• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

All genres movie challenge

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

The Big Heat (1953)
Categorie 7 (zwart) - periode
4) 1950-1959
Voortgang: 41/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2710.300.jpg?cb=1378111754

Zo, dit was een noir van de betere soort. Fritz Lang zet een verhaal op de planken dat alle gebruikelijke noir-ingrediënten wel bevat, en daardoor misschien ook niet het meest verrassende verhaal ooit is, maar het zit bijzonder goed in elkaar. Dave Bannion is een hard-boiled detective die op onderzoek uitgaat na de zelfmoord van een collega die niet brandschoon blijkt te zijn. Al snel blijkt er meer achter te zitten, en wordt hij ook van de officiële kant tegengewerkt aangezien de lokale georganiseerde misdaad z'n tentakels ook hoog in de politiemacht heeft zitten. Vele verwikkelingen volgen, met moord en doodslag tot gevolg, welig tierende corruptie, en ook een aantal maffia-molls waar meer achter blijkt te zitten dan je wellicht in eerste instantie verwacht. Maar genoeg plot, want hoewel dat an sich interessant genoeg is in de film, wordt daarnaast ook bijzonder veel goed gedaan.

Fritz Lang houdt de film continu spannend zonder al te overdreven actie op te zoeken. De film ziet er goed uit, en het acteerwerk is eigenlijk zonder uitzondering sterk - al wil ik nog wel een aantal speciale vermeldingen geven aan Lee Marvin als nare henchman, en Gloria Grahame die een uitstekende moll met gewetensproblemen neerzet. De sfeer is zoals het een noir betaamt, waarbij de verreikende invloed van de misdaad een beklemmende atmosfeer geeft. Weliswaar een paar harde scenes, maar uiteindelijk loopt de film vrij goed af (Hays code?) en is het ook weer niet zo aartsdonker als sommige andere noirs die ik gezien heb. Een sterke noir, een fijne politiefilm, die misschien niet superorigineel is maar wel bijzonder goed in elkaar is gezet. Weet je wat, ik rond het naar boven af. 4.5*

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Under the Volcano (1984)
Categorie 7 (zwart) - periodefilms
7) 1980-1989
Voortgang: 42/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4565.300.jpg?cb=1383664885

Het boek heeft ooit behoorlijk indruk gemaakt, al was het geen lichte kost, en ook de verfilming blijkt een solide werkje te zijn. In Under The Volcano volgen we de Britse ex-consul Geoffrey Firmin, een man die aan het einde van z'n Latijn is. In Cuernavaca, Mexico drinkt hij zichzelf helemaal naar de klote, een gedesillusioneerd man die eigenlijk alle hoop op heeft gegeven. Rond het (inmiddels) welbekende feest van de Dag van de Dood volgen we hem, terwijl zijn tijdelijk teruggekeerde ex-vrouw Yvonne en zijn halfbroer Hugh proberen om Geoffrey weer op de rails te krijgen. En dat mislukt jammerlijk; het boek is een gitzwart product van zijn tijd waarin niet alleen het alcoholisme van Geoffrey zelf, maar ook de donkere politieke staat van de wereld leiden tot een onvermijdelijke neergang. Albert Finney als gedoemde en onverbeterlijke alcoholist, met desondanks regelmatig behoorlijk lucide momenten, speelt erg sterk; de rest van de cast doet het ook prima. De beelden van Mexico maken het af; regelmatig mooi, exotisch, maar ook met een onderhuidse dreiging, en zeker in de tweede helft zien we een donkere kant van Mexico met een ongeëvenaard vuig bordeel met dubieuze, fascistische locals die uiteindelijk Geoffrey de das omdoen. Qua sfeer staat het als een huis: donker, vies, exotisch, beklemmend, met hoopvolle aanknopingspunten die tevergeefs blijken en waardoor de spiraal de afgrond nog harder aankomt. Fascinerend.4.0*

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
Categorie 6 (rood) - Omgeving. COMPLEET!
d) Fantasie
Voortgang: 43/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/64000/64306.300.jpg?cb=1364555843

Fraai geanimeerd animatiefilmpje over uilen. Al van jongs af aan horen de uiltjes verhalen over de legendarische strijders van Ga'Hoole, die na een glorieuze strijd de boosaards verslagen hebben. De uilenbroertjes Soren en Kludd kennen deze verhalen ook, maar komen er na een ontvoering achter dat niet alleen de boosaardige Pure Ones echt zijn, maar dat dat ook de Guardians van Ga'Hoole geldt. Het verhaal is een wat rechttoe rechtaan goed-tegen-kwaad-strijd, met overduidelijke analogiëen met de Tweede Wereldoorlog - met name het gedram van de Pure Ones over bloedzuiverheid is niet te missen. Niet al te verrassend qua verhaal (al geven de uilen er wel een eigen beetje charme aan), en wat kinderlijk af en toe, maar ik heb me er prima mee vermaakt. Leuker dan de gemiddelde Disney, bijvoorbeeld. 3.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

5a Elementen der natuur: Land

The Last House on the Left (1972)

https://thomassflowers.files.wordpress.com/2018/06/lasthouse1.jpg?w=708

Zo heb ik nu ook eens de debuutfilm van Craven gezien. Ik moet zeggen dat deze me ondanks zijn klassieker of cultstatus toch behoorlijk tegenviel. Niet alleen wordt je als kijker snel in de exploitatie geworpen zonder dat je veel binding kan krijgen met daders of slachtoffers. De exploitatie is zwak en fantasieloos uitgewerkt en wanneer de dames van kant zijn gemaakt is er nog een goede 40 minuten te gaan heb ik zoiets van ok was het dat nu? En dan heb ik het nog niet gehad over die tergend vrolijke country soundtrack die steeds maar weer de sfeer verpest.
gelukkig is het laatste half uur nog wel vrij sterk dankzij de ouders die uit zijn op wraak voor de moord op hun dochter.

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Grease (1978)

Categorie 7 (zwart): periodefilms

6) 1970 – 1979

Voortgang: 39/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/958.300.jpg

Grease is the word

Vermakelijke film, die qua verhaal niet heel veel voorstelt. Een lekkere dosis fout-gehalte. Grease weet vooral te imponeren qua muziek, de gekozen nummers worden dan ook goed ingespeeld op de emoties van de karakters. Naderhand het einde nadert, sluit de film af met een echte feelgood gevoel!

Ik geef de film 3,5★

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

De Lift (1983)
7) 1980 – 1989
Voortgang: 40/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/983.300.jpg
Take the stairs, take the stairs. For God's sake, take the Stairs!

Een echte klassieker van eigen bodem. De film heeft een prima sfeertje, en de spanning is bij vlagen erg goed. Natuurlijk is de film al flink gedateerd, maar met een beetje tijdsgeest prima te doen. Soundtrack is lekker duister, en is dan ook een pareltje voor de film. Verder begreep ik echter de relatiebreuk niet, tussen Felix & Saskia. Het zou kunnen wezen dat Saskia, een behoorlijk jaloers type is, maar dit wordt echter niet verder uitgediept in de film, waardoor die scene dan ook een beetje overbodig lijkt. De lift is voor vele mensen een echte angstgegner. Chapeau dan ook aan een ieder, die de film toch durft te kijken.

Ik geef de film 3★

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

8a Extra's: Franchise

Psycho II (1983)

https://i.ytimg.com/vi/fGJAYZroMx0/maxresdefault.jpg

Ik ben eigenlijk niet echt fan van de originele Psycho. De film werkt naar mijn mening maar 1 keer tenzij je de twist op een of andere manier vergeet, maar er zijn nog tal van andere punten waarop ik kritiek kan geven. Maar dat doe ik hier niet. Dit vervolg heeft een andere aanpak, met meer mysterie en deze keer met Norman Bates zelf in de hoofdrol. Hier is het meer een kwestie van whodunit en ik ben op het einde nog steeds niet zeker. Goede acteerprestaties vooral dan van Anthony Perkins als Bates en enkele duidelijke verwijzingen naar de voorganger. Ik denk dat ik deze in elk geval sneller weer opzet dan het origineel.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Frailty (2001)
Categorie 7 (zwart) - periodefilms - COMPLEET
9) 2000-2009
Voortgang: 44/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2083.300.jpg

Misschien was het een kwestie van te hoge verwachtingen, na het toch behoorlijk hoge gemiddelde gezien te hebben, waaronder een hoop stemmen van mensen wiens mening ik wel vertrouwen in heb. Begrijp me niet verkeerd, dit was ook absoluut niet slecht, maar het was wat minder verrassend en origineel dan ik verwacht had. Een groot deel van de film is een flashback naar de jeugd van Fenton, waarbij eigenlijk Adam dus door zijn doorgedraaide vader wordt gehersenspoeld, en die langzaam ontsporende geschiedenis wordt behoorlijk sfeervol gebracht - je voelt mee met Adam en Fenton als ze langzaamaan maar mee gaan in de gekte van vader. Weliswaar komt er nog een redelijke twist aan het einde, maar qua verhaal vond ik dit verder niet heel bijzonder. Een wat standaard seriemoordenaarverhaaltje waarin wellicht de familiebanden wat extra's geven, en natuurlijk de mogelijkheid die gesuggereerd wordt dat Adam daadwerkelijk een goddelijk geïnspireerde doodsengel is. Best oké voor een avondje vermaak, maar ik vond het toch niet heel bijzonder. 3.0*

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik kan 't niet laten om 'm in te koppen nu.

Vinterbrødre (2017)
Categorie 8 (violet) - extra's - COMPLEET!
b. Keuzefilm
Voortgang: 45/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115197.300.jpg?cb=1534078842

Winter Brothers is een aparte film. Het is een donker portret van het leven van de, ehm, nogal aparte Emil en zijn broer in een mijnwerkersstadje. Het is niet bepaald plotgedreven, we zien weliswaar wat ontwikkelingen waarin Emil dankzij zijn thuisstookpraktijken, diefstal op werk en jaloezie uiteindelijk zijn baan in de mijn kwijtraakt en lijkt te zinnen op wraak, maar een duidelijk verhaal met kop en staart is het zeker niet. Maar als beeld van het claustrofobische bestaan in en rond de mijnen werkt het uitstekend, en het bevat het ondanks de deprimerendheid toch ook wel wat luchtigere momenten. De beelden zijn verder erg fraai, met ook af en toe wat leuke experimenten, met name in de duisternis van de mijn. Waar we mee beginnen en mee eindigen, en zeker op het einde gecombineerd met het geblaf op de achtergrond, het verhaal van die rossige mijnwerker, en het gevoel dat Emil meer in petto heeft is het een duidelijk statement om juist níet het verhaal een gesloten einde te geven. De noise-soundscapes die de film begeleiden passen er ook prima bij. Wat ik er nu precies mee aan moet, ik weet het niet, maar ik heb genoeg boeiends gezien en gehoord om een leuke score uit te delen. 4.0*

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Woland wrote:

Vinterbrødre (2017)

b. Keuzefilm

Ja gediskwalificeerd! Gelieve weer vanaf 0 te beginnen a.u.b!

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

The Firm (1993)

8.) 1990 – 1999

Voortgang: 41/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/553.300.jpg

Power can be murder to resist.

Prima inhoudelijke film, echt heel spannend vond ik hem persoonlijk niet, maar de manier van uitwerken is creatief uitgedacht. Hele goede cast, met zelfs een klein rolletje voor Tobin Bell (Bekend van de Saw-reeks) tijdsduur had wel iets korter gemogen van mij.

Ik geef de film: 3★

DjFrankie

• 3412 messages
  • 3495 votes

43/45

Good Time (2017)

Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij

d) a24: films die gemaakt worden door productiehuis a24

http://www.abc.net.au/news/image/9040254-3x2-940x627.jpg

Leuke film. Vol domme en onverwachte wendingen, maar wel op een manier dat je geboeid blijft kijken. Robert Pattinson in een rol die ik niet gauw van hem had verwacht. Ook het sfeertje in deze film beviel me goed.

Film 44 en 45 is een grote keuze, vrije keus en 2010-2018 . Wordt zaterdag en zondag bekeken in welk genre ik zin heb.

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Costa! (2001)
9) 2000 – 2009
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/124.300.jpg

Ik had deze vroeger al eens een keertje gekeken, maar kon me er weinig meer van herinneren. Ik wist waar ik aan begon, en met al de nodige waarschuwing van John Milton op zak, vol goede moed aan de film begon. Al met al vond ik het geen zware tegenvaller, de film zet een lekker zomers sfeertje neer, natuurlijk stelt het verhaaltje niet heel veel voor, en was de muziek na mijn mening niet te pruimen. Toch zat er een prima tempo in. Wat ik echter niet begreep was, dat de proppers van ''Costa'' het aan de stok kregen met de proppers van ''The Empire'' Waar zij eerst nog met elkaar op de vuist gaan, als revanche voor een verkrachting Krijgen ze 2 min later in de film nog eens de kans het ''vriendinnetje'' Janet (Georgina Verbaan) van Rens (Daan Schuurmans) te grijpen, echter wist zij te ontsnappen. Vreemd genoeg de minuten die daarop volgen, treffen de jongens van The Empire Janet alweer, ditmaal laten ze haar, voor wat het is, sterker nog ze vertellen haar zelfs dat Rens opzoek is naar der, en sporen haar nog aan, met de woorden ''Waar wacht je nog op'' Afijn, het vrouwelijk schoon weet het één en ander wel recht te trekken!

Ik geef de film 2★

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 28/45

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal

f) Afrika en Latijns-Amerika: Hotel Rwanda (2004)

Sterk drama dat qua inhoud me nog wat deed denken aan Schindler's List. Dit keer geen fabriek maar een hotel als locatie om mensen te beschermen tijdens een massale burgeroorlog. Een stevige inhoud waar vele mensen worden vermoord en waarin niemand ontzien wordt. De film is sterk qua drama, maar laat ook de nodige momenten van de oorlog zien, waardoor de film niet voor 100% als een dramafilm aanvoelt. Don Cheadle speelt als hotel medewerker een sterke rol.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 29/45

Categorie 5 (geel): elementen der natuur

c) Lucht: Air America (1990)

Zeer tegenvallend filmpje. Een film die vooral een vreemde mix is van actie en komedie. Zo is het namelijk op het gebied van actie vooral erg saai en werkt de humor totaal niet. De film werd me ook te vaak te vrolijk overgebracht en dat terwijl de humor niet eens leuk is. Qua hoeveelheid actie was het eveneens ook niet veel en de film duurt met de speelduur dan ook veel te lang. Mel Gibson vond ik op zich aardig spelen, van Robert Downey Jr. was ik minder enthousiast.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 30/45

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal

a) Romaanse talen: L'Empire des Loups (2005)

Tijdens het kijken van deze Empire of the Wolves schoot The Crimson Rivers nog eens door mijn hoofd. Niet allereerst door de aanwezigheid van Jean Reno, maar ook het verhaal en vooral de uitwerking naar het einde toe droegen daar aan bij. Maar van het niveau van The Crimson Rovers, vind ik deze Empire of the Wolves niet. Het verhaal ging mij teveel van de hak op de tak, kwam tergend langzaam op gang en voelde niet bepaald aan als een actiefilm, al stond dat wel vermeld op de hoes. Het is meer een misdaad/thriller met een goede en vooral zeer duistere sfeer dat op het gebied van spanning helaas teleurstelt.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 31/45

a) Land: The Book of Eli (2010)

Sfeervolle actiefilm met een fijne setting en een apart verhaal. Niet bepaald origineel uiteraard, maar de manier waarop dit verhaal met zijn kleurenfilter een boeiende kijk biedt op het verlaten landschap is zondermeer interessant. De film heeft een aantal vermakelijke actiescenes die ook nog eens behoorlijk bruut zijn, zoals bijvoorbeeld de scene waarin Eli wordt aangevallen door een bende na aangesproken te zijn door een dame met een winkelwagentje . Film duurde wat mij betreft net iets te lang, maar als geheel is The Book of Eli best een vermakelijk filmpje geworden, maar net dat beetje extra vond ik het niet.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 32/45

Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij

e) Universal: Friday Night Lights (2004)

De zoveelste in het rijtje van films over American Football. Dit keer een sportfilm met de nodige drama's, hoewel dat meestal juist precies het tegenovergestelde is. In dit geval vooral ook veel focus op de sport zelf, die bij tijd en wijle ook op vooral harde wijze werd beoefend vooral duidelijk tijdens de finale . De nodige verwerkte drama werkt ook, zoals dat een van de spelers totaal niet met zijn vader kan omgaan, omdat zijn vader hem niet goed vind. Terwijl op het gebied van drama het nodige gebeurd zie je dat het team echt een team wordt en vervolgens onverwachts de finale verliest op een haar na wat ik totaal niet aan had zien komen. Prima film.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Vinterbrødre (2017)
b. Keuzefilm

(afbeelding)

Winter Brothers is een aparte film. Het is een donker portret van het leven van de, ehm, nogal aparte Emil en zijn broer in een mijnwerkersstadje. Het is niet bepaald plotgedreven, we zien weliswaar wat ontwikkelingen waarin Emil dankzij zijn thuisstookpraktijken, diefstal op werk en jaloezie uiteindelijk zijn baan in de mijn kwijtraakt en lijkt te zinnen op wraak, maar een duidelijk verhaal met kop en staart is het zeker niet. Maar als beeld van het claustrofobische bestaan in en rond de mijnen werkt het uitstekend, en het bevat het ondanks de deprimerendheid toch ook wel wat luchtigere momenten. De beelden zijn verder erg fraai, met ook af en toe wat leuke experimenten, met name in de duisternis van de mijn. Waar we mee beginnen en mee eindigen, en zeker op het einde gecombineerd met het geblaf op de achtergrond, het verhaal van die rossige mijnwerker, en het gevoel dat Emil meer in petto heeft is het een duidelijk statement om juist níet het verhaal een gesloten einde te geven. De noise-soundscapes die de film begeleiden passen er ook prima bij. Wat ik er nu precies mee aan moet, ik weet het niet, maar ik heb genoeg boeiends gezien en gehoord om een leuke score uit te delen. 4.0*

Als we er eentje extra mochten registeren dan denk ik dat iemand als joolstein je al lang voor was geweest. Hiermee heb je je kans verkeken om op een eerlijke manier als eerste de challenge te voltooien stout stout en geen kus van Hollywood007

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 33/45

9) 2000 - 2009: Kurôzu Zero (2007)

Met hoge verwachtingen begonnen aan dit eerste deel van Crows Zero maar die verwachtingen werden helaas niet waargemaakt. De film heeft een prima sfeer en goede actiescènes, maar heeft ook een behoorlijke hoeveelheid drama, wat niet altijd even goed werkte. Zo had de operatie bijvoorbeeld wat mij betreft weggelaten mogen worden. Niet geheel onverwacht nog over de top en kenmerkende humor. Zo is de bowl scène op het dak vrij hilarisch. De talrijke personages raakte ik uiteindelijk nog kwijt, waardoor ik een aantal niet meer uit elkaar kon houden. Grootste nadeel is dat de film 130 minuten duurt, want de film kent een aantal trage momenten wat het tempo flink eruit haalt. Crows Zero is uiteindelijk een degelijke Miike, maar helaas minder dan gedacht.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Picnic at Hanging Rock (1975)

Categorie 1 (groen): season

d) Valentine

Voortgang: 32/45

http://31.media.tumblr.com/f628d49e8a02e5411e91b69ef0324f3a/tumblr_nl0vvrzjEs1qzxeqqo1_r3_500.gif

Mooie film zeg. Op Valentijnsdag anno 1900 verdwijnt een groep meisjes op mysterieuze wijze tijdens een schooluitje naar Hanging Rock. Het leuke is dat de film zich niet zozeer focust op het opsporen van de meisjes, maar eerder op het neerzetten van ontzettend dromerige, etherische sfeer. Dit is vooral te danken aan de prachtige cinematografie en ditto muziek. Het is lastig om te omschrijven. De film ademt zoveel sereniteit uit dat het haast onheilspellend wordt. Alsof er hogere machten bij betrokken zijn die met het blote oog niet te zien zijn. Ik ben er nog steeds in de ban van. Het komt dan ook niet zo vaak voor dat het een film lukt om me met zijn sfeer helemaal mee te slepen. Er zijn wel wat minpuntjes. Zo is het acteerwerk niet altijd even goed, vooral onder de bijrollen. Daarnaast had ik graag gezien dat de film zich voor een groter deel rondom Hanging Rock zou afspelen in plaats van op de kostschool. Desalniettemin is het een film die me zeker nog enige tijd zal bijblijven.

4.0*

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

# 34/45

Categorie 8 (violet) : extra's

a) Franchise: Kurôzu Zero II (2009)

Een vervolg die meer van hetzelfde is. Met Crows Zero II weet Miike wederom een film neer te zetten die redelijk sfeervol is en de nodige actie bevat. Met inhoudelijk minder drama dan zijn voorganger voelt deze wederom te lange film net een stuk minder lang als zijn voorganger. Met het laatste echte gevecht (op de 1 tegen 1 erna na) weet Miike een stevig slotstuk te brengen wat zoals de gehele film bikkelhard is maar ook erg lang, maar wel op een goede manier.

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Get Out (2017)
Categorie 7 (zwart): periodefilms ✔
10) 2010 – heden
https://www.moviemeter.nl/images/cover/769000/769612.300.jpg
Just because you're invited, doesn't mean you're welcome.

Ik had hier iets meer van verwacht, en dan met name qua gore, hier is op de laatste 20 minuten na niets van te zien. Het eerste gedeelte was erg sterk, een mooie rustige opbouw, vol met spanning, een lekker duister/creepy sfeertje. Het slot was dan weer na mijn inziens afgeraffeld, er had veel meer uitgehaald kunnen worden, want het verhaal was zeker niet slecht. De acteer prestaties van Daniel Kaluuya & Allison Williams waren erg goed. Dat Rose Armitage in het complot zat, zag ik eigenlijk niet gauw aankomen. Rest mijn echter wel een vraag, hoe kan Chris terwijl hij vast zat in die stoel, van dat angora wol in zijn oren stoppen?

Ik geef de film 3,5★

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Als we er eentje extra mochten registeren dan denk ik dat iemand als joolstein je al lang voor was geweest. Hiermee heb je je kans verkeken om op een eerlijke manier als eerste de challenge te voltooien stout stout en geen kus van Hollywood007

Maar dat heeft ie niet gedaan, moet je de challenge maar niet op zo'n rare losse categorie laten uitkomen . Of ben je gewoon jaloers op de prestatie?

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Categorie 8 (violet) : extra's

a) Franchise

Voortgang: 44/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7177.300.jpg

Prepare to be blown out of the water.

Fantastische avonturenfilm, met een schat aan humor. De film bevat voldoende actiescènes, die elkaar in rap tempo opvolgden. De special effects zien er erg goed en verzorgd uit, de transformatie van mens naar skelet, en andersom, was geweldig om te zien. Verder een hele sterke acteerprestatie van Johnny Depp, die bewezen heeft het piraten-thema aan te kunnen. Ik heb mij 143 minuten geamuseerd met deze film!

Ik geef de film 4★

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Laissez Bronzer les Cadavres! (2017)

a) Land

Voortgang: 33/54

https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/Let-The-Corpses-Tan-trailer-700x300.jpg

Bijzonder fraai. Normaal gesproken ben ik niet zo van de westerns, maar deze is zo eigentijds en artistiek dat ik er niet omheen kon. Het plot is simpel. Een aantal bandieten stelen een buit goud en houden zich vervolgens schuil op een afgelegen stuk land bewoond door een kunstenares en een schrijver. Het duurt echter niet lang voordat er twee agenten aan komen kloppen waarna een intens vuurgevecht tussen beide partijen ontstaat die tot het eind van de film aanhoudt. Ondertussen blijkt ook nog eens niemand elkaar te vertrouwen, waardoor het moeilijk wordt te raden hoe de ontknoping eruit gaat zien. Helaas ligt daar ook het zwakke punt van de film. Aangezien de personages niet worden uitgediept kon het me geen malle moer schelen wie nou wie zat te bedriegen en wie er met de buit vandoor zou gaan (al hadden de appetijtelijke dames stiekem wel een streepje voor ).

Gelukkig wordt dit allemaal goed gemaakt door het audiovisuele aspect van de film. Net als de vorige film van deze 2 regisseurs, L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (2013), is ook dit weer een heuse stijloefening. Je kunt niet om de editing heen. Fraaie shots worden op inventieve wijze met elkaar verweven en van de nodige filters voorzien. Ook wordt er veel gespeeld met de belichting en het sound design. Zo is er obsessief veel aandacht besteed aan kleine details zoals de leren uniformen die je als nooit tevoren hoort kraken wanneer de politieagenten van hun motor stappen. Dit is niets anders dan voer voor de video-art fetisjisten al denk ik dat deze film een stuk toegankelijker is dan hun vorige, omdat het plot dit keer op zijn minst te volgen is. Ik heb er in elk geval ontzettend van genoten.

4.0*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

(quote)

Maar dat heeft ie niet gedaan, moet je de challenge maar niet op zo'n rare losse categorie laten uitkomen . Of ben je gewoon jaloers op de prestatie?

Maximum 4 per week en blijft er nog eentje over in de week van 11 september, dat zijn de regels die Hollywood heeft opgesteld. Wat bedoel je met rare losse categorie?

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Wat ik bedoel is dat je met 4 registraties per week uitkomt op 44 films, heb je dus 1 film over. Had het zelf logisch gevonden als het rond uitkwam door bv laatste week 5 te doen. Zo logisch dat ik dacht dat het ook zo was eerlijk gezegd . In mijn geval was het dan ook nog een keer de keuzecategorie. Ach, ik vind het allemaal prima hoor, wil 'm best nog wel een keertje registreren op maandag

DjFrankie

• 3412 messages
  • 3495 votes

The Forest (2016)

44/45

10) 2010 - heden

https://imgix.bustle.com/rehost/2016/9/13/93057605-601a-4b0c-81f4-515b2887fc14.jpg?w=970&h=582&fit=crop&crop=faces&auto=format&q=70

Had hier meer van verwacht. Begin was eigenlijk prima, maar film gaat een beetje als een nachtkaars uit. Zeker op het einde was het ook vaak erg donker waardoor je eigenlijk te weinig kon zien.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Valt Deliverance (1972) binnen de categorie "water"?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.