• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

All genres movie challenge

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Natuurlijk doe ik mee! Genoeg variatie in de categorieën om net als bij de horror challenge weer eens uit de comfort zone te moeten stappen. Dat beviel toen goed.

Neem bijvoorbeeld deze:

Categorie 2 (paars): special

e) Kiddy/anime: hieronder valt kiddy, anime, puppetry en stop motion.

Brr, is de eerste gedachte.

Ja, ik doe absoluut mee.

WardT

• 274 messages
  • 3106 votes

Al heb ik nog genoeg te kijken voor de horrorchallenge, doe ik wel mee. Het tempo zal bij mij niet hoog liggen.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Als het een vrije film challenge is, dan is het toch vreemd dat je gedwongen wordt om horrorfilms te kijken getuige de 3e categorie. Wil je alle subcategorieën kijken dan ben je dus verplicht om horror te kijken. En aangezien ik totaal geen interesse heb in troma en something weird bijvoorbeeld heb ik geen enkele reden om mee te doen, want het doel is het maximale te behalen en dat zal dus niet lukken.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Gang_Star wrote:

Als het een vrije film challenge is, dan is het toch vreemd dat je gedwongen wordt om horrorfilms te kijken getuige de 3e categorie. Wil je alle subcategorieën kijken dan ben je dus verplicht om horror te kijken. En aangezien ik totaal geen interesse heb in troma en something weird bijvoorbeeld heb ik geen enkele reden om mee te doen, want het doel is het maximale te behalen en dat zal dus niet lukken.

Ik heb het proberen zo ruim mogelijk te houden. Cat. 3 is inderdaad misschien minder ruim in keuze maar niemand zal je verplichten film te kijken die je niet wil. Het leek me gewoon leuk een categorie van productiehuis/ distributie maatschappij erbij te doen omdat dit bijna nooit gedaan wordt. De bedoeling is voor mij niet zozeer dat iedereen alle 45 films MOET kijken (het is tenslotte maar een spel) maar ik hoop vooral dat je hier een paar films ontdekt die je supergraaf vind die je anders misschien niet had ontdekt. Lijkt me veel leuker en belangrijker dan iets tegen je zin te kijken

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Ik ben nu bezig met de lijst. Sommige puntjes als Troma en Something Weird worden pijn lijden, vrees ik.

Haha dan weet je ook eens hoe jij en John Milton me soms eens hebben doen afzien met jullie aanbevelingen

Maar Something Weird Video heeft soms wel verrassend leuke hoor, al die van Herschell Gordon Lewis zitten onder dat label dus als je een aanbeveling wilt

Ik ga denk ik geen lijst aanmaken ik zie wat ik nog heb liggen en doe het zoals Holly heeft gedaan met de horror zonder grenzen, film kijken en zien waar ik die kan inpassen. Weet niet hoe hoog mijn tempo gaat liggen, hangt beetje af hoezeer ik interesse blijf hebben in het WK voetbal.

Miszmi fijn om te weten dat je nog leeft.

PapaBeartje welkom hoor, ook als je naam er niet tussen staat mag je meedoen.

En Hollywood007 good luck, dit is de eerste keer dat je iets organiseert zeker? Ik zal bijspringen waar ik kan.

Ik weet toch niet of ik er in ga slagen om een kerstfilm te kijken in de zomer, die ga ik misschien toch maar voor het laatste houden.

Toch nog enkele mensen taggen die hier mogelijks interesse voor hebben

Mijn lieve apekopje Boenga

de vleermuis Baggerman

de joker tbouwh

wat moet het voorstellen moviefreak#1

krantenman Rvdz

de rokende euh vos?Zandadder

brilleman jOERI

ex-luigi horizons

de bleke kaketoe

de rooie Dying Rose

schutter in het wit luukve

en natuurlijk mr shut the F up stfuympos

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

Categorie 5, nummer A, en Categorie 6, nummer C, iemand nog een kijk tip? Ik kan hier niks voor verzinnen.

Als je ook een klassieker wil afstrepen, Lawrence of Arabia. Revenge zat ik ook aan te denken, net zoals The Ritual (horror/thriller op Netflix). Maar ook Three Kings en Duel. Blair Witch Project heb je ook nog niet gezien zie ik. Kleine kijktip .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

En net nu de hoofdprijs een Ferrari is, doe je niet mee

Niemand verplicht je, ik weet zelf ook niet of ik deze kan afronden al ga ik wel mijn best doen. En neen niet alles van Troma en SWV is slecht of horror.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

alexspyforever wrote:

En Hollywood007 good luck, dit is de eerste keer dat je iets organiseert zeker? Ik zal bijspringen waar ik kan.

Jep, de eerste keer. En thx

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Collins wrote:

Natuurlijk doe ik mee! Genoeg variatie in de categorieën om net als bij de horror challenge weer eens uit de comfort zone te moeten stappen. Dat beviel toen goed.

Neem bijvoorbeeld deze:

e) Kiddy/anime: hieronder valt kiddy, anime, puppetry en stop motion.

Brr, is de eerste gedachte.

Ja, ik doe absoluut mee.

Wat tips voor die categorie:

Hotaru no Haka (1988)

Pafekuto Buru (1997)

Mary and Max (2009)

Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Als je ook een klassieker wil afstrepen, Lawrence of Arabia. Revenge zat ik ook aan te denken, net zoals The Ritual (horror/thriller op Netflix). Maar ook Three Kings en Duel. Blair Witch Project heb je ook nog niet gezien zie ik. Kleine kijktip .

Bedankt voor de tips. Zou de lijst zo even aanpassen en hier plaatsen.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ik wil ook proberen te doen. Fijn dat de chalenge wat breder is geworden, want ik heb inmiddels heeeeeeel lange kijklijsten voor andere genres haha.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Op verzoek, heb ik een lijst gemaakt waarvan ik een leuk en goed gevoel heb dat deze battle voor mij vooral interessant blijft. Ik weet dat er waarschijnlijk aardig wat WOII titels tussen staan, daar ben ik gewoon een erg grote fan van. Veel keuzes waren héél moeilijk om te maken in mijn ogen, dat ik toch twijfelde tussen meerdere films, hopelijk komt zo'n battle als dit vaker voor! Ook ga ik met deze challenge gewoon door met mijn doelstelling, dus een paar films moet ik nog herzien (of mag dit niet?) Laat maar horen of dit goed is en of ik eventuele aanpassingen moet maken.

Categorie 1 (groen): season

a) summer: Adventureland (2009)

b) Halloween: All Hallows' Eve (2013)

c) Christmas: Scrooged (1988)

d) Valentine: My Bloody Valentine (2009)

a) Time travel: Predestination (2014)

b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: The Pianist (2002)

c) Coming of age: Almost Famous (2000) (?)

d) Boekverfilming: Pet Sematary (1989)

e) Kiddy/anime: Akira (1988)

f) Stalker: Sorority Row (2009)

g) Revenge: The Crow (1994)

h) Lovecraft: From Beyond (1986)

Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij

a) troma: The Toxic Avenger (1984)

b) Something weird. Basket Case (1982)

c) hammer: Blood from the Mummy's Tomb (1971)

d) a24: Moonlight (2016)

e) Universal: All Quiet on the Western Front (1930)

f) Arrow video: Bitva za Sevastopol (2015)

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal

a) Romaanse talen: Martyrs (2008)

b) Germaanse talen: Die Brücke (1959)

c) Scandinavië + Finland & Ysland: Kraftidioten (2014)

d) Oost-Europa: 1944 (2015)

e) Azië: AK-Nyeo (2017)

f) Afrika en Latijns-Amerika: Operações Especiais (2015)

g) Oceanië: Mad Max (1979)

Categorie 5 (geel): elementen der natuur

a) land: Duel (1971)

b) Water: Master and Commander: The Far Side of the World (2003)

c) Lucht: Interstellar (2014)

d) Vuur: Solomon Kane (2009)

Categorie 6 (rood): omgeving

a) bossen en bergen: The Blair Witch Project (1999)

b) Sneeuw: Låt den Rätte Komma In (2008)

c) Verlaten gebied: The Bad Batch (2016)

d) Fantasie: Legion (2010) hier

Categorie 7 (zwart): periodefilms

1) The Circus (1928)

2) Stagecoach (1939)

3) T-Men (1947)

4) 12 Angry Men (1957)

5) The Night of the Generals (1967)

6) Escape from Alcatraz (1979)

7) The Burning (1981) (Winnaar K.O.)

8.) Reservoir Dogs (1992)

9) The Last Samurai (2003)

10) This Means War (2012)

Categorie 8 (violet) : extra's

a) Franchise: Child's Play 2 (1990)

b) Keuzefilm: Donnie Darko (2001)

Geeft me de kans om wat films te zien die al langer in mijn kijk-lijst rondhangen, misschien niet voor iedereen de geweldigste keuzes maar zoals ik al zei, voel ik me het fijnste bij dit lijstje en, hopelijk komt dit vaker voor zodat ik aardig wat films weer kan weg werken waar ik te lang mee wacht (ik wil graag de mooiste films voor het 'laatst' bewaren ).

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Ga vast niet alles halen, maar wil best mee doen! Heb wel weer eens zin in een challenge.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

Klinkt leuk! Ik heb de laatste tijd erg weinig films gekeken, dus goed om er weer terug in te komen de komende 2 maanden! (Daarna ga ik op reis voor bijna 4 maanden, dus als we dan nog bezig zijn haak ik dan gewoon af haha )

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Wat betreft de productiehuis categorie, telt het ook als de films enkel worden uitgegeven door het productiehuis?

Ik zag bijvoorbeeld Phenomena (1985) bij Arrow Video releases staan, maar lijkt me niet dat die film door Arrow geproduceerd is.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Cikx wrote:

Wat betreft de productiehuis categorie, telt het ook als de films enkel worden uitgegeven door het productiehuis?

Ik zag bijvoorbeeld Phenomena (1985) bij Arrow Video releases staan, maar lijkt me niet dat die film door Arrow geproduceerd is.

Ja hoor, mag allemaal

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Bedankt voor de uitnodiging alexspyforever. Als het goed is werk ook ik zonder lijst, dat werkt meer praktisch.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dying Rose wrote:

Bedankt voor de uitnodiging alexspyforever. Als het goed is werk ook ik zonder lijst, dat werkt meer praktisch.

Ligt maar net hoe je zelf ingesteld bent denk ik. Ik vind het voor mijzelf praktischer om een lijst te maken zodat ik weet wat ik wil gaan kijken en, dat ik ook de titels kijk waarvan ik zelf zeg dat ik ze gewoon een keer gezien moet hebben maar, zo zit een ieder natuurlijk weer anders in elkaar qua voorkeur.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik ga ook meedoen. Ik krijg het druk de aankomende tijd maar ga, net zoals Kondoro0614, hier wel een lijst plaatsen. En dan zie ik wel hoever ik kom . Een lijst werkt ook voor mij makkelijker.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever, af en toe betwijfel ik of ik nog leef, maar ik adem nog, dus de definitie van leven zal daarmee wel bepaald zijn . Nee, ik ben ontzettend druk met mijn stage en lastige privéomstandigheden die mijn energie echt wegvreten. Daarom ook weinig tijd om deze challenge volledig te voltooien. Ik ga wel uit mijn comfortzone stappen, maar het moet voor mij wel een leuke bezigheid blijven. Uiteindelijk is een film voor mij wel ontspanning en ga ik geen film uit de jaren '20/'30 opzetten, terwijl ik weet dat dat mij gewoon echt niet ligt. Toch zijn er ook categorieën die mij niet liggen, maar waar ik wel mijn best voor wil doen om een geschikte film te vinden. Een voorbeeld hiervan is timetravel, dit is niet helemaal mijn ding, maar er is vast en zeker iets te vinden waarbij het wordt gecombineerd met een verhaal dat mij wel aantrekt. Er is wel aan kans dat deze onderaan mijn lijstje komt natuurlijk, waardoor ik er mogelijk alsnog niet aan toekom.

Mijn kerstfilm heb ik in ieder geval vast te pakken .

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

a) summer: My Summer of Love (2004)

b) Halloween: Halloween (1978)

c) Christmas: Die Hard (1988)

d) Valentine: geen idee??? Waarom weer zo specifiek?

a) Time travel: Predestination (2014)

b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: The Pianist (2002)

c) Coming of age: Der Nachtmahr (2015)

d) Boekverfilming: Into the Wild (2007)

e) Kiddy/anime: Kimi no Na Wa. (2016)

f) Stalker: Ingrid Goes West (2017)

g) Revenge: Léon (1994)

h) Lovecraft: Re-Animator (1985)

a) troma: Veel te specifiek

b) Something weird. Veel te specifiek

c) hammer: Te specifiek

d) a24: Good Time (2017)

e) Universal: Kick-Ass 2 (2013) (dit klopt precies niet, de selectie uit Universal is zo groot en zo mainstream, vergeleken met de selectie van indie, en vooral cult-productiehuizen, dus ik begrijp dit echt niet? Ik vind het sowieso een rare categorie die ik wellicht gewoon links laat liggen).

f) Arrow video: Phenomena (1985)

-> ook... het is een all genre movie challenge, bijna 4/6e focust zich hier exclusief op horrorfilms?

a) Romaanse talen: Nogmaals, waarom geen Italiaans? Is toch ook totaal niet logisch? 4 Luni, 3 Saptamâni si 2 Zile (2007)

b) Germaanse talen: Das Boot (1981)

c) Scandinavië + Finland & IJsland: Sameblod (2016)

d) Oost-Europa Ask Tesadüfleri Sever (2011)

e) Azië: Forushande (2016)

f) Afrika en Latijns-Amerika: El Abrazo de la Serpiente (2015)

g) Oceanië: Walkabout (1971)

a) land: The Bad Batch (2016)

b) Water: Deliverance (1972)

c) Lucht: Europa Report (2013)

d) Vuur: Hellraiser (1987)

a) bossen en bergen: Fitzcarraldo (1982)

b) Sneeuw: Wind River (2017)

c) Verlaten gebied: All Is Lost (2013)

d) Fantasie: Shrek (2001)

1) 1920 - 1929 Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

2) 1930 - 1939 M (1931)

3) 1940 - 1949 Double Indemnity (1944)

4) 1950 - 1959 Sunset Blvd. (1950)

5) 1960 - 1969 C'era una Volta il West (1968)

6) 1970 - 1979 The Godfather (1972)

7) 1980 - 1989 Scarface (1983)

8.) 1990 - 1999 Heat (1995)

9) 2000 - 2009 Sin City (2005)

10) 2010 - heden Only Lovers Left Alive (2013)

a) Franchise: The Godfather: Part II (1974)

b) Keuzefilm: Once upon a Time in America (1984)

Misschien verander ik hier en daar nog wel iets. Ik focus me sowieso wat op klassiekers, jaren '10 films en wat films die ik nu en dan opneem op TV en op die manier kan kijken.

Nu wellicht wat een tragere start door het WK en Tabula Rasa dat ik eerst nog wil zien.

Categorie blauw sla ik wellicht over.

Of ik het ook echt zo volg... wellicht niet. Ik maakte ook een planning altijd voor te studeren op school, en volgde het ook nooit, en deed dan uiteindelijk mijn ding. Eigenlijk is het dus wat zinloos, maar ach ja. Ik heb wel wat meer tijd dan ervoor, maar dus eerst dat WK met nog een intens weekje, maar na de achtste finales zou er meer tijd moeten zijn.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Kondoro0614

Heb geen behoefte aan een lijst, simpelweg omdat ik uit tijdgebrek maar enkele films zal kijken. Bovendien heb ik geen specifieke titels op het oog, ik laat me momenteel nog liever verrassen.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

TornadoEF5 wrote:

d) Valentine: geen idee??? Waarom weer zo specifiek?

a) troma: Veel te specifiek

b) Something weird. Veel te specifiek

c) hammer: Te specifiek

Hoezo te specifiek? Is toch juist leuk dat je wordt aangespoord om iets te kijken wat je normaal nooit uit jezelf zou opzetten.

Een beetje respect voor de organisatoren is ook wel op zijn plaats als je je bedenkt hoeveel tijd het kost om dit allemaal te organiseren.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik geef gewoon feedback. Bepaalde ideeen waren erg leuk (zoals de elementen en omgevingen). Dit geeft dus niet te maken met een kwestie van gebrek aan respect, en als we dat overal te pas en te onpas gebruiken, krijgen we niets nog gezegd en niets meer gedaan.

Maar goed... misschien is het beter als ik gewoon niet meedoe. Probleem opgelost.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ik vind het ook te breed , en kan zo gauw niet voldoende en aan het zeer diverse genre’s te bemachtigen .

Bovendien straat er een vakantie voor de deur , en een verbouwing .

Bedankt voor de uitnodiging .

En voor de rest , veel kijkplezier en succes .

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

TornadoEF5 wrote:

Maar goed... misschien is het beter als ik gewoon niet meedoe. Probleem opgelost.

Wat probeer je hier nou weer mee te bereiken? Je kunt toch gewoon mee doen en wat kritiek verwachten op het feit dat jij een mening hebt over 'te specifieke onderwerpen', daar word niks mee bedoelt maar het is helemaal niet zo moeilijk films te vinden over het desbetreffende onderwerp en desnoods laat je ze links liggen zoals je zelf al zegt.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Niemand is verplicht om alle categorieën af te stippen. Er valt niets te winnen en het is ook geen race om eerst te eindigen. Het is gewoon de bedoeling om nieuwe ontdekkingen te doen, dingen te ontdekken die je anders nooit zou gevonden hebben of gewoon om een goed excuus te hebben oude favorieten weer eens van onder het stof te halen.

Ik hoop dat iedereen bij deze challenge plezier heeft in de dingen die hij of zij kijkt. Dan is het voor mij een geslaagde challenge!

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Bij deze mijn voorlopige lijst:

a) Summer: Before Sunset (2004)

b) Halloween: The Nightmare before Christmas (1993)

c) Christmas: Edward Scissorhands (1990)

d) Valentine: Picnic at Hanging Rock (1975)

a) Time travel: Groundhog Day (1993)

b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Mississippi Burning (1988)

c) Coming of age: La Vie d'Adèle (2013)

d) Boekverfilming: The Virgin Suicides (1999)

e) Kiddy/anime: Isle of Dogs (2018)

f) Stalker: One Hour Photo (2002)

g) Revenge: AK-Nyeo (2017)

h) Lovecraft: Re-Animator (1985)

a) Troma: Alferd Packer: The Musical (1996)

b) Something weird: Danza Macabra (1964)

c) Hammer: The Devil Rides Out (1968)

d) A24: First Reformed (2017)

e) Universal: Back to the Future (1985)

f) Arrow video: Phenomena (1985)

a) Romaanse talen: Les Yeux sans Visage (1960)

b) Germaanse talen: Linkeroever (2008)

c) Scandinavië + Finland & Ysland: Naboer (2005)

d) Oost-Europa: III (2015)

e) Azië: Gureitofuru Deddo (2013)

f) Afrika en Latijns-Amerika: El Espinazo del Diablo (2001)

g) Oceanië: Wyrmwood (2014)

a) Land: Wake in Fright (1971)

b) Water: Life of Pi (2012)

c) Lucht: Kurenai no Buta (1992)

d) Vuur: Jigoku (1960)

a) bossen en bergen: Leones (2012) (mocht iemand een tip hebben om deze te kunnen vinden met ondertiteling dan zou ik heel dankbaar zijn )

b) Sneeuw: La Cinquième Saison (2012)

c) Verlaten gebied: Laissez Bronzer les Cadavres! (2017)

d) Fantasie: Holy Motors (2012)

1) 1920 - 1929: Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)

2) 1930 - 1939: Freaks (1932)

3) 1940 - 1949: Cat People (1942)

4) 1950 - 1959: Invasion of the Body Snatchers (1956)

5. 1960 - 1969: The Innocents (1961)

6) 1970 - 1979: Profondo Rosso (1975)

7) 1980 - 1989: Evil Dead II (1987)

8.) 1990 - 1999: Jacob's Ladder (1990)

9) 2000 - 2009: Rampo Jigoku (2005)

10) 2010 - heden: Ghostland (2018)

a) Franchise: Before Sunrise (1995)

b) Keuzefilm: Kashikoi Inu wa Hoezuni Warau (2012)

Een hele rits horrorfilms zodat ik ze tegelijk ook bij de horrorchallenge kan afstrepen. Ik hoor het graag als bepaalde films niet bij de desbetreffende categorie thuishoren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

TornadoEF5 dat je vaak nogal wat kritiek hebt als er wat wordt georganiseerd is ons ondertussen wel bekend. Ik geloof best dat het opbouwend is bedoeld en je bent steeds enthousiast door zo in 1, 2, 3 met een lijst te komen. Maar uit vorige challenges is gebleken dat je ook snel afhaakte of niet veel keek. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en registreer het, zoals Holly al zei het is geen race waar iets van materiële aard te winnen valt.

Ik heb het ondertussen al vaker gezegd wat ik onder challenges versta en waarom ik ze leuker vind dan gelijk welk ander spel.

Een challenge is voor het plezier, tips geven en opdoen, uit de comfortzone gaan als je daar zin in hebt, ideale manier om de smaak van een ander wat beter te leren kennen.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

In de categorie 'tips gezocht': bij zoeken op Halloween-flims kom ik meestal uit op willekeurige horrorfilms, net als dat Valentijn willekeurige romantische films oplevert. Heeft er iemand tips voor films die zich ook daadwerkelijk rond Halloween danwel Valentijn afspelen? Een lijstje is ook prima.

Categorieën 2-4 vullen zich verder gestaag, maar ook qua categorie 'vuur' kan ik nog wel wat inspiratie gebruiken. Al zal ik ongetwijfeld gedurende de challenge nog wel eens van film veranderen, maar goeie suggesties zijn altijd welkom.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.