• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.193 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jezus, jullie gaan er wel in een record tempo door precies Ik moet mijn eerste film nog steeds zien..

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

The Ghost of Frankenstein (1942) - FTV - 4 punten - 3 juli 2016 (Totaal: 10 films, 45 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3e/The_Ghost_of_Frankenstein_movie_poster.jpg
Een nogal geforceerd vervolg op 'Son of...' waarin Ygor de gebeurtenissen blijkt te hebben overleefd en door een ongelukkige explosie het monster op wonderbaarlijke wijze terugkeert.
Deze keer gespeeld door Lon Chaney, die zijn rol duidelijk serieus nam, maar nergens in de buurt van Karloff's performance komt.
Ygor blijkt snode plannen te hebben met zijn oude vriend en zoekt daarom (nog) een zoon van Frankenstein op te zoeken: Ludwig Frankenstein (gespeeld door Sir Cedric Hardwicke (dat die mijn zijn medewerking gaf aan een prent als deze)).
Door een nogal stompzinnige scene met de geest van zijn vader besluit Ludwig een hersentransplantatie uit te voeren om de, met de beste bedoelingen om in het verleden gemaakte fouten recht te zetten.
Hij word er alleen in geluisd door Ygor en Theodore Bohmer. Laatstgenoemde word gespeeld door Lionel Atwill en komt niet overtuigend over als evil doctor.
De film kent een korte speelduur en is daardoor nog best makkelijk te bekijken, maar voor de kwaliteit hoeft men het niet te doen, want dit is misschien wel de zwakste van de Universal Frankenstein films.
Vooral het verhaal is eigenlijk te geforceerd en te flauw verzonnen. Men heeft hierbij echt gedacht 'wat zullen we nog eens verzinnen om een sequel te maken'?
Als laatste moet ik nog zeggen dat er een aantal volledig overbodige personages in zaten, maar dat krijg je bij dergelijke vervolgen.
Mensen die dachten dat dit pas begon in de jaren '80 met franchises als Friday the 13th en Halloween hebben het mis, want deze film bewijst dat men er in de jaren '40 bij Universal ook al wat van kon.
2/5*.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

Metalfist wrote:

Jezus, jullie gaan er wel in een record tempo door precies Ik moet mijn eerste film nog steeds zien..

Jaja er zijn er een paar die gaan ontzettend rap, maar het duurt nog even, alle tijd om nog meer op achterstand te raken .

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a7/The-Eye-2002-poster.jpg

Gin Gwai (2002) – FTV – 2punten – 2 juli 2016

horor/drama van Oxide Pang Chun & Danny Pang, heel sfeervollle aziatische horrorfilm over een meisje dat na een operatie om weer te kunnen zien vreemde visioenen ziet, het acteerwerk is vrij goed nergens overgeacteerd, de muziek is zeer goed het heeft perfect de sfeer weer in deze film, het verhaal zit mooi in elkaar beetje bij beetje kom je de waarheid te weten de rustige opbouw stoort eigelijk niet, het enige min punt aan deze film is dat de special effects beter hadden gekunt ze zijn niet slecht maar er had toch beter gekunt soms word het te voorspelbaar en is de horrormagie minder maar ondanks dit toch en 3*

http://4.bp.blogspot.com/-6OQ56iW_PIo/UV66xfYMj4I/AAAAAAAASJ4/aKfLy49fqD4/s1600/Gin+gwai+2+(2004).jpg

Gin Gwai 2 (2002) – FTV – 2 punten – 2 juli 2016

horor/drama van Oxide Pang Chun & Danny Pang, naar mijn mening is het tweede deel beter dan het eerste, alles is beter uitgewerkt muziek is weer top het komt perfect overeen met het horrorsfeertje in deze film,acteerwerk is zelfs iets beter, intenser en vooral de special effects zijn echt wel goed veel beter uitgewerkt dan in het eerste deel voor mij een 3,5*

http://cdn-2.cinemaparadiso.co.uk/060927103730_l.jpg

Gin Win 10 (2005) – FVT – 2punten – 2 juli 2016

horror/komedie van Oxide Pang Chun & Danny Pang , 5 tieners krijgen een boek in handen “10 manieren om een geest te zien” met alle gevolgen van dien

deze film is vooral heel komisch op uitzondering van enkele verwijzingen naar de eerste twee delen (“heb jij mijn raport gezien”) is er niks waarmee je ze kan vergelijken, acteerwerk is maar zus en zo,muziek idem vooral horrorkomisch de special effects zitten wel redelijk goed, voor mij een 2,5*

(11films: 25punten)

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The Leopard Man (1943) - FTV - 4 punten - 3 juli 2016 (totaal 9 films, 35 punten)

(afbeelding)

Mwah. De meeste van Tourneurs films zijn me prima bevallen, en ook dit is best wel aardig. Het ziet er sfeervol uit, er zijn wel wat leuke karakters al begon mevrouw met de castagnetten me redelijk te irriteren - je zal er maar boven wonen. Maar uiteindelijk het is toch vooral vrij vlak. Spanning is er niet, sterke dialogen ook niet, en horror is ook al niet te bekennen. Toch een beetje een tegenvaller, zeker ten opzichte van films als Cat People en Night of the Demon. 3.0*

joolstein

• 10831 messages
  • 8918 votes

Phenomena (1985) - RW - 2 punten - 3 juli 2016 (18 films -56 pnt.)
http://3.bp.blogspot.com/-Q-P4kN8txZY/Tc-pngmzAUI/AAAAAAADM3o/3SRlmJKIJ00/s400/phenomena_creepers_poster_2.jpg
Review: Ook na herzien van deze Dario Argento blijf het een juweeltje! Fantastische bijfiguren zoals de professor en de “killer’aap. En natuurlijk de vele insecten. Visueel is het lust voor het oog. En dan het mysterie in Phenomena dat is van begin tot eind boeiend. Er zit een duidelijke spanningsboog in die inzet met een paar moorden en die steeds voelbaarder wordt naarmate Jennifer dieper in het mysterie duikt. Telt daar dan ook nog de prachtige score van Goblin bij op en je hebt een super film!
Phenomena (1985)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Voor de mensen heb ik een lijstje gemaakt met welke films ik tot nu toe aan de kant heb gezet voor de challenge, dus welke ik wil gaan zien met de challenge. Het zijn er heel wat maar, ik heb tussen door nog vakantie dus dan kom ik er waarschijnlijk meer en deels door heen. Zeg ook niet dat ik alles ga kijken wat er tussen staat!

IMDb: Horror Challenge MM - Kondoro - a list by Kondoro0614

Ga nu bezig met Night of the Creeps (1986)

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988) FTV - 3 punten - 3 juli 2016 - Tussenstand: 31 punten

Review: Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat ik erover moet zeggen. Het blijft allemaal een beetje bij hetzelfde, al kreeg dit deel opeens bovennatuurlijke gave. Op zich was dat zelfs nog wel redelijk goed uitgewerkt ook, behalve de eerste scene waarin we het zagen. Die was aan de lachwekkende kant. Al met al weinig vernieuwend, allemaal een beetje voorspelbaar en het wordt er zeker niet beter op. Ik denk dat ze veel te lang door zijn blijven gaan. Ik ga de laatste drie, Freddy vs. Jason en de remake nog wel bekijken, maar verwacht in ieder geval van de laatste drie niet zoveel.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Night of the Creeps (1986) - FTV - 3 punten (punten totaal: 11) - 3 juli 2016

https://thewolfmancometh.files.wordpress.com/2010/11/night-of-the-creeps-poster.jpg

Vermakelijk horror filmpje met een vleugje komedie in B -kwaliteit. Ik ben weer terug in de game bij de game en daarvoor wou ik graag Night of the Creeps voor gebruiken waar ik echter geen spijt van gekregen heb. Het enige feit dat mijn TV twee keer vast liep onder het kijken van de film en ik maar besloot om het verder op de PC te kijken was erg irritant maar, dat mocht de pret niet bederven.

Fred Dekker bewijst hier dat hij toch wel een degelijke klasse heeft. Zijn verfilming van RoboCop 3 (1993) was doodsaai en niet om aan te zien, waar ik toch een beetje van opkijk omdat Night of the Creeps toch een goeie film is, in mijn ogen dan en ik mij hier juist niet heb zitten vervelen en toch erg vermakelijk was. Ja, hij zit ook in de B-klasse maar dat mag soms de pret nog niet bederven.

Night of the Creeps brengt een redelijk Zombie verhaal maar dan vervormd gefilmd, dit keer zijn geen beten of iets dergelijks maar een soort Usain Bolt slakken. Een soort van slakken om zomaar te zeggen die afkomstig waren uit de ruimte, waar onder andere de begin scene over ging. Van de lelijke jaren 1900 aliens waarbij ze nog met veelal kostuums rond rennen, wel prachtig gemaakt wat dat betreft. Een beetje, in mijn ogen nogmaals, vreemde vorm van Living Dead Virus maar, erg leuk bedacht.

Het verhaal was geinig. En zeker de kat zag er gaaf uit, haha!

Toch is de film wat minder in het horror gedrag. Een typisch B filmpje kun je herkennen aan de manier waarop deze film het brengt. Het duurt soms net iets te lang dat er eens actie komt. Maar, wanneer er wat was, was dit wel echt vet! Onder andere de kat maar, ook de tweede lijk die was gemaakt en in de lijkschouwing weg liep met een schaar in de nek. En op het eind een enorme invasie van zombies die de film een 'knallend eind geven' maar, toch wat verlicht door liep. Concept was echter wel erg vet en ik heb genoten van Night of the Creeps!

Volledige review met (VEEL) spoilers: HIER

Mijn lijstje: IMDb: Horror Challenge MM - Kondoro - a list by Kondoro0614

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Phenomena (1985) - RW - 2 punten - 3 juli 2016 (18 films -56 pnt.)

Deze staat op de watchlist voor deze challenge. Je review is alvast hoopgevend. Ik ben voorlopig kritisch naar die regisseur want Suspiria vond ik bijvoorbeeld geen hol aan.

Woland ik was ook niet erg onder de indruk van Leopard Man, persoonlijk vind ik Cat People (1942) veel beter.

Gang_Star ok als je nu stopt ga ik beginnen knallen, eens zien of je stil gaat blijven staan dan

Metalfist net een nieuwe regel gekomen voor wie na 10 dagen nog niets heeft geregistreerd, krijgt de keuze om uit te stappen of op horrorkamp met de zeer strenge officier Boeikens

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The Giant Claw (1957) - FTV - 4 punten - 3 juli 2016 (totaal 10 films, 39 punten)

(afbeelding)

Een low budget creature feature zoals er vele gemaakt zijn, en niet een bijster goede. Sterker nog, het is een vrij slechte, maar helaas op de meeste vlakken ook weer niet zo bizar slecht dat het weer leuk wordt. Natuurlijk kan ik het gaan hebben over het matige acteerwerk, het slappe script, continue vergelijkingen tussen de vogel en een battleship, en de compleet belachelijke pogingen om een wetenschappelijke onderbouwing te geven van het bestaan, de krachten en de zwakheden van de creature in kwestie (een ruimtevogel uit een antimaterie-melkweg met een soort van antimaterieschild, jaja). Maar er is maar één reden om deze film te kijken en waarom deze film uberhaupt nog enige bekendheid geniet, en dat is natuurlijk de vogel zelf, die er legendarisch slecht uitziet. Ik denk dat iedereen die ook maar zijdelings met de film te maken heeft gehad zich nog steeds de ogen uit de kop schaamt om deze genant slechte kalkoen-pop met z'n plukje haar. Mocht je benieuwd zijn, dan raad ik je aan om gewoon een paar minuten van die vogel op youtube of zo op te zoeken, of deze film aan te zetten na tien bier en/of een dikke joint. Dan is ie misschien nog wel leuk, nuchter op zondagmiddag werd ik er niet vrolijk van. 1.5*

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Gang_Star ok als je nu stopt ga ik beginnen knallen, eens zien of je stil gaat blijven staan dan

Het was eigenlijk de bedoeling dat je het las als, 'doel bereikt einde topic' maar puur als sarcasme .

Gaat mij niet om de winst of zo, maar wel om een hele lijst films te kijken omdat ik die anders toch niet zou gaan kijken. In dat opzicht heb ik mijn grenzen toch al flink verlegd aangezien ik nog nooit zoveel horrorfilms heb gekeken in zo'n korte periode. Maar hoe dan ook, een liefhebber van het genre zal ik nooit worden. Ook niet nadat deze challenge is afgelopen. Ik heb tot dusver nog niet hoger dan een 3 sterren waardering gegeven na 13 films, zegt op zich ook best een hoop.

Maar wees maar niet bang hoor, ik blijf gewoon doorgaan en mijn films geregeld meepakken

Bas I.

• 461 messages
  • 4 votes

A Girl Walks Home Alone at Night (2014) - FTV - 2 punten - 3 juli 2016 (tussenstand: 7 films, 24 punten)

(afbeelding)

Vampierenfilm die zich afspeelt in een (fantasie)stad die veel weg heeft van de standaard Amerikaanse suburbs maar die tegelijkertijd een volledig Iraanse cast heeft. Mooie zwart-wit beelden, goede soundtrack en ook het verhaal weet voldoende te boeien. Ik heb nog niet eerder een Iraanse vampier in zwart gewaad op een skateboard door de straten zien rollen. Vooraf had ik er niet te veel van verwacht maar ik ben zeer aangenaam verrast. Eindoordeel: 4.0*

Shout out naar baspls

joolstein

• 10831 messages
  • 8918 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Deze staat op de watchlist voor deze challenge. Je review is alvast hoopgevend. Ik ben voorlopig kritisch naar die regisseur want Suspiria vond ik bijvoorbeeld geen hol aan.

Tja, weet niet of je deze dan wel goed vind? Ik ben nogal fan van Dario Argento en Suspiria is voor mij een household favouriet.

joolstein

• 10831 messages
  • 8918 votes

The Beast Within (1982) - FTV - 3 punten - 3 juli 2016 (19 films -59 pnt.)

(afbeelding)
Review: Niet bijster bijzonder Horror- Thrillertje. Acteurs waren middelmatig en het verhaal was niet om over naar huis te schrijven. Zelfs de weinige schrikmomenten die er waren werden de nek omgedraaid doordat ze bijna werden aangekondigd. In laatste 20 minuten is er nog wel een leuke metamorfose maar tja dan is de film niet meer te redden!
The Beast Within (1982)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Tja, weet niet of je deze dan wel goed vind? Ik ben nogal fan van Dario Argento en Suspiria is voor mij een household favouriet.

Nuja ik ga dan wel kijken omwille van de mooie Jennifer Connelly En Beast Within heb ik eens gezien op TV moet echt wel meer dan 15 jaar geleden zijn! Toen vond ik em best OK maar nu zou ik deze te campy vinden.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Terror Train (1980) - FTV - 3 juli - 3 punten (5 films - 17 punten)

(afbeelding)

Net niet helemaal overtuigende Halloween in een trein. Maar wel mooi met Jamie Lee Curtis en een soort van remake van één van de bekendste scenes uit de John Carpenter-film. Eerste uur gaat er nogal wat onnodige tijd verloren aan de vervelende jaren 80 goochelaar David Copperfield. Laatste half uur is spannende slasher-horror. De echte rij eindeloze imitaties zouden gedurende de hele jaren 80 nog komen en daarbinnen is deze helemaal zo slecht nog niet.

3*

joolstein

• 10831 messages
  • 8918 votes

The Devil Rides Out (1968) - FTV - 4 punten - 3 juli 2016 (20films -63pnt.)

(afbeelding)

Review: Ondanks dat niet alle special effects de tand des tijds hebben overleeft, is dit een zeer goede en vermakelijke film uit de Hammer studio`s met Christopher Lee. Het is een simpele maar effectieve griezelfilm over het occulte. Het is vooral genieten van de geweldige sfeer. Iets wat veel producties uit de Hammer studios hebben.

The Devil Rides Out (1968)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

It! The Terror from beyond Space (1958) - FTV - 3 juli 2016 - 4 punten (15 films - 54 punten)

http://ayay.co.uk/backgrounds/b_movie_posters/sci_fi/IT-THE-TERROR-FROM-BEYOND-SPACE-landscape.jpg

Een film die de inspiratie zou kunnen zijn voor de klassieker "Alien". Het verhaal is simpel en het monster is hier zoals gewoonlijk voor die tijd een man in een monsterpak. Het monster is toch vrij dreigend zolang zijn gezicht niet wordt gefilmd. Dat zag er niet zo best uit, maar toch beter dan Creature from the Black Lagoon. Zeker de eerste aanval waarbij enkel schaduwen waren te zien vond ik knap gedaan. Wellicht wegens de korte speelduur kennen de karakters weinig diepgang, maar dit wordt wel goedgemaakt door een voortdurende strijd tussen de bemanning en het monster. Het verveelde nooit en ik heb me er goed mee vermaakt.

Gang_Star ik besefte wel dat je een grapje maakte, ken je ondertussen ook al langer dan vandaag en ik weet dat als een spel je bevalt je zeer enthousiast kan zijn

Ik mag dan misschien wel een grote horrorfan zijn al weet ik wel dat ik niet altijd te kieskeurig mag zijn of ik moet steeds naar dezelfde films gaan kijken. Ik weet om af en toe eens een echt goede film te vinden ik bij momenten door een hoop flauwe tot baggerfilms moet gaan. Nuja moeten is een sterk woord, maar de laatste challenge heeft toch erg geloond voor mij en heb ik een aantal sci-fi horrors (vrij onbekend) die mij zeer goed zijn bevallen en ik nu ook in mijn bezit heb. Ik weet dat ik bij andere genres wellicht nog 10 keer zo veel zou moeten kijken om eens eentje goed te vinden.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Coma (1978) FTV - 3 punten - 3/7/16 (totaal 3 films: 7 punten)

Michael Douglas is één van mijn lievelingsacteurs, uiteraard moest ik deze Coma uit 1978 gezien hebben. Al speelt hij in deze film slechts eerder een bijrol. De film komt wat gedateerd over en begint vrij traag. Maar dan komt toch plots de spanning erin. De achtervolgingscènes en de scène in de aula zijn het meest spannend. De film ziet er soms heel science fiction uit, vooral de scènes in het Jefferson instituut. Heel mooi gedaan vind ik. Het zit allemaal goed in elkaar. Soms wat cliché en voorspelbaar, maar al bij al leuk zondagavondvoer. Ik zou dit geen klassieker durven noemen, ik had er nog nooit van gehoord, maar zeker eens de moeite waard om te bekijken.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Cujo (1983) - FTV - 3 punten - 3 juli 2016 (totaal 11 films, 42 punten)

(afbeelding)

Cujo begint met drie kwartier slaapverwekkend familiedrama, en het begint pas een beetje leuk te worden zodra Cujo ook echt nadrukkelijk in de film verschijnt. Een steeds ranziger uitziende Cujo gaat af en toe een beetje los, maar het blijft allemaal behelpen. Op een gegeven moment zijn we een half uur aan het kijken naar Cujo die af en toe een auto aanvalt, een ontzettend irritant jankkind waarvan je hoopt dat die zo snel mogelijk opgepeuzeld wordt en moeders die af en toe uit de auto probeert te komen. Het is allemaal niet zo angstaanjagend. Zelfs onder het bloed, hondsdol en pus kwijlend ziet een Sint Bernard er nog steeds onschuldig uit; en hoewel er wel een paar aardige kills zijn is het ge-emmer met die auto erg zonde. Absoluut een van de mindere King-verfilmingen. 2.0*

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Fritt Vilt/Cold prey (2006) - FTV - 3 juli 2016 - 2 punten (totaal 4 films - 8 punten)

http://www.best-horror-movies.com/image-files/cold-prey-survivor.jpg

Een sfeervolle slashermovie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Geen memorabele slasher en een inwisselbare cast. Ik kon zelfs op voorhand de volgorde opnoemen waarin iedereen zou wegvallen. Zegt al genoeg over het genre. Maar het is wel goed gemaakt en de sfeer zit er wel in. Het is misschien wel gekopieerd, maar goed gedaan dan toch. Ben beetje benieuwd naar de sequel, al gaat het in dit genre meestal gewoon bergaf na de eerste film.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989) - FTV - 3 punten - 3 juli 2016 - Tussenstand: 34 punten

Review: Het slechtste deel tot nog toe, en dan moet de slechtst gewaardeerde op MM nog komen. Zowel deel negen als deel tien worden niet al te best gewaardeerd, waarvan deel negen het dieptepunt. Ik ben benieuwd of ik er nog doorheen ga komen. Enfin, dit deel heeft nog maar weinig te maken met de eerdere delen, behalve dan Jason en zijn verleden. Ondanks dat er nog relatief veel overlevenden waren, dacht ik na het deel op het schip dat de film was afgelopen. Ik kwam echter al snel tot de conclusie dat ik pas een uur bezig was en nog veertig minuten te gaan had. Ik had het gevoel dat ik twee films achter elkaar aan het kijken was, alleen met dezelfde personages. Het feit dat Jason er ieder deel afschuwelijker uitziet, staat mij niet echt aan. Had liever gezien dat hij alle delen gewoon vrijwel hetzelfde was gebleven (inclusief het beroemde masker uiteraard).

Allereerste minpunt was wederom het begin van de film, de 'wederopstanding'. Konden ze serieus niets beters/nieuws verzinnen? Als tweede dat het zich afspeelt buiten Crystal Lake zelf. Volgens mij zijn er in de andere delen slechts andere locaties gebruikt en is het nooit buiten Crystal Lake gekomen. De kills blijven matig, ondanks dat ik me erop instel, blijven ze zwaar bedroevend. Het verhaal had beter uit kunnen pakken, zelfs buiten Crystal Lake. Maar ik heb me er niet goed mee kunnen vermaken. Uiteindelijk kom ik op 2.5*, maar betwijfel of dat bij een herziening zo blijft. Ik denk niet dat ik dan nog van mening ben dat dit deel een net zo hoge (lage) score als het eerste deel kan krijgen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Monster on the Campus (1958) - FTV - 4 juli 2016 - 4 punten (16 films - 58 punten)

http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-m/monster_on_campus_poster_04.jpg

Als je maar lang genoeg zoekt en kijkt dan duikt er wel eens eentje op dat toch wel bijzonder is. Nu wil ik deze film geen vergeten pareltje noemen, maar het is een film waarbij ik van begin tot einde met volle aandacht ben blijven kijken. De elementen die er in voorkwamen waren zeker niet nieuw maar wel goed in beeld gebracht. Ik herkende hier duidelijk elementen van Dr. Jekyll and Mr. Hyde alsook van The Wolf Man. Niet bijster veel effecten of horrorelementen, maar als ze er waren vond ik het naar 50s normen geslaagd. Bijzonder leuk verrast door deze.

Even meedelen dat er in de loop van de dag een eerste tussenstand zal worden geplaatst door mij.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

The Manster (1962) - FTV- 4 Punten- 3/4 Juli- Total: 30 Punten

http://www5b.biglobe.ne.jp/~madison/worst/doctor/manster/manster_1.gif

Een gezellige film om 's nachts te bekijken. Qua verhaal, ken je de film al voordat je hem gezien hebt. Het is een gewone monsterfilm met veel politiemannen die achter een monster aanrennen. Zei ik gewoon? Ja, het voelt vrij klassiek aan.(ook voor die tijd) Maar, het monster daarentegen is vrij leuk bedacht en de transformatie is goed uitgewerkt. Ze nemen de tijd en je krijgt voor het wachten veel terug. Zo, groeit er ook een oog (en tegen het einde aan, een harig monster) uit iemands schouder. En de make-up effecten mogen er best zijn! Het deed me denken aan scènes uit Army of Darkness (1992)
Ook erg leuk om al die Japanese gebruiken te zien. Ze doen het mindere middenstuk waar niks gebeurt, iets opbeuren.
Helaas wordt er nog wel een moraal geplakt op het einde..

The Abomination (1986) -RW- 2 Punten- Totaal: 32 Punten

(afbeelding)

Heerlijke onzinnige en smerige film! Alles ziet er smerig uit in deze film. De gore effecten waren dan ook overtuigend (leek wel of ze organen bij de slager geleend hebben) en het monster zag er creatief uit. Zo 'moet' een monster uitzien namelijk! Het heeft meerdere koppen en tentakels. Het puilt dan ook uit ieder kastje van het huis waarin het zich genesteld heeft. (en woont ook in een wasmachine)
Het is wel duidelijk een pop, wat het juist vermakelijker maakt.

Helaas wordt alles in een trailer voorafgaand aan de film verklapt...
Dat is niet de enige steek die deze film laat vallen. Het beeld ziet er lelijk uit en de voice-over kan soms op de zenuwen werken.
De (tot op zekere hoogte) vermakelijke verwijzingen naar het christelijk geloof worden voortdurend benadrukt en kunnen ook gaan irriteren.
Ook worden sommige scenes meerdere keren hergebruikt.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

http://66.media.tumblr.com/d036d4b68b07b271097eb08835fce10d/tumblr_ndmehqsCcd1rvcbsxo1_r2_1280.jpg

The House of the Devil (2009) - FVT - 2 punten - 3juli 2016

horror/thriller van Ti West, wat een film!!! ijzersterke horrorfilm, de ganse film zit er een beklemmende sfeer die rustigaan opbouw tot een angstaanjagend gevoel die je letterlijk de rilling over je rug laat voelen, de acteerprestaties zijn schitterend en vooral de muziek en sound in deze film zijn meesterlijk, het verhaal is vrij eenvoudig maar blijft mysterieus tot het einde dankzij de constante spanning, verwacht geen super special effects in de plaats krijg je echte gore bloederige toestanden die het einde van de film compleet maken, voor mij is deze film echt een topper alles is aanwezig sterke acteerprestaties, angstaanjagende muziek die een goeie horrorfilm altijd moet hebben, en lekker bloederige gore toestanden, voor mij een dik verdiende 5*

joolstein

• 10831 messages
  • 8918 votes

Film Pegasus

Ben beetje benieuwd naar de sequel, al gaat het in dit genre meestal gewoon bergaf na de eerste film.

De sequel maar ook de prequel waren beide films die net als het eerste deel 1 prima te kijken zijn hoor! Even goed of slecht dat hangt er een beetje af van hoe je deel 1 vond. Ik heb me redelijk met Fritt Vilt vermaakt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

What you all been waiting for

https://i.ytimg.com/vi/g3nBfwKSqgw/maxresdefault.jpg

Neen niet Jason die zijn gezicht toont, maar wel de tussenstand na 1 week horror (bijgewerkt tot 4 juli 3:10)

1. jeroentjuhhhhh 84

2. John Milton 77

3. joolstein 63

4. alexspyforever 58

5. Gang_Star 53

6. Richard_Voorhees 45

7. Woland 42

8. moviefreak#1 41

9. Miszmi 34

10. EW101 32

11. U96 27

12-13. Boeikens en Bas I. 24

14. wendyvortex 17

15. arno74 16

16. Legan 15

17-18-19. Willy Wartaal, HALVE TAMME. en morpheus2000 14

20. leatherhead 13

21. Kondoro0614 11

22. baspls 10

23-24. Flat Eric en Film Pegasus 8

25-26. Zwolle84 en Friday the 13 th 7

27. Night's Watch 4

28. Gh8st 2

Strafkampdreiging wegens nog geen (correcte) registratie en 0 punten:

http://horrorbox.co.uk/wp-content/uploads/2015/05/Simon-Sutcliffe-as-Abraham-Cleaver-holding-shotgun-3.jpg

TornadoEF5 - Dying Rose - Teunnis - John Barry - Metalfist - john mcclane 2

De laatste uit die lijst wil ik nogmaals verzoeken zijn registraties volgens de regels te doen op deze manier kunnen we geen punten toekennen.

Moest er volgens jou iets niet kloppen, give us a call

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ja ik heb wat geslacked de afgelopen dagen. Even wat gamen en iets anders kijken dan horror, en Jeroentjuhhhh gaat er meteen mee aan de haal

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Normaal stond vanavond een eerste film gepland namelijk The Witch (film die recent uitkwam). Mijn cinémabezoek voor The Neon Demon is ook al gepland voor morgen, maar ik moet nog kijken voor vervoer. Ik ga straks eens bellen naar mijn ma, want kijk er naar uit en heb geen zin om het steeds te moeten uitstellen (zoals met zoveel dingen bij mij het geval is).

Verder denk ik ook dat de enige twee horrorfilms zullen zijn die ik zal zien deze week en dit weekend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.