je eigen mening. Discussie is zeker mogelijk, ook kritiek op een ander z'n mening is zeker mogelijk, alleen beseffen dat de één niet meer gelijk heeft dan de ander.
Ja, ik snap wat je bedoelt (geloof ik
), maar soms heeft de één wel meer gelijk dan de ander, MITS er een definitie is waaraan je kunt toetsen. 1+1 is nou eenmaal 2 (tenzij je de wiskunde ontkent, maar dan is er dus geen definitie meer). Natuurlijk is het in het geval van kunst erg moeilijk tot zo'n definitie te komen, maar je kan het allicht proberen. (En dan zul je ALTIJD tot de conclusie komen dat Marco Borsato er buiten valt.
)
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Hee die mensen moeten ook leven. ik vind het wel cool om een gefabriceerd wereldje in stand te houden
Oh, ik heb er ook niks op tegen hoor, je moest 's weten hoe ik mijn geld verdien
. Met KUNST heeft die handel echter niets te maken, daar durf ik zelfs zekerder van te zijn dan bij Marco Borsato, die ik ginnegappend introduceerde, maar die toch maar mooi een van de roodste draden door deze thread is gebleken!
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
je zeurt er tenminste niet over.
hetzelfde als ik teksten met slecht nederlands ,vooral fouten in werkwoordsvervoegingen met d/dt/t en egt veel spelvoute oversla.
ga ik ook niet kinderachtig over lopen zeuren.
(dat plaats ik eventueel discreet bij het taaltopic)
bovendien quote ik iemand omdat ik op die specifieke tekst,of een deel ervan wat te zeggen heb.
en diegene snapt het meestal wel.
anderen snappen het overigens ook,en er zijn er genoeg.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Nee dus.
Door is in dit geval volgens.
Oké, dan maar een derde opinie vragen.
* mensen die Mozart goed vinden zijn elitair.
en anderzijds:
* een groep elitaire mensen die Mozart goed vinden.
In voorbeeld 1 noem je iedereen die Mozart goed vindt elitair. In voorbeeld 2 licht je de een groep elitaire Mozart fans uit het geheel.
Nog mensen die het verschil niet zien, of vinden dat beide gelijk zijn aan elkaar ?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Je kunt beter vragen "..die het verschil niet willen zien" want zo moeilijk is het niet.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Oké, dan maar een derde opinie vragen.
Hier heb ik helemaal geen opinie over gegeven.
Waarom haalde jij 'elitair' erbij, dat vroeg ik.
In jouw voorbeeld heeft het woord 'elitair' technisch gezien geen waarde, in de tweede zin, maar het heeft wel een denigrerende klank, die jij aan Mozart=Goed verbindt.
Je kletst je er bij mij niet uit.
Waarom hoor je nooit over een 'groep elitaire mensen' die The Sex Pistols goed vinden? Bepaal jij wat 'elitaire' mensen zijn? Je lummelt maar wat in de marge met je termen.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
het is natuurlijk altijd makkelijk,om ,als er een begint met kritiek,aanvallerij,een opmerking...om opeens bij te vallen,terwijl jezelf anders waarschijnlijk niks gezegd zou hebben.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@ kijkert: Doe het nu expres of blijf je alleen maar in je eigen kringetje praten? Lees even terug, en je vind het antwoord op je vraag, als je het wilt zien tenminste.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Op de vraag "Waarom haalde jij 'elitair' erbij" heb ik dan ook 4 pagina's terug al een antwoord gegeven. Basically om niet elke Mozart fan dus als elitair te omschrijven, maar enkel een groep elitaire fans eruit te lichten.
Da's de waarde, die jij niet alleen negeert, maar mij ook nog eens het tegengestelde in de mond probeert te leggen. Getuigt ofwel van simpele domheid, of van moedwillig misquoten, your pick.
Ook mijn definitie van elitair heb ik twee pagina's geleden al gegeven, dus ik blijf niet vriendelijk reageren op je gestang.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Op de vraag "Waarom haalde jij 'elitair' erbij" heb ik dan ook 4 pagina's terug al een antwoord gegeven. Basically om niet elke Mozart fan dus als elitair te omschrijven, maar enkel een groep elitaire fans eruit te lichten.
Maar waarom haalde je de term er dan bij???
Paranoide achterdocht jouwerzijds...
Ja, laten we fijn allemaal onze eigen definities in de discussie gebruiken. Dat versoepeld de communicatie.
*Waarom maak je er meteen 'elitaire' groep mensen van?
waar ik dan ook graag op zal antwoorden.
- Omdat het van een zekere elitaire houding getuigt om Borsato en Bauer niet als kunst te willen beschouwen.
Dat is nog een Oeroeboeros-argument. Het is elitair omdat het van een elitaire houding getuigt. Wat is een elitaire houding? Een houding die elitair is....
Klets en zwets!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Marco Borsato, die ik ginnegappend introduceerde, maar die toch maar mooi een van de roodste draden door deze thread is gebleken!
grappig is dat. dat overkomt mij ook wel eens; dan 'introduceer' je een term bij een film. die wordt dan door anderen opgepakt en vervolgens schrijven ze daar dan pagina's vol over. Wat je dan moet doen, is lekker languit in je stoel gaan hangen en staren naar die berichtjes.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Of je blijft expres in je eigen kringetje praten. 

joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
tja,ik begrijp dat er nu inderdaad geen reactie meer komt.
stel je voor dat je zelf moet erkennen dat je iets anders zelf minder goed doet dan de rest.
als je maar lekker aan kan vallen,en-voor het merendeel geldt dat- dat je maar fijn opeens bij kan vallen.
ik zou zeggen:als je niet wil lezen wat ik schrijf,alleen maar omdat ik wellicht niet goed kwoot,dan moet je dat vooral niet doen.
negeer het ,verwijder het,plak een sticker op je beeldscherm...
ik doe mn best.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
SelmaDuim schreef:
@ kijkert: Doe het nu expres of blijf je alleen maar in je eigen kringetje praten? Lees even terug, en je vind het antwoord op je vraag, als je het wilt zien tenminste.
Er staat nergens een antwoord op mijn vraag, en kinderachtig een argument als 'als je het wilt zien' invoegen, heeft geen waarde.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
*wilt een collega grijpen*
o, wat melig zijn jullie
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Zeg Menni, mag ik een handje popcorn van jou?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Kijkert: probeer het eens vanaf pagina 10, als je het dan nog niet snapt geef ik het ook op. 
Edit: nog een asperientje over Kos? 
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
@ Kijkert laat Onderhond maar. Zinloos om met hem in discussie te gaan.
@ Joyce B maakt niet uit hoor! Moeilijk doen is een vak voor aantal hier.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Kijkert: probeer het eens vanaf pagina 10, als je het dan nog niet snapt geef ik het ook op. 
Selma: probeer de vraag en het antwoord nog eens na te lezen, en als je het dan nog niet snapt geef ik het ook op.