- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Misschien is het op een gegeven moment ook wel leuk geweest met die knock-outs?!
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
.Dan doe je toch een knock-out met films die nog gemaakt moeten worden, dan kunnen ze hem niet gezien hebben.
Het leek mij ook wel een leuk idee om net zoiets te doen als de land van herkomst knock-out, maar dan i.p.v. dat de films een land vertegenwoordigen, heb je voor ieder jaar een film.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tja ik vind het voornamelijk zinloos. Er word toch op de favoriete films gestemd, zelfs als de film helemaal geen soundtrack zou hebben, zou er nog op gestemd worden 
Dat zal wel meevallen denk ik. Maar is het niet mogelijk om een soort geluidsample te maken bij elke film zodat je een beetje van de muziek kan horen zodat die weer in de herrinnering komt.
Overigens vind ik het onderscheid tussen scores en soundtrack weggelaten mag worden. Je zou natuurlijk alleen voor originele scores als Once Upon A Time in the West kunnen gaan, maar het zou zonde zijn als muzikaal briljante films als 2001: A Space Odessey niet mee zouden kunnen doen. En ook liedjes in een soundtrack zouden moeten tellen, want een O, Brother Were Art Thou hoort er toch ook in thuis.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
.

Als je een van beide films gezien hebt je wel mag stemmen, maar alleen op de film die je niet hebt gezien. 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Als je een van beide films gezien hebt je wel mag stemmen, maar alleen op de film die je niet hebt gezien. 

En wat mij betreft alleen originele scores.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Waarom? Sommige films hebben haast een nieuwe betekenis gegeven aan bepaalde oudere muziekstukken. Met name bij Kubrick goed zichtbaar.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Mischien tijd voor een nieuwe knock-out ?
Film-Noir knock-out 
Misdaad knock-out 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Een film-noir knock-out spreekt me wel aan, maar die films zijn te weinig bekeken om er echt werk van te maken. Dat gaat jaren duren.
Ik zou nog altijd een soundtrack knock-out zien, maar volgens mij de animo hier niet groot.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Vooral erg breed begrip, maar wel erg leuk lijkt me 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Misschien is een knock-out per decennium iets ? 
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Is er trouwens al een Regisseur Knock-out geweest?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Misschien is een knock-out per decennium iets ? 
Misschien, maar dan moeten we wel vanaf de jaren '60- beginnen, want de decennia daarvoor zijn nu bezig.
En er is al een regisseurs knock-out geweest ja, met Kubrick als winnaar. Voor diegenen die het nog niet wisten, je kunt zien welke knock-outs er zijn geweest bij Wiki. Daar staan ze allemaal genoemd inclusief welke er in de halve finale stonden.
Het doet me trouwens wel denken aan een soort van afspraak om bepaalde knock-outs jaarlijks te doen. Allemaal lijkt me overdreven, maar de 3 groten (Film, Acteur en Regisseur) lijken me wel interessant om eens over te doen. Ik meen dat we indertijd begonnen zijn in mei. Wanneer zou zoiets overnieuw gedaan moeten worden. Weer in mei?
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
We kunnen inderdaad beginnen met de jaren '60 dan '70, '80 en '90
De "grote drie" zijn interessant genoeg om opnieuw te doen !
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Yup. 
Laten we dan eerst die knock-outs per decennium gaan doen. Wanneer die allemaal voorbij zijn is het, denk ik, al wel mei en kunnen we die anderen dus overnieuw doen. Dan zal ik wat vaker online zijn en gaan Scorsese en Leone niet in de halve finale stranden! 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik moet toch even een kantekeningetje maken over mei. Ik weet nog dat ik vorig jaar examens had tijdens deze drie knock-outs en heb bijna niet kunnen stemmen. Een beetje een rotte periode dus; dit jaar niet voor mij, maar voor anderen die examens doen. Misschien kunnen we beter een soort vakantieperiode (de meivakantie bijvoorbeeld) nemen.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ik moet toch even een kantekeningetje maken over mei. Ik weet nog dat ik vorig jaar examens had tijdens deze drie knock-outs en heb bijna niet kunnen stemmen. Een beetje een rotte periode dus; dit jaar niet voor mij, maar voor anderen die examens doen. Misschien kunnen we beter een soort vakantieperiode (de meivakantie bijvoorbeeld) nemen.
Misschien moet je het eens wat minder serieus nemen. Het zijn geen Tweede-Kamerverkiezingen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Of misschien moet jij het wat minder serieus nemen. Het was alleen maar een tip; het hoeft niet meteen zo te zijn. Het is gewoon leuker als er meer mee kunnen doen, of niet?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
ipv de scores, een knock-out met filmcomponisten?
John Williams, David Arnolds, John Barry, Ennio Morricone, Danny Elfman, Jerry Goldsmith, Hans Zimmer, Alan Silvestri, Alan Menken, Andrew Lloyd Webber, Hammerstein, ...
Ik denk wel dat we aan genoeg componisten geraken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Yahoo! Al vrees ik dat (uiteraard) zo iemand als John Williams zal winnen... Maar ik heb genoeg suggesties (tientallen, honderden
) Het is trouwens David Arnold voor de goede orde.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik neem aan dat Morricone of Badalamenti wint, hebben hier wel aanhangers geloof ik(waaronder ik)... Vind Danny Elfman ook goed