- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Valt Deliverance (1972) binnen de categorie "water"?
Ik zou zeggen van wel omdat het mannen zijn op een rivier in een kano 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wat ik bedoel is dat je met 4 registraties per week uitkomt op 44 films, heb je dus 1 film over. Had het zelf logisch gevonden als het rond uitkwam door bv laatste week 5 te doen. Zo logisch dat ik dacht dat het ook zo was eerlijk gezegd
. In mijn geval was het dan ook nog een keer de keuzecategorie. Ach, ik vind het allemaal prima hoor, wil 'm best nog wel een keertje registreren op maandag
Ja dat wist je toch al lang op voorhand dat er nog eentje ging overblijven. Als je het logisch vond om er 5 te doen in deze week, had je dat toch destijds kunnen voorstellen. Nu is het van omdat jij het logisch vindt doe ik het toch maar terwijl de rest zich wel braafjes aan de regels houdt. Mij maakt het uiteindelijk niet zo veel uit of je er nu nog eentje extra hebt gedaan, het is maar een spel en er valt toch niets te winnen.
Ik ben niet boos maar als je soms iets logischer vindt, wil je dat dan volgende keer meteen voorstellen? Ik heb je al vroeger al vaker om input gevraagd waar ik meestal weinig respons op kreeg dus ik zou het zeker wel waarderen maar dan niet zo ineens op het einde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
6b Omgeving: sneeuw
Voortgang: 44/45
Jammer deze slasher heeft heel wat potentieel maar wordt op verschillende vlakken matig tot zwak uitgewerkt. Het heeft een interessant begin met dat gedeelte in het gesticht. De moorden en daarmee bedoel ik dan die in de nachtmerrie en na het schaatsen zijn goed gedaan waarin de moordenaar met een wel heel lelijk masker en een enge pop (die van de poster) voor een lekkere horrorsfeer zorgen. Ook dat momentje waarin de ene actrice het hoofd van de andere in haar toilet vin Andere kills zijn dan weer behoorlijk zwak. Een andere probleem is de actrices die weinig achtergrond meekregen en uiteindelijk vroeg ik me af ach wie is nu wie ook alweer. Dan heb je nog die psychologische oorlogsvoering tussen Samantha en regisseur Stryker dat mij niet echt boeide vooral omdat Stryker zo een personage is waarvan je je afvraagt wat hij nu eigenlijk wil. Fijn maar die audities tussendoor haalde toch de vaart er teveel uit.
Denk dat door Collins mijn interesse voor deze film was gewekt en vooral door die fraaie poster. Ben het wel met je eens dat het verhaal goed zit maar uiteindelijk gaat dit plot en de onduidelijke drijfveer van de regisseur teveel in de weg zitten vooral van het tempo.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ja dat wist je toch al lang op voorhand dat er nog eentje ging overblijven. Als je het logisch vond om er 5 te doen in deze week, had je dat toch destijds kunnen voorstellen. Nu is het van omdat jij het logisch vindt doe ik het toch maar terwijl de rest zich wel braafjes aan de regels houdt. Mij maakt het uiteindelijk niet zo veel uit of je er nu nog eentje extra hebt gedaan, het is maar een spel en er valt toch niets te winnen.
Ik ben niet boos maar als je soms iets logischer vindt, wil je dat dan volgende keer meteen voorstellen? Ik heb je al vroeger al vaker om input gevraagd waar ik meestal weinig respons op kreeg dus ik zou het zeker wel waarderen maar dan niet zo ineens op het einde.
Ja natuurlijk had ik dat van te voren kunnen bedenken, maar geloof het of niet, ik ben niet continu bezig met de puntentelling van de challenge. Ik vind het tof dat dit soort dingen georganiseerd worden, en ik weet ook wel dat ik niet altijd even responsief ben (soms met redenen, soms gewoon lui), maar met dit soort gestresste reacties krijg ik er ook niet heel veel meer zin in.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie 3. Productie- of distributiemaatschappij
d) a24
Voortgang: 43/45
https://cine.gr/FilmGallery/721863/1.jpg
Het verdient aanbeveling om de "slechtste film aller tijden" The Room (2003) te zien voordat de film over de totstandkoming ervan wordt bekeken. Vooral de scènes die de verfilming van het absurde script laten zien, zijn daardoor een feest van herkenning en bezorgen de kijker heerlijke momenten van tenenkrommend leedvermaak en komische genietbaarheid. De figuur van Tommy Wiseau op wiens capriolen deze film is gebaseerd wordt er eveneens interessanter en amusanter door. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de kijklol even groot zou zijn geweest zonder de voorkennis uit de "slechtste film aller tijden".
Of de film Room uit 2003 echt de slechtste film aller tijden is, is voor discussie vatbaar. Ik heb daar geen eenduidig antwoord op. Ik vind het in ieder geval een hele saaie baggerfilm. Des te verbazingwekkender is het daarom dat het verhaal over de totstandkoming van dat stukje bagger dan toch uitermate intrigeert en zelfs nog een leuke film oplevert ook.
De zelfoverschatting en eigenwaan van nietskunner Tommy Wiseau zijn in bizarre vorm aanwezig en vormen de spil van het verhaal. Een kluchtig verhaal dat bol staat van de absurditeiten. Een verhaal dat volgens mij desondanks behoorlijk nauwkeurig de werkelijkheid volgt, maar bijna de gehele film onwerkelijk aanvoelt. Het is gewoon een wonderlijke vertelling.
Het is genieten om de schmierende James Franco als Tommy Wiseau aan het werk te zien. Als je niet beter wist zou je hem betichten van parodisch handelen en gemakzuchtig acteren. En dat is dus niet zo.
De invulling van de personages houdt ondanks het goede acteerwerk niet over. Aan het eind van de film is Tommy Wiseau nog even onleesbaar en raadselachtig als in het begin van de film en is zijn beste vriend nog even nietszeggend. Dat is een beetje jammer, maar is waarschijnlijk een correcte benadering van de werkelijkheid. Eh, andere personages zijn er ook maar die zijn amper uitgewerkt en als zodanig niet interessant. Prima.
Ik heb me kostelijk vermaakt.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 35/45
Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal
e) Azië: Jûsan-nin no Shikaku (2010)
Sterke Miike. Was ik een dag eerder nog minder enthousiast over de Crows Zero films, werd ik nu wel heel blij van het resultaat wat Miike met 13 assassins aflevert. Het verhaal wat draait om een landheer die verkracht, verminkt en mensen vermoord begint vrij bruut maar kent een verder vrij rustige opbouw. Op het moment dat de groep samurais op weg gaan om de landheer te stoppen komt er een hoger tempo in, al moet gezegd worden dat de film echt geen moment verveeld. Zelfs wat humor tussendoor met de momenten tussen de samurai en insecten is de opbouw naar het tweede gedeelte waarin de actiescènes rijkelijk voorkomen goed. Die actiescènes die volgen zijn erg sterk en flink bruut. 13 assassins benut de 120 minuten zeer goed. Het resultaat mag er wezen.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie 7. Periodefilms
e) 1960s
Voortgang: 44/45
https://img3-film.spielfilm.de/2990047-94989/louis-das-schlitzohr.jpg
De film heeft een hoog tempo. Snelle interacties. Gekke gebeurtenissen. De scènes en scènewisselingen heel springerig en druk. Dat kijkt in beginsel een beetje nerveus. Gewenningstijd is bij mij altijd even nodig.
Het verhaal is gebruikelijk simpel. Een roadtrip met achtervolgingen door Italië met veel aandacht voor de bezienswaardigheden. De zon schijnt. Vakantiegevoel gegarandeerd. Een prettige en solide basis voor een komedie. Laat dus maar komen.
En toen kwam het niet echt. De Funès had een paar sterke momenten. De Funès en slapstick is altijd een grandioze combinatie. Ook hier, zeer geslaagd. Verder vooral veel humor, die bij mij niet erg viel. Te voorspelbaar. Uitgekauwd. Goedbedoeld, maar niet leuk.
De gebrekkige humor verdwijnt in alle drukdoenerij, die maskerend werkt. Pas als een komisch moment een spontane lach uitlokt, valt op dat die momenten eigenlijk wel bijzonder schaars zijn.
De vaart van de film houdt de moed erin en zorgt blijvend voor een onderhoudende kijkbeleving.
Maar het is niet geweldig.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 36/45
d) Oost-Europa (met inbegrip van Turkije, Rusland en andere ex-Sovjet-Unie staten): Gen (2006)
Behoorlijk zwak. Met een vrij standaard verhaal weet deze film die meer thriller is dan horror/thriller op geen enkel vlak te overtuigen. De setting daarentegen waar de film zich volledig afspeelt is goed maar de volledig uitwerking is zwak. De spanning ontbreekt, de sfeerschepping is niet geslaagd, de karakters zijn matig en de ontknoping is vrij saai.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Forbidden Ground (2013)
Categorie 8 (violet) : extra's ✔
b) Keuzefilm
Voortgang: 45/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/96000/96335.300.jpg
Survivors will become heroes.
Toch wel een degelijke oorlogsfilm, met name de openingsscène. Namate ongeveer het eerste uur wordt genaderd, wanneer 3 helden zich bevinden op het slachtveld, met aan de ene kant de loopgraven van de geallieerde, en aan de andere kant de loopgraven van de ''moffen'' zijn er nog een aantal sterke dialogen tussen 3 helden, nouja eigenlijk 2.. Pvt. O'Leary was toch een watje? Of misschien toch niet... Overigens even een duimpje naar Igor Breakenback, die het perfecte voorbeeld is voor een echte Duitse kop! Het slot vond ik erg sterk, en daar ligt misschien dan ook wel de echte sleutel tot een klein succesje. De Sgt. Mjr, die er nooit achter zal komen, dat zijn vrouw bezwangerd is door een ander. Tevens de vrouw/vriendin van zijn vriend cpl. Richard ontmoet in een cel, die op haar beurt de vrouw van de Sgt. Mjr. juist wilde helpen, maar door een gebrek aan ervaring, zowel het kind als de vrouw dood. Het beklemmende is alleen dat de vrouw, echter altijd in de ogen van de Sgt. Mjr tot moordenaar van zijn vrouw gedoemd zal zijn.
Als je er zo over nadenkt, toch best vrij heftig!
Ik geef de film 3★
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie 8. Extra's
b) Keuzefilm
Een zwarte komedie, die de humor vooral in het droogkomische en in het absurdistische zoekt. Eigenlijk best leuk en grappig.
De acteurs zijn niet geweldig. Houterig en stram in hun presentatie. En dat is volgens mij niet ingegeven door een kunstzinnige opzet van de maakster, maar is gewoon het gevolg van beperkt talent. De teksten worden uitgesproken alsof ze worden opgelezen. Niveau schooltoneel. Dat feit valt niet te negeren en is bloedirritant in het begin van de film. Na een tijdje valt dat euvel nog steeds op, maar is de irritatiegraad wel behoorlijk gedaald.
Het grappige verhaal en de absurde dialogen kweken een hoop goodwill en zijn daar debet aan. De goed verzorgde en bedachtzame cinematografie en de aangename jazzy score kweken daar nog een laagje goodwill over heen en maken van de film een definitieve leuke kijkervaring.
Op een bepaald moment zat ik gewoon in de film, in het verhaal en het voelde prettig. De zwarte humor, de absurdistisch getinte plotlijntjes en de tragikomische teksten hielden me in hun greep. De prachtige cinematografie maakte het af.
Met een budget van 70.000 dollar, een formidabele prestatie. Het beperkte budget is zichtbaar in het acteerwerk, in de krappe settings en in het soms wat stotterige verloop van het verhaal, dat hier en daar saai aanvoelt, scènes te lang rekt en te weinig doelgericht is.
Aangenaam.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij (Behaald)
b) Something weird: Il Boia Scarlatto (1965) 3*
Voortgang 45/45
https://pbs.twimg.com/media/Cz841Q3XAAAB4u_.jpg
"I am the Crimson Executioner!" (en dat zo'n 25 x)
Een van de vele Italiaanse gotische horrorfilm uit de jaren '60. En van die Italiaanse regisseurs die in de jaren zestig in de gothic horror werkzaam waren, is Massimo Pupillo vrij onbekend gebleven. Dat is in dit geval niet vreemd of onterecht, want hij was zeker de minst getalenteerde filmmaker.
Toch blijkt deze film nog een alleraardigste enigszins vreemde pulp-film te zijn en blijkbaar een verfilming van de Italiaanse pulp-strip, overgoten met een sausje van horror en erotiek. Hoopgevend zien we aan het begin de naam van Markies de Sade in beeld. Waarna we de zogenaamde ‘Crimson Executioner’ terechtgesteld zien worden. Veelbelovende vooruitzichten dus!
Helaas wordt aan die verwachtingen niet helemaal voldaan! Doordat alle acteurs geen talent hebben, is het in de eerste helft van de film nogal afzien. De non-acteurs kramen de meest vreselijkste dialogen uit. Als de modellen en aanhang arriveren bij het kasteel om er materiaal te schieten voor erotische cover-foto's met horrorelementen. maken de dames al gauw duidelijk dat geen van alle bereidt is om meer te tonen dan wat ondergoed. Ook is de Executioner niet angstaanjagend maar eerder de lachwekkende schurk die ooit in een horrorfilm is verschenen. Mickey Hargitay, een Amerikaanse bodybuilder die in Italië exploitatiefilms maakte en verder bekend was als de echtgenoot van Hollywoodster Jayne Mansfield, bezit zichtbaar geen talent.
Als de ‘Crimson Executioner’ dan eindelijk begin met de martelingen zijn die best fijn om te zien. Misschien net iets te tam en nep voor onze tijd maar het zijn wel erg innovatieve moorden. En ook de martelingen met spijkers, kokende olie en ijskoud water, uitrek-praktijken op een pijnbank, verbranding, ophanging, wurging en aanverwante praktijken in de finale zijn niet versmaden. Het is dan ook jammer dat die rond springende Scharlaken Beul met zijn Zorro-masker, rode kap en maillot alleen maar op de lachspieren werkt. Dat die special effecten overtuigen was ook niet verwonderlijk want niemand minder dan een jonge Carlo Rambaldi (Oscar voor E.T.) was hiervoor verantwoordelijk! Toch wist de film mij nog uitstekend te vermaken.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
En nu officiieel:
Vinterbrødre (2017)
Categorie 8 (violet) - extra's - COMPLEET!
b. Keuzefilm
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115197.300.jpg?cb=1534078842
Winter Brothers is een aparte film. Het is een donker portret van het leven van de, ehm, nogal aparte Emil en zijn broer in een mijnwerkersstadje. Het is niet bepaald plotgedreven, we zien weliswaar wat ontwikkelingen waarin Emil dankzij zijn thuisstookpraktijken, diefstal op werk en jaloezie uiteindelijk zijn baan in de mijn kwijtraakt en lijkt te zinnen op wraak, maar een duidelijk verhaal met kop en staart is het zeker niet. Maar als beeld van het claustrofobische bestaan in en rond de mijnen werkt het uitstekend, en het bevat het ondanks de deprimerendheid toch ook wel wat luchtigere momenten. De beelden zijn verder erg fraai, met ook af en toe wat leuke experimenten, met name in de duisternis van de mijn. Waar we mee beginnen en mee eindigen, en zeker op het einde gecombineerd met het geblaf op de achtergrond, het verhaal van die rossige mijnwerker, en het gevoel dat Emil meer in petto heeft is het een duidelijk statement om juist níet het verhaal een gesloten einde te geven. De noise-soundscapes die de film begeleiden passen er ook prima bij. Wat ik er nu precies mee aan moet, ik weet het niet, maar ik heb genoeg boeiends gezien en gehoord om een leuke score uit te delen. 4.0*
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
45/45
Categorie 8 (violet) : extra's
b) Keuzefilm: film naar keuze
https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/hangman.jpg
Snap al die negativiteit niet over deze film. Ik heb hiervan genoten. Dit is ook wel een genre wat ik sowieso ambieer. Natuurlijk is de verhaallijn al vaker gedaan, moorden volgens patroon, op zoek naar de dader, en een gevecht op het einde. . Maar de saus is weer anders en de puzzel ook, en dat kan ik wel waarderen in deze film.
Alle films:
Categorie 1 (groen): season
a) summer: Rico, Oskar und der Diebstahlstein
b) Halloween: Trick or Threat
c) Christmas: Better Watch Out 2016
d) Valentine: My Bloody Valentine
Categorie 2 (paars): special
a) Time travel: Deep in the Valley
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: sisters of war
c) Coming of age: The Edge of Seventeen
d) Boekverfilming: Gerald’s Game
e) Kiddy/anime: Derrick - Die Pflicht Ruft
f) Stalker: Stalked by my Neighbor
g) Revenge: Mini's First Time
h) Lovecraft: The Call of Cthulhu
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
a) troma: Toxic Avenger
b) Something weird. Basket Case
c) hammer: Hound of Baskervilles
d) a24: Good Time
e) Universal: Frank & lola
f) Arrow video: Heathers
a) Romaanse talen: Entre Tinieblas
b) Germaanse talen: Kreuzweg
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Saknad
d) Oost-Europa Boyka: Undisputed
e) Azië: Tag-Along
f) Afrika en Latijns-Amerika: Milk of Sorrow
g) Oceanië Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Categorie 5 (geel): elementen der natuur
a) land:. Damned by dawn
b) Water: Old Man and the Sea
c) Lucht: 2010
d) Vuur: Firestarter 2: Rekindled
Categorie 6 (rood): omgeving
a) bossen en bergen: Jurassic Park III
b) Sneeuw: Gorky Park
c) Verlaten gebied: The hills have Eyes
d) Fantasie:. Wonder Woman 2017
Categorie 7 (zwart): periodefilms
1) 1920 – 1929 Metropolis
2) 1930 – 1939 M
3) 1940 – 1949 Men of Boys Town
4) 1950 – 1959 Machine-Gun Kelly
5) 1960 – 1969 Planet of the Apes
6) 1970 – 1979 Hardcore
7) 1980 – 1989 The fog
8.) 1990 – 1999 Jacob’s Ladder
9) 2000 – 2009 The Hills Have Eyes II
10) 2010 – heden The Forest 2016
Categorie 8 (violet) : extra's
a) Franchise: Maze Runner 3
b) Keuzefilm: Hangmen 2017
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Categorie 5 (geel): elementen der natuur
b) Water
Voortgang: 34/45
http://www.asset1.net/tv/pictures/1024/341/movie/deliverance-1972/Deliverance-LB-1.jpg
Redelijk.
Na het overlijden van Burt Reynolds leek het me gepast om deze klassieker eens te bekijken. Helaas vond ik de personages niet interessant/sympathiek genoeg om echt mee te kunnen leven met hun gruwelijk avontuur. Er zaten echter wel een aantal sterke scènes in zoals het gitaarduel aan het begin en de confrontatie met de twee locals halverwege. Helaas ging de film daarna als een nachtkaars uit.
3.0*
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Zouden de winnaars misschien een top 10 willen maken van de films die ze gezien hebben? Ben ik wel benieuwd naar. 
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
top 10:
01 The Abandoned (2006) 4,5*
https://pics.filmaffinity.com/Los_abandonados-301692539-large.jpg
02 How to Talk to Girls at Parties (2017) 4*
https://i.pinimg.com/474x/91/99/9b/91999b7ce5a62afce36766f6e7723ae6.jpg
03 The Tall Man (2012) 4*
https://alittlebitofbrain.files.wordpress.com/2013/04/tall_man.jpg?w=307&h=453
04 Il Grande Silenzio (1968) 4*
05 Stardust (2007) 4*
https://i0.wp.com/javiypilar.com/wp-content/uploads/2017/07/stardustfilmcarte.jpg?ssl=1
06 Thriller - En Grym Film (1974) 3,5*
07 The Stuff (1985) 3,5*
08 La Figlia di Frankenstein (1971) 3,5*
09 The Cat and the Canary (1927) 3,5*
10 The Barefoot Contessa (1954) 3,5*
Bij een top-lijstje hoort ook een flop-lijstje
Dit waren de 5 films waar ik niets mee kon:
01 Swimfan (2002) 1*
02 La Grande Bouffe (1973) 1,5*
03 My Bloody Valentine (2009) 2*
04 Essential Killing (2010) 2*
05 Aftermath (2012) 2*
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 37/45
d) a24: Ex Machina (2014)
Voor een hoge score als dat deze Ex Machina heeft, vond ik het toch wel een heel matige film. Film loopt namelijk op geen enkel moment vlot doordat het zo'n 95% alleen maar uit dialoog bestaat. Film is dan ook niet spannend en kent eigenlijk pas richting het einde een klein hoogtepunt wanneer blijkt dat Ava niet zo onschuldig is als dat ze lijkt te zijn. De setting daarentegen waar vrijwel de gehele film zich afspeelt is interessant, maar het ontbreken van spanning deed voor mij de das om.
Weer een slecht bericht voor je bloeddruk Cikx

Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
# 37/45
d) a24: Ex Machina (2014)
Voor een hoge score als dat deze Ex Machina heeft, vond ik het toch wel een heel matige film. Film loopt namelijk op geen enkel moment vlot doordat het zo'n 95% alleen maar uit dialoog bestaat. Film is dan ook niet spannend en kent eigenlijk pas richting het einde een klein hoogtepunt wanneer blijkt dat Ava niet zo onschuldig is als dat ze lijkt te zijn. De setting daarentegen waar vrijwel de gehele film zich afspeelt is interessant, maar het ontbreken van spanning deed voor mij de das om.
Weer een slecht bericht voor je bloeddruk Cikx
Geen probleem hoor. Dat heeft meer te maken met hoe sommige users hun kritiek formuleren.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 38/45
Categorie 1 (groen): season
a) summer: Wet Hot American Summer (2001)
Wel een hele matige komedie deze film die draait om een kamp. Het verhaal waarbij duidelijk wordt dat er brokstukken uit de ruimte komen is allereerst belachelijk, maar als je denk dat het niet erger kan dan kom je nog wat bedrogen uit. Zo zijn de pubers ronduit saaie personages, de ruimte kenner met zijn love interest is eveneens erg zwak, en kent de film humor die vrijwel nergens leuk is en vooral zeer flauw. 'Kom over 10 seconden naar de picknicktafel... 2 stappen verder blijkt die tafel en dan ook nog zeggen 'bedankt voor je komst', nee... de humor is alles behalve leuk. Oké, eerlijk is eerlijk, ik vond het wel grappig dat een jochie uit dat rijdende busje werd gegooid, maar meer dan dat ene moment heb ik helaas niet kunnen lachen.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 39/45
Categorie 7 (zwart): periodefilms
5) 1960 - 1969: Cape Fear (1962)
Met hoge verwachtingen begonnen aan het originele Cape Fear, aangezien ik de remake van Martin Scorsese erg sterk vind. De film zou volgens de hoes in kleur moeten zijn, maar de Blu-ray is gewoon zwart wit. Niet dat dat een probleem voor mij was, integendeel, het zag er prima uit, maar toch wel vreemd dat er verkeerde informatie wordt gegeven door de uitgever. Dat terzijde is deze Cape Fear een degelijke film, waarvan ik een stuk minder te spreken ben dan de remake. Op het gebied van spanning vond ik het een stuk minder al was het slot op Cape Fear daarentegen zeer sterk. Gregory Peck vond ik degelijk als Sam Bowden terwijl Robert Mitchum als Max Cady de show steelt. Al met al een degelijke film, maar ik verkies de remake toch echter boven het origineel.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Mijn top 10 van de filmchallenge:
1. Dog Day Afternoon (1975) 4,5★
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/712.300.jpg
2. To Kill a Mockingbird (1962) 4★
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1103.300.jpg
3. Con Air (1997) 4★
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/326.300.jpg
4. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) 4★
5. Patser (2018) 4★
6. Cliffhanger (1993) 3,5★
7. Headshot (2016) 3,5★
8. Taxidermia (2006) 3,5★
9. Mo Lun (2016) 3,5★
10. Get Out (2017) 3,5★
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zouden de winnaars misschien een top 10 willen maken van de films die ze gezien hebben? Ben ik wel benieuwd naar.
Euh kon je hier winnen dan ?
Had ik dat geweten had ik die laatste wat sneller geregistreerd, maar ik heb die nog niet uitgekeken. Denk dat je bedoelt diegene die klaar zijn met de challenge.
Gang_Star dat je van actie houdt weet ik maar als teveel dialoog je stoort dan moet je eens wat meer silents kijken 
En ja er zijn er genoeg waar er niet voortdurend tussentitels komen.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Er staat er met The Lodger: a story of the london fog nog wel een op het programma één dezer dagen. Maar worden er niet veel meer daarna...
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Euh kon je hier winnen dan ?
Had ik dat geweten had ik die laatste wat sneller geregistreerd, maar ik heb die nog niet uitgekeken. Denk dat je bedoelt diegene die klaar zijn met de challenge.
Voor mij is iedereen die de challenge voltooit een winnaar. 
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
Mijn top 10 van de challenge
1 The Edge of Seventeen (2016)
2 Metropolis (1927)
3 Hangman (2017)
4 Good Time (2017)
5 Kreuzweg (2014)
6 The Hills Have Eyes II (2007)
7 The Hills Have Eyes (2006)
8 Gorky Park (1983)
9 The Old Man and the Sea (1990)
10 M (1931)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Et staat er met The Lodger: a story of the london fog nog wel een op het programma één dezer dagen. Maar worden er niet veel meer daarna...
Ikzelf vind dat wel een goeie al twijfel ik of jij die leuk gaat vinden. Misschien is Metropolis een betere keuze (zie die nu ook toevallig staan in de top 10 van DjFrankie)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En de laatste voor mij met de horrorchallenge als volgende project was het Halloween thema een logische afsluiter
1b Seizoen: Halloween
Ik zie vergelijkingen met Trick 'r Treat, ook zo een horror anthologie maar met minder verhalen en soms lopen deze verhalen door elkaar. In Tales zijn het allemaal aparte verhalen met als centrale thema Halloween (zoals de titel al verklapt). Deze vind ik persoonlijker leuker al is 10 verhalen misschien net iets te veel waardoor er een aantal onafgewerkt voelen. Sommige verhalen waren ook gewoon heel flauw zoals die met de burenruzie en ook die ene waar een vrouw niet mag omkijken kon ik weinig mee. De rest was vermakelijk genoeg om voor de volle speelduur te blijven boeien.
Een top 10 volgt later nog
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Toevallig kom ik op exact 10 films uit met 4.0* of hoger - toch weer best wat moois ontdekt tijdens de challenge (al waren het deels ook al films op mijn to-see lijstje die ik in de challenge ingepast heb). Mijn top 10:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2710.300.jpg?cb=1378111754
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6612.300.jpg?cb=1518610798
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1110000/1110845.300.jpg?cb=1514144073
10. Seance on a Wet Afternoon (1964)
En in de categorie "Beter vermijden, volgens Woland": Wuthering Heights, The Hunger Games, Blood Freak, Unfriended, The Legend of the 7 Golden Vampires, Kimi no Na Wa, Nema-ye Nazdik en Batman Returns, met allemaal 2.0* of lager.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ikzelf vind dat wel een goeie al twijfel ik of jij die leuk gaat vinden. Misschien is Metropolis een betere keuze (zie die nu ook toevallig staan in de top 10 van DjFrankie)
Bedankt, maar ik hou het bij The Lodger: A story of the london fog. Heb zelf ook de film The Lodger uit 2009 en het verhaal vind ik ook wel interessant. Het verhaal van metropolis lijkt mij niet zo interessant, ik ben ook niet zo'n liefhebber van science fiction.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 40/45
Categorie 2 (paars): special
a) Time travel: The Time Machine (2002)
The Time Machine is een film die in potentie meer in zich heeft dan dat deze versie ook daadwerkelijk laat zien. Een kleurrijk verhaal dat met een hoog tempo voorbij vliegt, maar waar de uitwerking van het verhaal wat tegenvalt. Want op zich waren de Morlocks interessante personages, maar wat extra informatie erover had de film geen kwaad gedaan. De wijze hoe de Morlocks tevoorschijn komen en verdwijnen is tof, maar helaas zien de Morlocks zelf er vrij belabberd uit. Zo zijn ook de special effects vrij matig. Qua cast was het ook niet veel soeps, Pearce valt tegen als de wetenschapper, Irons heeft te weinig mogelijkheden in het script om daadwerkelijk een prestatie neer te zetten en Mumba kan niet al te best acteren.