- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nee hoor, ik was er niet kapot van...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nee hoor, ik was er niet kapot van...
Ah, dan moet ik die vast beter vinden dan the wicker Man 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Vanaf morgen beginnen we aan deze challenge?
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ik zal het spits afbijten met 4 films die ik dit weekend heb gekeken:
Categorie 7 (zwart): periodefilms
10) 2010 - heden
1/45
https://www.heavenofhorror.com/wp-content/uploads/2018/04/ghostland-horror.jpg
Incident in a Ghost Land is een onderhoudende horrorfilm die helemaal niet over geesten gaat waardoor ik mijn lijst weer heb kunnen omgooien.
In deze nieuwe film van Pascal Laugier (bekend van het beruchte Martyrs (2008) ) trekken twee tienermeisjes en hun moeder in in het huis dat ze geërfd hebben van hun tante. Uiteraard hebben we hier te maken met een typisch horrorfilm huis dat tot de nok toe gevuld is met poppen en andere prullaria. Nog voordat ze een oog dicht hebben kunnen doen worden ze aangevallen door twee excentrieke indringers die er een nogal ongezonde obsessie voor poppen op na houden.
De film speelt met het idee hoe zo'n traumatische gebeurtenis verwerkt wordt, maar doet dit op weinig subtiele wijze. Vooral de eerste helft was te hysterisch en overdreven naar mijn smaak. Het overmatige gebruik van ineffectieve jumpscares deed alle pogingen tot suspense de das om. Het poppenthema heb ik altijd al vrij afgezaagd gevonden, maar wordt hier nog wel leuk gebruikt al had er in mijn ogen meer ingezeten. Ook had er meer tijd uitgetrokken mogen worden om de freaky setting te belichten om het geheel wat sfeervoller te maken. Het meest positief ben ik over de verhaalvertelling en de manier waarop er met de verwachtingen van de kijker wordt gespeeld. Daarmee weet de film zich van de pure middelmaat te onderscheiden.
3.0*
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
f) Arrow video
Voortgang: 2/45
http://38.media.tumblr.com/f392db460bd41b1be8d2128cc42d61ce/tumblr_nduu1kPjdn1tcxm2ro1_500.gif
Phenomena is de tweede film die ik zie van Argento en ik houd er hetzelfde gevoel aan over als aan Suspiria. Het concept spreekt me aan en de film heeft een aantal prachtige droomachtige sequenties. Ook de soundtrack is tof, al past de metal soms niet helemaal bij de mysterieuze beelden die Argento ons voorschotelt. Jammer is dan dat het acteerwerk, de conversaties en de effecten behoorlijk knullig en gedateerd overkomen, waardoor ik toch niet op meer dan 3* uitkom.
Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal
e) Azië
Voortgang: 3/45
https://static.titlovi.com/img/0207/207671-tt3181588.jpg
Erg leuke genreblender zoals ze alleen in Japan worden gemaakt over een meisje dat eenzame individuen bespiedt. De film begint als zwarte komedie/drama, maar slaat halverwege om als de horrorelementen hun intrede doen ook al wordt de film nooit heel zwaar. Het deed me bij vlagen denken aan Sono mede dankzij het gebruik van klassieke muziek, maar zo uitbundig als een Sono wordt het nooit. Gek genoeg weet ik niet of ik daar blij of rouwig om moet zijn. Iets meer pit en twistedness had de film goed gedaan, maar het had ook niet veel gescheeld of de film was compleet uit de bocht geschoten. In dat opzicht heeft regisseur Eiji Uchida een prima balans weten te vinden tussen het absurdisme en het redelijke. Wat overblijft is een eigenzinnig werkje dat goed weet te vermaken.
4.0*
c) Scandinavië + Finland & Ysland
Voortgang: 4/45
http://www.cultreviews.com/wp-content/uploads/2011/08/Naboer_Joner-Schacht-chamber.jpg
Aardige psychologische mysterie/horror film die het van zijn mysterieuze sfeer moet hebben. Het plot is vrij standaard voor het genre en heeft buiten de raadselachtige manier waarop alles uit de doeken wordt gedaan weinig om het lijf. Het acteerwerk is goed en het camerawerk vrij sober zoals meestal bij Scandinavische films. De ambient muziek was ook niet echt speciaal, maar wel effectief. Het grootste struikelblok was dat ik me op emotioneel gebied totaal niet betrokken voelde. Krappe 3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Toch nog maar even een lijst gemaakt. Een beetje houvast is wel zo handig.
Het kijken kan beginnen!
1. Season
a) Summer: The Last of the High Kings (1996)
b) Halloween: Idle Hands (1999)
c) Christmas: 101 Reykjavík (2000)
d) Valentine: Valentine (2001)
2. Speciaal
a) Time travel: Tomorrow Ever After (2016)
b) Waargebeurde feiten: Bridgend (2015)
c) Coming of age: My Summer of Love (2004)
d) Boekverfilming: It (2017)
e) Kiddy/anime: Mary and Max (2009)
f) Stalker: Prom Night (1980)
g) Revenge: Revenge (2017)
h) Lovecraft: Necronomicon (1993)
3. Productie- of distributiemaatschappij
a) Troma: Blood Hook (1986)
b) Something Weird Video: Basket Case (1982)
c) Hammer Studios: The Satanic Rites of Dracula (1973)
d) a24: The Disaster Artist (2017)
e) Universal studios: Prince of Darkness (1987)
f) Arrow Video: The Endless (2017)
4. Regio/taal
a) Romaans: Princesita (2017)
b) Germaans: Vier Minuten (2006)
c) Scandinavië: Lust och Fägring Stor (1995)
d) Oost-Europa: Wszystko, Co Kocham (2009)
e) Azië: Ah-ga-ssi (2016)
f) Afrika/Latijns Amerika: Casa Grande (2014)
g) Oceanië: Swinging Safari (2018)
5. Elementen der natuur
a) Land: Crystal Fairy & the Magical Cactus and 2012 (2013)
b) Water: Fidelio, l'Odyssée d'Alice (2014)
c) Lucht: Europa Report (2013)
d) Vuur/onderwereld: Don't Go in the House (1979)
6. Omgeving
a) Bossen en bergen: Vingt et Une Nuits avec Pattie (2015)
b) Sneeuw: The Colony (2013)
c) Verlaten gebied: The Strangers: Prey at Night (2018)
d) Fantasiewereld: Wristcutters: A Love Story (2006)
7. Periodefilms
a) 1920s: The Cocoanuts (1929)
b) 1930s: Island of Lost Souls (1932)
c) 1940s: Go West (1940)
d) 1950s: The Abominable Snowman (1957)
e) 1960s: Le Corniaud (1965)
f) 1970s: The Sentinel (1977)
g) 1980s: Inferno (1980)
h) 1990s: Les Roseaux Sauvages (1994)
i) 2000s: Shadow Puppets (2007)
j) 2010s: Srpski Film (2010)
8. Extra's
a) Franchise: Wrong Turn (2003)
b) Keuzefilm: Hereditary (2018)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik had ze ook al klaarliggen, maar was echt te moe om het tot 00:00 uur vol te houden gisteren, te zwaar weekend gehad voor mijn oude kadaver 
Sleepaway Camp (1983)
Categorie 1 (groen): Seizoen
1A – Zomer
Voortgang 1/45
http://www.hudsonlee.com/wp-content/uploads/2017/05/sc1-fashionparade.jpg
De fantastische mode van 1983
Sleepaway Camp werd bij release al vergeleken met Friday the 13th (1980), en erg raar is dat niet gezien het subgenre en de setting. En die vergelijking doorstaat deze rip-off (laten we het beestje maar bij de naam noemen) wat mij betreft absoluut niet. Het acteerwerk is in slashers nooit schrikbarend goed, maar Sleepaway Camp doet het tweede woord van zijn titel echt eer aan: zo slecht dat het cultwaarde krijgt. Inclusief vreselijke dia- en monologen. Ook het einde zal aan dat laatste in niet geringe mate bijdragen, dat was wel een major wtf…
2,5*
Dagon (2001)
Categorie 2 (paars): Speciaal
2H – Lovecraft
Voortgang 2/45
https://image.tmdb.org/t/p/w1280//zLmly7R22AkzLyjk8Z99Qv1tGx1.jpg
Viserys? Ik heb ook een gouden kroon...!
Stuart Gordon is geen onbekende in het horrorgenre, en ook niet waar het op Lovecraft aankomt; hij vertaalde meerder van zijn verhalen naar het witte doek. Dit was mijn vierde film van de man na Re-Animator (1985), From Beyond (1986) (beide 3,5*) en Fortress (1992) (2,5*). Helaas valt Dagon voor mij in dat segment. Laat ik voorop stellen dat ik geen grote Lovecraft fan ben, maar dan nog. Ezra Godden speelt niveautje Ooooh My Gaaaaaawd en de CG effecten zijn zelfs voor 2001 erg slecht. Wanneer je geen budget hebt, geef ik toch de voorkeur aan praktische effecten, of houdt het gewoon kleinschaliger; dit zag er simpelweg niet uit. Voor de liefhebbers is het vast alsnog de moeite waard, maar doe mij maar The Shape of Water (2017).
2,5*
Thriller - En Grym Film (1974)
Categorie 2 (paars): Speciaal
2G – Revenge
Voortgang 3/45
https://filmformatie.imgix.net/filmstills/ThrillerPictureSweden1973.jpg?w=1600
De wraakfilm, meer specifiek rape-revenge . De onschuldige kijker zal wellicht verbaasd zijn dat dit praktisch een subgenre op zich vormt. Dit jaar zag ik de bijzonder sterke Revenge (2017), maar het was óók hoog tijd om deze Zweedse voorloper eens te zien, die al jaren klaar lag. Net als het origineel van Day of the Woman (1978), dat voor later in de challenge gepland staat. Wees gewaarschuwd, films als deze blijven (s)exploitation, en als je daar een afkeer van hebt kun je het beter links laten liggen. Deze is vrij expliciet ook. Toch, als curiosum en stukje film geschiedenis heb ik me er allerminst mee verveeld, al valt er genoeg op aan te merken. Als ik zoiets kijk en er wat verder naar google, dan krijg ik altijd zin om die boeken te lezen die ze noemen.
3*
Rare Exports (2010)
Categorie 1 (groen): Seizoen
1C – Kerstmis
Voortgang 4/45
http://dailygrindhouse.com/wp-content/uploads/2016/11/death_valley.jpg
Rare Exports Inc. (2003) was een korte film die ik destijds ook gezien heb, en erg waardeerde. Desondanks (of misschien wel juist daardoor) was het er nooit van gekomen deze feature film te kijken. Ik moet zeggen dat ik het wat dunnetjes vond voor een volledige film, maar ik heb me desondanks niet verveeld. Met wat gulheid kan ik er wel een zesje van maken, maar op een andere middag of avond had het zomaar lager uit kunnen vallen.
3*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja en nu moeten jullie weer een hele week wachten om weer wat te kunnen registreren ...
Cikx heeft het eigenlijk gewoon slim aangepakt door 4 registraties voor horror zonder grenzen ook voor deze te gebruiken.
John Milton wanneer valt het revenge seizoen? Tijdens de kerstperiode volgens jou 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Tja en nu moeten jullie weer een hele week wachten om weer wat te kunnen registreren ...
Cikx heeft het eigenlijk gewoon slim aangepakt door 4 registraties voor horror zonder grenzen ook voor deze te gebruiken.
John Milton wanneer valt het revenge seizoen? Tijdens de kerstperiode volgens jou
Anders krijg ik ook nooit een challenge klaar.
Dat wachten om te mogen registreren maakt toch niet zoveel uit als je ze ook mag opsparen? Heb sowieso meestal niet de kans om 4 films per week te kijken helaas, maar hoop toch dat ik nu een tandje kan bijschakelen.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
Categorie 5 (geel): elementen der natuur
a) Land: Essential Killing (2010) 2*
Voortgang 1/45
http://ondemandweekly.com/images/sized/images/article_images/EssentialKilling_Banner-625x0.jpg
Vervelende mooi filmerij, over een erg minimalistische overlevingstocht en waarbij er geen enkele empathie van de kijker voor de hoofdrolspeler is op te brengen. Daarnaast faalt de regisseur Skolimowski om de bedoelde innerlijke tweestrijd van de Afghaanse Talibanstrijder in een winterlandschap voldoende weer te geven. Meest opvallende aan de film was dat er in de hele film alleen op de achtergrond door figurante wat gesproken wordt en verder er in de film geen woord gesproken werd. De film presenteert ons een man – hij krijgt alleen op de aftiteling een naam: Mohammed – op de vlucht. Echter halverwege zijn de achtervolgers plots verdwenen en zien we een bessen en boomschors etende man. Hierdoor was er geen greintje spanning. Nog minder waren de religieuze Koran-fragmenten die voegde maar weinig toe aan de film. En dan heb ik het nog niet eens over verschillende hiaten in het verhaal gehad. Ik zag in de film niets meer dan een saaie mijmering over het beest in elk van ons.
b) Water: Voyage to the Bottom of the Sea (1961) 3*
Voortgang 2/45
http://www.vttbots.com/Graphics/seaview_central_sky.jpg
Onderhoudende nonsens over conflicten aan boord van een atoomonderzeeër als een Van-Allengordel de Aarde bedreigd. Nadat we samen met de personages een rondleiding op de onderzeeër hebben gekregen, gaan ze op weg. En net als je denk dat het een zoveelste 20,000 Leagues Under the Sea gaat worden, gebeurd er iets onverwachts. Heel diep gaat het niet maar de combinatie van actievolle scenes en de stress van de gedoomde ondergang van wereld zoals die beleeft werd in de kleine ruimtes, was erg fijn om naar de kijken. Soms leken de scenes in de onderzeeër ook wel een beetje alsof ze zich afspeelde in een ruimteschip. De vormgeving van de Seaview (de onderzeeër) was prachtig; en de zowel boven als onder water beelden waren erg goed. Doordat er de gehele tijd wel iets gebeurde was deze rampen- film een genot om naar te kijken.
c) Lucht: Five Weeks in a Balloon (1962) 2,5*
Voortgang 3/45
Doordat in 1957 "Around the World in 80 Days" de Oscar voor beste had gewonnen, verschenen er begin '60 meer films die gebaseerd waren op het werk van Jules Verne. Deze film is gebaseerd op het eerste verhaal uit Verne’s “extraordinary voyages” series. De reis begint in Zanzibar, aan de oostkust. Daarna gaat het gezelschap verder naar het Victoriameer, het Tsjaadmeer, Agadez, Timboektoe, Djenné, Ségou en ten slotte St Louis aan de westkust. Toen het boek uitkwam (1863), waren verhalen over expedities in Afrika, een continent dat toen voor de meeste Europeanen nog een mysterie was, erg in trek. Bijna honderd jaar later was dit natuurlijk wel anders, laat staan in deze tijd. Daarom ziet de film er nu nogal gedateerd uit. Veel van de acteurs die "Afrikanen spelen" zijn in blackface en alle clichés over "donker Afrika" zoals speren, lendendoeken of tulbanden worden getoond. Ook Peter Lorre verschijnt in een brown-face rol en wel als "Ahmed," Hij is de leukste personage in de film maar zijn talent wordt vooral verspild. (lag dit aan de man zijn alcohol en drugsverslaving of aan de regisseur?) De ballon zelf was best cool. Echter heeft de film de grootste moeite om zich door de lengte van 100 minuten heen te slepen. Als product uit zijn tijd nog aardig maar meer ook niet!
Categorie 5 (geel): elementen der natuur (behaald)
d) Vuur: Reign of Fire (2002) 3*
Voortgang 4/45
https://timeentertainment.files.wordpress.com/2012/05/christian_bale_08.jpg?w=600
Grote meevaller!!
Regisseur Rob Bowman is vooral bekend van afleveringen van onder andere; X-Files, Star Trek Next Generation en losse afleveringen uit andere Amerikaanse televisieseries. Met Reign of Fire levert Bowman, één van zijn weinige bioscoopfilm-uitstapjes, een aardig actiespektakel, met een fantasievol sciencefiction element, af.
Een film als deze moet het natuurlijk hebben van de special effects. Hier heeft de regisseur niet hoeven te beknibbelen op het budget. Daardoor zien de vuurspuwende draken er overtuigend uit en ook het einde, in een volledig verwoest Londen, ziet er goed uit. Het acteerwerk van met name Christian Bale en Matthew McConaughey is behoorlijk. De dialogen soms nogal onhandig klinken en het verhaal hier en daar onvolkomenheden heeft, is bij deze film eigenlijk niet eens zo heel storend. Voor een avondje lekker ontspannen op de bank was deze rolprent redelijk vermakelijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein jij wil ook een voorsprong nemen nu je nog tijd had? 
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
The Nightmare before Christmas (1993)
Categorie 1 (groen): season
b) Halloween: films die zich afspelen rond Halloween
1/45
Deze viel me eerlijk gezegd echt tegen, het begin met de intro song was misschien nog het hoogtepunt maar verder vond ik die echt matig. Ik had anderhalf uur pure fun verwacht maar dat viel serieus tegen, liedjes waren zelden echt goed. Visueel vond ik veel minder dan ik gehoopt had. En ik vond hem, zelfs met de heel beperkte speelduur die hij heeft, langdradig en "meer van hetzelfde" op de duur. Geen moment ook echt voeling met de personages.
g) Oceanië (ook films uit Australië en Nieuw-Zeeland zijn toegestaan): films die zich op dit grondgebied afspelen
2/45
Deze was al beter dan men eerste film die ik gekeken heb voor deze challenge maar ook hier was er toch wat teleurstelling. Muziek was top vond ik, en hier en daar waren er rollen die goed geschreven waren en goed gespeeld worden maar al bij al toch ook hier meer van verwacht. Natuurbeelden waren ook minder mooi dan ik verwacht had. Verhaal minder spannend. Vrij doorsnee film imo, die zijn reputatie toch niet echt verdient.
La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
Categorie 2 (paars): special
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: hieronder kunnen films die zowel gebaseerd als geïnspireerd zijn op/door waargebeurde feiten
3/45
Deze maakt zijn klassiekerstatus wel helemaal waar voor mij. Alleen al Renée Falconetti is genoeg om de film boven de middelmatigheid te doen uitstijgen. Wat een prestatie, wat een ogen, wat een emotie en dat alles zonder één woord te zeggen, fantastisch. Geweldige muziek erbij ook (al zou dit niet zo bedoeld zijn origineel door Dreyer t schijnt), die het allemaal nog wat intenser en dramatischer maakt. Ook de andere personen waren prima gecast, ik had weinig verbeelding nodig om te geloven dat het echt het soort "God is groot, jij bent gestuurd door de Duivel omdat je mannenkleren draagt" mens was. Het vrij hoge tempo en de vele close ups konden mij ook nooit vervelen, in tegendeel zelfs, dat deed me nog extra meeleven met het hoofdpersonage en deed mijn afschuw voor andere groeien. Topidee ook om de acteurs en actrices zonder make-up te laten spelen.
2) 1930 - 1939
4/45
Deze viel dan toch weer lichtjes tegen, pas op voor een film van 1937 is hij zeker niet abominabel slecht maar ook hier had ik gezien zijn reputatie toch meer verwacht.
(Beetje doorheen categorieën gefietst, hoop dat dat geen al te groot probleem is
).
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
En anders had ik moeten wachten met kijken van mijn lijst, dat was moeilijker geweest 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
joolstein jij wil ook een voorsprong nemen nu je nog tijd had?
Yep, als ik ergens tussen de acht tot twaalf films voor kijk dan kan ik makkelijk twee volle weken op vakantie.
En laat ik nu net de aankomende twee dagen s 'nachts niet veel te doen te hebben!
Moet ik het dan ook niet laten versloffen want de vakantie is pas voor over 4 weken
WardT
-
- 274 messages
- 3106 votes
Categorie 2: Special
2d: Boekverfilming
Voortgang: 1/45
Een wat mindere film van Scorsese. Al ben ik zelf absoluut niet gelovig vond ik de christelijke thema's als opoffering, lijden en twijfel aardig interessant uitgewerkt. Dit soort serieuze, zware thema's zie je niet vaak meer terug in films uit Hollywood. Toch laat de uitwerking wel wat te wensen over. Zo is de film ten eerste te lang, met teveel herhalingen, waardoor de film halverwege wat ging slepen. Ten tweede weet Andrew Garfield de film niet te dragen, wat wel een vereiste was om deze film te laten werken. Hij is voor mij veel te licht voor een rol als deze. Verder dan wat over the top gekwelde gezichten komt hij niet. Ik denk dat Adam Driver het beter had gedaan. Verder jammer dat de Japanse acteurs vooral Engels moeten praten. Desalniettemin altijd leuk om Shinya Tsukamoto en Tadanobu Asano in films voorbij te zien komen. Niet helemaal geslaagd als film, maar ben nu wel best nieuwsgierig naar het boek van Shūsaku Endō. 3*
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
Voortgang 3/45
a) Time travel: Wonder Woman (2017)
Terug in de tijd van nu naar WOI en de opleiding van de Amazone Wonder Woman.
Is een lange film die eigenlijk te lang duurt. Ik heb de latere films hiervan niet gezien, maar vrees ook dat dit niet zal gebeuren. Als de film richting WOI trekt wordt het geheel een stuk interresanter maar dan zijn we al ebijna een uur verder.
g) Revenge: Mini's First Time (2006)
Niet echt een fijne film. Is erg glad en verhaal is ook veel te opzichtig.
Alec Baldwin daarentegen speelt zijn rol goed. En de wraak gedachtes naar elkaar toe zag je ook al aankomen. al met al niet een film, die me lang bij zal blijven.
Categorie 6 (rood): omgeving
c) Verlaten gebied: films die zich afspelen in een (deels) verlaten gebied
Stond als tip genoemd, en ik had hem nog niet gezien. Ten onrechte want dit vond ik wel een onderhoudende film. Natuurlijk is het concept niet nieuw maar de uitvoering was goed. Ook de gemuteerde woestijnbewoners zagen er creepy genoeg uit. Ik zag ook dat er een deel II van was, eigenlijk geen idee of die hierop aansluit maar ik zal die wel gaan bekijken.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Voortgang 1/45
Categorie 1. 1D: Valentine films.
Matige slasherfilm. Te veel ontwikkelingen heb je al ontelbare keren in andere gelijksoortige films gezien. En zeker beter. Denise Richards doet mee en het is een Valentijnsfilm. Dat telt.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Hoe kan je ook al weer afbeeldingen invoegen? Ik krijg alleen de url en niet het plaatje.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
c) Coming of age
RW
https://cdn.miramax.com/media/assets/the_reflecting_skin_scrubbed_web_150708.jpg
In de herziening! In geel licht badende naargeestige coming-of-age. Net iets te klein en éénvormig voor een hogere waardering. Film maakte in 1990 wel indruk op me, ondanks de toen overwegend zure kritieken. Herkijk levert wat puntenverlies op, toch krijgt de film me wel weer mee.
4*
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#1/45
f) Stalker: Mischief Night (2013)
https://www.horrorphilia.com/wp-content/uploads/2013/12/mischief-night2.jpg
Film begint redelijk spannend in dat grote huis, maar daarna kakt het flink in. Komt dan moeizaam weer op gang, alhoewel ik het nergens echt op gang vond komen. Veranderd uiteindelijk in een standaard cliché thriller, waar de horror niet te vinden was of je moet de scene waarin Emily met de kettingzaag door het plafond een aanvaller te lijf gaat meerekenen als horror en waarin de spanning echt minimaal aanwezig was. Zo kon je ook verwachten dat toen de vader werd aangevallen door iemand met een masker op en een gele regenjas die zich niet verzette en waarvan de handen duidelijk vastgebonden waren, dat het de vriend van Emily zou zijn. De trailer van Mischief Night zag er best interessant uit, maar als film stelt het weinig voor en blijft er niet meer over dan een saaie thriller met weinig spanning en geen grote verrassingen hooguit dat bleek dat er twee aanvallers waren .
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
4/45
Categorie 6 (rood): omgeving
a) bossen en bergen: alles wat zich afspeelt in een bosrijke omgeving of berglandschap
Vanavond op TV, had deze nog niet gezien. Mooie omgeving natuurlijk en de monsters zijn goed nagemaakt. Alleen Raptor die bleef achtervolgen werd ik op den duur een beetje moe.
Heb er nu volgens mij 3 gezien van deze reeks, zal het niet opzoeken, maar met voetbal heb ik helemaal niks.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik begin zelf van de week aan mijn lijst, ik maak nu een mening af en morgen ga ik naar het concert van de rockheld 'Tremonti', dus nog geen tijd om te beginnen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
joolstein heeft als eerste een volledige categorie afgewerkt. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Natuurlijk is joolstein de eerste om een label binnen te halen, dat was bij de vorige challenge ook het geval. Als je geen limiet zou zetten stonden we al snel hopeloos achter op hem 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
7) 1970-1979
Voor de eerste keer gezien, en ik vraag me toch wel echt - eerlijk - af of ik wel een filmliefhebber ben, en meer nog, of ik wel gewoon een mens ben na het zien van deze film. Ik vind het gewoon echt op quasi geen enkel moment niet echt interessant, terwijl ik het maffiagebeuren in strips of in games (GTA) dan wel wat leuker vind. Hier pakt het gewoon op geen enkel moment, en het oeverloze gepraat waar je al snel de draad in verliest, is gewoon echt niet interessant. Nooit. Op geen enkel moment kan het boeien. Het vraagt ook eindeloos veel geduld, en het is erg moeilijk om ook maar enig idee te hebben wie wie is. Dat maakt een film ook erg vermoeiend. Misschien zweeft de film ook een beetje te veel tussen het medium film en serie in, en is het te gecompliceerd voor een film, maar te snel verteld naar serienormen. Ik begrijp gewoon niet waarom dit dan volgens velen de beste film ooit moet zijn. Ik zie het echt niet. Op geen enkel vlak - acteerprestaties, camerawerk, scenario en muziek - geeft de film ook maar enig indruk over een bijzondere status te beschikken. Had deze film niet op plaats 1 tem 10 op tientallen lijsten gestaan, maar één of andere grijze muis geweest zijn onder alle maffiafilms, zou zijn potentiële status me gewoon volledig ontgaan zijn, en zou ik de film snel vergeten zijn. Niet dat het anders nu zou zijn, ik zal wellicht nog altijd enorm veel vergeten binnen afzienbare tijd. Gewoon omdat het niet bijblijft en omdat het niet beklijft. En zo wordt de top 250 bijna een soort van 250 films die je al zeker niet moet zien. Misschien is deze film gewoon totaal niet toegankelijk, ik weet het niet. Ik kijk ook totaal niet uit naar de vervolgen. Ik denk dat ik Part III ga laten schieten alvast. Part II kijk ik morgen wel eens, maar dan deels tegen mijn zin. Films als deze doen me enorm twijfelen of dit wel een hobby van mij is, en ik er beter niet mee stop en mijn kostbare tijd in andere dingen steek.
De verwachtingen lagen niet extreem hoog, al lagen ze ook niet laag. Ik verwachte wel iets van de film. ik dacht op zijn minst dat ik het een mooie film zou vinden. Vanavond had ik wel zin om een maffiafilmpje op te leggen, maar goed blijkbaar dus niet. Goed, ik kan met een gerust geweten gaan slapen. Als ik het vandaag niet mooi zou gevonden hebben, dan zou ik het nooit mooi gevonden hebben. Enja, ik overweeg echt om vanaf vandaag op morgen (bijna) nooit nog naar film te kijken. Als dit het meesterwerk der meesterwerken moet voorstellen, dan zeg ik neen bedankt. Of heb ik dan echt zo een vreemde en/of slechte smaak dat ik de enige mens op deze planeet ben die dit oprecht gewoon een slechte film vind? Al ben ik wel in meer dingen een mens die de menigte niet volg. Niet omdat ik het niet wil, maar gewoon omdat ik wel nergens smaak zal in hebben.
1,5*
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Enja, ik overweeg echt om vanaf vandaag op morgen (bijna) nooit nog naar film te kijken. Als dit het meesterwerk der meesterwerken moet voorstellen, dan zeg ik neen bedankt. Of heb ik dan echt zo een vreemde en/of slechte smaak dat ik de enige mens op deze planeet ben die dit oprecht gewoon een slechte film vind? Al ben ik wel in meer dingen een mens die de menigte niet volg. Niet omdat ik het niet wil, maar gewoon omdat ik wel nergens smaak zal in hebben.
Wat wil je daar nou precies mee bereiken? Je kijkt film toch voor jezelf en niet voor iemand anders? Wat kan jou het schelen dat je een andere smaak hebt dan de menigte? Ik denk dat dat wel voor de meeste gegadigden hier geldt. Ik heb Apocalypse Now (1979) en Raiders of the Lost Ark (1981) ook 2* gegeven. alexspyforever heeft Mulholland Dr. (2001) en Titanic (1997) 0.5* gegeven. Wat te denken van Onderhond die iedereens favoriete film 0.5* toebedeelt (
)? Zelfs de altijd optimistische John Milton dankt Warcraft (2016) af met een schamele 2*, wat ik hem best een beetje kwalijk neem (oké dat was de enige die ik kon vinden..). Maar goed, zo heeft iedereen toch zijn eigen smaak. Je kunt toch gewoon kijken wat je zelf interessant en mooi lijkt? Er is niemand die jou verplicht om een bepaalde film te kijken omdat die populair of goed gewaardeerd is. Volgens mij zit je een beetje met jezelf in de knoop.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Precies, niks mis met af en toe een klassiekertje affikken als het niets voor je is.
The Legend of the 7 Golden Vampires (1974)
Categorie 3 (blauw)
c) Hammer
https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21369.jpg?cb=1391764314
The Legend of the 7 Golden Vampires is een rare mengelmoes van verschillende types film, en bij dit allegaartje werkt het eigenlijk niet zo heel goed. Het is een kung fu-vampieren-avonturenfilm met behoorlijke hoeveelheden (pogingen tot) komedie, zombies en romantiek. Maar goed, het grootste probleem is niet zozeer de mengeling van stijlen, maar meer dat het een slap plot is wat door soms vrij matige acteurs wordt uitgevoerd. Van Helsing is in China, en wordt overgehaald om met 7 Chinese broers en zussen (allemaal met hun eigen martial arts-specialiteit natuurlijk) te vechten tegen een lokale kliek van 7 vampieren die ook nog een soort van privé-zombieleger lijken te hebben. Het is vooral een excuus om zoveel mogelijk niet zo hele interessante gevechten te laten zien, want het verhaal stelt verder maar bar weinig voor en behalve dan de ongebruikelijke mix van vampieren en kung fu is dit eigenlijk een vrij braaf, veilig filmpje. Toch wel een tegenvallertje. 2.0*