- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Wat wil je daar nou precies mee bereiken? Je kijkt film toch voor jezelf en niet voor iemand anders? Wat kan jou het schelen dat je een andere smaak hebt dan de menigte? Ik denk dat dat wel voor de meeste gegadigden hier geldt. Ik heb Apocalypse Now (1979) en Raiders of the Lost Ark (1981) ook 2* gegeven. alexspyforever heeft Mulholland Dr. (2001) en Titanic (1997) 0.5* gegeven. Wat te denken van Onderhond die iedereens favoriete film 0.5* toebedeelt (
)? Zelfs de altijd optimistische John Milton dankt Warcraft (2016) af met een schamele 2*, wat ik hem best een beetje kwalijk neem (oké dat was de enige die ik kon vinden..). Maar goed, zo heeft iedereen toch zijn eigen smaak. Je kunt toch gewoon kijken wat je zelf interessant en mooi lijkt? Er is niemand die jou verplicht om een bepaalde film te kijken omdat die populair of goed gewaardeerd is. Volgens mij zit je een beetje met jezelf in de knoop.
Net zoals ik the final girls een dikke vette 5* geef en de film gemakkelijk 4x achter elkaar bekeek en alexspyforever deze amper 1x kan bekijken

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hollywood007 en dan vraag je je af waarom niets meer je schokt als je dat soort camp blijft kijken. Volgens mij ben je toch meer een comedy fan of beetje in de teenies blijven hangen 
Tja laten we wel wezen The Godfather mag dan niet ieders smaak zijn ik denk dat velen zullen gaan lachen als je Final Girls erlangs zou leggen. Ik trek voor beide mijn neus op.
TornadoEF5 ik heb de 3 Godfather films als jonge twintiger gezien en ik vond ze destijds niet slecht maar ook niet wow. Dat ik tot op heden soms wel eens bij het zappen stukjes zie en dan al snel naar wat anders ga, zegt ook genoeg dat ik geen enkele behoeft heb om die weer te zien. De imdb of MovieMeter top 250 is wat het is, een toplijst van gemiddelde waarderingen van films uit populaire genres van de mensen die een cijfer hebben gegeven. De hype, klassiekerstatus van die films wordt ook mede in stand gehouden door topics als hoeveel heb jij van de toplijst gezien, in je bezit en nog niet zo lang geleden een KO. Ik ben een beetje allergisch geworden aan toplijstjes, beste, engste, mooiste etc film ooit. Zeker zo iets algemeens als een top 250 waar alle films uit alle genres en mensen met totaal uiteenlopende smaken op hebben gestemd (en ja er zijn mensen die ze echt allemaal willen zien) heb je een appelen en peren vergelijking. Horror nochtans een van de populairste genres komt er dan opvallend weinig in voor. Dat beeld bij sommige dat horror altijd slecht is blijft er toch inzitten. Moest dat een challenge zijn werk de top 250 af, ik zou de handdoek na een stuk of 5 wellicht al in de ring gooien.
Ik wil het eigenlijk liever niet zeggen maar doe het toch. Het heeft ook iets elitair liefhebber zijn van klassiekers en films uit de toplijst. Soms puur voor de lol zoek ik eens discussies op bij hoog gewaardeerde films waarbij je een duidelijke voor- en tegenstander hebt. Soms gaat het er wel eens hevig aan toe, vermakelijk is het wel vooral als je in het achterhoofd houdt dat het om iets subjectiefs gaat een creatie van een ander die de meeste ook de fans van haar noch pluim kennen. hetzelfde met die arty films, films met symboliek, psychologische stuff, found footage (zoals the Blair Witch Project) die vaak leiden tot een duidelijk voor en tegen kamp, diegene die er tussen zitten zijn gering. Het is denk ik wel een minderheid die voor of tegen is, die daadwerkelijk gaat spotten met de tegenhanger. Ik zie het nog wel de trots bij een voorstander omdat ie het begrepen heeft en zich slim voelt en soms een klein beetje neerkijkend op de anti. De tegenstander die gaat dan natuurlijk reageren van wat een opschepper de voorstander is die zich zogezegd verheven voelt boven de simpele mens. Zulke discussies zullen er ook altijd zijn denk ik. Het is en blijft een cliché maar een die je niet kan of mag veranderen. Over smaak valt niet te twisten. Smaken kunnen veranderen/evolueren, ik zie liever eenvoud dan complex en ik krijg naarmate ik ouder word liever grafisch dan psychologisch op mijn bord.
Maar aan ellenlange discussies over voor en tegen en je telkens weer te moeten verantwoorden als je een hoog gewaardeerde film niet zo goed of gewoon slecht vond, die laat ik aan mij voorbijgaan. Cikx vermeldde dat ik Titanic de minimumwaardering gaf, welnu die had ik aanvankelijk op 2* staan. Helaas was er een nogal hevige fan die me met pm's begon te bestoken over al die goede elementen die ik over het hoofd zag en dat de film toch minstens een 3,5* moest zijn. Natuurlijk krijg je dan een averechts effect. Ik kan die best wel weer hoger zetten maar dat maakt geen flikker uit, ik vind het niks. De film is gebuisd voor mij daar hoef ik zelfs geen cijfer op te plakken.
Ondertussen dankzij de challenges zie ik mensen met dezelfde maar ook heel andere smaken verenigd. En het mooie is hoe vredevol het verloopt ondanks de verschillen. Geschillen hebben we dan weer niet, ik denk als die er al zijn lossen we dat wel op door wat te plagen. John Milton en Hollywood007 krijgen wel eens een goedbedoelde por van mij maar ze pakken mij op een even ludieke manier weer terug (daar hoop ik zelfs op haha). Zo kan het dus ook. 
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Het gaat al redelijk off topic, maar hoe dom is het om bepaalde films goed te vinden omdat het "zo zou moeten" of "omdat je het dan zou begrepen hebben" (niet dat ik zeg dat het niet zal gebeuren hoor).
Of anders gezegd (en wat hier al verschillende mensen gezegd hebben): Kijk wat je wil, kijk niet wat je niet wil en vooral geef het cijfer dat een film volgens jou verdient. Verder nog snel even gekeken, en je gemiddelde film krijgt een ruime drie TornadoEF5, wat bij mij ook het geval is (ok ik zit 0,11 hoger gemiddeld maar kom daar doen we niet te moeilijk over), lijkt me dan toch dat je gemiddeld gezien best geniet van een film of ben ik dan mis? Dat er dan zo nu en dan is iets passeert dat echt tegenvalt ken gebeuren, zoals je kan zien hier in dit topic alleen was dit bij mij het geval bij The Nightmare Before Christmas (en in mindere mate zelfs Picnic At Hanging Rock en La Grande Illusion), toch alle drie films met een bepaalde status, toch heb ik nog gigantisch veel om te kijken waar ik echt enthousiast over ben (en ja soms ben ik ook enthousiast door het feit dat het zowat de laatste is van een lijst die ik moet kijken), van die duizenden en duizenden films die ik nog wil bekijken zullen er vast nog een deel écht tegenvallen, zal er vast nog een deel net gebuisd zijn, vast nog een deel net geslaagd en vast nog een deel me echt overdonderen, maar zolang ik hetzelfde plezier haal uit film kijken als dat ik nu doe, doe ik rustig verder en ik kan prima leven met het feit dat de gemiddelde score dan uiteindelijk 3,18 zou blijven, want dat wil zeggen dat er héél wat films zijn die mij echt zijn bijgebleven (lees 3,5* of meer) en diegene die dat dan totaal niet doen (lees 1,5* of minder) die vergeet ik snel genoeg in mijn zoektocht naar een nieuwe film die mij raakt op welke manier dan ook. Ondertussen de dag nadat ik hier mijn films gepost had die wat tegenvielen (al was er ook één die zo goed was dat hij de andere mindere films deed vergeten) Moonlight gezien die me erg meeviel, en Driving Miss Daisy die, hoewel nooit écht bijzonder, ook erg aangenaam vertier was. Waardoor de grootste tegenvaller van de laatste week (Nightmare before christmas) al lang weer vergeten is
.
PS: The Godfather vond ik zeker goed, maar de kans dat ik die in de eerstvolgende jaren een tweede keer zie is enorm klein. Vrij zware film vond ik het nog wel, en dé absolute klassiekerstatus verdient die imo zeker ook niet (vond part II wel beter, maar aanraden zou ik die nu ook niet doen aan iemand die deel I echt niet kon smaken). Maar smaak is divers, bijna 200 mensen gaven de film zelfs nog minder sterren dan jij, enkel en alleen op deze site dan (enfin technisch gezien bij die mensen ster of halve ster), kan me niet voorstellen dat die allemaal gestopt zijn met films kijken na het zien van The Godfather.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#2/45
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
a) Troma: Graduation Day (1981)
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/08/graduation-day.jpg
Geen al te beste Troma deze slasher. Op zich een vrij standaard film die helaas door de uitwerking minder goed uitpakt. De opbouw is vrij traag, de film heeft matige kills en weinig spanning. De scene waarin die band uiteindelijk muziek maakte duurde veel te lang met tussendoor de moord met het scherm outfit . De gebeurtenis waarbij de coach die verdacht werd van de moorden en werd neergeschoten door de politie tijdens de worsteling met de echte moordenaar sloeg vrijwel nergens op en zorgde voor een flinke onlogica. Uiteraard is het maar een film, maar vreemd was het wel. De hele ontknoping was te eenvoudig en ook de confrontatie aan het einde is op die manier te omschrijven.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Welja, dat wordt nog een marteling, want er staan nog heel wat top 250 films op het menu. Van Pulp Fiction verwachtte ik minder dan The Godfather, maar goed, misschien weet die film me wel te verrassen. Na de Godfathers bekijk ik zeker Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Maar uiteindelijk moeten ze ooit bekeken worden, en om verwijzingen naar die films in andere films beter te verstaan (en spoilers te vermijden) zijn ze wel een beetje verplichte kost. Het tweede deel was wel iets beter dan het eerste deel, maar mijn film zal het nooit echt worden. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat dit een film is die veel mensen graag zien, daarom dat ik het zo vreemd vind dat die hier op de tweede plaats sta, maar als we in 10.000 willekeurige huiskamers kijken, naar welke films zij graag kijken, en welke films ze in de kast staan hebben, kan ik me moeilijk voorstellen dat we veel mensen zullen vinden waar er een Godfather-box zal liggen. Nu zijn er op het internet wel meer discrepanties tussen de smaak van de internetganger en de gewone mens. Bij muziek heb ik ook het geval dat het internet extreem naar rock leunt. Qua politieke voorkeur leunt het internet ook duidelijk naar rechts(-liberaal). Uiteindelijk zal maar een bepaald publiek de weg naar Moviemeter vinden, waardoor dit niet echt een doorsnee is van welke film mensen het best vinden. En zeker vrouwen zijn hier niet vertegenwoordigd. Misschien moeten we dan maar concluderen dat The Shawshank Redemption de terechte nummer 1 is, omdat het de compromisfilm bij uitstek is, waar The Godfather enigszins (meer) een nichefilm is. Misschien ligt er ook wel deels een verklaring dat het doorsnee internetpubliek of de doorsnee filmfan misschien toch iets ouder is dan ik. Mensen die 20 - 30 en zeker 40 jaar ouder zijn dan ik, zijn bijvoorbeeld opgegroeid met rock. Of met films zoals The Godfather, hoewel de gemiddelde leeftijd rond de 30 jaar ligt hier. Nog altijd iets ouder dan mijn leeftijd, maar misschien heeft het wel meer invloed dan je zou denken.
Maar misschien ben ik gewoon een Onderhond light versie haha, al liggen de films die hij leuk vindt me ook niet echt altijd, en heb ik ook zeer veel films die ik mooi vind, die hij niets vindt.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
:'t Echter ook daar zijn weer uitzonderingen die regel bevestigen. Ik ben minstens 25 jaar ouder dan jou, heb de Godfather nog nooit in zijn geheel gezien en zal deze ook niet gaan kijken. Het trek me gewoon niet! Daarnaast kan ik wel genieten van sommige rock-nummers en bands maar mijn interesse liggen bij Hiphop en elektronische muziek. Je moet gewoon kijken en of luisteren waar jezelf goed bij voel! Ik zie het als dat er een grote vijver is met vele verschillende soorten films of muziek, soms vis je een vis naar boven die je smaakt en soms smaak hij totaal niet. Terwijl een ander hem juist heel lekker vind! Kortom smaken verschillen nu eenmaal.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Categorie 6 (rood): omgeving
d) Fantasie:
2/45
Niet slecht, maar ook niet echt wat ik er van verwacht had. Ik denk dat de thematiek me uiteindelijk niet echt helemaal ligt, maar de hoge waardering overtuigde me wel dat deze iets meer te bieden had op dat vlak, maar dat blijkt uiteindelijk achteraf niet zo te zijn, buiten dat het vele sprookjes parodieert en er wat geforceerde humor inzit. Maar als je die laag er uit filtert, krijg je een erg cliché verhaaltje dat eigenlijk zelfs verbleekt met de echte Disneywerken van ondertussen 70 jaar geleden. Niet dat het slecht gedaan wordt, maar voor mij voegt dit nergens iets toe, en we hebben in de laatste twintig jaar wel veel goede animaties gekend, en daar kan deze Shrek zich toch niet aan meten. Wat ook opvalt is dat de animaties van deze film toch ook al wat gedateerd zijn. Daar kan deze film natuurlijk niets aan doen, maar het is merkbaar dat de technologie er op vooruitgegaan is. Het zal ook wel meespelen dat ik deze als kind nooit heb gezien, maar anderzijds zijn er veel animatiefilms die ik als volwassene eerst heb gezien, en toch enorm kan waarderen, maar deze Shrek hoort daar niet bij. Ik denk trouwens ook niet dat ik deze als kind graag gezien zou hebben. Dat zouden mijn ouders goed ingeschat hebben.
Haalt voor mij nipt de 3,0*. Ik weet niet of ik de vervolgen ga zien. Misschien Shrek 2 wel, maar als ook die wat tegenvalt houdt het daar dan wel op voor mij.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Nu zijn er op het internet wel meer discrepanties tussen de smaak van de internetganger en de gewone mens. Bij muziek heb ik ook het geval dat het internet extreem naar rock leunt. Qua politieke voorkeur leunt het internet ook duidelijk naar rechts(-liberaal). Uiteindelijk zal maar een bepaald publiek de weg naar Moviemeter vinden, waardoor dit niet echt een doorsnee is van welke film mensen het best vinden. En zeker vrouwen zijn hier niet vertegenwoordigd. Misschien moeten we dan maar concluderen dat The Shawshank Redemption de terechte nummer 1 is, omdat het de compromisfilm bij uitstek is, waar The Godfather enigszins (meer) een nichefilm is. Misschien ligt er ook wel deels een verklaring dat het doorsnee internetpubliek of de doorsnee filmfan misschien toch iets ouder is dan ik. Mensen die 20 - 30 en zeker 40 jaar ouder zijn dan ik, zijn bijvoorbeeld opgegroeid met rock. Of met films zoals The Godfather, hoewel de gemiddelde leeftijd rond de 30 jaar ligt hier. Nog altijd iets ouder dan mijn leeftijd, maar misschien heeft het wel meer invloed dan je zou denken.
Ik ben jonger dan dat jij bent en ik vind The Godfather wel goed, al vind ik het niet de nummer 1 of 2 allertijden maar ik zou hem wel in een top 200 noemen. Ook houd ik toevalig van Rockmuziek en klassieke muziek. Maar ik ben dan ook iemand die schijt heeft aan alles wat mijn generatiegenoten vinden en doen. Een hele tijd terug liep ik ook tegen een vergelijkbaar soort verbazing aan als jij nu met de top 250. Je moet gewoon beseffen dat de dit soort lijsten worden genomen uit een gemiddelde van alle gebruikers van een site. Opzich zegt het dus helemaal niet zoveel, want de meeste gebruikers maken enkel een account aan om de film die ze net in de bioscoop hebben gezien een 5 te geven of de film die ze op tv gezien hebben een 0,5 te geven. The Shawshank Repedemtion is niet de nummer 1 omdat iedereen het de beste film ooit gemaakt vind, maar meer omdat het een heel degelijke film is die niemand super slecht vind heb ik het idee. Ik vind het ook een prima film, maar ik dacht ook "Hmm, is dit nou de nummer 1?". Je kunt het beste gewoon kijken naar films die je vrienden hoog gewaardeerd hebben of van regisseurs die je goed vind. Ik ben wel van plan om de hele top 250 een keer te gaan kijken in zijn volledigheid. Al weet ik nu al dat ik ruim de helft zwaar overschat ga vinden.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik ben jonger dan dat jij bent en ik vind The Godfather wel goed, al vind ik het niet de nummer 1 of 2 allertijden maar ik zou hem wel in een top 200 noemen. Ook houd ik toevalig van Rockmuziek en klassieke muziek. Maar ik ben dan ook iemand die schijt heeft aan alles wat mijn generatiegenoten vinden en doen. Een hele tijd terug liep ik ook tegen een vergelijkbaar soort verbazing aan als jij nu met de top 250. Je moet gewoon beseffen dat de dit soort lijsten worden genomen uit een gemiddelde van alle gebruikers van een site. Opzich zegt het dus helemaal niet zoveel, want de meeste gebruikers maken enkel een account aan om de film die ze net in de bioscoop hebben gezien een 5 te geven of de film die ze op tv gezien hebben een 0,5 te geven. The Shawshank Repedemtion is niet de nummer 1 omdat iedereen het de beste film ooit gemaakt vind, maar meer omdat het een heel degelijke film is die niemand super slecht vind heb ik het idee. Ik vind het ook een prima film, maar ik dacht ook "Hmm, is dit nou de nummer 1?". Je kunt het beste gewoon kijken naar films die je vrienden hoog gewaardeerd hebben of van regisseurs die je goed vind. Ik ben wel van plan om de hele top 250 een keer te gaan kijken in zijn volledigheid. Al weet ik nu al dat ik ruim de helft zwaar overschat ga vinden.
Ik ging er bijna specifiek bijzetten: op uitzonderingen zoals baspls (met mention) na. Maar ik heb dat dan uiteindelijk niet gedaan, omdat ik je niet zomaar vanuit het niets in een discussie wilde betrekken, maar ik denk dat er heel weinig mensen zoals jou zijn: met zo een passie voor film, met zo een filmkennis, en met soms schijt aan wat generatiegenoten vinden. Allez zeg nu zelf, hoeveel jonge gasten van 18 jaar zullen Mario Bava kennen, of weten überhaupt wat giallo betekent? Al heb ik wel gemerkt dat jij wel een liefhebber bent van klassieke cinéma en dat ben ik denk ik iets minder. Een typische film dat het bij 18-jarigen goed zal doen is bijvoorbeeld The Hangover. Ik weet zelfs dat er maten zijn van ik die bijvoorbeeld ook al eens de top 250 van IMDb bekeken hebben, en dan niet begrijpen waarom The Hangover of Superbad niet in de top 250 staat, of niet begrijpen waarom de laatste Harry Potter zo laag staat. 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik ging er bijna specifiek bijzetten: op uitzonderingen zoals baspls (met mention) na. Maar ik heb dat dan uiteindelijk niet gedaan, omdat ik je niet zomaar vanuit het niets in een discussie wilde betrekken, maar ik denk dat er heel weinig mensen zoals jou zijn: met zo een passie voor film, met zo een filmkennis, en met soms schijt aan wat generatiegenoten vinden. Allez zeg nu zelf, hoeveel jonge gasten van 18 jaar zullen Mario Bava kennen, of weten überhaupt wat giallo betekent? Al heb ik wel gemerkt dat jij wel een liefhebber bent van klassieke cinéma en dat ben ik denk ik iets minder. Een typische film dat het bij 18-jarigen goed zal doen is bijvoorbeeld The Hangover. Ik weet zelfs dat er maten zijn van ik die bijvoorbeeld ook al eens de top 250 van IMDb bekeken hebben, en dan niet begrijpen waarom The Hangover of Superbad niet in de top 250 staat, of niet begrijpen waarom de laatste Harry Potter zo laag staat.
Haha, maar goed dat ik het dan toevallig las. Ja ik ben ook totaal niet representatief dat snap ik best wel. Nooit geweest ook, eigenlijk. Heb nooit gekeken wat op dat moment populair was. Toen iedereen vecht-animaties keek, keek ik nog steeds Disney en mijn eerste Horrors waren die van Hammer en Universal (jaren 50 en 30). Klassieke cinema kan ik zeker waarderen, maar ik heb ook wel eens een gevoel van 'is dit het nou?'. Zo snap ik soms niet waarom bepaalde groepen filmfans iets helemaal geweldig vinden, terwijl het hooguit aardig is.
Ja, films a la The Hangover zijn echt niet aan mij besteed haha. Vrijwel alle films die ik op Moviemeter tussen de 0,5 en 2,0 heb beoordeeld zijn films die ik op school of met vrienden heb gezien haha. Ik vind het ook grappig dat leeftijdsgenoten vaak een heel erg zwart-wit eenzijdig beeld hebben van filmsgenres. "Ja ik houd niet van Horror want dat gaat nergens over en is alleen maar met geesten enzo". Ik krijg hun werkelijk niet uitgelegd dat Horror ontelbare subgenres heeft en er ook gewoon Horror-films zijn waar het verhaal de hoofd-focus is.
Maar precies dat is het dus. Filmliefhebbers die van klassiekers houden, tieners die enkel blockbusters kijken, liefhebbers van arthouse en andere filmhuisfilms, mannen van 40 die alleen maar knokfilms-kijken, noem de groepen allemaal maar op... Ze stemmen allemaal en hun hoogste stemmen worden allemaal op een lijst gegooid. Dus de films in de top 250 zijn voornamelijk films die een overlap hebben tussen meerdere groepen filmpubliek (zoals The Shawshank Repedemtion) of films waar de grootste groep op stemt.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Categorie 7 (zwart): periodefilms
5) 1960 - 1969
Voortgang: 2/45
FTV
http://www.spookyisles.com/wp-content/uploads/2015/02/Unearthly-Stranger.jpg
Helaas, bijna de hele film speelt zich binnenskamers af, en dat draait de film de nek om. Jammer want de enige scenes die zich buitenshuis afspelen zijn zowaar briljant. Ik herken zowaar nog een jaren 80 videoclip in de laatste scene! Verhaal is leuk bedacht maar filmisch valt er niet veel te beleven.
2*
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
Volgens mij heeft iemand de regels niet gelezen ?
Maximaal 4 films per week registreren DjFrankie ?
Weggeghaald, maar jij weet iig wat mijn 5de film is 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Categorie 3 (blauw) - productiehuis/distributiemaatschappij
b. Something Weird
Voortgang: 2/54
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11967.jpg?cb=1467537366
Nou nou, dat dit niet in MST3K is gekomen. Blood Freak maakt zijn reputatie als een van de beroerdste films ooit zeker waar. Het is sowieso een heel raar samenvoegsel van een anti-drugsfilm en een slechte horrorfilm, waarbij de rode draad een belachelijk verhaal, slechte acteurs en rare dialogen zijn. En natuurlijk een verteller die uitgebreid nog even alles becommentarieert vanuit z'n luie stoel.
Het begint nog als een soort Reefer Madness, waar een veteraan overgehaald wordt om een trekje van een joint te nemen - en vervolgens in no time verandert in een compleet het pad afzijnde junk. Nou niet bepaald de meest overtuigende, subtiele of realistische anti-drugsfilm, kan ik je vertellen. Maar na een half uur begint de lol pas echt, als het duidelijk wordt wat drugs met je kan doen: het verandert je in een gigantische kalkoen. Gelukkig is z'n vriendin begrijpend en zij komt dan ook nog met een bizarre monoloog over hoe het nou verder moet met hun relatie en hoe hun kinderen er uit gaan zien. Op dat moment was het me duidelijk dat ik hier niet nuchter naar verder moest gaan kijken - tijd om een biertje open te trekken.
En zo gaat het nog een tijd verder. Op een voorbijsukkelend tempo volgen vele onsamenhangende, rare gesprekken, een anti-drugs-boodschap die zo karikaturaal gebracht wordt dat het weer lachwekkend wordt, en een rondzwervend kalkoenmonster (niemand lijkt het ook echt serieus raar te vinden dat iemand in een humanoide kalkoen is veranderd) waar ondanks de titel maar nauwelijks bloed, gore of geweld bij komt kijken. Laat staan spanning, of tempo, of wat dan ook. Het is zulke bizarre cult dat ik met niet echt verveeld heb, dus toch maar 1.5*. Maar dat is voor het onbedoelde vermaak, niet voor de kwaliteit.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Jazeker, die zie ik vast volgende week maandag wel opnieuw verschijnen ?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo ga ik ook eens registeren, ik heb er eigenlijk al 2 gekeken maar ze zijn allebei voor dezelfde categorie
1 a Season - Summer
Voortgang: 1/45
https://pa1.narvii.com/6625/e13e45c05c2b735a4fa408f3eec8fd1b08b5d273_hq.gif
Na een minuut of 20 kreeg ik het gevoel dat ik deze film al eens eerder had gezien. En dat bleek ook te kloppen maar denk dat ik het begin destijds niet had gezien want het moment dat de tweeling nog kinderen waren kon ik me niet meer voor de geest halen. Het is een vrij standaard slasher met wat goede gore. Acteerwerk en plot zijn slap, maar de film verveelde eigenlijk niet. Een tweeling waarbij de ene verdacht wordt van een moordenaar te zijn terwijl eigenlijk zijn broer de echte valsaard is, het moet voor verwarring zorgen. De film laat eigenlijk na om dit aspect uit te spelen, je weet als kijker steeds wie wie is. Nogal dom einde.
En omdat ik eigenlijk voor elke categorie echt een FTV wil hebben heb ik ook deze bekeken:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91efMaiaRDL._SL1500_.jpg
Eigenlijk een niet nadenken filmpje dat zich afspeelt in de broeierige stoffige bergstreek ergens in Amerika. Ik hou wel van zulke setting zolang er geen cow-boys aan te pas komen. Met een moordlustige demonische auto als slechterik had ik gedacht dat het een soort voorloper van Christine zou zijn. Daar waar Christine uiteindelijk blijft hangen in een saai tienerdrama, creëert The Car toch meer spanning. Er zit wel wat karakterontwikkeling in, maar die zijn niet van die mate dat je de karakters echt leert kennen. Dat deed een Kingdom of the Spiders een stuk beter. Nu goed vermakelijk is het wel, met een finale die dan weer iets te lang duurt en nogal cliché was. En neen niet echt veel horror, meer een actiefilm.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Categorie 2 (paars): special
c) Coming of age
3/45
http://studentsns.ca/wp-content/uploads/2014/11/ellen-page.jpeg
Niet echt zo speciaal.
Ik had recent een discussie op het ICM-forum over hoe het soms moeilijk is om films in een buitenlandse taal te bekijken omdat het soms moeilijk is om de humor mee te vertalen naar je eigen cultuur en je eigen taal. En bij deze film heb ik toch het idee dat ik minstens met engelse ondertitels hadden moeten kijken. Ik vond het taalgebruik ook niet eenvoudig, en ik stoorde er me eigenlijk ook wel aan omdat dit gewoon een tienerfilm was. Maar in het begin lag het taalniveau wel erg hoog. Juno komt ook niet echt over als een tiener, en het is nog vreemder dat ze het gedaan had met die Bleeker, want dat paste totaal niet, was nooit geloofwaardig en die krijgt ook niet echt veel beeldtijd. Maar die Bleeker is eerder iemand die thuishoort in een film als American Pie als iemand die zijn maagdelijkheid nog moet verliezen, en hier wat verloren rondloopt.
Goed, de film focust daar niet op. Maar ze focust zich eerder op de adoptieouders, Juno's ouders en Juno zelf. Juno ging wel erg veel om met de adoptieouders, en erg geloofwaardig vond ik het allemaal niet. Zeker de gemeenschappelijke interesses die Juno met de adoptievader deelt, zijn wel erg specifiek en atypisch voor een jongere meid. Het zullen uiteindelijk wel de filmmakers geweest die hun eigen interesses in Juno zelf verwerkt hebben. Uiteindelijk kent Juno ook een soundtrack die gedomineerd wordt door het rockgenre. De soundtrack is zelfs mooi, maar rock in het geheel domineert de film te veel. Ik heb niet altijd het gevoel dat deze tienerfilm zich focust op zijn doelgroep en dat is tieners zelf. Ook de discussie die beiden kennen over wel erg specifieke horrorfilms komt te geforceerd over. Ik denk niet dat er veel zestienjarige meisjes überhaupt weten wie Dario Argento is. Wel grappig dat ik dat gisteren ook even uit typte in een challenge op het discussieforum. De humor zelf is soms leuk, soms vrij droog door de gevatte opmerkingen van Juno of haar vader, maar soms ook te specifiek / te geforceerd of voor mij door het taalgebruik ook te moeilijk. Een kleine 3* is het eindoordeel. Niet volledig geslaagd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Welja, dat wordt nog een marteling, want er staan nog heel wat top 250 films op het menu. Van Pulp Fiction verwachtte ik minder dan The Godfather, maar goed, misschien weet die film me wel te verrassen. Na de Godfathers bekijk ik zeker Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Maar uiteindelijk moeten ze ooit bekeken worden, en om verwijzingen naar die films in andere films beter te verstaan (en spoilers te vermijden) zijn ze wel een beetje verplichte kost. Het tweede deel was wel iets beter dan het eerste deel, maar mijn film zal het nooit echt worden. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat dit een film is die veel mensen graag zien, daarom dat ik het zo vreemd vind dat die hier op de tweede plaats sta, maar als we in 10.000 willekeurige huiskamers kijken, naar welke films zij graag kijken, en welke films ze in de kast staan hebben, kan ik me moeilijk voorstellen dat we veel mensen zullen vinden waar er een Godfather-box zal liggen. Nu zijn er op het internet wel meer discrepanties tussen de smaak van de internetganger en de gewone mens. Bij muziek heb ik ook het geval dat het internet extreem naar rock leunt. Qua politieke voorkeur leunt het internet ook duidelijk naar rechts(-liberaal). Uiteindelijk zal maar een bepaald publiek de weg naar Moviemeter vinden, waardoor dit niet echt een doorsnee is van welke film mensen het best vinden. En zeker vrouwen zijn hier niet vertegenwoordigd. Misschien moeten we dan maar concluderen dat The Shawshank Redemption de terechte nummer 1 is, omdat het de compromisfilm bij uitstek is, waar The Godfather enigszins (meer) een nichefilm is. Misschien ligt er ook wel deels een verklaring dat het doorsnee internetpubliek of de doorsnee filmfan misschien toch iets ouder is dan ik. Mensen die 20 - 30 en zeker 40 jaar ouder zijn dan ik, zijn bijvoorbeeld opgegroeid met rock. Of met films zoals The Godfather, hoewel de gemiddelde leeftijd rond de 30 jaar ligt hier. Nog altijd iets ouder dan mijn leeftijd, maar misschien heeft het wel meer invloed dan je zou denken.
Maar misschien ben ik gewoon een Onderhond light versie haha, al liggen de films die hij leuk vindt me ook niet echt altijd, en heb ik ook zeer veel films die ik mooi vind, die hij niets vindt.
Tja ik heb een hekel aan 'moeten', een film die geen vervolg is van een andere zou eigenlijk op zich moeten kunnen staan. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je eerst een boek of een andere film moet hebben gezien die geen deel uitmaakt van de franchise om alles te kunnen begrijpen. joolstein en in mindere mate misschien baspls zullen een ander gedacht hebben maar de films die steeds verwijzen of bijna een volledige ode zijn naar een klassieker ik vind het erg vervelend. Ik denk aan "House of 1000 Corpses", "The Green Inferno", "Final Girls", "The Void" ... Hier en daar steken ze er nog wel een eigen ideetje in maar mij komt het eerder over als beetje hip willen zijn, de populaire dingen van de 70s of 80s laten herleven. Als ze dat dan toch willen doen zorg er dan tenminste voor dat het uitziet alsof het uit die tijdsperiode komt en kom niet af met die belachelijke PG13 waarin gore en naakt zoveel mogelijk aan banden moeten worden gelegd (die elementen waren ook 70s en 80s). The Conjuring 2 slaagde daar wel heel goed in om de 70s setting te creëren. Niet dat een tribute of remake daarom bij voorbaat een slechte film moet zijn maar ik gruw ervan dat een film/verhaal als Carrie die in alles 70s is, is upgedate naar een verhaal uit de 21ste eeuw. En daarom heb ik zoiets van laat ik eerst toch maar wat zoeken tussen de oude zooi, de updates uit de 21ste eeuw kan ik later nog wel proberen 
Oh en ik heb Pulp Fiction en Reservoir Dogs ook nooit gezien. Misdaad en Tarantino interesseert me sowieso al niet, vind ik tijdverlies. Of misschien met de nodige drank en wat vrienden er een soort MSTK3 van maken, de boel voor de gek houden lijkt me wel fijn. 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Hier en daar steken ze er nog wel een eigen ideetje in maar mij komt het eerder over als beetje hip willen zijn, de populaire dingen van de 70s of 80s laten herleven. Als ze dat dan toch willen doen zorg er dan tenminste voor dat het uitziet alsof het uit die tijdsperiode komt en kom niet af met die belachelijke PG13 waarin gore en naakt zoveel mogelijk aan banden moeten worden gelegd (die elementen waren ook 70s en 80s). The Conjuring 2 slaagde daar wel heel goed in om de 70s setting te creëren. Niet dat een tribute of remake daarom bij voorbaat een slechte film moet zijn maar ik gruw ervan dat een film/verhaal als Carrie die in alles 70s is, is upgedate naar een verhaal uit de 21ste eeuw. En daarom heb ik zoiets van laat ik eerst toch maar wat zoeken tussen de oude zooi, de updates uit de 21ste eeuw kan ik later nog wel proberen 
Oh en ik heb Pulp Fiction en Reservoir Dogs ook nooit gezien. Misdaad en Tarantino interesseert me sowieso al niet, vind ik tijdverlies. Of misschien met de nodige drank en wat vrienden er een soort MSTK3 van maken, de boel voor de gek houden lijkt me wel fijn.
Dit ben ik overigens heel erg met je eens. Ik erger me dood aan de films van Tarantino. Prachtig filmisch allemaal, maar het staat niet op zichzelf en de toon past totaal niet bij de filmstijl ect ect ect. En met die tributes ook. Ergernis nr. 1 is dat het vrijwel altijd komisch is. Sowieso is intertextualiteit (het verwijzen naar andere films in een film) vandaag de dag in vrijwel iedere film een belangrijk element. Dat kan heel erg goed werken, maar meestal levert het een middelmatig resultaat op dat makkelijk beter had gekund.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Baywatch (2017)
Categorie 1 (groen): season
a) Summer
Voortgang: 1/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/449000/449399.300.jpg
Don't worry, summer is coming.
Al met al een aangename film, de grappen vliegen je om de oren, en mijn lachspieren werden dan ook voldoende getriggerd. Qua actie vond ik dat deze film het heel goed deed. Dat brandend bootje, werd erg mooi in beeld gebracht, goed acteer werk van Dwayne Johnson. Die 3 hulpeloze meisjes, wist te redden. Het verhaal an sich vond ik wat matig. De keuze qua muziek en het vrouwelijk schoon brengen een lekkere flow met zich mee. Ook vond ik het een leuke toevoeging dat David Hasselhoff en Pamela Anderson nog even in beeld kwamen (Beide bekend van de TV-Serie ''Baywatch'')
Ik geef deze film 3★
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Voortgang 2/45
Categorie 2. E-anime
Mooie film. In het tweede gedeelte verliest de film wel wat van zijn magie, maar het eerste gedeelte is briljant. Net zoals de hartverscheurende eindscene.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#3/45
c) Hammer: The Devil Rides Out (1968)
http://www.midnightonly.com/wp-content/uploads/2015/06/Devil-Rides-Out-4.jpg
Tsja Hammer, ik ben er niet echt een groot fan van. De Dracula reeks met Christopher Lee vind ik tot dusver van wat ik gezien heb het meest interessant, maar deze The Devil Rides Out is me toch ook behoorlijk meegevallen. Het verhaal waarin een sekte centraal staat is sfeervol en bevat een aantal spannende momenten. De auto achtervolgingen waren best vermakelijk en richting het einde de scene met de spin en de daaropvolgende verschijning zorgden steeds meer voor extra spanning. Niet geheel onverwachts speelt Christopher Lee wederom een sterke rol waarbij het extra leuk is dat hij dit keer niet als badguy opdraaft. De badguy speelt overigens ook een vrij sterke rol.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
A Ghost Story (2017)
d) a24
Voortgang: 3/45
FTV
https://www.isonderhouden.nl/img/jpg/defilmrecensent/movies/a_ghost_story_791.jpg
Mooie film! En dan acteert de hoofdpersoon vrijwel de hele film gehuld in de klassieke spookuitrusting (wit laken met ooggaten) en zonder dialoog. Ja, we raakten zelfs ontroerd! Mooie monoloog ook nog van Will Oldham. En ja we zien iemand in real time een appeltaart eten en uitkotsen .... wil je iets meer actie, dan zou ik een andere film uitzoeken.
(4*)
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#4/45
f) Arrow video: Hell Comes to Frogtown (1988)
https://s4.thcdn.com/productimg/600/600/11388098-8554446470143881.jpg
Een vrij vreemd verhaal, de meest eenvoudige manier om Hell Comes to Frogtown te omschrijven. Het was vooral de cover van de Arrow Blu-ray waarom ik deze film wilde zien. Straalt ontzettend veel fouts uit, en ja, dat was het ook uiteraard. Zo is het verhaal dus vrij belabberd maar tegelijkertijd zorgt het ook weer voor een flinke dosis humor. De film is geregeld grappig, wat vooral door de rol van Roddy Piper komt want hij lijkt zich prima te hebben vermaakt met het maken van deze film. De kikkers zijn afwisselend van zwak tot sterk. Sommige leken op van die machines die je in de jaren '90 had welke soms nog weleens te zien waren als shows voor de allerkleinste kinderen in pretparken. Het bewegen van een enkele kikker deed mij weer even aan mijn tijd als kleuter denken. Andere kikkers zagen er een stuk beter uit. De uitwerking van het geheel scoorde dan ook veel en veel beter. Hell Comes to Frogtown is een leuke mix van komedie en sciencefiction, wat uiteindelijk meer eindigt als een actiefilm. Hedendaags inmiddels flink gedateerd, maar ik vermoed dat het in de tijd van de release een degelijke film was. Kun je daar doorheen kijken, dan heb je zo'n 85 minuten genoeg vermaak.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
1 d Season - Valentijn
https://i.ytimg.com/vi/--nT7sZEYlk/maxresdefault.jpg
Schokkend en misselijk makend voor een gevoelige kijker hetgeen ik helemaal niet ben. Ik denk dat ik eerder geschokt ben door de 3,5 * die Boeikens en joolstein er aan hebben gegeven. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat hier nu vermakelijk aan is. Op het lijk na is de gore ook nog eens afschuwelijk zwak. De beelden zijn zo lelijk en amateuristisch dat ze met handcam lijken te zijn gefilmd. Ja het had wel iets van found footage zonder het schudden dan. Maar het ergste is dat er bijna geen flikker in gebeurt en dan nog supertraag is. Sorry maar deze verdient niet beter dan de ultieme baggerscore.
John Milton ja deze was dus nog een pak slechter dan The Wicker Man 
baspls skip deze maar een aantal scènes met dieren die jij niet leuk gaat vinden (ik ook niet trouwens). Kondoro0614 breng die DVD maar naar de kringwinkel of verpats hem aan joolstein of Boeikens 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
1 d Season - Valentijn
(afbeelding)
Schokkend en misselijk makend voor een gevoelige kijker hetgeen ik helemaal niet ben. Ik denk dat ik eerder geschokt ben door de 3,5 * die Boeikens en joolstein er aan hebben gegeven. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat hier nu vermakelijk aan is. Op het lijk na is de gore ook nog eens afschuwelijk zwak. De beelden zijn zo lelijk en amateuristisch dat ze met handcam lijken te zijn gefilmd. Ja het had wel iets van found footage zonder het schudden dan. Maar het ergste is dat er bijna geen flikker in gebeurt en dan nog supertraag is. Sorry maar deze verdient niet beter dan de ultieme baggerscore.
John Milton ja deze was dus nog een pak slechter dan The Wicker Man 
baspls skip deze maar een aantal scènes met dieren die jij niet leuk gaat vinden (ik ook niet trouwens). Kondoro0614 breng die DVD maar naar de kringwinkel of verpats hem aan joolstein of Boeikens
Gaat op de watchlist!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Volgens mij heb ik je dat al eerder horen zeggen? Achteraf niet komen klagen dat ik je niet gewaarschuwd heb. Als je Cannibal Holocaust al een 0,5* gaf, dan kan ik me niet voorstellen dat je Nekromantik wel zou kunnen smaken.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Volgens mij heb ik je dat al eerder horen zeggen? Achteraf niet komen klagen dat ik je niet gewaarschuwd heb. Als je Cannibal Holocaust al een 0,5* gaf, dan kan ik me niet voorstellen dat je Nekromantik wel zou kunnen smaken.