- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Wauw, we zijn alweer aan het einde van de challenge gekomen. Voor degene die hem nu al hebben afgerond....proficiat! Aan degene die hem nog niet hebben afgerond...ook proficiat!

Ik heb alles bijgehouden en zal morgen (ten laatste woensdag, het is erg druk momenteel) de lijsten hier posten met alle films die bekeken zijn van degene die al klaar zijn. Hopelijk vonden jullie de challenge leuk en hebben jullie wat nieuwe films ontdekt die jullie anders misschien niet hadden bekeken.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Top 10
Vijf films met 4 sterren.
1. Wristcutters: A Love Story (2006)
2. Les Roseaux Sauvages (1994)
4. It (2017)
Negen films met 3.5 sterren. Erg lastig om er vier te laten vallen:
6. In the Mouth of Madness (1994)
7. Found (2012)
De flop 5:
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Categorie 6 (rood): omgeving
d) Fantasie
Voortgang: 35/45
http://www.relatably.com/q/img/holy-motors-quotes/holy-motors-6.png
Ik snap waarom er mensen zijn die deze film geweldig vinden, want het is een bijzonder eigenzinnig stukje cinema, maar voor mij was het te absurdistisch. Op visueel gebied is het prima, op het acteerwerk valt niks aan te merken en het is zonder enige twijfel origineel, maar op mij kwam het over als een verzameling sketches waarvan sommige me intrigeerde, maar ik de meeste te bizar vond.
2.0*
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 41/45
Categorie 1 (groen): season
c) Christmas: The Ice Harvest (2005)
Behoorlijke tegenvaller die wat doet denken aan Fargo, en daar was ik persoonlijk ook totaal niet van onder de indruk. De regisseur lijkt niet echt goed welke kant hij op wilt. Zo lijkt de film meer op een dramafilm, wat op een gegeven moment meer om lijkt te slaan richting een misdaadfilm en wat ook nog wat linken bevat naar een thriller. Probleem daarmee is dat de film gewoonweg niet spannend is en al helemaal niet grappig. Zo vond ik slechts als enig moment van humor de situatie waarin Charlie op de brug over zijn nek gaat, vervolgens tegen een paal en onder een bord met zijn hoofd leunt, om vervolgens te schrikken van de sirene van de politiewagen en zijn hoofd stoot leuk. Maar dat was dan ook gelijk het enige moment waar ik nogal dubbel om lag. De sfeer daarentegen is goed, maar meer interessants dan dat kon The Ice Harvest mij helaas niet bieden.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 42/45
Categorie 7 (zwart): periodefilms
1) 1920 - 1929: The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
Toen ik de uitdaging kreeg om een film uit de jaren '20 te kijken was de keus snel gemaakt. Niet door regisseur Hitchcock, want op dat moment had ik van hem nog geen film gezien (inmiddels is dit de 3e film van deze regisseur die ik heb gezien), het ging mij juist om het verhaal achter deze The Lodger. Zonder meer interessant en eerder zag ik ook de 2009 versie van The Lodger. Het was dan ook best een veilige keus om een silent te kijken (nauwelijks silents gezien).
Zoals al eerder gezegd, een goed verhaal wat mij betreft. Uitgewerkt met een hele sterke sfeer en een performance van niveau van de mysterieuze vreemdeling die er soms bijna griezelig uitziet. De muziek is goed hierin en zorgt voor een extra spannende sfeer, al moet gezegd worden dat ik de meer vrolijke muziek/geluidseffecten iets te veel vond storen.
Inmiddels ook wel erg benieuwd naar de 1944 versie van The Lodger. Zal die ook eens een keer gaan kijken.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 43/45
7) 1980 - 1989: Major League (1989)
Degelijke sportfilm met een vrij cliché uitwerking. Je weet in grote lijnen hoe deze film zal verlopen maar dat stoort niet. De film heeft een hoop bekende koppen in de cast die er een leuk resultaat van maken. Redelijk vlot en leuke humor maken Major League tot een leuk tussendoortje, niet meer, niet minder.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 44/45
2) 1930 - 1939: Scarface (1932)
Het origineel uit 1932 dat uiteindelijk een ijzersterke remake kreeg in de jaren '80. Paul Muni speelt een sterke rol als Tony Camonte, de gangster die uiteindelijk steeds meer macht begint te krijgen. De film is vrij sfeervol en redelijk gewelddadig. Maar de nodige scènes worden zo nu en dan aan de verbeelding overgelaten en zijn geheel bloeddeloos. De actiescènes daarentegen zijn vrij goed en de scene waarin Tony uit huis komt en op de vlucht wordt beschoten met een tommygun is erg sterk. Jammer genoeg is die scene vrij kort. Vooraf had ik niet al te hoge verwachtingen van deze film omdat een misdaadfilm van 6 jaar en ouder niet voor grote verwachtingen zorgt op voorhand. Onverwachts is deze Scarface me beter bevallen dan verwacht, maar desondanks kan dit origineel wat mij betreft niet in de verste verte tippen aan de remake.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
# 45/45
Categorie 8 (violet) : extra's
b) Keuzefilm: Chugyeogja (2008)
Een bij vlagen stevige en brute misdaad/thriller waarin een pooier een verband ziet tussen het telefoonnummer van een klant en de verdwijning van zijn meiden. Het begin naar een zoektocht naar Min-Jin wat vrij traag op gang komt. De film heeft een vrij duister sfeertje maar weet de spanning niet al te sterk op te bouwen. Er zijn uiteraard de nodige spannende momenten, maar het wordt eigenlijk zo nu en dan wat luchtig uitgewerkt met de momenten van de politie. Daarbij komt ook het één en ander dat niet logisch is en wat ongeloofwaardig en kent de film een iets te ruime speelduur waarbij het grootste gedeelte van de laatste 20 minuten iets te lang duren. Voor mijn gevoel was er meer uit deze film te halen. Ik had meer gehoopt op een zeer spannend kat en muis spel, dus uiteindelijk viel het me iets tegen deze The Chaser.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Het had een woordgrap kunnen zijn, maar dat is het niet.
Ik ben er klaar mee, letterlijk.
Een overzicht van de gekeken 45 films, met daarachter de scores. Ik laat ook de categorieën staan, mocht iemand nog op zoek zijn naar een bepaalde film in een categorie om zelf nog te kijken.
a) summer: Wet Hot American Summer (2001) 1*
b) Halloween: Boo (2005) 2*
c) Christmas: The Ice Harvest (2005) 1,5*
d) Valentine: Valentine (2001) 3*
Categorie 2 (paars): special
a) Time travel: The Time Machine (2002) 2,5*
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Schindler's List (1993) 4*
c) Coming of age: Boyz n the Hood (1991) 3*
d) Boekverfilming: The Dark Tower (2017) 3*
e) Kiddy/anime: Feng Yu Jue (2008) 2,5*
f) Stalker: Mischief Night (2013) 2*
g) Revenge: MoniKa (2012) 1*
h) Lovecraft: H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House (2005) 2,5*
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
a) Troma: Graduation Day (1981) 1,5*
b) Something weird. Basket Case (1982) 1,5*
c) Hammer: The Devil Rides Out (1968) 3*
d) a24: Ex Machina (2014) 2*
e) Universal: Friday Night Lights (2004) 3,5*
f) Arrow video: Hell Comes to Frogtown (1988) 3*
Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal
a) Romaanse talen: L'Empire des Loups (2005) 2*
b) Germaanse talen: Er Ist Wieder Da (2015) 2*
c) Scandinavië + Finland & Ijsland: 1944 (2015) 3,5*
d) Oost-Europa (met inbegrip van Turkije, Rusland en andere ex-Sovjet-Unie staten): Gen (2006) 2*
e) Azië: Jûsan-nin no Shikaku (2010) 3,5*
f) Afrika en Latijns-Amerika: Hotel Rwanda (2004) 3,5*
g) Oceanië (ook films uit Australië en Nieuw-Zeeland zijn toegestaan): Gallipoli (1981) 2*
Categorie 5 (geel): elementen der natuur
a) Land: The Book of Eli (2010) 3*
b) Water: Into the Blue (2005) 2,5*
c) Lucht: Air America (1990) 2*
d) Vuur: Shi Wan Huo Ji (1997) 2,5*
a) Bossen en bergen: The Ritual (2017) 3*
b) Sneeuw: Wind River (2017) 3*
c) Verlaten gebied: The Day (2011) 3*
d) Fantasie: Henjel gwa Geuretel (2007) 3*
1) 1920 - 1929: The Lodger: A Story of the London Fog (1927) 3*
2) 1930 - 1939: Scarface (1932) 3*
3) 1940 - 1949: Saboteur (1942) 3*
4) 1950 - 1959: North by Northwest (1959) 3*
5) 1960 - 1969: Cape Fear (1962) 3*
6) 1970 - 1979: Taxi Driver (1976) 2*
7) 1980 - 1989: Major League (1989) 3*
8.) 1990 - 1999: Sleepers (1996) 3,5*
9) 2000 - 2009: Kurôzu Zero (2007) 3*
10) 2010 - heden: Black Water (2018) 3*
a) Franchise: Kurôzu Zero II (2009) 3*
b) Keuzefilm: Chugyeogja (2008) 3*
WardT
-
- 274 messages
- 3106 votes
Categorie 6: Omgeving
6a: Bossen en bergen
Voortgang: 26/45
Wat een heerlijk, gestoorde trip! De invloeden van Panos Cosmatos zijn helder: giallo, slashers, hallucinante visuals, 80s metal-esthetiek en mythologie, een snufje Lynch en flinke dosis Charlie Manson! De film is dan ook zo bizar als dit klinkt. Nicolas Cage heeft misschien nog nooit zo'n Nicolas Cage-achtige performance als hier gegeven. Totaal over the top maniakale rol die hem natuurlijk op het lijf geschreven is. Cosmatos is een talent om te koesteren (Beyond the Black Rainbow heb ik ook enorm van genoten). Heerlijk absurde, heavy metal-nachtmerrie! 4,5*
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Het had een woordgrap kunnen zijn, maar dat is het niet.
Ik ben er klaar mee, letterlijk.
Een overzicht van de gekeken 45 films, met daarachter de scores. Ik laat ook de categorieën staan, mocht iemand nog op zoek zijn naar een bepaalde film in een categorie om zelf nog te kijken.
...
Zo te zien heb je niet zoveel plezier beleeft aan de challenge. 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Hoezo denk je dat dan? Omdat er staat ik ben er klaar mee? Dat kan je op 2 manieren zien. 1. Je hebt het helemaal gehad ermee. 2. Je hebt iets afgerond. En bij mij gaat dat om nummer 2.
Of ging het om de stemmen, welke vooral veel 3* beoordelingen bevat, weinig beoordelingen boven boven 3* en geregeld stemmen onder 3*?
Ik ben nu eenmaal iemand die niet met sterren strooit, zoals mijn stemgemiddelde wel duidelijk maakt ?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hoezo denk je dat dan? Omdat er staat ik ben er klaar mee? Dat kan je op 2 manieren zien. 1. Je hebt het helemaal gehad ermee. 2. Je hebt iets afgerond. En bij mij gaat dat om nummer 2.
Of ging het om de stemmen, welke vooral veel 3* beoordelingen bevat, weinig beoordelingen boven boven 3* en geregeld stemmen onder 3*?
Ik ben nu eenmaal iemand die niet met sterren strooit, zoals mijn stemgemiddelde wel duidelijk maakt ?
Valt eigenlijk nog mee, dat geven van punten. Ik denk dat ik nog strenger ben in mijn beoordelingen maar zo extreem gaan zoals andere die soms al te makkelijk met 0,5 voor iets wat hen totaal niet aanstond of anderzijds iets wat ze goed vonden al snel met 4,5 en 5* te beoordelen dat zal ik zelden doen. Veel films moeten bij mij groeien voor ik ze 4 of meer sterren wil geven, 5 is echt een grote uitzondering (perfecte film bestaat volgens mij niet).
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ik doelde inderdaad op de scores. Voor mij is 2,5* en lager onvoldoende en 3* net een voldoende. Dus ik ging ervan uit dat je niet veel aan de meeste films vond die je voor de challenge gezien hebt.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik doelde inderdaad op de scores. Voor mij is 2,5* en lager onvoldoende en 3* net een voldoende. Dus ik ging ervan uit dat je niet veel aan de meeste films vond die je voor de challenge gezien hebt.
2,5* is ook voor mij gewoon een onvoldoende. 3* is voor mij degelijk, voldoende of iets dergelijks. Dus als ik veel 3* beoordelingen heb dan is het dus gewoon een redelijke score uiteindelijk als je het totaalplaatje bekijkt. Ik heb alleen helaas weinig echt goede films hiertussen gezien, getuige weinig beoordelingen van 3,5* of meer.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2,5* is ook voor mij gewoon een onvoldoende. 3* is voor mij degelijk, voldoende of iets dergelijks. Dus als ik veel 3* beoordelingen heb dan is het dus gewoon een redelijke score uiteindelijk als je het totaalplaatje bekijkt. Ik heb alleen helaas weinig echt goede films hiertussen gezien, getuige weinig beoordelingen van 3,5* of meer.
Bekijk mijn scores eens van de Russ Meyer films die ik buiten deze challenge heb gekeken en dan vind ik dat mijn waarderingen voor de films uit de challenge nog goed meevallen (Lorna, Mudhoney, Motor Psycho, Faster pussycat kill kill)
1 - 1,5 - 1,5 - 1,5. Al had ik ze ook evengoed allemaal 0,5 kunnen geven want ik kon er werkelijk weinig boeiend in terug vinden en geloof me ik heb een pak ouwe exploitatie gezien met minder budget maar die ik een pak vermakelijker vond.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Bekijk mijn scores eens van de Russ Meyer films die ik buiten deze challenge heb gekeken en dan vind ik dat mijn waarderingen voor de films uit de challenge nog goed meevallen (Lorna, Mudhoney, Motor Psycho, Faster pussycat kill kill)
1 - 1,5 - 1,5 - 1,5. Al had ik ze ook evengoed allemaal 0,5 kunnen geven want ik kon er werkelijk weinig boeiend in terug vinden en geloof me ik heb een pak ouwe exploitatie gezien met minder budget maar die ik een pak vermakelijker vond.
Maar als ik zie wat jij allemaal kijkt, dan verbaas ik mij niet dat je geregeld lage scores geeft aan films. Aangezien die vaak al slechte gemiddelden hebben, is zo'n lage beoordeling niet vreemd 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Maar als ik zie wat jij allemaal kijkt, dan verbaas ik mij niet dat je geregeld lage scores geeft aan films. Aangezien die vaak al slechte gemiddelden hebben, is zo'n lage beoordeling niet vreemd
Ja daar heb je wel een punt al zijn er ook wel instanties waar mijn waardering zwaar afwijkt van het gemiddelde hoger of lager. Wat opvalt is dat je ook nogal wat films hebt waar de berichten grotendeels lovend zijn die een (vrij) hoog cijfer geven maar uiteindelijk een (vrij) laag gemiddelde (zeker bij die Russ Meyer films zie ik dit vaak terug). Uiteindelijk blijkt dat er van die laagstemmers zelden iemand een bericht schrijft waarom ze het niet goed vonden. Is dat nu een kwestie van gemakzucht of zich niet hoeven te verantwoorden tov diegene die het wel goed vonden. Dit geeft een nogal vertekend beeld. Ik heb al vaker gehad van pfff moet ik nu als enige hier zeggen dat ik het niet goed vond tegen al die prijzende berichten terwijl het gemiddelde eigenlijk een heel ander verhaal vertelt.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik heb alles bijgehouden en zal morgen (ten laatste woensdag, het is erg druk momenteel) de lijsten hier posten met alle films die bekeken zijn van degene die al klaar zijn.
Dan moet dat wel heel druk zijn als er inmiddels al 2 woensdagen voorbij zijn? Of komt dit niet meer en bloed dit topic dus compleet dood (deelnemers die niet klaar zijn lijken dit niet meer te gaan doen)?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dan moet dat wel heel druk zijn als er inmiddels al 2 woensdagen voorbij zijn? Of komt dit niet meer en bloed dit topic dus compleet dood (deelnemers die niet klaar zijn lijken dit niet meer te gaan doen)?
Horror zonder grenzen challenge is ook redelijk doodgebloed. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die een topic voltooien of niet afwerken wegens geen tijd of zin meer.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Daarom beginnen we vol goede moed vanavond aan een nieuwe horrorchallenge, ik ben al de hele dag aan het voorbereiden, aangezien ik vrij was en voor het eerst in weken echt weer eens tijd had om films te kijken, met de kat van huis 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
b) Germaanse talen
Voortgang: 36/45
https://www.filmtv.it/imgbank/SPLASH/R201708/gutland_05.jpg
"A surreal village noir" luidt de passende catchprase op Letterboxd die de essentie van dit fraaie filmpje perfect omschrijft.
Het verhaal draait om Jens, een stoïcijnse Duitser (gespeeld door Frederick Lau, beter bekend van zijn rol als Sonne in Victoria (2015)) die intrekt bij een boerengemeenschap over de grens bij Luxemburg. Hier probeert hij een nieuw bestaan op te bouwen. Het ontsnappen van je verleden is echter niet zo makkelijk als het lijkt.
Gutland is klein van opzet en er gebeurt niet eens zo gek veel, maar onder het mom van stille wateren hebben diepe gronden blijf je toch geboeid kijken. Het kabbelt rustig voort, maar tegelijkertijd blijft er een vreemd soort spanning onder de oppervlakte sluimeren. Van Maele blijkt een competente regisseur die het handje van de kijkers niet vasthoudt en met beperkte middelen een mooie sfeer weet te creëren. De motivaties van de personages worden nooit duidelijk gemaakt, waardoor je je als kijker constant afvraagt wat men in zijn schild voert. Een aantal spaarzame surrealistische momenten weten het geheel nog wat intrigerender te maken. Wat mij betreft hadden er nog wel wat meer van dit soort subtiele momenten in mogen zitten om de bevreemdende sfeerschepping nog wat op te voeren, maar ik heb niet te klagen. Of Gutland gaat beklijven weet ik nog niet, maar het is zeker zo'n film die je op zijn minst twee keer moet zien om alles te kunnen plaatsen.
Als de eerste film die ik zie uit Luxemburg al zoveel beter is dan alle meuk die de Nederlandse filmindustrie over ons uitgiet dan ben ik bang dat we ons toch wel een beetje mogen schamen.
4*
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ik ben van plan beide challenges af te maken. Horror zonder grenzen valt wat dat betreft mooi samen met de horrorchallenge en ook 4 van de 9 films die ik nog moet voor deze challenge zijn horrorfilms (inclusief die verdomde Troma, Hammer en Something Weird films
)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Ik heb het inderdaad superdruk gehad. Maar ik ben het zeker niet vergeten. Komt er zo aan 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Hier ben ik er dan eindelijk mee. Als een echte vrouw : fashionably late

OP de eerste plaats voor goud:
Zilver gaat naar:
Brons is voor:
Verder in volgorde van de challenge te voltooien:
(moest er hier ergens iets fout staan, laat het me dan zeker weten
)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Hier een lijst van de films die Woland bekeken heeft:
a) summer: Summer of Sam (1999)
b) Halloween:Ginger Snaps Back: The Beginning (2004)
c) Christmas: Batman Returns (1992)
d) Valentine: The St. Valentine’s Day Massacre (1967)
a) Time travel: Source Code (2011)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Nema-ye Nazdik (1990)
c) Coming of age: Lacombe Lucien (1974)
d) Boekverfilming: American Pastoral (2016)
e) Kiddy/anime: Kimi no Na Wa (2016)
f) Stalker: One Hour Photo (2002)
g) Revenge: Kokuhaku (2010)
h) Lovecraft: The Whisperer in Darkness (2011)
a) troma: Terror Firmer (1999)
b) Something weird : Blood Freak (1972)
c) hammer: The ledgend of the 7 Golden Vampires (1974)
d) a24: Hereditary (2018)
e) Universal: Unfriended (2014)
f) Arrow video: The Day of the Jackal (1973)
a) Romaanse talen: La Isla Mínima (2014)
b) Germaanse talen: Herz aus Glas (1976)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Kauas Pilvet Karaavat (1996)
d) Oost-Europa: Cerný Petr (1964)
e) Azië: Nabbeun Namja (2001)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Tilai (1990)
g) Oceanië: The Last Wave (1977)
a) land: Thunderheart (1992)
b) Water: Captain Blood (1935)
c) Lucht: Kaze Tachinu (2013)
d) Vuur: The Towering Inferno (1974)
a) bossen en bergen: Utu (1983)
b) Sneeuw: Wind River (2017)
c) Verlaten gebied: Daratt (2006)
d) Fantasie: Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole (2010)
1) 1920 – 1929: A Cottage on Dartmoor (1929)
2) 1930 – 1939: Wuthering Heights (1939)
3) 1940 – 1949: Force of Evli (1948)
4) 1950 – 1959: The big Heat (1953)
5) 1960 – 1969: Seance on a Wet Afternoon (1964)
6) 1970 – 1979: Walkabout (1971)
7) 1980 – 1989: Under the Volcano (1984)
8.) 1990 – 1999: Sátántangó (1994)
9) 2000 – 2009: Frailty (2001)
10) 2010 – heden: Under the Silver Lake (2018)
a) Franchise: The Hunger Games (2012)
b) Keuzefilm: Vinterbrodre (2017)
De lijst van PapaBeartje
a) summer: Baywatch (2017)
b) Halloween: The Midnight Hour (1985)
c) Christmas: Prancer (1989)
d) Valentine: The Vow (2012)
a) Time travel: Looper (2012)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Dog Day Afternoon (1975)
c) Coming of age: Dope (2015)
d) Boekverfilming: Atomic Blonde (2017)
e) Kiddy/anime: Akira (1988)
f) Stalker: Ratter (2015)
g) Revenge: Darc (2018)
h) Lovecraft: Black Mountain Side (2014)
a) troma: Def by Temptation (1990)
b) Something weird: Basket Case (1982)
c) hammer: Dr Jekyll & Sister Hyde (1971)
d) a24: Enemy (2013)
e) Universal: Sing (2016)
f) Arrow video: Headscot (2016)
a) Romaanse talen: Plan de Fuga (2016)
b) Germaanse talen: Patser (2018)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Jag Alskar Dig – En Skilsmässokomedi (2017)
d) Oost-Europa: Taxidermia (2006)
e) Azië: Mo Lun (2016)
f) Afrika en Latijns-Amerika: El Hilo Rojo (2016)
g) Oceanië: Predestination (2014)
a) land: Standoff (2016)
b) Water: Into the Blue (2005)
c) Lucht: Con Air (1997)
d) Vuur: Backdraft (1991)
a) bossen en bergen: Cliffhanger (1993)
b) Sneeuw: The River King (2005)
c) Verlaten gebied: The Beast of War (1988)
d) Fantasie: Monster House (2006)
1) 1920 – 1929: The Big Parade (1925)
2) 1930 – 1939: Way Out West (1937)
3) 1940 – 1949: The Bullfighters (1945)
4) 1950 – 1959: Vertigo (1958)
5) 1960 – 1969: To Kill a Mockingbird (1962)
6) 1970 – 1979: Grease (1978)
7) 1980 – 1989: De Lift (1983)
8.) 1990 – 1999 The Firm (1993)
9) 2000 – 2009: Costa (2001)
10) 2010 – heden: Get Out (2017)
a) Franchise: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
b) Keuzefilm: Forbidden Ground (2013)
de lijst van onze bronzen winnaar Collins
a) summer: Suntan (2016)
b) Halloween: Idle Hands (1999)
c) Christmas: 101 Reykjavik (2000)
d) Valentine: Valentine (2001)
a) Time travel: Detention (2011)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Bridgend (2015)
c) Coming of age: Found (2012)
d) Boekverfilming: It (2017)
e) Kiddy/anime: Mary and Max (2009)
f) Stalker: Prom Night (2008)
g) Revenge: Revenge (2017)
h) Lovecraft: In the Mouth of Madness (1994)
a) troma: Frightmare (1983)
b) Something weird: Tarzana, Sesso Selvaggio (1969)
c) hammer: The Satanic Rites of Dracula (1973)
d) a24: The Disaster Artist (2017)
e) Universal: Prince of Darkness (1987)
f) Arrow video: The Endless (2017)
a) Romaanse talen: Fala Comigo (2016)
b) Germaanse talen: Vier Minuten (2006)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Lust och Fägring Stor (1995)
d) Oost-Europa: Snép Napok (2002)
e) Azië: Gaau Ji (2004)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Joven y Alocada (2012)
g) Oceanië: Swinging Safari (2018)
a) land: Crystal Fairy & the Magical Cactus and 2012 (2013)
b) Water: Fidelio, l’Odyssée d’Alice (2014)
c) Lucht: Europa Report (2013)
d) Vuur: Don’t Go in the House (1979)
a) bossen en bergen: La Loi de la Jungle (2016)
b) Sneeuw: The Colony (2013)
c) Verlaten gebied: The strangers: Prey at Night (2017)
d) Fantasie: Wristcutters: A Love Story (2006)
1) 1920 – 1929: The Coconuts (1929)
2) 1930 – 1939: Island of Lost Souls (1932)
3) 1940 – 1949: Love Happy (1949)
4) 1950 – 1959 The Abominable Snowman (1957)
5) 1960 – 1969: Le Corniaud (1965)
6) 1970 – 1979: The Sentinel (1977)
7) 1980 – 1989: Killer Klowns from Outer Space (1988)
8.) 1990 – 1999: Les Roseaux Sauvages (1994)
9) 2000 – 2009: Shadow Puppets (2007)
10) 2010 – heden: Srpski Film (2010)
a) Franchise: Wrong Turn (2003)
b) Keuzefilm: Spent (2017)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
joolstein is nummer vier geworden met volgende lijst:
a) summer: Vicky Cristina
b) Halloween: Cry_Wolf (2005)
c) Christmas: Bell Book and Candle (1958)
d) Valentine: My Bloody Valentine (2009)
a) Time travel: The Time Machine (1960)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: My Friend Dahmer (2017)
c) Coming of age: Lady Bird (2017)
d) Boekverfilming: The Age of Innocence (1993)
e) Kiddy/anime: Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho (2004)
f) Stalker: Swimfan (2002)
g) Revenge: Thriller – En Grym Film (1974)
h) Lovecraft: Castle Freak (1995)
a) troma: Class of Nukee’em High (1986)
b) Something weird: Il Boia Scarlatto (1965)
c) hammer: The Quatermass Xperiment (1955)
d) a24: How to Talk to Girls at Parties (2017)
e) Universal: Fahrenheit 451 (1966)
f) Arrow video: The Stuff (1985)
a) Romaanse talen: Who Would Kill a Chield? (1976)
b) Germaanse talen: Aus dem Nichts (2017)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Mýrin (2006)
d) Oost-Europa: Brestskaya Krepost (2010)
e) Azië: Hotaru no Haka (2008)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Boi Neon (2015)
g) Oceanië: Kokoda (2006)
a) land: Essential Killing (2010)
b) Water: Voyage to the bottom of the sea (1961)
c) Lucht: Five weeks in a Balloon (1962)
d) Vuur: Reign of Fire (2002)
a) bossen en bergen: The Treasure of the Sierra Madre (1948)
b) Sneeuw: Il Grande Silenzio (1968)
c) Verlaten gebied: Aftermath (2012)
d) Fantasie: Stardust (2007)
1) 1920 – 1929: The Cat and the Canary (1927)
2) 1930 – 1939: Son of Frankenstein (1939)
3) 1940 – 1949 Passage to Marseille (1944)
4) 1950 – 1959: The Barefoot Contessa (1954)
5) 1960 – 1969: Scent of Mystery (1960)
6) 1970 – 1979: La Figlia di Frankenstein (1971)
7) 1980 – 1989: Galaxy of Terror (1981)
8.) 1990 – 1999: Fortress (1992)
9) 2000 – 2009 The Abandoned (2006)
10) 2010 – heden: The Tall Man (2012)
a) Franchise: Critters (1986)
b) Keuzefilm: La Grande Bouffe (1973)
nummer vijf gaat naar Woland met volgende films:
a) summer: Summer of Sam (1999)
b) Halloween:Ginger Snaps Back: The Beginning (2004)
c) Christmas: Batman Returns (1992)
d) Valentine: The St. Valentine’s Day Massacre (1967)
a) Time travel: Source Code (2011)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Nema-ye Nazdik (1990)
c) Coming of age: Lacombe Lucien (1974)
d) Boekverfilming: American Pastoral (2016)
e) Kiddy/anime: Kimi no Na Wa (2016)
f) Stalker: One Hour Photo (2002)
g) Revenge: Kokuhaku (2010)
h) Lovecraft: The Whisperer in Darkness (2011)
a) troma: Terror Firmer (1999)
b) Something weird : Blood Freak (1972)
c) hammer: The ledgend of the 7 Golden Vampires (1974)
d) a24: Hereditary (2018)
e) Universal: Unfriended (2014)
f) Arrow video: The Day of the Jackal (1973)
a) Romaanse talen: La Isla Mínima (2014)
b) Germaanse talen: Herz aus Glas (1976)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Kauas Pilvet Karaavat (1996)
d) Oost-Europa: Cerný Petr (1964)
e) Azië: Nabbeun Namja (2001)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Tilai (1990)
g) Oceanië: The Last Wave (1977)
a) land: Thunderheart (1992)
b) Water: Captain Blood (1935)
c) Lucht: Kaze Tachinu (2013)
d) Vuur: The Towering Inferno (1974)
a) bossen en bergen: Utu (1983)
c) Verlaten gebied: Daratt (2006)
d) Fantasie: Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole (2010)
1) 1920 – 1929: A Cottage on Dartmoor (1929)
2) 1930 – 1939: Wuthering Heights (1939)
3) 1940 – 1949: Force of Evli (1948)
4) 1950 – 1959: The big Heat (1953)
5) 1960 – 1969: Seance on a Wet Afternoon (1964)
6) 1970 – 1979: Walkabout (1971)
7) 1980 – 1989: Under the Volcano (1984)
8.) 1990 – 1999: Sátántangó (1994)
9) 2000 – 2009: Frailty (2001)
10) 2010 – heden: Under the Silver Lake (2018)
a) Franchise: The Hunger Games (2012)
b) Keuzefilm: Vinterbrodre (2017)
Zesde plaats voor DjFrankie:
a) summer: Rico, Oskar und der Diebstahlstein (2016)
b) Halloween: Trick ‘r Treat (2007)
c) Christmas: Better Watch Out (2016)
d) Valentine: My Bloody Valentine (2009)
a) Time travel: Deep in the Valley (2009)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Sisters of War (2010)
c) Coming of age: The Edge of Seventeen (2016)
d) Boekverfilming: Gerald’s Game (2017)
e) Kiddy/anime: Derrick – Die Pflicht Ruft (2004)
f) Stalker: Stalkes by my Neighbor (2015)
g) Revenge: Mini’s First Time (2006)
h) Lovecraft: The Call of Cthulhu (2005)
a) troma: The Toxic Avenger (1984)
c) hammer: The Hound of the Baskervilles (1959)
d) a24: Good Times (2017)
e) Universal: Frank & Lola (2016)
f) Arrow video: Heathers (1988)
a) Romaanse talen: Entre Tinieblas (1983)
b) Germaanse talen: Kreuzweg (2014)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Saknad (2017)
d) Oost-Europa: Boyka: Undisputed IV (2016)
e) Azië: Hong Yi Xiao NU Hai (2015)
f) Afrika en Latijns-Amerika: La Teta Asustada (2009)
g) Oceanië: The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994)
a) land: Damned by Dawn (2009)
b) Water: The Old Man and the Sea (1990)
c) Lucht: 2010 (1984)
d) Vuur: Firestarter 2: Rekindled (2002)
a) bossen en bergen: Jurassic Park 3 (2001)
b) Sneeuw: Gorky Park (1983)
c) Verlaten gebied: The Hills Have Eyes (2006)
d) Fantasie: Wonder Woman (2017)
1) 1920 – 1929: Metropolis (1972)
2) 1930 – 1939: M (1931)
3) 1940 – 1949: Men of Boys Town (1941)
4) 1950 – 1959: Machine-Gun Kelly (1958)
5) 1960 – 1969: Planet of the Apes (1968)
6) 1970 – 1979: Hardcore (1979)
7) 1980 – 1989: The Fog (1980)
8.) 1990 – 1999: Jacob’s Ladder (1990)
9) 2000 – 2009: The Hills Have Eyes II (2007)
10) 2010 – heden: The Forest (2016)
a) Franchise: Maze Runner: The Death Cure (2018)
b) Keuzefilm: Hangman (2017)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
alexspyforever gaf ons deze moie lijst en eindigde zo op de zevende plaats:
a) summer: Blood Rage (1987) / The Car (1977)
b) Halloween: Tales of Halloween (2015)
c) Christmas: Don’t Open till Christmas (1984)
d) Valentine: Nekromantic (1987)
a) Time travel: The Exotic Time Machine (1997)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Deranged (1974)
c) Coming of age: Hungry Wives (1972)
d) Boekverfilming: Slugs, Muerte Viscosa (1988)
e) Kiddy/anime: Wizards (1977)
f) Stalker: Mil Gritos Tiene La Noche (1982)
g) Revenge: The Fury (1978)
h) Lovecraft: False Face (1977)
a) troma: Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006), Les Mémés Cannibales (1988)
b) Something weird: Dementia (1955)
c) hammer: Lust for a Vampire (1971) / Twins of Evil (1971)
d) a24: Life after Beth (2014)
e) Universal: Captive wild Woman (1943)
f) Arrow video: La Morte Accarezza a Mezzanotte (1972)
a) Romaanse talen: Una Farfalla con le Ali Insanguinate (1971)
b) Germaanse talen: Hexen bis aufs Blut Gequält (1970)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: Vittra (2012)
d) Oost-Europa: Ta Paidia tou Diavolou (1976)
e) Azië: Ookami Kodomo no Ame to Yuki (2012)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Hellgate (1989)
g) Oceanië: The Tunnel (2001)
a) land: The Last House on the Left (1972)
b) Water: Eaten Alive (1976)
c) Lucht: The incredible Melting Man (1977)
d) Vuur: Malatesta’s Carnival of Blood (1973)
a) bossen en bergen: Madman (1982)
b) Sneeuw: Curtains (1983)
c) Verlaten gebied: The Slayer (1082)
d) Fantasie: One Million Years B.C. (1966)
1) 1920 – 1929: The monster (1925)
2) 1930 – 1939 Werewolf of London (1935)
3) 1940 – 1949: Jungle Woman (1944)
4) 1950 – 1959: The Hound of the Baskerviles (1959)
5) 1960 – 1969: Blood Bath (1966)
6) 1970 – 1979: L’Uccello dale Piume di Cristallo (1970)
7) 1980 – 1989: Killer Klowns from Outer Space (1988)
8.) 1990 – 1999: The People under the Stairs (1991)
9) 2000 – 2009: Cabin Fever (2002)
10) 2010 – heden: Hounds of Love (2016)
a) Franchise: Psycho II (1983)
b) Keuzefilm: Blow Out (1981) / The Honeymoon Killers (1969)
Op acht staat Gang_Star met zijn lijst:
a) summer: Wet Hot American Summer (2001)
b) Halloween: Boo (2005)
c) Christmas: The Ice Harvest (2005)
d) Valentine: Valentine (2001)
a) Time travel: The Time Machine (2002)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: Schindler’s List (1993)
c) Coming of age: Boyz n the Hood (1991)
d) Boekverfilming: The Dark Tower (2017)
e) Kiddy/anime: Feng Yu Jue (2008)
f) Stalker: Mischief Night (2013)
g) Revenge: Monika (2012)
h) Lovecraft: H.P. Lovecraft’s Dreams in the Witch-House (2005)
a) troma: Graduation Day (1981)
c) hammer: The Devil Rides Out (1968)
d) a24: Ex Machina (2014)
e) Universal: Friday Night Lights (2004)
f) Arrow video: Hell Comes to Fogtown (1988)
a) Romaanse talen: L’Empire des Loups (2005)
b) Germaanse talen: : Er Ist Wieder Da (2015)
c) Scandinavië + Finland & Ysland: 1944 (2015)
d) Oost-Europa: Gen (2006)
e) Azië: Jusan-nin no Shikaku (2010)
f) Afrika en Latijns-Amerika: Hotel Rwanda (2004)
g) Oceanië: Gallipoli (1981)
a) land: The Book of Eli (2010)
b) Water: Into the Blue (2005)
c) Lucht: Air America (1990)
d) Vuur: Shi Wan Huo Ji (1997)
a) bossen en bergen: The Ritual (2017)
c) Verlaten gebied: The Day (2011)
d) Fantasie: Henjel gwa Geuretel (2007)
1) 1920 – 1929: The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
2) 1930 – 1939: Scarface (1932)
3) 1940 – 1949: Saboteur (1942)
4) 1950 – 1959: North by Northwest (1959)
5) 1960 – 1969: Cape Fear (1962)
6) 1970 – 1979: Taxi Driver (1976)
7) 1980 – 1989: Major League (1989)
8.) 1990 – 1999: Sleepers (1996)
9) 2000 – 2009: Kurozu Zero (2007)
10) 2010 – heden: Black Water (2018)
a) Franchise: Kurozu Zero II (2009)
b) Keuzefilm: Chugyeogja (2008)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Dit zijn voorlopig alle mensen die de challenge tot een einde hebben gebracht. Mensen die het moeilijk hebben met veel films te kijken wegens tijdsgebrek, goed nieuws! Nu de Horrorfilm challenge is begonnen kun je twee vliegen in één klap slaan door films op beide plaatsen te registreren

Challenge afgemaakt of niet, ik wil iedereen hier al bedanken om mee te doen aan deze challenge. Ik hoop dat jullie het tof vonden en dat jullie misschien hier en daar verborgen juweeltjes hebben ontdekt.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
4) 1950 - 1959
Voortgang: 24/45
FTV
Mijn laatste entry in de all genres challenge, vanaf morgen over naar de horror. En meteen de eerste entry in alle landen van de Wereld-challenge. En dus nog even de fifties, na de seventies mijn favoriete filmtijdperk.
1959-Eastman-color-rom-com. Pure eye candy dus!
Verhaaltje stelt verder niet zo veel voor, maar de film is charmant, grappig en er zitten een paar kinky toespelingen in .... voor 1959 that is. Ik dacht dat dit de film was met de bekende telefoon-scene in bed, dat zal uit één van de latere Day/Hudson-films zijn, maar een soortgelijke scène krijgen we hier in de badkamer.
(3*)