• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

All genres movie challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Als er nog mensen zijn met een lijstje op letterboxd plaats maar, dan kan ik jullie toevoegen. Ik heb net nog IH88 en wendyvortex toegevoegd. Woland heb jij geen letterboxd? Ik zie dat ik je spitsbroeder wel in mijn volglijst heb, maar jou niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 kan je Italiaans niet bij Romaanse talen toelaten, volgens mij is dat nog een overblijfsel van de lijst van de horror zonder grenzen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Categorie 4 wordt lichtjes aangepast. Italiaans zal ook toegelaten worden.

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal

a) Romaanse talen: Frans, Spaans, Italiaans, Portugees...

b) Germaanse talen: Nederlands, Duits, Vlaams... (exclusief Engels & de talen van Scandinavië die in de volgende categorie worden gecoverd)

c) Scandinavië + Finland & Ysland: films die zich op dit grondgebied afspelen

d) Oost-Europa (met inbegrip van Turkije, Rusland en andere ex-Sovjet-Unie staten): films die zich op dit grondgebied afspelen

e) Azië: films die zich op dit grondgebied afspelen

f) Afrika en Latijns-Amerika: films die zich op dit grondgebied afspelen

g) Oceanië (ook films uit Australië en Nieuw-Zeeland zijn toegestaan): films die zich op dit grondgebied afspelen

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Leuk initiatief maar ik sla deze keer de challenge over.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Thx Hollywood007. Ik zie nog een onduidelijkheid met 5a land (hieronder verstaan we alle films die zich afspelen in 'verlaten' landelijk gebied of woestijn, of snelweg) en 6c verlaten gebied ( films die zich afspelen in een (deels) verlaten gebied) die lijken ook erg op elkaar. Ik zie eigenlijk niet echt het verschil.

Fransman tag ik nog even, misschien heeft hij interesse om mee te doen?

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

alexspyforever wrote:

Als er nog mensen zijn met een lijstje op letterboxd plaats maar, dan kan ik jullie toevoegen. Ik heb net nog IH88 en wendyvortex toegevoegd. Woland heb jij geen letterboxd? Ik zie dat ik je spitsbroeder wel in mijn volglijst heb, maar jou niet.

Err, niet echt. Ik heb wel ooit een account aangemaakt, maar het verder nooit gebruikt. Wie weet komt dat nog.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Met een vakantie op komst en een flinke lijst aan films in de collectie die ik nog niet gezien heb, is de challenge dit keer wel een geinig 'hulpmiddeltje' om de keuzestress te verminderen. Hopelijk is dit plankje eind juli al afgewerkt

https://image.ibb.co/cne7QT/challenge.jpg

https://image.ibb.co/duTZ5T/challenge_1.jpg

(van links naar rechts is de lijst van boven naar beneden). Alleen een A24 film ontbreekt, omdat ik het wilde beperken tot films die ik nog niet eerder heb gezien. Swiss Army Men is inmiddels besteld voor die plek.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

alexspyforever wrote:

Thx Hollywood007. Ik zie nog een onduidelijkheid met 5a land (hieronder verstaan we alle films die zich afspelen in 'verlaten' landelijk gebied of woestijn, of snelweg) en 6c verlaten gebied ( films die zich afspelen in een (deels) verlaten gebied) die lijken ook erg op elkaar. Ik zie eigenlijk niet echt het verschil.

Tja, die is misschien wel redelijk hetzelfde maar wel ruim genoeg om hier twee films voor te vinden. De meeste hebben nu toch al een lijstje klaar dus zullen we het nu zo laten. De kinderziekten van een eerste keer organiseren zeker.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Tja, die is misschien wel redelijk hetzelfde maar wel ruim genoeg om hier twee films voor te vinden. De meeste hebben nu toch al een lijstje klaar dus zullen we het nu zo laten. De kinderziekten van een eerste keer organiseren zeker.

Ja, ik had het eigenlijk nu pas opgemerkt, terwijl je mij de lijst toch op voorhand had laten zien.

Maar zoals gewoonlijk gaan we niet streng zijn zeker ?

Ik ben zelf ook beetje mijn lijstje aan het maken, is toch iets makkelijker om een zekere planning te hebben.

Leuk dat je nog eens meedoet jeroentjuhhhhh, dat is weer even geleden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ben nu de lijstjes van anderen aan het bekijken om hier en daar een idee op te doen maar verdorie hoe onorigineel zijn veel bij het kiezen van Something Weird Video. Ik heb Basket Case zeker 6 keer gezien als keuze. Snap eigenlijk niet hoe die aan het SWV label is geraakt want zo moeilijk is die niet te vinden. Er is hier dus toch wel wat werk aan de winkel, misschien hier toch eens een turkey challenge doen in de toekomst

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb ook Basket Case, volgens mij inderdaad juist omdat het de meest prominente titel van het label was die ik niet had gezien. Ik ga niet bij ieder taartje voor de meest obscure

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Ik heb ook Basket Case, volgens mij inderdaad juist omdat het de meest prominente titel van het label was die ik niet had gezien. Ik ga niet bij ieder taartje voor de meest obscure

Tja goed wetende dat ik er genoeg heb gezien om aanbevelingen te doen

Die A24 bezorgt me kopbrekens als ik die titels al gewoon zie, voel ik al dat ik het een pijnlijke zit ga vinden. Hollywood007 wat doe je mij aan? Als een liefhebber mij eentje kan aanbevelen met genoeg vrouwelijk schoon (naakt altijd een bonus) en geen 2 uur durende miserie zou ik dankbaar zijn

Hereditary had ik eerst wel interesse in, maar de berichten dat het uiteindelijk toch weer meer psychologisch is, pf neen geen zin in.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Die A24 bezorgt me kopbrekens als ik die titels al gewoon zie, voel ik al dat ik het een pijnlijke zit ga vinden. Hollywood007 wat doe je mij aan? Als een liefhebber mij eentje kan aanbevelen met genoeg vrouwelijk schoon (naakt altijd een bonus) en geen 2 uur durende miserie zou ik dankbaar zijn

Hereditary had ik eerst wel interesse in, maar de berichten dat het uiteindelijk toch weer meer psychologisch is, pf neen geen zin in.

Aangezien je vast geen ander genre dan horror wilt, dacht ik aan de volgende titel. Echter heb ik deze film zelf niet gezien, dus kan ik hem niet beoordelen. Maar hier en daar heb ik van andere mensen vernomen dat dit een vrij behoorlijke film zou zijn.

Tusk (2014)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Vrouwen - Spring Breakers

Horror - Tusk, Green Room. The Vvitch is meer psychologische thriller dan horror.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt IH88 en Gang_Star ik denk dat ik voor Spring Breakers ofwel Life after Beth ga.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Ik heb het een beetje druk, zo vlak voor de vakantie, alexspyforever maar leuk dat je aan me gedacht hebt.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Tusk en green room vond ik wel ok.

En alexspyforever ik moest je toch nog zien terug te pakken voor wat jij mij hebt aangedaan. A thousand pleasures ... Remember

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Die tweede die je opnoemt is zeker leuk .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Tusk en green room vond ik wel ok.

En alexspyforever ik moest je toch nog zien terug te pakken voor wat jij mij hebt aangedaan. A thousand pleasures ... Remember

Ik heb jou suggesties gedaan, kan ik niet aan doen dat jij uiteindelijk de verkeerde keuzes maakte. Trouwens jouw nominatie van The Final Girls vond ik veel erger

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Als een liefhebber mij eentje kan aanbevelen met genoeg vrouwelijk schoon

Er schiet mij spontaan een film binnen, alleen niet voor categorie a24 maar wel voor halloween. Eye candy gegarandeerd!

Satan's Little Helper (2004)

DjFrankie

• 3412 messages
  • 3495 votes

Vandaag al 4 films gekeken

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb jou suggesties gedaan, kan ik niet aan doen dat jij uiteindelijk de verkeerde keuzes maakte. Trouwens jouw nominatie van The Final Girls vond ik veel erger

En dan te bedenken dat ik die de eerste keer 3x op 3 dagen gezien heb.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Goed dan toch een lijstje van mijnentwege, time travel heb ik nog niet ingevuld, de leukste heb ik vrees ik al gezien

1. Season

a) Summer: Blood Rage (1987)

b) Halloween: Tales of Halloween (2015)

c) Christmas: Don't Open Till Christmas (1984)

d) Valentine: Nekromantik (1987)

2. Speciaal

a) Time travel: ?

b) Waargebeurde feiten: Deranged (1974)

c) Coming of age: Hungry Wives (1972)

d) Boekverfilming: Slugs, Muerte Viscosa (1988)

e) Kiddy/anime: Wizards (1977)

f) Stalker: L'Uccello dalle Piume di Cristallo (1970) aka The Bird with the Crystal Plumage

g) Revenge: The Fury (1978)

h) Lovecraft: False Face (1977) aka Scalpel

3. Productie- of distributiemaatschappij

a) Troma: Les Mémés Cannibales (1988) aka Rabid Grannies

b) Something Weird Video: Dementia (1955) aka Daughter of Horror

c) Hammer Studios: Lust for a Vampire (1971) + Twins of Evil (1971)

d) a24: Life after Beth (2014)

e) Universal studios: Captive Wild Woman (1943)

f) Arrow Video: La Morte Accarezza a Mezzanotte (1972) aka Death Walks at Midnight

4. Regio/taal

a) Romaans: Una Farfalla con le Ali Insanguinate (1971) aka The Bloodstained Butterfly

b) Germaans: Hexen bis aufs Blut Gequält (1970) aka Mark of the Devil

c) Scandinavië: Vittra (2012) aka Wither

d) Oost-Europa: Ta Paidia tou Diavolou (1976) aka Island of Death

e) Azië: Ookami Kodomo no Ame to Yuki (2012) aka Wolf Children

f) Afrika/Latijns Amerika: Incubo sulla Città Contaminata (1980) aka Nightmare City + Hellgate (1989)

g) Oceanië: MurderDrome (2013)

5. Elementen der natuur

a) Land: The Slayer (1982)

b) Water: Eaten Alive (1976)

c) Lucht: The Incredible Melting Man (1977)

d) Vuur/onderwereld: Malatesta's Carnival of Blood (1973)

6. Omgeving

a) Bossen en bergen: The Last House on the Left (1972)

b) Sneeuw: Satan's Blade (1984)

c) Verlaten gebied: Madman (1982)

d) Fantasiewereld: One Million Years B.C. (1966)

7. Periodefilms

a) 1920s: The Monster (1925)

b) 1930s: Werewolf of London (1935)

c) 1940s: Jungle Woman (1944)

d) 1950s: The Hound of the Baskervilles (1959)

e) 1960s: Blood Bath (1966)

f) 1970s: The Honeymoon Killers (1969)

g) 1980s: Killer Klowns from Outer Space (1988)

h) 1990s: The People under the Stairs (1991)

i) 2000s: Cabin Fever (2002)

j) 2010s: Hounds of Love (2016)

8. Extra's

a) Franchise: Psycho II (1983)

b) Keuzefilm: The Initiation (1984)

Ik wil uiteraard niet onderdoen voor joolstein dus ik ga ook voor een volledige lijst van FTV's

Hier nog eens de lijst via letterboxd:

‎All genres movie challenge, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

alexspyforever rabid Grannies... één van mijn favorieten veel plezier ermee

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever ik heb Nekromantik hier op Blu-Ray liggen, mag je van me overnemen als je wilt? Gore film, beetje apart haha.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

alexspyforever ik heb Nekromantik hier op Blu-Ray liggen, mag je van me overnemen als je wilt? Gore film, beetje apart haha.

Ik denk dat het meer iets gaat zijn voor John Milton of Woland die houden meer van die meuk (style over substance)

Ik ga die enkel kijken omdat ik zoveel mogelijk titels van mijn kijklijst wil inpassen en niet wou zoeken naar een andere film voor Valentijn. De originele Bloody Valentine al gezien en die vond ik behoorlijk saai.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.