• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.430 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

rep_robert wrote:

Tax? Spuuglelijk Belgisch woord Doe maar belasting hehe.

Veel meer letters gebruik om hetzelfde te zeggen. Nederlandse kwaal dan?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Nee, mooiere woorden Ik zit het voor mezelf uit te spreken en ik vind het nergens naar klinken(ik betaal tax/taks over mijn sigaretten).Taks, taks taks hehe. Maar oké, ik dwaal af

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Mnee, een woord dat op ontlasting lijkt klinkt zo mooi

Anyway, je betaalt ervoor, dus waarom mag je het dan niet voor datzelfde doel gebruiken vraag ik me af.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Tonypulp wrote:

Je draagt bij aan de vraag, waardoor er een aanbod ontstaat. Je doet er gewoon aan mee en bent even schuldig, alleen niet volgens een half gaar wetje waar je je maar aan vast blijft houden.

Je kunt je hoofd in het zand blijven steken maar feit is gewoon dat het (nog) legaal is en (nog) niet strafbaar en daar gaat het om. Dat je het niet eerlijk vindt is iets anders maar is niet echt relevant in dit geval. Je hoeft het overigens ook niet te doen, iedereen is vrij om op zijn manier legaal een film te bekijken (Bioscoop, VHS, CD, TV, DVD, Blu-ray, avi, h264, mkv, m4v, mp4 etc.).

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Onderhond wrote:

Momenteel bestaan die taxen nog steeds, laatst in ieder geval in .be ingevoerd op alle fysieke mediadragers. Je betaalt er dus wél voor een actie die je eigenlijk legaal niet mag doen. Wedden dat wanneer er toch een download stop komt die tax niet opgeheven wordt?

Dat denk ik ook, net zoals dat kwartje van Kok welke nog steeds in de benzineprijs zit (daarom ga ik ook altijd in Duitsland tanken).

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Naomi Watts wrote:

Dus als het wettelijk toegestaan is om jouw te ontdoen van je salaris vind je het ook prima?

Dat is toch nét wat de filmindustrie doet? Ze overchargen enorm voor wat ze aanbieden, zonder daarbij ook maar enige rekening te houden met de vraag van hun klanten.

Maar legaal is het wel, of het ethisch zo verantwoord is, dat is een andere vraag. Beetje zoals het gevalletje legaal downloaden.

tudeleruudje

• 36 messages
  • 20 votes

lol ik stop met de hele discussie, ben blij dat ik films kan downloaden zonder dat het mij veel geld kost en dat dit niet strafbaar is. Wat anderen doen/hiervan denken moeten hun weten.

Misschien ben ik wel een ypische nederlander (Tanken in Belgie,,,,NOG GOEDKOPER, spaarzegels sparen, luiers alleen kopen als ze in de aanbieding zijn, online goedkope lege dvd's kopen, afdingen in winkels en downloaden terwijl dit niet strafbaar is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Naomi Watts wrote:

Al die loze excuses .

Inderdaad, al die loze excuses wat betreft het afkraken van downloaden. Het eerste goede argument moet ik nog tegenkomen.

Naomi Watts wrote:

Dus als het wettelijk toegestaan is om jouw te ontdoen van je salaris vind je het ook prima?

Hoe retorisch wil je het hebben?... Erg kromme wedervraag trouwens. Downloaden is een pre, het inleveren van je salaris is (buiten ondenkbaar), een nadelige wet.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Inderdaad, al die loze excuses wat betreft het afkraken van downloaden. Het eerste goede argument moet ik nog tegenkomen.
Juist....

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nja, loze excuses. Het grootste probleem is gewoon dat het het salaris is van mensen dat je ze ontneemt door de films niet te kopen, maar te downloaden. Pretty big argument toch? Ik vind het alleen raar dat mensen die het zelf ook doen er zo ongelofelijk fel op tegen zijn? Waarom doe je het dan zelf?

Ik ben absoluut niet tegen downloaden, mits je af en toe ook nog een film koopt, maar ik ben wel fel tegen op het branden van dvds. Dat zouden ze wat mij betreft ook wel harder mogen aanpakken. Particulieren die niets met de filmindustrie te maken hebben die wel geld verdienen aan hun films door het te branden en te verkopen zijn triest.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Onzin. Muzikanten moeten geld verdienen omdat ze goed zijn met muziek. Optreden dus. Geen miljarden naar managers, productiemaatschappijen en andere randzaken.

Hetzelfde met acteurs. Als een acteur 20 tot 40 miljoen voor een film kan vangen ga ik niet meer naar de bios. Films moeten met elkaar kunnen concurreren op inhoud. De beste of leukste of meest interessante moet het meest kunnen verdienen in de bioscoop. Als een film de moeite waard is gaat men echt wel naar de bios. Ik ook.

Kortom: Goede muzikanten en goede acteurs verdienen hun geld met hun optredens voor publiek (podium of bios).

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Hoezo? Vind je 10 euro dan veel voor een twee uur durende bioscoop ervaring. Ga eens naar het theater, voetbal of een concert, ben je al gauw het 4 a 5 voudige kwijt. En als je 's ochtends of overdag gaat betaal je zelfs nog minder.

Juist, dus voor een film die je echt de moeite waard vindt ga je naar de bios. De rest dd je toch gewoon.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

melvddonk wrote:

Ik vind het alleen raar dat mensen die het zelf ook doen er zo ongelofelijk fel op tegen zijn? Waarom doe je het dan zelf?

Juistem, de hypocrisie is groot in deze thread.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

Juistem, de hypocrisie is groot in deze thread.

Dan lees je dus gewoon niet. Altijd fijn binnen een discussie..

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Je doet je voor als anti-download stormtrooper en valt iedereen aan die aangeeft te downloaden, maar ondertussen download je alles wat los en vast zit. Dat vind ik hypocriet ja.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Lees nou eens even voordat je nog meer onzin blaat

maar ondertussen download je alles wat los en vast zit

... Echt waar? Zo leer ik toch weer iets nieuws over mezelf.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Bij jou jeroentjuhhhh heb ik juist gelezen dat je, vooral in de muziekwereld, ook de voordelen van downloaden inziet. Maar er zijn ook mensen die uitspraken doen als 'stelen' en 'zou je het ook goed vinden als je eigen salaris afgepakt zou worden?' en 'je bent crimineel', etc.. Vind het allemaal een beetje overdreven en vooral als je het zelf ook doet.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bij jou jeroentjuhhhh heb ik juist gelezen dat je, vooral in de muziekwereld, ook de voordelen van downloaden inziet
Yup, maar ik heb ook al meer dan eens gezegd dat er speciale gevallen zijn waarin downloaden een geweldige optie is en mogelijkheden biedt. Daarentegen vind ik het belachelijk als je je alleen maar houdt aan downloaden en er verder geen cent voor over hebt, dat veroordeel ik. Verder heb ik er weinig anders over gezegd

en vooral als je het zelf ook doet.

Er zit dus een verschil in alles downloaden en sporadisch iets downloaden (wanneer het anders niet mogelijk is, bijvoorbeeld).

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik heb jeroentjuhhhhh de downloaders al verschillende malen dieven zien noemen (kan met iemand anders in de war zijn). En dan even later zie ik em weer dit zeggen:

Tonypulp wrote:

Daarnaast download ik zelf gewoon minstens de helft van de films die ik kijk omdat het niet te betalen is zonder full-time werk, maar dat is een gevalletje 'doen wat je kunt'.

Dan kan je wel met een verhaal komen over dat je zelf muziek gratis verspreid, maar dat heeft er niks mee te maken.

Of je moet jezelf ook een dief noemen, dan vind ik je niet hypocriet.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Maar volgens mij lees jij het nu niet goed jeroentjuhhhh, want je zegt precies hetzelfde als ik zeg. Ik heb het ook totaal niet over jou, maar mensen die hier heel fel reageren en rare opmerkingen maken zoals ik net aangegeven heb.

Ik ben het verder met je eens. Heb er ook een hekel aan als mensen alleen maar downloaden en verder geen cent overhebben voor films. Ik heb ook wel eens een tijdje dat ik wat meer download, omdat ik wat krapper bij kas zit, maar zodra ik wat geld heb koop ik vaak weer nieuwe dvd's. Ik vind dat je dan sowieso bijdraagt aan de filmindustrie en om zulke mensen af te schilderen als dieven en criminelen vind ik erg overdreven. En dat wordt hier wel gedaan.

Verder is downloaden af en toe ook goede reclame zoals je al zei. Zo heb ik vorige week Trust gedownload en is een vriend van me op aanraden van mij laatst naar de bios geweest met vrienden naar die film. Mijn vriend en ik gaan er volgende week naartoe. Ik vraag me af of het dan juist positief of negatief is geweest dat ik Trust gedownload heb. Ik denk positief.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

melvddonk wrote:

Het grootste probleem is gewoon dat het het salaris is van mensen dat je ze ontneemt door de films niet te kopen, maar te downloaden. Pretty big argument toch?

Volgens mij hebben ze niks te klagen in de filmwereld. Beter verdelen ze al die miljoenen over een paar filmmakers ipv zoveel miljoen te geven aan één film. Of 20 euro vragen voor een film. Het geld groeit echt niet op mijn rug. Wat is het winstpercentage per film? 1000%? Ik koop zo af en toe wel een film, maar het grootste gedeelte gaat tweedehands, omdat de prijzen belachelijk hoog zijn.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Ik vind film op dvd kijken veel fijner als op mijn pc of via mijn pc op mijn televisie. Zet toch liever een dvdtje op. De extra's vind ik vaak ook erg leuk om te zien, vooral bij films die me goed bevallen zijn. Verder vind ik het ook nog eens leuk om dvds te kopen en ze daarna in de kast te zien staan. Heerlijk gevoel. Maar zoals ik al zei, dat is voor iedereen persoonlijk.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Of je moet jezelf ook een dief noemen, dan vind ik je niet hypocriet.

Een halve dief dan, sure . Maar lees even wat ik net zei, het gaat me al de hele tijd om de mensen die er helemaal niks voor over hebben. Als dat nou eens gelezen wordt, hoef ik het niet nog 5 keer te vermelden...

Ik vind dat je dan sowieso bijdraagt aan de filmindustrie en om zulke mensen af te schilderen als dieven en criminelen vind ik erg overdreven
Natuurlijk, maar niemand noemt hier de mensen die regelmatig een bijdrage neemt zo, want niemand heeft de middelen om deze hobby altijd tegen betaling te onderhouden.

Daarnaast ligt het ook aan je smaak, die bepaalt de mogelijkheden voor een groot deel. Die mainstream filmpjes zijn zo in de winkel te vinden voor een klein prijsje. Maar schaf regelmatig films voor 20-30 euro aan omdat ze beperkt zijn en/of geïmporteerd.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hierboven zie ik NW bijvoorbeeld nog opmerkingen maken als: 'Dus als het wettelijk toegestaan is om jouw te ontdoen van je salaris vind je het ook prima?' en 'Loze excuses'. Alsof de argumenten om wel te downloaden er niet toe doen en de argumenten om niet te downloaden superieur zijn.

--

Zoals je verder zelf ook al aangeeft jeroentjuhhhhh ligt het inderdaad ook aan je smaak. Ik heb bijvoorbeeld geen CC en kan dus geen aankopen doen in buitenlandse onlinewinkels. Kan ook geen CC aanschaffen, aangezien je binnenkort een huisje willen kopen en met een CC minder kans hebt op een fatsoenlijke hypotheek. Films als à l'Interieur kan ik dus niet in de winkel kopen en als ik ze dan toch wil kijken zal ik ze moeten downloaden. Inmiddels heb ik hem wel tweedehands aangeschaft, maar sommige films zijn inderdaad niet zomaar in elke winkel gemakkelijk (en betaalbaar) te verkrijgen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

melvddonk wrote:

Ik vind film op dvd kijken veel fijner als ... via mijn pc op mijn televisie. Zet toch liever een dvdtje op.

Euh... en wat is het verschil dan?? Je dvd speler heb je toch ook op je tv aangesloten?

Maar als ik een film op tv kijk of dat ik die nou download, in beide gevallen lever ik net zoveel aan de filmmakers. Volgens mij gaan zelfs van de kosten van het huren van een film niets naar de makers toe.

Maar hebben de tegenstanders hier wel eens goed de meldingen aan het begin van een film gelezen? Je mag je gekochte dvd's ook niet uitlenen of door verkopen. Maar dat doen jullie zeker ook nooit? Of kijken in groepsverband?

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Bij TV is het wel zo dat de rechten verkocht worden aan de TV stations (die hun geld weer bij reclame halen, en de reclamejongens betalen omdat jij zit te kijken).

Lenen ed. is een ander geval, maar dat gebeurt uiteraard op nooit zo'n grote schaal als downloaden.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

melvddonk wrote:

Hierboven zie ik NW bijvoorbeeld nog opmerkingen maken als: 'Dus als het wettelijk toegestaan is om jouw te ontdoen van je salaris vind je het ook prima?' en 'Loze excuses'. Alsof de argumenten om wel te downloaden er niet toe doen en de argumenten om niet te downloaden superieur zijn.

Typische NW reaktie, kun je het beste gewoon negeren. Hij lijkt alles wat hij zegt superieur te vinden en wat een ander zegt is onzin, niet alleen in dit topic.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Het verschil is vaak kwaliteit van beeld/geluid. Als ik met mijn vriend kijk is ondertiteling een must en zoals ik al zei vind ik vaak de extra's erg leuk.

Ik mag trouwens legaal kijken in groepsverband, nog 7 maanden! Kan je aanvragen. Ik heb dat 5 maanden terug gedaan voor mijn café, maar dat is er helaas niet meer. We hadden daar vaak filmavonden. Vergunning staat nog wel op mijn naam. Al wil ik hier met heel de straat film kijken, dat mag. Heb er ook genoeg voor betaald al zeg ik het zelf.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Een halve dief dan, sure . Maar lees even wat ik net zei, het gaat me al de hele tijd om de mensen die er helemaal niks voor over hebben. Als dat nou eens gelezen wordt, hoef ik het niet nog 5 keer te vermelden...

(quote)
Natuurlijk, maar niemand noemt hier de mensen die regelmatig een bijdrage neemt zo, want niemand heeft de middelen om deze hobby altijd tegen betaling te onderhouden.

Daarnaast ligt het ook aan je smaak, die bepaalt de mogelijkheden voor een groot deel. Die mainstream filmpjes zijn zo in de winkel te vinden voor een klein prijsje. Maar schaf regelmatig films voor 20-30 euro aan omdat ze beperkt zijn en/of geïmporteerd.

Oke, dan is het duidelijk. Maar het lijkt wel alsof je iedereen aanvalt die download. Volgens mij kopen alle downloaders wel af en toe een dvd en gaan ze heus ook weleens naar de bioscoop. Net zoals jou dan, alleen in mindere mate. En zoals melvddonk zei, vooral dat elitaire en superieure toontje van de anti-downloaders is zo verdomde irritant.

@mel: Ondertiteling kan je ook makkelijk downloaden hoor . Kijk ook niet zonder, het liefst nog met Engelse ondertiteling.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

melvddonk wrote:

Ik snap niet wat er zo moeilijk is om te begrijpen dat er door auteursrechtelijk materiaal, zonder dat de eigenaren daarvan, geen geld ontvangen van de downloader. 1 + 1 is nog altijd gewoon 2. Dat mensen gaan downloaden moeten ze zelf weten maar kom niet met excuusjes als ze verdienen zoveel geld, ik heb er geen geld voor, het is zo duur etc. Zeg dan gewoon dat je download omdat het je dan niets kost en ga je niet verschuilen achter excuses die totaal niet relevant zijn. Het kan best zijn dat iemand dat als excuus heeft om te downloaden, al is het complete waanzin om van iemand zijn inkomsten af te pakken omdat JIJ het te duur vindt of niet genoeg verdient.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.