• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.151 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

baspls wrote:

(quote)

Ik denk niet dat het perse een leeftijdsdingetje is, maar ik ben persoonlijk Kubrick door de jaren heen wel meer aan waarderen (dat wil zeggen tussen 2013 en 2016).

Mijn (serieuze) interesse in films was wel een stuk later dan mijn zestiende, leeftijd zegt in dit geval inderdaad niet alles. Maar A Clockwork Orange en 2001 laat ik voorlopig toch maar voor wat het is, de drang om ze toch te kijken verschijnt vast over enkele jaren.

U96 wrote:

(quote)

Night's Watch ik weet niet of je The Thing van John Carpenter al gezien hebt ? deze film was ook mega spannend, trouwens sterke beschrijving van The Shining !!!!

Bedankt! Ik ben over het algemeen geen grote Sciencefiction fan, maar Alien is mij ook goed bevallen deze challenge en de film staat redelijk hoog in de top 1000 (die ik rustig probeer door te werken) dus ik ga hem nog proberen te kijken voor het eind van de challenge

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Night's Watch wrote:

(quote)

Mijn (serieuze) interesse in films was wel een stuk later dan mijn zestiende, leeftijd zegt in dit geval inderdaad niet alles. Maar A Clockwork Orange en 2001 laat ik voorlopig toch maar voor wat het is, de drang om ze toch te kijken verschijnt vast over enkele jaren.

(quote)

Bedankt! Ik ben over het algemeen geen grote Sciencefiction fan, maar Alien is mij ook goed bevallen deze challenge en de film staat redelijk hoog in de top 1000 (die ik rustig probeer door te werken) dus ik ga hem nog proberen te kijken voor het eind van de challenge

. Zeker doen is een aanrader heb hem ook gezien voor het eerst in deze challenge en toch eentje die bij de echte toppers in het horrorgenre

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Kondoro wrote:
#22 - Evil Dead (2013) - FTV - 2 punten (punten totaal: 52) - 24 augustus 2016

(afbeelding)

Ik was erg benieuwd naar dit project, hij lag al een tijdje op mijn stapeltje maar nooit echt de tijd gevonden deze te kijken. Gister avond kwam een maatje van mij langs en toen hebben we samen besloten om deze film te gaan checken. Ik moet zeggen dat ik erg verrast ben. Ik had een typisch demonen film verwacht maar deze film is toch binnen mijn verwachtingen gedrongen. Ik vond Evil Dead een leuk, spiritueel demonen of zo iets film. Hoewel ik de transformatie er een beetje goedkoop uitzag had de film wel een grimmige stemming.

Hoewel het verhaal erg slapjes was, was hij toch nog best plezier te volgen. Er is een demonen boek aanwezig in een hut waar een groepje blijft logeren. Een jonge vind het boek en spreekt de magische woorden uit waardoor een verslaafd meisje die buiten loop geïnfecteerd word. Ze zorgt er voor dat de hele groep uitgeroeid word maar ook op wel wat vette manieren. Bijvoorbeeld eentje die zichzelf verminkt met een stuk glas van een spiegel en eentje met een spijker machine, erg vet!

Het was toch nog best een leuke film. Ondanks het ietwat slappe verhaal was hij prima te doen. Het concept was erg vet, en ik vond het leuk om naar te kijken, hoewel erg niks spannends was heb ik me aardig vermaakt.
als je deze goed vond moet je eens de originele versie uit 1981 gaan zien een echte cultfilm binnen het horrorgenre

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

U96 wrote:

(quote)
als je deze goed vond moet je eens de originele versie uit 1981 gaan zien een echte cultfilm binnen het horrorgenre

Dat was dus wel een voorganger van deze, ik dacht dat The Evil Dead (1981) juist met zombies te maken had, my bad. Ik heb ze klaar liggen, wanneer weet ik niet. Denk pas na de challenge, ik weet het bijna wel zeker.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

#23 - Zombie Fight Club (2014) - FTV - 2 punten (punten totaal: 54) - 24 augustus 2016

http://i0.wp.com/www.thterrortime.com/wp-content/uploads/2016/01/zombie-fight-club.jpg?resize=682%2C351

Verrassend en tegenvallend tegelijk, zou dat kunnen? Ik weet het niet maar, ik heb wel zo'n gevoel bij het zien van Zombie Fight Club. Ik vond de film op eerste gezicht erg vet, ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven een film afkomstig uit Taiwan gezien, dus dat vond ik al erg vet ondanks ze bijna allemaal en altijd Engels praatte, of heb ik een andere versie? Toch vond ik Zombie Fight Club een leuke ervaring, weer iets typisch. Typisch Aziatisch? Ik durf dat nog niet zo gauw te zeggen want zo veel Aziatische films heb ik er helemaal niet opzitten, ik denk maar misschien een stuk of 40/50 misschien wel minder. Ben een echte Amerika Lover .

Zombie Fight Club heeft het echt niet op zijn CGI. Ik vond deze echt ver-schrikkelijk! De make-up artiesten hebben er wel een prima werkje neer gezet, die zombies zagen er prachtig uit! Lekker overdreven en lekker dodelijk. De film Zombie Fight Club heeft geen tekort aan nep-bloed gebruikt en zoals ik hierboven ook al lees, de gore in deze film is echt over-de-top. Twee meisjes die inhakken op een op-komende zombie en dan met de hele mond vol bloed zitten, eigenlijk het hele lichaam. Een man die een weg baant door zijn huis, daar na een super zombie werd en noem zo maar op.

Het verhaal ging wel. Er word in het begin al flink gevrijd en iemand gemarteld. Er komt een pakketje binnen bij een paar bewoners waar, als ik het goed zag, XTC in zat. Er komt een groep vrienden binnen die even uitgebreid gebruik maakten van het bed. Na een tijdje worden de DRIE dames getransformeerd in zombies, en dan begon het feest. Een lekker slash- zombie killer scenes beginnen te komen en het word behoorlijk bloederig met verraad, angst en mooie actie scenes. Op het eind zitten ze opeens in een soort gevangenis en moeten ze een soort kooi vechten tegen de zombies, het verhaal ging na een tijdje nergens meer heen. Dat maakte de film wel een stuk moeilijker maar, gewoon zitten en verstand op nul. Daarna deze film afkijken.

Wat mij echt tegenviel zijn de bijna volle 95 minuten aan krijsende Taiwanese meisjes die ik het liefste op mute had gezet. Toch is er een verband in de film die wel leuk was om te volgen, de kills en het mooie gore maken veel goed. Ik had na een tijdje het gevoel dat ik naar de zombie versie van Serbuan Maut (2011) zat te kijken, ook zo'n flat gebouw die gewoon naar de klote is. Zombie Fight Club, leuk om een keer te kijken maar geen grote verwachtingen hebben. Film loopt in de flat lekker door maar aan het eind word hij te traag. Dan blijken de 95 minuten voor het 'verhaal' goed te zijn maar voor lengte om het spannend te houden echt te weinig. Dat is jammer. Maar, veel mooie Aziatische vrouwen in deze film.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Dat was dus wel een voorganger van deze, ik dacht dat The Evil Dead (1981) juist met zombies te maken had, my bad. Ik heb ze klaar liggen, wanneer weet ik niet. Denk pas na de challenge, ik weet het bijna wel zeker.

ja dat is wel degelijk de voorganger van deze, evil dead uit 2013 is de remake van de versie uit 1981, en een zombie film zou ik die niet noemen meer een bezeten demonenfilm, door de vloek van het boek veranderen de personages in bloeddorstige monsters bezeten door demonen

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

III - FTW - 2 punten - 24 augustus 2016 - (29 totaal)

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjI0OTEwMzMxN15BMl5BanBnXkFtZTgwNTE1MjE4NTE@._V1_SY1000_CR0,0,1250,1000_AL_.jpg

Lastige film. Het personage van de voice-over en de acteur die de priester speelt vind ik niet goed/interessant genoeg om het verhaal goed over te laten komen en dat is erg zonde. Er zijn namelijk genoeg sterke punten aan deze film: De scenes in de gedachten, de boekscene, de muziek en de fantastisch mooie beelden. Deze scenes en beelden komen helaas niet geheel tot hun recht door het ontbreken van een sterk verhaal/ goede personages. Ik heb echter genoeg aanleiding gezien om Pavel Khvaleev in de gaten te houden, genoeg potentie.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

57. La Terza Madre (2007) - FTV - 24 augustus - 2 punten (57 films - 197 punten)

(afbeelding)

Een paar dagen terug als DVD besteld bij Bol.com en vandaag zat hij bij de post. Argento's zoveelste poging om een comeback te maken. Dit keer een vrij commerciële, de film teert nogal op het succes van Suspiria en is duidelijk gemaakt voor fans van die film. In 1984 waren er de plannen voor de film er al en ook in 2004 was het er weer niet van gekomen.

Het langverwachte derde deel van de Three Mothers-trilogie van Dario Argento verteld het verhaal over Sarah die het moet zien op te nemen tegen de derde heks: Mater Lachrymarum. Als een kist (in de film noemen ze het een urn, ik dacht dat dat van die potten met as waren) met krachtige talismannen wordt gevonden in Rome ontstaat er chaos...

Het acteerwerk was een beetje wisselend. Asia Argento's Engels is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds de jaren '90, maar ze heeft ook de baard in de keel gekregen lijkt het, Ineens een veel zwaardere stem. Asia speelde nog vrij goed, zo ook Adam James en Udo Kier. Asia's moeder en Argento's ex-vrouw Daria Nicolodi speelt hier de moeder van Sarah. Vreemd want Udo Kier speelde eerder ook al een personage in Suspiria en Daria Nicoldi speelde de heks in Inferno.

Het plot vond ik heel erg aanvoelen als fanfiction, met van die verwijzingen naar de eerdere twee films die duidelijk alleen maar zijn bedoeld om de fans op te winden. Het begon op zich wel interessant, maar uiteindelijk komt het op nergens uit. In Suspiria en Inferno draaide de film om de dwaalplaats van de Heks, terwijl die hier pas helemaal aan het einde ter sprake komt. Suspiria had in grote lijnen een plot en Inferno was - zoals Lucio Fulci het omschrijft een film zonder structuur bestaande uit scènes rond een thema. La Terza Madre heeft meer een regulier plot, dat gewoon gebrekkig is uitgewerkt. De elementen zijn er op zich wel, maar als je regisseurs van moderne b-horror (Jace Anderson, Walter Fasano, Adam Gierasch) een script voor je laat schrijven dan moet je ook niet raar opkijken als het tegenvalt. Al in 1984 was Argento bezig met scripts voor een vervolg, uiteindelijk zijn er zoveel verschillende ideeën geweest dat hij door de bomen het bos niet meer kon zien en die drie heren vroeg om een script te schrijven en het vervolgens een beetje aanpaste.

Waar Suspiria en Inferno legendarisch zijn door het impressionistische kleurgebruik dat Argento daar toepast. La Terza Madre mist dat impressionisme volkomen. De cinematografie was in het begin wel degelijk, maar uiteindelijk stelde dat ook niet meer veel voor. Visueel deed de film me heel erg denken aan een film als The Mummy (1999) door de CGI-effecten en artefacten en dergelijke. De film had wel een aantal erg gory scènes en de gore was opzich niet slecht, al leek het op het soort gore dat ze in Masters of Horror gebruiken met veel te rood bloed. Toch vind ik het eigenlijk meer Low Fantasy met horror-elementen als een bovennatuurlijke Horror.

Claudio Simonetti is evenals Dario Argento zonder zijn gebruikelijke stijl en zet een moderne soundtrack neer met schrikeffecten en dergelijke. Jammer want in 2001 maakte Simonetti als deel van Goblin nog een geweldige soundtrack.

Hier had echt wat ingezeten als Argento het goed had aangepakt. Het is natuurlijk ergens logisch dat Argento met zijn tijd mee wil gaan, maar wat mij betreft had hij beter zijn gebruikelijke stijl ook in moderne films kunnen gebruiken. La Terza Madre was wel vermakelijk vond ik, maar compleet mislukt als derde deel van de trilogie. De toon en stijl is totaal anders en veel te modern. Jammer want ik had er door enkele positieve reviews nog vrij hoge verwachtingen van.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

58. The Hunger (1983) - FTV - 24 augustus - 3 punten (58 films - 200 punten)

https://i.jeded.com/i/the-hunger.36729.jpg

"You said forever. Never ending. Do you remember?"

The Hunger had ik al langere tijd liggen om te bekijken. Het is een van de eerste films van Tony Scott en meteen is het een erg aparte film, zeker in vergelijking met de actiefilms die Scott later zou maken (al waren Man on Fire en Top Gun ook erg goed geschoten). In tegenstelling tot wat je zou verwachten is The Hunger alles behalve een standaard vampierenfilm.

John is al 500 jaar de partner van Miriam, een duizend jaar oude vampier. Samen betrekken ze een appartement in New York en doden zo nu en dan iemand om te overleven. Na eeuwen jong te zijn geweest begin John echter snel te verouderen en zoekt hij hulp bij een vrouwelijke onderzoeker die onderzoek doet naar het tegengaan van verandering. Maar dan krijgt Miriam een oogje op haar...

David Bowie heeft geen heel grote rol, maar speelde die wel erg goed. De verouderings effecten waren toendertijd al erg sterk en zelfs onder die dikke laag make-up weet Bowie nog emotie over te brengen. Verder waren Catherine Deneuve en Susan Sarandon ook sterk in hun rol.

De film geeft een erg frisse kijk op het vampierenthema, met dan vooral aandacht voor onsterfelijkheid en eeuwige jeugd. Indat opzicht deed de film me een beetje aan Highlander denken, al had die film veel meer flashbacks naar vergane tijde.

De cinematografie van de film is verzorgt door Stephen Goldblatt (Outland, Young Sherlock Holmes) en was naar mijn mening ijzersterk. Het kleurgebruik met grotendeels (volgensmij zelf volledig) natuurlijke lichtbronnen gaf de film een heerlijke sfeer die heel goed bij het karakter van de film past. De vele close-ups en experimentele editing maken de film ook bijzonder. Het kleurgebruik deed me bij vlagen denken aan Blade Runner van grote broer Ridley.

De film begint met een gast-optreden van de band Bauhaus maar heeft daarna eigenlijk grotendeels klassieke muziek als soundtrack. De muziek help de dramatische toon enorm en past uitstekend bij de beelden.

Alles bij elkaar vond ik The Hunger een erg bijzondere film. De tweede helft had weliswaar iets beter uitgewerkt gekund, maar ik vond het alles behalve tegenvallen. Een erg ondergewaardeerde film in Tony Scott's repertoire. Dat heeft er denk ik mee te maken dat mensen een vermakelijke standaard low-budget vampierenfilm verwachten met Bowie die een grotere rol heeft. Aanrader voor liefhebbers van de gebroeders Scott en mensen die een frisse vampierenfilm willen zien.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

U96 wrote:

(quote)
ja dat is wel degelijk de voorganger van deze, evil dead uit 2013 is de remake van de versie uit 1981, en een zombie film zou ik die niet noemen meer een bezeten demonenfilm, door de vloek van het boek veranderen de personages in bloeddorstige monsters bezeten door demonen

Ik ken de film niet dus ik kan ook niet zeggen wat voor'n wezens het zijn. Ik dacht zombies op eerste blik en ik wist al helemaal niet dat die twee bij elkaar hoorden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

U96 wrote:

(quote)

Ja vond het ook eerder demonenfilm en hoewel die niet wordt beschouwd als comedy vond ik het toch eerder lachwekkend dan eng, maarja voor schrik te krijgen kijk ik al lang geen horror meer. Van het moment dat de makers gaan overdrijven dan denk ik meteen ja dit is een horror comedy en dan blijkt dat soms niet zo te zijn en de meerderheid vind het een geweldige (enge of pakkende) film (Evil Dead, Insidious, The Conjuring, Eden Lake om maar enkele te noemen waarbij ik zoiets had van och jongens toch kan het nog buitensporiger ik word er moe en gefrustreerd van). Ik snap best wel dat dit soort films vakmanschap vereisen om te maken, maar het kan me niet boeien. Ik ben nu eenmaal niet de man van vele actie, voor mij zijn dat vooral bewegende beelden zonder inhoud. Uiteraard kom ik dan ook vaker tegen dat ik een bepaalde film en dat de meerderheid die dan weer flauw vind. Ja Kondoro0614 misschien kunnen we maar beter geen film kijken als we ergens zouden op weekend gaan, dat komt vrees ik niet goed

Misschien toch maar beter een videogame spelen dan of zo

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Films kijken gaat altijd goed alexspyforever, of ik het wat aan vind is een andere verhaal haha. Of andersom natuurlijk.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

79. Bad Taste 1987 - FTV - 3 punten - 24 augustus 2016 (totaal 231 punten)

http://static1.squarespace.com/static/541648fde4b0f910e312cd76/t/55888951e4b04f0a4c0fb627/1435011411101/

Afgezien van de gore een erg vervelend filmpje, ik kon mijn aandacht er niet bijhouden en begon mij zelfs wat te irriteren. Een aantal kwaliteiten van PJ zijn hier wel al zichtbaar maar meer als een project zou ik het niet willen noemen. Aan verhaal, dialoog en belichting is geen tijd besteed, al het werk zit hem in de make-up, practical effects, editing en nabewerking.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Update/eindstand. Aan 'Ils' geraak ik pas in september.

4. Macabre (2009) – FTV – 2 punten – 16 augustus 2016

In het kader van het tip-topper topic (top dit!) dit bloedfestijn opgezet. Het groepje vrienden is, uitgezonderd de kale, zo irritant nog niet. Al gaan de complimenten vooral uit naar de familie uit het huis. Heerlijk loco zijn ze met moeder als voornaamste lunatic. Fijn ook zijn die verrassend grappige momentjes die voorbijkomen. Ik denk aan zoonlief 2 die – award voor meest nonchalante introductie – net voor het eten de protagonisten komt vervoegen. Toch even een mindfuck voor deze vreemde passage, geholpen door mama en haar uitdrukkingsloze kop. Droger kan je het niet hebben en ik zou het, als invité, zeer vreemd vinden. Ook de spaarzame Nederlandse zinnen zorgen even voor een glimlach, mooi meegenomen in de verder sombere film.

Al moet het gezegd: we hebben alles reeds eerder gezien, waarbij idd vooral gelijkenissen met A l’Intérieur opvielen. Ik heb me goed vermaakt, maar een 4 is het mij niet waard. Al doet MACABRE nieuwsgierigheid opwekken naar wat Zuid-Oost Azië m.b.t. het horrorgenre nog meer in petto heeft.

Met dank aan jeroentjuhhhhh voor de tip.

3.5*

Ik klok af op 7 punten en vertrek met enkele horrortips in gedachten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Murder Rock - Dancing Death (1984) - FTV - 25 augustus 2016 - 3 punten (121 films - 403 punten)

http://4.bp.blogspot.com/-Q9xVzCAe8GA/U7q84_frbuI/AAAAAAAADkM/sVvVXH6asSs/s1600/murder-rock-poster-1.jpg

Deze keer eens een murder mystery zonder bloodvergieten en niet al te veel poespas tussen de moorden door. Met poespas bedoel ik dan scènes die het verhaal niet vooruit helpen of er weinig of niets mee te maken hebben. New Yorrk Ripper was zo een goed voorbeeld van te veel poespas waardoor de logica uiteindelijk ver te zoeken was. Dan deed deze film het toch veel leuker met wat dansscènes op de typische 80s muziek in de strakke aerobics pakjes. Wat vrouwelijk naakt helpt natuurlijk ook wel om de aandacht erbij te houden. De moorden zijn niet echt spannend of bijzonder te noemen. Het motief van de killer deed me beetje denken aan HG Lewis The Gore Gore Girls al was dat wel een veel leukere film om te kijken.

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

25 augustus - Rosewood Lane - FTV 2 punten (totaal 12)

Ik vond de film heel veelbelovend beginnen. De muziek bracht een sfeer wat de film ten goede kwam. En dan kwam de krantenjongen. Ik vond het acteerwerk ook ok (met uitzondering van Berrett). De film op zich was inhoudelijk ook wel goed. Ik had graag wat meer schrikmomenten gehad. Ik verwachtte dan ook iets meer Nightmare on Elm Street, maar het bleef allemaal wel braaf. De regisseur kon daar iets meer mee aanvangen. De gore was er ook niet.
Het einde was absurt en jammer. De krantenjongen pleegt op het einde als het ware zelfmoord door met zijn fets op de auto te knallen. Daar had ik iets eer mee gedaan.
De laatste scene is voor mij een raadsel.

Kortom; leuk om een keer te zien, is zeker geen tweede kijkbeurt waard. De 2.5 sterren die de film gemiddeld haalt, is een terechte weergave.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ja vond het ook eerder demonenfilm en hoewel die niet wordt beschouwd als comedy vond ik het toch eerder lachwekkend dan eng, maarja voor schrik te krijgen kijk ik al lang geen horror meer. Van het moment dat de makers gaan overdrijven dan denk ik meteen ja dit is een horror comedy en dan blijkt dat soms niet zo te zijn en de meerderheid vind het een geweldige (enge of pakkende) film (Evil Dead, Insidious, The Conjuring, Eden Lake om maar enkele te noemen waarbij ik zoiets had van och jongens toch kan het nog buitensporiger ik word er moe en gefrustreerd van). Ik snap best wel dat dit soort films vakmanschap vereisen om te maken, maar het kan me niet boeien. Ik ben nu eenmaal niet de man van vele actie, voor mij zijn dat vooral bewegende beelden zonder inhoud. Uiteraard kom ik dan ook vaker tegen dat ik een bepaalde film en dat de meerderheid die dan weer flauw vind. Ja Kondoro0614 misschien kunnen we maar beter geen film kijken als we ergens zouden op weekend gaan, dat komt vrees ik niet goed

Misschien toch maar beter een videogame spelen dan of zo

inderdaad welke horrorfilm is nog eng, de donkere sfeer in The Evil Dead (1981) vond ik wel creepy, ik weet nog toen ik die voor de eerste keer zag (was toen een jaar of 14) vond ik deze film echt wel eng, maar nu zoals je zegt, na vele horrorfilms gezien te hebben moet je ver zoeken om nog een horrorfilm eng te vinden, maar los daar van kan ik toch nog altijd genieten van de The Evil Dead uit 1981 blijft een degelijke horrorfilm die gemaakt is met een heel klein budget en de sfeer blijft voor mij aanwezig,

maar langs de andere kant begrijp ik je wel, de laatste jaren zijn er heel weinig horrorfilms gemaakt met degelijke inhoud een sterk verhaal en een sterke horrorsfeer die onder je huid kruipt, The Conjubring vond ik wel goed en vooral The Babadook die vond ik heel goed omwille van de sfeer en psychologische terreur .

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

80. The Island of Lost Souls 1932 - FTV - 5 punten - 24 augustus 2016 (totaal 236 punten)

https://thewrittenreel.files.wordpress.com/2011/12/tumblr_ltz28xgjey1qz72v7o1_500.jpg

Leuk, deze is me beter bevallen dan The Most Dangerous Game die hier best wat op lijkt en uit hetzelfde jaar komt. Iets minder theatraal en het verhaal en de personages wat interessanter. De monsters zijn niet ontzettend angstaanjagend en zijn min of meer gewoon behaarde mannen. Redelijk avontuurlijk, een beetje duister, ziet er wel lekker uit allemaal.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Lights Out (2016) FTV 2 punten - totaal 25 punten

Gisteren in de cinema gezien. Eindelijk nog eens een film die echt eng weet te zijn op sommige momenten. Diana ziet er echt wel eng uit en ik ben blij dat ze niet te veel onthuld hebben, het blijft een donkere silhouet met duistere ogen. Heel goed horrorpersonage. Het verhaal in de film is natuurlijk flinterdun, maar daar kijk je uiteraard geen horror voor. Ook goed geacteerd in het algemeen!

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

81. Mad Love 1935 - FTV - 5 punten - 25 augustus 2016 (totaal 241 punten)

https://johnlinkmovies.files.wordpress.com/2012/06/5761963375_6c43d61ee0.jpg

Net zo goed als The Mummy, de films tonen ook wel aardig wat overeenkomsten. Peter Lorre zeer indrukwekkend. Best wat goede effecten en leuke trucjes. Het verhaal werd goed gebracht in een korte tijd, de personages zijn interessant en de humor werkt nog steeds prima. Ik zie Frances Drake hier voor het eerst maar lijkt perfect voor deze rol.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Company of Wolves - RW - 25 augustus 2016 - 2 punten (122 films - 405 punten)

http://i19.photobucket.com/albums/b174/ganzheit2/Company-of-Wolves-B21.jpg

Tja wat kan ik zeggen deze film blijft een lust voor het oog ook al zie ik deze nu al misschien voor de 7de of 8ste keer. Neen, het is niet een film met een complex verhaal en daar gaat het hier ook niet om. Net als het sprookje van Roodkapje zit het vol met symboliek, levenslessen en duidelijk de evolutie van een jong meisje dat langzaam afscheid neemt van haar kindertijd en evolueert naar een jonge vrouw. Het blijft jammer dat Sarah Patterson na deze film nauwelijks nog in andere films heeft meegedaan, al lijkt deze beslissing helemaal in lijn met de beslissing van haar karakter Rosaleen op het einde. Knappe sfeervolle en sprookjesachtige setting, sterke waar ik maar geen genoeg van kan krijgen, transformatiescènes en dan de heerlijke verhaaltjes van grootmoeder Angela Lansbury met ook weer wijze lessen. Maar zoals dat zo vaak gaat met opgroeiende kinderen willen ze die raad niet altijd opvolgen...

Het blijft voor mij wellicht een film die voor altijd in mijn top 10 zal staan!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Boeikens wrote:
The Fly (1958) FW 23/08 => 4 Pt (Totaal 240)
(afbeelding)
Cronenbergs versie is inderdaad beter dan dit origineel maar toch is deze zeker niet slecht.
Daar waar de remake meer body horror heeft en dus visueel gruwelijker is, speelt dit origineel meer suggestief.
Het begin is wat traag opgebouwd en het verhaal wordt pas interessant vanaf het katmoment. Met de jacht op de witkopvlieg wordt het wat actiever met tevens een dosis (ongewild?) hilariteit.
De horror is zoals gezegd eerder suggestief, met het spinnemoment als hoogtepunt.
Een eerder flauw einde rondt het geheel af en annonceert zowat het vervolg.

Tja je kan het origineel niet erg kwalijk nemen dat het opzet een sequel is maar dan zou je de remake eigenlijk ook daarop moeten afrekenen, die doet dat eigenlijk al op het moment dat die vrouw zwanger raakt van The Fly man. Hoe sterk visueel de remake ook is ik vind het verhaal veel minder sterk dan in het origineel en de scène in het web vind ik een van de beste horrorscènes ooit. De remake is zeker niet slecht maar ik vind het beetje teveel de Jeff ik ben zo geweldig Goldblum show

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

The Hostel (2005) – FTV – 2punten – 26augustus2016

Horrorfilm van Eli Roth, weer zo een gore, vettig en ziekelijk bloederige martelfilm van Eli Roth, het verhaal komt luchtig op gang met vrolijke muziek en soms komische momenten, het verhaal verteld over 3 jongeren (een ijslander en 2 amerikanan) die een reis door europa maken op zoek naar fun, sex en..... zo komen ze na mooie belofftes in oost-europa terecht, daar belanden ze in een gore bloedderige nachtmerri, het eerste deel is soms saai je hebt het gevoel dat je niet naar een horrorfilm zit te kijken tot het tweede deel van de film dat is wel spannend maar vooral ook een ziekelijke gore bloederige vertoning waar je maag soms van gaat protesteren. 3*

(63films:154punten)

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

De remake is zeker niet slecht maar ik vind het beetje teveel de Jeff ik ben zo geweldig Goldblum show

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

Return of the Fly (1959) FW 25/08 => 4 Pt (Totaal 244)

Sequels zijn vaak minder en bij deze is dat in ieder geval een feit. Enkel al de verbazing dat we opeens in zwart/wit verder gaan ?

Het verhaal is minder sfeervol dan het origineel en krijgt hier vooral de Misdaad stempel mee, maar loopt na een iets minder begin wel lekker vlot. Het acteerwerk is op Vincent Price na eerder matig en de horror/sci-fi momenten minder goed afgewerkt. Ook hier, voor mij, een eerder ongeslaagd einde.

Curse of the Fly (1965) FW 25/08 => 4 Pt (Totaal 248)

Een Fly zonder vlieg ? al moet dat niet perse een minpunt zijn.

Het verhaal, wederom in zwart/wit ?, heeft weinig meer te maken met het origineel en legt vooral de nadruk op het teleporteren. Het loopt wat traag maar wint weer wat aan sfeer en is wat mysterieus. Niet allemaal even goed uitgewerkt (die chinees ?) en het acteerwerk is ook eerder matig. Vincent Price missen we hier al helemaal.

Voor mij de minste van de drie.

Legend of Hell (2012) FW 25/08 => 2 Pt (Totaal 250)

Olaf tracht hier wat meer "film" te maken maar zit uiteraard weer met zowat dezelfde talentvrije cast dan anders. Bovenop tracht men weer in het Engels te converseren wat voor de Duitsers hier meestal vrij moeilijk valt ?

Het verhaal dat zich afspeelt op meerdere "astraal niveaus" in meerdere "tijdzones" maar toch op hetzelfde moment ? is eerder saai, het ergste stoorde me echter die heroïsche conversaties en niet altijd passende/uitgewerkte audio.

De gore, toch het kenmerk van goremaster Ittenbach, wordt hier wat naar achter geschoven. Het slachtwerk gedurende de queeste is minder in beeld gebracht en bidet op enkele rondliggende lichaamsdelen na, voor een Ittenbach, eerder weinig. De laatste 15 minute brengen daarin wel enige verandering maar in zijn geheel gezien is dit in mijn ogen Ittenbachs minste werkje. (De ogen van een gorehound ?)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Pit and the Pendulum (1991) - FTV - 26 augustus 2016 - 3 punten (123 films - 408 punten)

http://images3.static-bluray.com/reviews/11237_5.jpg

Ik ga de negatieve berichten over deze film volledig langs me neerleggen en ook niet de vergelijking maken met de Poe verfilming van Corman met Vincent Price. Dit is zeker geen remake van voornoemde. En al vind ik de Corman film erg goed, moet ik zeggen dat deze me toch meer heeft aangegrepen. Dit was best een helse rit van bein tot eind. Het blijft nog allemaal vrij braaf qua gore en folteringen, maar het is vooral de manier waarop en ook de machteloosheid van het volk en niet durven in te gaan tegen de Spaanse Inquisitie met voorop de gruwelijke Torquemada schitterend vertolkt door Lance Henriksen maar ook de rest van de cast deed het goed. Over de top? Neen hoor, dan moet je kijken naar Evil Dead of zo. En zelfs een vleugje fantasy. En ja hoor de pit en de pendulum komt er ook aan te pas en zorgt voor een spannende finale.

Ik ga zelfs meteen de blu-ray bestellen, zo goed vond ik deze.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

82. The Creature from the Black... - FTV - 4 punten - 25 augustus 2016 (totaal 245 punten)

http://www.larsenonfilm.com/wp-content/uploads/2014/09/Creature-from-the-Black-Lagoon-review.jpg

Een kleine voldoende door de goede scènes onderwater. Het monster is op het droge een stijve hark, loopt met zijn handen vooruit als een mummie en, wurgt mensen? Het is misschien ook wel jammer dat het monster al zo snel en zo duidelijk in vol ornaat is te zien en dit leek mij toch niet helemaal de juiste keuze. De muziek begint wat op de zenuwen te werken op een gegeven moment, evenals Julie Adams die steeds hetzelfde doet wanneer ze het monster ziet. De film vermaakt wel, weet een klein beetje spanning te creëren en ziet er goed verzorgd uit.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

59. Giallo (2009)- FTV - 26 augustus - 2 punten (59 films - 202 punten)
http://2.bp.blogspot.com/-3oj9aKBDuBM/TnLr86APRcI/AAAAAAAABRE/53g8Fel8Zu4/s1600/Giallo+Brody.jpg
De - tot nog toe - op een na laatste film van meastro Dario Argento is een moderne thriller met knipoogjes naar de Giallo en verteld het verhaal over hoe een model door een 'gele' seriemoordenaar wordt ontvoerd. De zus van het model gaat samen met een politie-inspecteur achter de moordenaar aan.

De film komt vrij Amerikaans over, op de typisch Italiaanse elementen en brutere scènes na dan. Adrien Brody (The Pianist) en Emmanuelle Seigner (Frantic) speelden prima rollen.

In tegenstelling tot bij The Card Player en The Mother of Tears waren hier dan eindelijk weer een aantal van Argento's stijlelementen aanwezig. De film was weer een beetje ouderwetsig geschoten met lekker korrelige nachtscènes en telelens-shots van Turijn. Helaas is daar dan meteen alles mee gezegd. Het concept van de film was opzich niet verkeerd, maar het is verkeerd aangepakt. Het script is alweer geschreven door makers van b-films en daar gaat het mis.

De identiteit van de moordenaar wordt veel te snel duidelijk gemaakt. Waarom niet gewoon op die typische Argentoëske manier, een taxichaufeur met zwarte handschoenen en een zonnebril. Had veel beter gewerkt. Overigens ook bizar dat Adrien Brody naast de hoofdrol ook de rol van de moordenaar heeft gespeeld onder een dikke laag make-up. Het einde was onverwacht, geen happy ending, maar het was wel een beetje abrupt.

Godzijdank heeft Giallo geen CGI, weer mooie ouderwets gore. Al hadden er wel meer moorden en veel meer scènes met gore in gemogen. Ontvoeren is zo typisch Hollywood, Giallo-moordenaars houden hun slachtoffers zelden zo lang in leven.

Als de soundtrack nou van Goblin was of Ennio Morricone, dan had je de film met recht Giallo kunnen noemen, maar dat is helaas niet het geval. De film heeft een degelijke maar erg standaard orkestrale soundtrack.

Al met al is Giallo toch na Sleepless de beste film die Argento in de 21e eeuw heeft gemaakt, gevolgd door The Card Player. De film is redelijk geschoten en bevat nog een paar leuke knipoogjes naar de Giallo. Jammer dat de film er niet uithaalt wat erin zat, maar toch niet volledig gefaald.

Op The Five Days of Milan, Il Tram, The Phantom of the Opera, de twee Masters of Horror episodes en Dracula 3D na heb ik nu alle films van Argento gezien. Die films zal ik in de toekomst nog eens kijken, maar ik verwacht er niet veel van. Het is jammer dat Argento nooit de comeback heeft gemaakt die hij verdient. Sowieso vind ik het vreselijk om aan te zien hoe de horror-regisseurs van de jaren '80 door moderne technieken ten onder gaan, John Carpenter heeft ook al in geen tijden meer een film uitgebracht die kan tippen aan zijn eerdere werk. Trauma was een erg goede film en het is een schande dat het grote publiek die film niet heeft kunnen waarderen, anders was Argento mischien wel een succesvolle Hollywood regisseur geweest nu. Hopelijk word zijn nieuwe d.m.v crowdfunding gefinancierde The Sandman een succes...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Shallows (2016) - FTW - 2 punten - 26 augustus 2016 (tussenstand totaal: 9 films, 16 punten)

http://www.filmblerg.com/wp-content/uploads/2016/08/The-Shallows-1170x658.jpg

Erg mooie film die niet over een haai gaat.

De overeenkomsten tussen The Shallows en Wild (2014) zijn zo overweldigend dat ik had verwacht dat dit topic er vol mee zou staan. Maar niets. Bizar.

Om te beginnen: het misverstand. The Shallows is net zo min een film over een haai als dat Wild een film over een natuurwandeling is. Was het vorig jaar Into The Wild dat met een ontzettende kortzichtigheid in bijna elk schrijfsel werd aangehaald, hier is dat - zucht - Jaws.

Wat beide films wél zijn: meeslepende drama's over het verwerken van traumatische ervaringen. Sterker nog: het zijn beide meeslepende drama's over het verwerken van de dood van de moeders van de hoofdpersonen. Ik zou bijna zo ver willen gaan om te stellen dat er eigenlijk helemaal geen letterlijke haai in dit verhaal voorkomt, maar daarvoor zou ik in Collet-Serra's hoofd moeten kijken.

De signalen zijn er in ieder geval wel. Dochter gaat surfen op het geheime strand waar haar overleden moeder ook surfde. Ze facetimet kort voordat ze op haar plank springt met haar zusje en vader. Ze hecht de bijtwond met de ketting van haar moeder. Ze - geneeskunde-dropout die uiteindelijk haar studie weer oppakt - duwt de vleugel-uit-de-kom van een zeemeeuw terug en komt diezelfde meeuw weer tegen wanneer ze heeft afgerekend met 'de haai'. En zo kun je nog wel meer zaken onder de loep nemen die op zijn minst heel toevallig en onwaarschijnlijk zijn.

Zelfs de hoofdpersonen lijken op elkaar. Cheryl en Nancy zijn beiden van buiten sterke, onafhankelijke vrouwen die van binnen een nog veel hardere strijd voeren. En Blake Lively - die me de laatste tijd sowieso in zeer positieve zin opvalt - weet die subtiele maar harde strijd net zo sterk te vertalen als Reese Witherspoon dat deed. Vooral de scène waarin je hoort dat de telefoondief wordt aangevallen terwijl de camera ingezoomd blijft op Nancy's horrified gezicht is vreselijk sterk geacteerd. Oscarwaardig, ware het niet dat de Oscars hun vingers hier niet aan zullen branden.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, houdt The Shallows je constant bezig met zeer sterke shots waarbij je vooral in het begin het gevoel hebt dat je zelf op dat surfboard staat. Je duikt met Nancy mee onder de golven door (waarbij zelfs de muziek verstomt), proeft het zand en water, deinst terug als je dat scherpe koraal langs haar benen ziet scheren en geniet van het perfecte lichaam van Lively. Surffilms zien er eigenlijk altijd wel mooi uit vanwege de settings die domweg niet lelijk te maken zijn, maar niet eerder heb ik zoveel beleving geproefd bij zo'n film.

Voor nu een 8 voor deze film die in mijn hoofd blijft spoken, maar ik vermoed dat hij bij herziening - met de symboliek die zich pas later openbaarde in het achterhoofd - zal stijgen.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

83. The Invisible Ray 1936 - FTV - 5 punten - 25 augustus 2016 (totaal 250 punten)

''Your experiments are your friends. Leave people alone."

http://www.6stardanes.com/invisiray01.jpg

Deze film heeft wel wat weg van The Invisible Man waar ook een man een speciale kracht bezit en het hem langzaam ''gek'' maakt. Na een interessante opening is het leuk om te volgen hoe het personage van Karloff alles kwijtraakt en probeert wraak te nemen op de mensen die hem alles hebben afgenomen. Ik vind die Frances Drake wel een leuke actrice, zag haar gisteren al eerder in Mad Love. Zie Lugosi pas voor het eerst echt in actie, goede uitstraling heeft die man, zal hem binnenkort vaker gaan zien in o.a. Dracula en The Wolf Man. Prettig was dat de mensen in de film hun eigen taal praatten. Niet ontzettend spectaculair allemaal maar gewoon een prettige film met een goede opbouw en structuur.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.