• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.180 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tonypulp wrote:

23 films gezien en daarmee 78 punten.

Heel goed bezig maar denk dat je op 77 staat als ik je vorige tussentotaal (64) optel met het dagtotaal van 13

Woland helaas staat ook die Monster Go Go op mijn kijklijst, thanks for the heads up

En leuke vondst die Russische film. Er zijn sowieso al weinig langspeelfilms gemaakt voor 1920, laat staan horror. Dat betekent dus dat Cabinet of Dr. Caligari (1919-1920) niet de eerste langspeel horror is. Ik zou je eigenlijk bonuspunten moeten geven voor deze vondst maar dat zullen de anderen niet zo leuk vinden

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ah ja, klopt. Weet niet waarom ik met 5 in m'n gedachte zat voor House of Wax. Zal 't meenemen bij de volgende update

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Sterkte dan maar met Monster a Go-Go, alexspyforever . Ik heb zelf nog een rewatch van Manos en een FTV van Troll 2 op het programma staan, dat wordt ook nog werken.

En ja, ik liep de titel toevallig tegen het lijf vanochtend toen ik naar oude horrors en Faust-verfilmingen aan het zoeken was. Vervolgens bleek 'ie ook nog vindbaar en de moeite waard, prima dus. Oud is Satan Triumphant zeker, maar er zijn nog wel een paar oudere horror-achtige films te vinden - sowieso heeft dezelfde regisseur nog een eerdere film die schijnbaar nog bestaat (The Queen of Spades uit 1916). Thou Shalt Not Kill (1914) is er ook nog, en de vroegste voor zover ik weet is Der Student von Prag (1913). Tenminste, de vroegste die niet 'lost' is en ook echt een langspeelfilm is.

En die bonuspunten zijn altijd welkom natuurlijk

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

5. The Craft (1996) - FTV - 2 juli 2016 - 3 punten (totaal: 14 punten)

http://nostalgiapost.com/wp-content/uploads/2015/11/the-craft-2.jpg

Leuke en luchtige horrortje over 4 high school witches. Begint best fijn en heeft eigenlijk wel een jaren '80 sfeer. Ondanks dat het amper 100 minuten duurt voelt het wel op den duur wat langdradig aan en slaat het een beetje door, ook qua goedkope effecten. Ondanks dat is het wel vermakelijk en kijkt het prima weg. Ruim 2,5*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

6. Cybernatural - Unfriended (2014) - FTV - 2 juli 2016 - 2 punten (totaal: 16 punten)

https://finalgirlfight.files.wordpress.com/2015/09/maxresdeault.jpg

Een horrortje over een groep vrienden wiens vriendschap nogal wat te verduren krijgt, vandaar de titel Unfriended. Het verhaal begint met de smartphoneopname van de zelfmoord van een van hen. Een jaar later neemt iemand vanuit het Facebook en Skype-account van die persoon contact met hen op, waarna ze zich dus afvragen of het iemand is die een nare grap met ze uithaalt, of dat ze echt met de geest van die persoon te maken hebben die op wraak uit is. Het bijzondere aan de film is dat je de hele tijd naar een computerscherm zit te kijken, want alles wordt getoond via vensters die geopend worden, waardoor je dus in feite naar Skypecalls, Facebookchats en youtube zit te kijken. Aanvankelijk was dat echt wennen, maar je komt toch wel vrij snel in de film. Wie dit wil zien kan ik alleen maar aanraden om het op de laptop af te spelen i.p.v. op de TV. 2,5*

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

The Comeback (1978) - FTV - 2 juli - 3 punten (4 films - 14 punten)

https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2013/01/the-comeback.jpg

Zeer Britse horrorfilm waarin een voormalig tieneridool weer terugkeert naar de UK voor het opnemen van z'n comeback-album. Vol met excentrieke Britten en met slechts een paar (maar effectieve) bloederige scenes. We zijn vooral benieuwd naar hoe de vork nou precies in de steel zit en de uiteindelijke ontknoping is uitermate bevredigend, een uitzondering in het horror-genre wat dat betreft.

3*

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

(afbeelding)

American Guinea Pig: Bloodshock (2015) - FTV - 2 Punten - (02-07-2016)

Sickening. Maar lang niet zo uitbundig als het vorige deel American Guinea Pig: Bouquet of Guts and Gore (2014) , dat was in principe net zo explosief en over de top als z'n Japanse voorganger. Koch (een geweldenaar, vind zijn 100 Tears (2007) stiekem een klein meesterwerkje) gooit het over een verrassende andere boeg en raakt met vrij kleine martelingen eigenlijk een veel gevoeligere snaar bij de kijker. Het is meer ''relatable'' misschien. Het heeft meer een wetenschappelijke achtergrond, in plaats van een doorgedraaide psychopaat (of een duo, zoals in voorgaande deel). Lijken wel nazi-experimenten, zoals het bewegen van de vingers door met draad de spieren aan te spannen in 't arm. Alles wordt getest en gewogen en langzaam zie je het ''test subject'' zijn menselijkheid verliezen. Dit alles in glorieus zwart/wit met een geluidsband die doet denken aan de snuff-versie van Eraserhead.

Duister, smerig, goor en mensonterend. Koch in a nutshell!

(afbeelding)

The Blob (1958) - FTV - 2 Punten - (02-07-2016)

McQueen heeft hier al een veel te oude kop (lijkt wel 50), maar moet het doen als tiener. Evenals de rest van zijn posse, trouwens. Dat maakt het al meteen vrij sterk neigen naar pulp. Vooral die race-scene en uberhaupt de plastische reacties op alles wat de Blob doet. De Blob die, overigens, vrij subtiel blijft. Eerste half uur lijkt veelbelovend, ook qua effecten, maar eigenlijk blijft de film de gehele tijd een beetje in hetzelfde (veilige) gebied spelen. Wel erg charmant en zonder deze film was de geweldige remake uit de 80's er ook niet geweest ? .

(afbeelding)

House of Wax (2005) - RW - 1 Punt - (02-07-2016)

Had hem voor m'n gevoel te laag beoordeelt. Blijkt na herziening ook absoluut het geval (vorige score was 1.5*). Na het zien van House of Wax met Vincent Price leek dit me een prima moment om deze totaal onvergelijkbare ''remake'' aan te gooien. Serra's debuut heeft veel meer connecties met Wax/poppen films uit de 80's (Tourist Trap, Waxwork..) die zich meer als slashers voordoen en niet het verhaal rond de creator uitdiepen. Zeer moderne update dus, duidelijk in de nasleep van remakes zoals Texas Chainsaw Massacre gemaakt. Veel aandacht voor de sets. Sterke, lugubere art direction. Met name de climax heeft daar baat bij, waar dan wel weer een duidelijke verwijzing naar het origineel te vinden is. Heeft denk ik vooral een slechte reputatie omdat je met Paris Hilton toch een bepaalde verwachting schept die misschien niet helemaal past bij een film die kwalitatief toch behoorlijk goed in elkaar steekt. Zo campy is het allemaal niet. Serra laat zien genoeg te kunnen met het genre en het is fijn om hem terug te zien met The Shallows. Prima moderne slasher.

26 films gezien en daarmee 84 punten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Final Destination (2000) - RW - 2 juli 2016 - 1 punt

https://pic.yify-torrent.org/2000/29937/3750897e46564f23812b9d0544c8d539.png

Nog steeds een leuke film waar begrijpelijk een franchise uit groeide. Ondertussen wat gedateerd misschien, maar het blijft boeiend. Net als de games bij Saw zouden later vooral de manier van sterven in de sequels de reden zijn om nog te kijken.

Bas I.

• 461 messages
  • 4 votes

Halloween III: Season of the Witch (1982) - FTV - 3 punten - 2 juli 2016 (tussenstand: 6 films, 22 punten)

(afbeelding)

Jaren geleden heb ik reeds alle andere delen gezien uit deze reeks. Vanwege het ontbreken van Michael Myers in dit derde deel in de reeks heb ik deze altijd over geslagen. Onterecht, blijkt achteraf. Dit is namelijk best een toffe film. Horror met een vleugje sci-fi en met invloeden van Invasion of the Body Snatchers. Het verhaal is pure camp maar daardoor erg vermakelijk. Het acteerwerk is redelijk. Muziek van de hand van John Carpenter zelf voegt veel toe. Leuke plot twists en ook het einde kon me wel bekoren. Ik ben een fan van de overige vervolgdelen (met Michael Myers) maar ik ben ook benieuwd hoe dit was gelopen als ze op deze voet door waren gegaan. Eindoordeel: 3.0*

Shout out naar baspls

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Ik moet mezelf corrigeren, zit nu op 9 films zie ik. Ik zal het aanpassen bij mijn volgende inzending.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#11 Son of Frankenstein (1939) 2,5* - FTV - 5 punten - 2 juli 2016 - Totaal 39+5= 44 punten

https://i.ytimg.com/vi/KdwoJkOmtAM/maxresdefault.jpg

De minste van de drie Frankenstein films. Dit deel vond ik te langzaam op gang komen, en bevat een vrij kleine rol van het monster van frankenstein. Wel sfeervol, en een spannend einde waarin het monster door Wolf von Frankenstein in kokende olie wordt geschopt . De speelduur die dit keer een stuk langer was, had wat mij betreft best de speelduur van de vorige twee delen kunnen aanhouden. Nadat het tweede deel iets beter was, is het toch een teleurstelling dat het niveau daarna juist minder wordt. Overigens is de rol van Lugosi best leuk.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Screaming Skull (1958) 2* - FTV - 4 punten - totaal 4+4=8 punten

review

Trage film met weinig spanning. Sfeervol misschien? Nee, toch ook niet.

Ik zou deze film eerder kwalificeren als mysterie dan als horror.

De soundtrack Dies Irae van Berlioz vond ik prachtig maar is in The Shining met die mooi gefilmde intro een stuk indrukwekkender.

Geinig, Mickey de tuinman vond ik met zijn shabby look eigenlijk nog best modern en eigentijds er uit zien!

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#12 House of Dracula (1945) 2* - FTV - 4 punten - 2 juli 2016 - Totaal 44+4= 48 punten

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/houseofdracula_9575.jpg

Een vreemde horrorfilm waarbij de titel eigenlijk nogal opvalt. Dracula is aanwezig maar niet al te veel. Ook The Wolfman en het monster van Frankenstein zijn aanwezig. Echter hebben alle drie de monsters maar kleine bijrollen, want alle drie de personage komen maar weinig in het verhaal voor.
Het verhaal zelf vond ik matig, zelfs eigenlijk wat vreemd. Gelukkig is het zo nu en dan best sfeervol en bevat het een aantal mooie sets. Het kasteel met de rotsen eromheen is erg mooi, en de grot waar het monster van Frankenstein ligt is eveneens een mooie locatie. De ontsnapping van dr. Edelmann na de moord op Siegfried is spectaculair. Het einde vond ik dan weer erg zwak waarin het monster van Frankenstein weer in vlammen opging . Een tegenvaller.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Killer Klowns from outer space (1988) - FTV - 2 juli 2016 - 3 punten

http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/2016/03/killer-klowns.jpg

Ik moest bij de film meteen denken aan andere horrorkomedies uit de jaren '80 zoals Gremlins, Critters, Slugs, Tremors (ok, deze is jaren '90) en vooral The Blob. Ik las dat zelfs een groot deel van de plot komt van The Blob. Buiten de clowns dan natuurlijk. De film is gewoon absurd maar weet dat gelukkig zelf wel en doet dan ook geen moeite om nog serieus over te komen. En toch is het veel interessanter dan de wannabe horrorkomedies met een slasher die saai is die een groep tieners 1 voor 1 afslacht.

Killer Klowns is geen topfilm, maar is wel leuk. Er is trouwens werk gemaakt van de decors. Je vergeet daardoor meteen de kartonnen personages. Iets meer leuke interacties met de clowns en het was helemaal de moeite.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The Hound of the Baskervilles (1939) - FTV - 5 punten - 2 juli 2016 (totaal 7 films, 28 punten)

(afbeelding)

Ik zag deze film eerder tijdens de challenge voorbijkomen, en heb 'm meteen aan mijn to-see lijstje toegevoegd. Ik heb zo ongeveer alles van Sherlock Holmes wel gelezen, grotendeels in een periode van een jaar of zo toen ik een klein, nerderig Wolandje van een jaar of 15, 16 was. Hoewel ik de laatste tien jaar weinig meer van Sherlock heb meegekregen behalve de fijne BBC-serie, heb ik er toch nog wel een zwak voor. Helaas betekent dit ook dat het verhaal weinig verrassends voor mij te bieden had. Maar verder was dit een fijne verfilming, met Rathbone als het soort Sherlock Holmes die goed past bij het beeld wat ik van de boek-Holmes had. Erg old-school Engelse sfeer ook, zoals het een beetje hoort bij Holmes. Een meesterwerk is het verder niet, daar is het te weinig verrassend en intrigerend voor. En een horrorfilm is het stiekem al helemaal niet, het helpt ook niet Hound uit de titel niet bepaald angstaanjagend is. Maar leuk voor een kleine anderhalf uur is het wel - 3.5*.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Waren bezig met The Awakening (2011) maar teveel afgeraffeld dus geen stem / mening waardig. Anders kom ik nu op 1* uit. Morgen maar even wat aanzetten!

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo (1988) - FTV - 3 punten - 3 juli 2016 (totaal 8 films, 31 punten)

(afbeelding)

Ik ben niet echt een gorehound, maar ben toch altijd wel benieuwd naar films met een reputatie, ook op dat gebied. Een van de films die regelmatig genoemd wordt is Guinea Pig 2: Flower of Flesh and Blood, waarin schijnbaar de hele film bestaat uit een Japanner in Samurai-kostuum die vakkundig een vrouw ontleedt; ik heb hier wel eens een kort stukje van gezien, maar dat ging mij te ver. Schijnbaar is Guinea Pig 1 een beetje in dezelfde richting, maar zijn de latere delen wat minder als fake snuff movies. Uit een soort van morbide interesse heb ik deze film dan maar opgezet - deel 4 in de serie, Mermaid in a Manhole.

Het verhaal is extreem basaal (al heeft het een leuke twist), net als schijnbaar bij de meeste films uit de serie: artiest vindt zeemeermin, maar die heeft ziekten onder de leden en ligt weg te rotten in de badkuip. Letterlijk. De film is een orgie van bloed, pus, builen en wormen die uit de zeemeermin stromen; een hoop enorme ranzigheid dus met ook her en der gitzwarte, droge humor zoals de schilder die in de zeemeermins zeven kleuren pus ook zijn portret onder de builen en pusbulten schildert. Ranzig is het wel, eng of spannend is het geen moment. Ik moest een beetje aan Troma denken qua sfeer, maar dan met veel meer nadruk op ranzig en veel minder op flauwe humor. Qua beoordeling hou ik het maar neutraal, het was op een bepaalde manier wel intrigerend maar om nou te zeggen dat het echt leuk was of ik het aan kan raden, ik weet het niet. 2.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tourist Trap (1979) - FTV - 3 juli 2016 - 3 punten (14 films - 50 punten)

http://www.freecodesource.com/movie-poster/51eewIozXvL/-Tourist-Trap.jpg

Ok al vrij vroeg in de film krijgen we al een moord, heel sfeervol met al die enge poppen. Ik begon me al te verkneukelen op een leuke film Dolls (1987) stijl. En dan 3 mooie jonge vrouwen, 2 nogal schaars gekleed, even lekker naakt baden. Maar eens dat voorbij had ik blijkbaar het beste gezien. Er waren nog wel een aantal leuke momenten wanneer de poppen in beeld kwamen, hetgeen veel te weinig gebeurde. Het leek alsof men vergeten was om een verhaal hierbij te verzinnen. De moordenaar had veel weg van leatherhead die in de verkeerde film was terecht gekomen en zijn spraak had teruggevonden . En in plaats van voluit voor slasher te gaan, hetgeen de film nog enigszins vermakelijk had gemaakt, is er veel saai gedoe, gepraat en wat surrealistisch aanmodderen. Ongelooflijk dat ze hier een film van 90 minuten van konden maken!

Volgende keer toch eentje opzetten die ik al gezien heb en goed vond, 3 matige tot slechte films achter elkaar is beetje teveel van het slechte.

Gang_Star helaas pindakaas maar beetje jammer dat als men zich laat inspireren door House of Wax zo een (f)lauwe film af te leveren. Dolls zal ik je niet hoeven aan te bevelen want die vond je blijkbaar niet horror genoeg lees ik bij de reviews. wendyvortex noemt het dan weer kinderlijk niveau. Dat smaken verschillen ok maar is Tourist Trap nu echt meer horror of volwassener dan Dolls? Sorry maar ik zie het niet. Bovendien zit er in Tourist Trap nauwelijks verhaal of karakterontwikkeling, hetgeen Dolls dan ook weer wel heeft.

Ach ja volgende keer beter

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Jason Lives: Friday the 13th Part VI (1986) - FTV - 3 punten - 2/3 juli 2016 - Tussenstand: 28 punten

Review: De eerste tien minuten waren heel zwaar, de manier waarom ze bedachten dat Jason (nog) in leven was, was zo slecht dat het lachwekkend was. Ik heb er zelfs een moment over nagedacht om ermee te stoppen, want met zo'n slechte start kon het niets meer worden. Dat viel gelukkig nog enigszins mee. Het verhaal loopt verder op zich prima. De humor in de eerste helft van de film kon ik goed waarderen, wat ik van te voren al een beetje had voorspeld. Grootste pluspunt aan dit deel is dat het eindelijk weer in Crystal Lake is, toch wel een setting die je in andere delen een beetje mist. Al zal dat na negen films ook vervelen en kon ik de andere settings ook redelijk waarderen. Ook is de sfeer in deze film goed, spelers zijn goed op elkaar ingespeeld en voel in tegenstelling tot enkele andere delen een goede klik tussen de personages. Toch zijn er ook voldoende minpunten te noemen, zoals eerdergenoemd het begin. Maar ook ben ik de weg inmiddels helemaal kwijt. Het is mij onduidelijk of deze film zich voor of na deel vijf afspeelt. Ik heb het idee voor, maar in beide gevallen slaat het helemaal nergens op. Als het ervoor afspeelt, waarom is er in deel vijf dan nooit naar deze gebeurtenissen verwezen? Als het na deel vijf afspeelt eigenlijk hetzelfde verhaal, er wordt, net als in deel vijf, alleen verwezen naar deel vier. Daarbij is het einde van deel vijf nogal dubieus, volgens mij vermoordt Tommy daar toch die vrouw, of was dat wederom slechts verbeelding? Daar zou hij natuurlijk niet zomaar mee wegkomen. Dit waren wel dingen waar ik tijdens de film over nadacht, iets dat niet echt bevorderlijk werkt om echt in de film te komen. Ik denk dat er beter gekozen had kunnen worden voor een compleet nieuw personage, in ieder geval die we nog niet in de films hebben gezien, maar wel iemand die een verleden met Jason zou hebben. Ik twijfelde tussen 2.5* en 3*. Uiteindelijk toch voor de hoogste gekozen. Zeker niet het beste deel en zie het bergafwaarts gaan. Nog drie delen, ben benieuwd of het niveau nog omhoog getild gaat worden.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Tourist Trap (1979)

Ok al vrij vroeg in de film krijgen we al een moord, heel sfeervol met al die enge poppen. Ik begon me al te verkneukelen op een leuke film Dolls (1987) stijl.

Gang_Star helaas pindakaas maar beetje jammer dat als men zich laat inspireren door House of Wax zo een (f)lauwe film af te leveren. Dolls zal ik je niet hoeven aan te bevelen want die vond je blijkbaar niet horror genoeg lees ik bij de reviews. wendyvortex noemt het dan weer kinderlijk niveau. Dat smaken verschillen ok maar is Tourist Trap nu echt meer horror of volwassener dan Dolls? Sorry maar ik zie het niet. Bovendien zit er in Tourist Trap nauwelijks verhaal of karakterontwikkeling, hetgeen Dolls dan ook weer wel heeft.

Ach ja volgende keer beter

Smaken verschillen inderdaad ja.

De opening van tourist trap vond ik al beter dan de hele film dolls. Die film heeft dan wel een goede sfeer, maar er gebeurd nauwelijks iets met die poppen waardoor het allemaal zo ontzettend traag is.

Dan vind ik tourist trap ook wat meer variatie hebben. Beter qua locatie bijvoorbeeld, waar ook gebruik van word gemaakt.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Miszmi wrote:

Jason Lives: Friday the 13th Part VI (1986)Nog drie delen, ben benieuwd of het niveau nog omhoog getild gaat worden.

Nog 4 eigenlijk:

Part 7: the new blood

Part 8: Jason takes Manhattan

Jason goes to hell: the final friday

Jason X

En dan heb je eventueel ook nog de remake uit 2009

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Miszmi wrote:

Jason Lives: Friday the 13th Part VI (1986) - FTV - 3 punten - 2/3 juli 2016 - Tussenstand: 28 punten

Tourist Trap heb ik ook gekeken gisterenavond met onderbrekingen en beëindigd rond 1 uur vandaag dus je kan gewoon de dag nemen dat je de film volledig hebt gezien

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Nog 4 eigenlijk:

Part 7: the new blood

Part 8: Jason takes Manhattan

Jason goes to hell: the final friday

Jason X

En dan heb je eventueel ook nog de remake uit 2009

Ah thanks, ik dacht dat Jason goes to hell the laatste was. En inderdaad de remake uit 2009, maar doelde op de originele. Plak de remake er wel wel achteraan, blijkt niet zo slecht te zijn.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#13 Dracula's Daughter (1936) 1* - FTV - 5 punten - 3 juli 2016 - Totaal 48+5= 53 punten

(afbeelding)

Het vervolg op de klassieker uit 1931 waarin dit keer het verhaal dus draait om Contessa Marya Zeleska, de dochter van Dracula. Dracula is dood na de gebeurtenissen uit de film uit 1931 en dat is dan ook het grootste probleem aan deze film. Het voelt niet aan als een Dracula film.
De personages zijn stuk voor stuk zwak en ik vond er niemand uitspringen die nog enigszins beter werk verrichtte. Spanning is er niet, en als er iets interessants staat te gebeuren dan is dat weer iets voor de verbeelding. Qua sfeer is het eveneens matig, nergens kon het de sterke sfeer uit de klassieker evenaren.

Op naar de volgende Dracula films, de films met Christopher Lee. Daar heb ik hogere verwachtingen van.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star, en jij zei me nog dat je niet zo een horrorfan was, je hebt ondertussen meer punten dan ik, malle!

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Poltergeist (1982) - RW - 2 punten - 3 juli 2016.

(afbeelding)

Review:

''I got beat up once by three kids. They took my lunch money. Maybe they got hit

by a truck, and they're upstairs right now.''

Nog steeds een zeer sterke uitstraling.

Goede cast, solide acteerwerk, sterk script en een prima verhaal, maar lang niet

meer zo akelig eng als destijds.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Poltergeist (1982).

(Totaal aantal punten H. T: 14).

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Gang_Star, en jij zei me nog dat je niet zo een horrorfan was, je hebt ondertussen meer punten dan ik, malle!

Ik ben ook geen horror fan. Maar dit is voor mij een extra stimulans om films te gaan kijken die ik al tijden heb maar welke ik nauwelijks zou aanzetten.

Maar mijn doelstelling is gehaald. Alexspyforever ingehaald. Had je niet gedacht he

Kan ik met een gerust hart met dit topic stoppen

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Mutilator (1985) staat nog op het program. Vanmiddag even opzetten.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

12. Detention (2011) FTV 2 punten (totaal: 37 punten)

(afbeelding)

Deze film staat op MovieMeter na 89 stemmen op een gemiddelde van 1.92. Hier snap ik werkelijk he-le-maal niets van. Zelden zo'n originele, coole, aparte en komische horror gezien. Een aaneenschakeling van te gekke scènes die uiteindelijk ook nog eens allemaal bij elkaar blijken te komen. Fantastisch, deze ga ik nog heel vaak kijken, 4,5*

13. As Above, So Below (2014) FTV 2 punten (totaal: 39 punten)

(afbeelding)

Normaal ben ik niet zo'n fan van het found footage subgenre maar een enkele uitzondering ([Rec], The Blair Witch Project) toont aan dat er wel kansen liggen, deze film bewijst dat. Een soort van mix tussen National Treasure en The Descent die juist slaagt omdat het op deze manier geschoten is. Absoluut een paar benauwende scènes en overall erg creepy. 3*

14. Rammbock (2010) FTV 2 punten (totaal: 41 punten)

(afbeelding)

Wat is erger dan een zombie? Juist, een Duitse zombie. Met een speelduur van 60 minuten best een aardig tussendoortje maar ik had er iets meer van verwacht. Eigenlijk is hier maar één uitdrukking op zijn plaats: meh. 2,5*

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

Achtung!! Film vijf! The Toxic Avenger 1984 (unrated version) - FTV - 3 punten - 3 juli 2016 (totaal 14 punten)

http://static.wixstatic.com/media/8d26df_d6d322902fab40bdbf7bd47d20e5c4f8.jpg/v1/fill/w_515,h_339,al_c,lg_1,q_80/8d26df_d6d322902fab40bdbf7bd47d20e5c4f8.jpg

Bozo: Did you see her face when I punched her!

Slug: Beat that old lady like a dooggg, hehe!

Flauw, fout, slecht maar erg grappig, puur vermaak. Onder de indruk van de effecten en grofheid. Moest er wel even inkomen maar er gebeurd zoveel en er is zoveel te zien dat het vanzelf gaat op een gegeven moment. Mijn eerste Troma, volgen er zeker nog wel een paar.

''And the next time you're in danger or in need of help, look to the horizon and maybe, just maybe, the TOXIC AVENGER will be there!!''

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.