• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.471 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Hoezo? Vind je 10 euro dan veel voor een twee uur durende bioscoop ervaring. Ga eens naar het theater, voetbal of een concert, ben je al gauw het 4 a 5 voudige kwijt. En als je 's ochtends of overdag gaat betaal je zelfs nog minder.

Voetbalwedstrijden of concerten zijn exclusiever en worden live voor je gespeeld. En daarnaast ben ik gewoon niet zo'n fan van de bioscoop zoals ik al zei. Kijk liever mijn films gewoon op het bankie.

wimnoot wrote:

Verder heb ik niet zo veel medelijden met de videotheken, die 6 euro rekenen voor een film die net op dvd is, en dat is vergeleken met een bioscoopkaartje van 7.50 erg duur.

Inderdaad, de prijzen van de videotheek zijn ook veel te duur. Ik weet niet of ze dit zelf in de hand hebben of dat het wel veel goedkoper kan? De prijzen stimuleren in ieder geval niet om eens naar de videotheek te gaan, waarbij je dan ook nog eens benzine verstookt, tijd verliest, vaak de dvd er niet is die je wilt, en geheid nog een boete krijg omdat je weer eens bent vergeten wanneer de dvd ook alweer teruggebracht moest worden.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Als je in de videotheek 6 euro voor een dvd betaald aan huur, naar wie gaat die 6 euro dan? Die word volgens mij gewoon door de videtheekhouder in zijn zak gestopt (uiteraard eerst zijn pandhuur, electra, personeel etc. van betalen). Daar zien de filmmakers volgens mij ook helemaal geen cent van terug. Nou heb ik wel begrepen dat de dvd's die in de videotheel liggen duurder in aanschaf zijn dan de commerciele dvd's, maar dat is waarschijnlijk ook mede doordat het waarschijnlijk andere kwaliteit discs zijn die langer mee moeten gaan.

tudeleruudje

• 36 messages
  • 20 votes

Bij Sucker Punch (2011):

AC1 ik zou de centen sparen maar het in natuurlijk altijd jouw geld!

Snap de reactie niet over het downloaden van films.

Het is voor een normaal gezin met hypotheek/ en kinderen toch onmogelijk

om alle films die je wilt zien in de bios te kijken/huren of kopen?? Of je moet dvd's gaan kopen 10 jaar nadat ze zijn uitgebracht. Bovendien is het ook nog niet illegaal.

Hetzelfde geld mijns inzens ook voor muziek/gameinsustrie.

p.s. als ik een film echt wil ervaren ga ik naar de bios, maar de rest haal ik van internet af en zoals eerder gemeld ben blij dat ik deze van internet heb gehaald.

Dit is echt een sneak preview film...en dan na afloop de stemming peilen (ik denk dat de zaal in de pauze al leegloopt en de meesten niet eens terugkomen.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Is voor zover ik weet heel illegaal (net zoals het 'uploaden'), maar en dit is belangrijker, het helpt de artiesten niet. Als iedereen denkt dat films en muziek gratis zijn dan zijn er heel wat minder inkomsten en dan gaan investeerders zich verplicht voelen om andere oorden op te zoeken.

Zeggen dat je een gezin moet onderhouden is geen excuus. Dat werkt ook niet bij de Delhaize of Albert Hein. Films hoef je niet te kopen, je kan ook huren.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

het helpt de artiesten niet.

Toch wel AC1! In de filmindustrie ben ik er minder ervaren mee, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde werkt. Zelf geven wij (ik en 2 andere) graag onze muziek nog gratis weg, terwijl we al vaak genoeg de kansen hebben gehad om het te releasen (verkopen dus).

Is een bewuste keuze om het meestal gratis weg te doen, downloaden biedt namelijk de kans aan de 'kleinere' (liever 'onbekendere') terwijl de grote toch wel rondkomen ondanks de downloaders. Of dat nu 100miljoen winst oplevert of 200 miljoen...

Ben er alleen op tegen als je nooit wat uitgeeft aan je hobby, dus uitsluitend downloaden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nou een gap van 100 miljoen is wel heel erg hoor, bovendien moet dat niets uit maken. En er zit een verschil tussen je materiaal zelf gratis aanbieden of dat een derden dat doet .

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

tudeleruudje wrote:

Snap de reactie niet over het downloaden van films.

Het is voor een normaal gezin met hypotheek/ en kinderen toch onmogelijk

om alle films die je wilt zien in de bios te kijken/huren of kopen?? .

Misschien moet je dan gewoon een huis gaan kraken, heb je geld overom films te kopen. En waarom niet ook een paar auto's stelen. Want het is voor een normaal gezin met hypotheek haast onbetaalbaar om alle auto's die je wilt hebben te bekostigen, of het moeten de dinky toys zijn.

Kortom, ik heb zelden zo iets achterlijks gelezen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Naomi Watts wrote:

Nou een gap van 100 miljoen is wel heel erg hoor, bovendien moet dat niets uit maken. En er zit een verschil tussen je materiaal zelf gratis aanbieden of dat een derden dat doet .

Ik bedoel alleen maar dat je wel degelijk steun krijgt vanuit de hoek die jou niet 'echt' financieel steunt (al doen ze dat indirect soms wel, als tip bijvoorbeeld).

Nog een voorbeeld: Bij één van onze verkoopsrelease (deden we een remix) hebben we zelfs mensen aangespoord om het a.u.b gratis te verspreiden zodat niet iedereen het hoeft te kopen. Als het label er maar niet achter komt... . Promotie = geld in de toekomst.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

(quote)
Ik bedoel alleen maar dat je wel degelijk steun krijgt vanuit de hoek die jou niet 'echt' financieel steunt (al doen ze dat indirect soms wel, als tip bijvoorbeeld).

Nog een voorbeeld: Bij één van onze verkoopsrelease (deden we een remix) hebben we zelfs mensen aangespoord om het a.u.b gratis te verspreiden zodat niet iedereen het hoeft te komen. Als het label er maar niet achter komt...

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat voor je bekendheid wel handig kan zijn .

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Ik wilde deze film destijds niet in de bioscoop zien en op Blu-ray zou ik hem ook nooit gekocht hebben (ik ben geen film verzamelaar maar kijk wel graag naar films). Aangezien er op TV niets fatsoenlijks was en ik een hekel heb aan films met reclames ertussendoor die me door de strot geduwd worden terwijl ik dat helemaal niet wil heb ik deze gepindakaasd en op TV bekeken.

Over een jaartje komt deze film waarschijnlijk op Film 1 (welke ik heb) en een half jaartje later misschien op TV vol met de eerder genoemde reclames. Uiteindelijk zal hij toch op TV komen en het pindakazen beschouw ik eigenlijk als een soort sneak-preview maar dan voor op TV en zonder reclames. Zolang de wet niet wordt aangepast is het trouwens volledig legaal want eraf halen voor eigen gebruik mag maar erop zetten niet !

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Maar als jij het er niet afhaalt hoeft het er door een ander ook niet opgezet te worden. Doe nou niet alsof je heilig bent. Prima als je download, maar praat het dan niet goed .

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

"Het mag gewoon", een beter excuus zal je ook niet vinden. Hoewel ik zelf het grootste gedeelte eerst download, omdat ik het geld niet heb om mij (veel) miskopen te veroorloven. Een film als deze is er ook absoluut niet eentje waar ik bij voorbaat geld aan uit wil geven. Als dit een goede film blijkt te zijn, zal ik dit alsnog gaan doen. Op deze manier worden alleen de films gesteund die ik goed vind. Heb ik toch nog een beter excuus gevonden.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Zolang het mag en er geen alternatief komt zoals ze bij muziek ook doen (via internet muziek betaald kopen per nummer en zelfs vrijwel alle muziek die ooit is uitgebracht gratis (wel met af en toe reclame) luisteren) blijf ik er gewoon gebruik van maken omdat het simpel weg is toegestaan.

De Film industrie is het overigens zelf schuld want ze komen met nul alternatieven en willen alleen alles verbieden en bij het oude houden (welkom in 2011 waar alles om digitaal en gemak draait) zodat ze makkelijk en veel geld kunnen blijven verdienen over de rug van de consumenten. Dat TV providers met "Film on demand" komen is een goed alternatief maar het is nog niet volledig en goed ontwikkeld.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Theunissen wrote:

Zolang het mag en er geen alternatief komt zoals ze bij muziek ook doen (via internet muziek betaald kopen per nummer en zelfs vrijwel alle muziek die ooit is uitgebracht gratis (wel met af en toe reclame) luisteren) blijf ik er gewoon gebruik van maken omdat het simpel weg is toegestaan.

Nee, het is niet toegestaan maar wie zal je tegenhouden, hè? Dan moeten ze miljoenen mensen bestraffen. Je vergelijking met "per nummer downloaden" houdt geen steek. Films zijn geen albums met 10 verschillende nummers op. Een film is één geheel oftewel "1" nummer.

Theunissen wrote:

De Film industrie is het overigens zelf schuld

Weer een excuus.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Al die loze excuses .

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Downloaden is niet strafbaar, uploaden wel.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Excuses of niet, het downloaden voor eigen gebruik is inderdaad wettelijk gezien NIET illegaal. Het UPloaden is wél illegaal. Zodra je een film download en op een dvd brand om door te geven aan anderen, dan ben je wel illegaal bezig.

Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar zo is de huidige wet momenteel nou eenmaal.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je mag op zijn minst dan wel toegeven dat je aan diefstal doet, en je niet verschuilen achter wat domme excuusjes. Dus als het wettelijk toegestaan is om jouw te ontdoen van je salaris vind je het ook prima?

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Als je download ben je automatisch ook aan uploaden ….dus.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook dat idd. Met de torrent techniek bvb seed je ook voor anderen. Ook niet waterdicht. Opvallend trouwens dat vooral bij Sucker Punch de discussies altijd resulteren in een download discussie.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Zolang het legaal is, is het geen excuus. Kijk anders maar eens in het wetboek of schrijf een mail naar Fred Teeven.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

madmax1 wrote:

Dus ben je niet op de hoogte want dat klopt dus niet.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

madmax1 wrote:

Wat ik download op de open trackers of op de NL toren site seed ik altijd terug.

Ik heb hem binnen en wil ook dat een andere user hem binnen krijg.

Dus dan ben je aan het uploaden, of doe je daar niet aan?

Als je het over "torrent" hebt dan heb je gelijk en dat is ook niet legaal. Maar via de "groepen" doe je alleen maar downloaden (je deelt ook met niemand) en dat is legaal. Aan het eerste doe ik al jaren niet aan mee (is ook langzaam want je bent afhankelijk van anderen, dat is via de andere methode niet het geval. Via de andere methode betaal je ook min of meer iets en dan moet je denken aan 10 - 30 cent per dag).

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Je draagt bij aan de vraag, waardoor er een aanbod ontstaat. Je doet er gewoon aan mee en bent even schuldig, alleen niet volgens een half gaar wetje waar je je maar aan vast blijft houden.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

madmax1 wrote:

Via torrents bv wel, maar op andere manieren weer niet.

En via torrents upload je niet in je eentje voor 1 iemand de gehele film, dus is het weer wel legaal.

Als ik iets wil hebben koop ik de dvd/cd. Ik zie downloaden als extraatje om een preview te doen en de ballast weg te gooien voordat ik het daadwerkelijk fysiek in huis heb.

Dat er zoveel tussenpersonen en instanties aan muziek en film hun geld verdienen, waardoor het dus slechts voor een minimaal percentage bij de artiest terecht komt, daar kan ik niet achter staan.

Ik vind ook dat opbrengsten uit een product een maximale duur mogen hebben, waarom betaal ik nog steeds aan Michael of aan Elvis?

De hele industrie mag voor mij gereorganiseerd worden.

tudeleruudje

• 36 messages
  • 20 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Misschien moet je dan gewoon een huis gaan kraken, heb je geld overom films te kopen. En waarom niet ook een paar auto's stelen. Want het is voor een normaal gezin met hypotheek haast onbetaalbaar om alle auto's die je wilt hebben te bekostigen, of het moeten de dinky toys zijn.

Kortom, ik heb zelden zo iets achterlijks gelezen.

Een vergelijking die kant nog wal raakt, 3 auto's zijn genoeg voor mij...wat moet ik met een 4e? alleen maar meer wegenbelasting maar ik zal niet spreken in termen zoals achterlijkheid.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar vroeger namen veel mensen (zal niet zeggen iedereen) films en series op van televisie en muziek van de radio. Ook niet legaal maar boeje, net zoals het bekijken van een film op school. Ik bespaar me liever het geld en geef het uit als ik echt een film heel graag wil zien. Bovendien kijk ik hierdoor meer films en hebben acteurs/regiseurs meer mogelijkheden om mij te overtuigen van hun kwaliteiten en waardoor ik in de toekomst misschien wel wel naar hun films ga ik kijken in de bios.

Het is maar joe je het bekijkt.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

maar vroeger namen veel mensen (zal niet zeggen iedereen) films en series op van televisie en muziek van de radio

Het droevige is dat je daar dus gewoon taxen voor betaalt, wat het volgens mij ook gewoon legaal maakte (muziek op cassette bandjes opnemen).

Momenteel bestaan die taxen nog steeds, laatst in ieder geval in .be ingevoerd op alle fysieke mediadragers. Je betaalt er dus wél voor een actie die je eigenlijk legaal niet mag doen. Wedden dat wanneer er toch een download stop komt die tax niet opgeheven wordt?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Tax? Spuuglelijk Belgisch woord Doe maar belasting hehe.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Inderdaad, op alle lege dragers zit al belasting en opcenten. Echt belachelijk.

En dubbelop dus. Is dat niet strafbaar?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

rep_robert wrote:

Tax? Spuuglelijk Belgisch woord Doe maar belasting hehe.

Maak van prent dan ook meteen film

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.