- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
RW -21 augustus 2016
De film komt na een kwartier op gang.en eigenlijk laat zich het vervolg van de film wel raden.
De kunst is het dan om een Iets wat uitgekouwd idee.aardig vorm te geven .
En dat lukt enigsins, mede daarvan het niet helemaal zo is als wat je in eerste instantie dacht.
Ook de speelduur is een plus punt.en de chinese donkere boerenland omgeving is best gepast.
De wezens zijn creepy.
Alleen het camera werk,tja zal vast een low budget film geweest zijn.
Net aan een 3*
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
zojuist besteld bij bol.com
hoop dat het een goede versie is.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
RW-21 augustus,,,,
Het weer was er wel naar deze dag om je te vergapen aan een fijne horror film.
deze is echt erg goed.
Een film die wellicht Een cult status zal krijgen.
Heerlijke bizarre humor, ( ik moet eerst mijn gitaar stemmen,,,omg ?ongenuanceerd bloed doordrenkte Gore.
En de grote metal invloed.( zeer toepasselijk) geeft het wat extra,s
De referenties naar andere nieuwe Zeelandse horror,is terecht .
Maar die zijn voor de liefhebber dan ook niet te versmaden.
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10387 votes
29. I Spit on your Grave (2010) - RW - 21 augustus 2016 - 1 punt - (Totaal: 67 punten)

In de herhaling....
Na eerst het origineel te hebben gekeken, nu de remake. En verdorie al gelijk een aantal veranderingen: in plaats van 4 verkrachters hebben we er nu 5, in plaats van dat Jennifer bijna de gehele film naakt rondloopt is dat nu niet zo heel lang (jammer....
) en in plaats van dat de totale verkrachting maar duurt en duurt, is het nu gelukkig niet zo lang.
De heren die dachten aan Jennifer een makkelijk slachtoffer te hebben, komen er in deze film ongenadig hard van langs. Wat een bad loog met iemands gezicht kan doen of wat kraaien (die er wel nep uitzien btw) doen met iemands gezicht ingesmeerd met visseningewanden is toch al behoorlijk inventief. Als klapstuk zien we dan ook nog een verkrachting met jachtgeweer die daar ook in mag blijven steken.
Ziet er allemaal bruut uit en waar ik hem de eerste keer 3 * gaf, gaan we nu maar omhoog naar 3,5 *.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Häxan (1922) - FTV - 5 punten - 21 augustus - ( 108 films - 355pnt.)
Ik hoop dat de puntentelling correct is?

Review: regenachtig weer op de camping, tja tijd voor een leuk filmpje. En dan te bedenken dat ik de film bijna had uitgezet?
Gelukkig bleef ik kijken tot de tweede chapter en vanaf daar verander de film in een soort gespeelde documentaire. Na het dia-achtige begin was dit een verademing. Kortom een prachtige film, duister, met hier en daar een grappige noot. Ik mistte ook nergens eigenlijk de het praten van de acteurs. Ook chapter 6 over de martelwerktuigen was mooi om te zien. Chapter 7 vond ik persoonlijk dan weer iets minder. De film had een speelduur van 106 min. en door het de mooie beelden viel dit mij niet eens heel erg op. Zeker voor een silent movie. Häxan (1922)
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Dat is de cover van de Arrow Bluray, die hebben altijd wel gaaf artwork. De originele poster is wat moderner.
inderdaad juist de modernere opgezocht en is lang zo mooi niet als deze van de Arrow Bluray,
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
The VVitch: A New-England Folktale (2015) - FTV – 2 punten – 21 augustus 2016 (24 punten in totaal)
http://dl9fvu4r30qs1.cloudfront.net/69/7b/e08466a54b81972d90be20c9c7d4/the-witch-2-11300.jpg
Een voor mij onbekende regisseur met een onbekende cast maar met een interessant plot, ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moet verwachten. De onbekende cast vond ik erg prettig bij deze film en vooral Anya Taylor-Joy heeft me kunnen verrassen. Het plot, de dialogen, de lange stiltes ende (soms) lange scenes maken VVitch tot minimalistische film met als rode draad de extreem christelijke overtuiging van het gezin. Sterke film maar komt wel iets te kort, ik hou het voorlopig met 3,5 sterren op een dikke voldoende.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
http://www.gstatic.com/tv/thumb/movieposters/159802/p159802_p_v8_ae.jpg
The Hills Have Eyes (2006) – FTV – 2punten – 22augustus2016
horrorfilm van Alexandre Aja, een van de betere slasher horrorfilms die ik tot nu toe heb gezien in deze horrorfilm challenge, film begint al met enkele brute kills op enkele onderzoek wetenschappers, daarna zien we een famillie op weg met truck en karavan door de woestijn, de film loopt verder traag op gang, door een dubbele klapband veroorzaakt door een creepy misvormd schepsel, word het pas echt spannend van dan af is de familie geen moment meer gerust, de spanning in de film loopt zodanig op dat het uitmond in een kat en muis achtervolging met gore bloedderige kills als uitkomst, film zit sterk in elkaar, acteerwerk, decor, omgeving en sfeer in de film zijn van het betere werk dan de doorsnee slasher film, de make-up van de misvormde schepsels is gewoon af, pure creepy schepsels waar je nachtmerri's aan overhoud, echt één van de betere slasherfilms !!! 4*
(61films:150punten)
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Bij deze de tussenstand van deze week
(bijgehouden tot ongeveer 09:00 vandaag)
http://roboraptor.24.hu/app/uploads/sites/4/2015/08/nosferatu-1922-e1410606508406.jpg
1. alexspyforever 389
2. joolstein 355
3. Richard_Voorhees 269
4. Boeikens 231
5. jeroentjuuuuuh 213
6. Willy Wartaal 206
7. Gang_Star 191
8. baspls 181
9. Woland 167
10. John Milton 165
11. U96 150
12. EW101 93
13. wendyvortex 65
14. morpheus2000 67
15. Flat Eric 61
16. Legan 57
17. Kondoro0614 48
18. Miszmi 47
19. moviefreak# 41
20. john mcclane 2 40
21. leatherhead 32
22. arno74 29
23. Film Pegasus 26
24. Chainsaw 25
25. Bas I. 24
25. Night's Watch 24
26. TornadoEF5 23
26. Friday the 13 th 23
27. HALVE TAMME. 19
28. mikey 17
29. Zwolle84 14
30. jOERI 8
30. John Barry 8
31. marciee 6
32. Dying Rose 5
33. Gh8st 4
34. Teunnis 3
http://www.cinemastance.com/wp-content/uploads/2013/09/a213.jpg
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
FTW - 22/8/16 - 4 pnt - totaal 65
Dit is er weer eentje in de categorie 'mad scientist/doctor creates monster'.
Het levert wat gepiel in een hersenpan op een halve freakshow aan personages.
Niet iedereen van de sterrencast komt helaas goed uit de verf en dat is best jammer.
Lugosi bijvoorbeeld als doofstomme bediende had totaal geen meerwaarde. Rathbone daarentegen was statig in zijn rol als doctor.
Over de herkomst van de 'Black Sleep' en hoe de doctor er aankomt had wel wat meer mee gedaan kunnen worden.
Niet eng of vernieuwend maar toch vermakelijk.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
52. Les Diaboliques (1955) - FTV - 21 augustus - 4 punten (52 films - 185 punten)
http://www.theshiznit.co.uk/media/May2011/LesDiaboliquesImage.jpg
Naar Les Diaboliques was ik heel nieuwsgierig, vooral omdat de film wordt geroemd als een Hitchcockiaans meesterwerk.
De echtgenote van een tiranniek schoolhoofd besluit samen met diens minnares om hem om het leven te brengen. Alles is zorgvuldig doordacht, maar dan is het lijk verdwenen...
De film is gebaseerd op het boek Celle Qui N'était Plus van Pierre Boileau en Thomas Narcejac. Clouzot was net op tijd met het kopen van de rechten, want Alfred Hitchcock wilde het boek ook verfilmen. Ondanks dat de film voor hem was weggekaapt werd Hitchcock wel een bewonderaar van de film en zou hij ooit hebben gezegd dat de film hem heeft geïnspireerd voor Psycho. Pierre Boileau en Thomas Narcejac schreven later speciaal voor Hitchcock D'entre les Morts, wat hij verfilmde als Vertigo.
Les Diaboliques laat een slim opgezette moord zien en houd zich verder bezig met de moeilijkheden die gepaard gaan met het wegwerken van het lijk na de moord. Wat dat betreft is het inderdaad erg Hitchcockiaans. Heel spannend wordt het echter nergens en door het compleet ontbreken van filmmuziek wordt de film bij vlagen een beetje langdradig.
Echt horror is het niet, de man wordt netjes verzopen (al was dat wel heerlijk gruwelijk in beeld gebracht) en hoewel het op een spookverhaal leek uit te draaien was het uiteindelijk toch echt een Thriller. Ik moet wel zeggen dat ik het einde niet zag aankomen, al is het natuurlijk wel een heel omslachtige manier om iemand om het leven te brengen door te doen alsof je zelf bent vermoord en dan te gaan lopen 'spoken'. Ook briljant dat na afloop werd verzocht om het einde niet te verklappen.
Op een of andere manier komt Frans wat minder theatraal over als bijvoorbeeld Nederlands of Duits, en in die tijd ook Engels wel. Het acteerwerk was in ieder geval dik in orde. De zuid-Franse setting gaf een soort Kuifje-achtige sfeer met de Renaults en Citroëns. Verder is alles ook uitstekend in beeld gebracht, mooie 4:3-fotografie.
Alles bij elkaar is Les Diaboliques niet wat ik ervan had verwacht, maar wel een zeer degelijke Hitchcockiaanse Thriller uit de Franse cinema.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
72. Tarantula 1955 - FTV - 4 punten - 21 augustus 2016 (totaal 210 punten)
http://www.badmovies.org/movies/tarantula/tarantula2.jpg
Toch wel weer wat minder dan Them!, opbouw is wel aardig maar het duurt toch echt wat te lang voordat de spin in actie komt. De interactie tussen mens en monster valt wat tegen, je ziet de spin nooit met iemand in contact komen, je hoort een brul en dan zie je een fade. De vergrote spin is best prima op de andere beelden geplakt en in een aantal scenes ziet hij er best dreigend uit, maar eigenlijk nooit zo angstaanjagend als de eerste keer dat je hem ziet in zijn terrarium. De personages zijn wel prettig om te volgen, ook de locaties en de fotografie heb ik niet veel op aan te merken. Had liever gezien dat de plaatselijke bevolking het probleem had opgelost met bijvoorbeeld de dynamiet en een doordacht plannetje, nu was het zo van we bellen het leger en met wat napalm is hij zo dood. Het beeld van de brandende spin waarmee de film eindigt is dan wel weer het hoogtepunt. Net als in Them! is de muziek wat eentonig en bombastisch, dat is in Gojira dan wel weer beter.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Devil's Backbone (2001) - FTV - 22 augustus 2016 - 2 punten (116 films - 391 punten)
http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/2015/10/devils-backbone-poster.jpg
Ik ben toch erg verrast met de genre-aanduidingen van deze film. Fantasy is het in geen geval en als het dat wel zou zijn zou ik wel willen weten welke elementen dat mogen zijn? Horrorelementen heeft het wel al moet dat vooral van de beklemmende sfeer komen. En ja er is natuurlijk ook de geest van het gestorven jongetje dat erg vroeg in beeld komt. Als drama film wel geslaagd maar het verhaal en de karakters konden mij niet boeien in tegenstelling
tot Pan's Labyrinth. Mensen vergelijken het met Pan's Labyrinth en stilletjes had ik ook gehoopt dat Devil's Backbone een beetje in de stijl van Pan's zou zijn. Ja het is dezelfde tijdsperiode (Spaanse Burgeroorlog) en die Jacinto lijkt wel een jongere en meer gematigde versie van Vidal, maar daar stopt thet dan wel. Ik vind Devil's meer vergelijkbaar met The Orphanage waar ik ook niet zo veel aan vond.
Ondanks mijn liefde voor films als The Innocents, The Haunting, The Others lijken geestenfilms niet echt goed te werken voor mij. Maar deze is ook weer helemaal niet bijzonder met een erg generiek spookverhaaltje en vrij vlakke karakters.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
#21 - Daylight's End (2016) - FTV - 2 punten (punten totaal: 50) - 22 augustus 2016
https://s.graphiq.com/sites/default/files/7522/media/images/Daylights_End_2016_9917688.jpg
Ondanks de negativiteit twee berichten terug wil ik er toch wel een beetje tegen in gaan. Daylight's End is zeker geen topper, deze B-matige versie van I Am Legend (2007) is tof. ik moet zeggen dat ook bij mij de eentonige actie na een tijdje wel gaar werd maar, toch knalt de film er prima door heen. De scenes waar geprobeerd werd om een verhaal te laten overkomen is mislukt, die kant van het acteren vond ik dermate slecht en was over het algemeen, gewoon erg saai.
Er was eigenlijk geen verhaal, ten minste in mijn opzicht niet. De film start al gelijk in een kennismaking's vorm met een Zombiepier (Zombie-Vampier) want wat voor monsters het nou precies waren is mij totaal onduidelijk. Ze komen ver in de buurt van vampieren maar soms hebben ze ook wat zombie trekjes. En je komt al een van de eerste Johnny Strong tegen die niet in veel films gespeeld heeft maar toch in een paar adembenemend zoals Get Carter, Black Hawk Down en The Fast and Furious. Eigenlijk zijn dat zo'n beetje alle films waar hij geregistreerd bij staat, nog niet zo erg veel dus.
Nu terug naar het verhaal, er was eigenlijk geen verhaal. Ik ben niks ter weten gekomen wat het nou precies voor wezens waren, bij het kijken konden ze niet tegen zon en hielden ze erg van bloed. Daarbij ben ik niks te weten gekomen hoe het ontstaan is. Hoe is er een virus verspreid, hoe is het opgelopen en wanneer is het gebeurd. Zoals je bij vele zombie / vampieren films ziet kom je die dingen altijd wel tegen, een goede film tenminste. Ik ben wel benieuwd hoe men zo is geworden en hoe het ontstaan is. Het verhaal heeft wel een kleine lijn. Strong komt naar een stad waar hij een vrouw ontmoet, na afloop van een heftige shoot-out. Hij komt uit bij een uitval's basis in de politie gebouw waar ze de cellen gebruiken voor veiligheid. Gaat alleen niet zolang goed nadat ze binnen dringen. Maar ik heb bijvoorbeeld weer gemist waarom ze naar het andere gebouw gingen, om de wezens op te zoeken?
Toch vind ik de acteurs en actrices een beetje ondermaat, typisch B. Ze lezen de zinnen hard-op die ze de avond voor nog geleerd hebben waarbij de gezicht's uitdrukking niks weet te vertellen. Qua actie is de film wel degelijk goed maar, inderdaad echt veelte lang. Daarnaast zien de Vampieren (daar houd ik het maar bij) er perfect uit, daar kon ik wel echt heel erg van genieten maar, ook wel die typische B acties. Hij gooit een granaat weg, in de volgende scenes zie je heel mooi dat ze dat getimed hebben en dan een soort podium vlammen spuwer gebruiken. Weet je wel, die ze vaak gebruiken bij In Flames, mocht je de band kennen. Tof.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

The hills Have Eyes II (2007) – FTV – 2punten – 22augustus2016
horrorfilm van Martin Weisz, tweede deel is niet slecht maar haalt niet het niveau van het eerste deel, verhaal is zo goed als....niks, voor de rest is het best ok, make-up van de creepy schepselen is wederom heel goed, het ontbreekt juist aan sfeer en horrorspanning die in het eerste deel wel aanwezig was, 3,5*
(62films:152punten)
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
De laatste paar dagen wat internet problemen gehad, dus hier even een samenvatting van de laatste paar dagen:
The Purge: Election Year (2016) - FTV - 2 punten - 20 augustus 2016
http://www.empirecinemas.co.uk/_uploads/film_images/6891_5098.jpg
Een redelijk derde deel.
Het hele subplot over dat de Purge gebruikt word door rijke politici om de armere bevolking uit te dunnen komt niet echt over.
De tegenbeweging van de Purge wel, want hell, wie zou nou zo'n nacht willen hebben?
Die huurling (of hun leider althans) deed me wat aan Dolph Lundgren denken. Misschien een beetje een standaard bad guy, maar z'n look was wel tof.
Verder is de spanning in het begin wel goed, maar helaas valt dat halverwege wat weg. Daarna is het voornamelijk gun blazin' action. Vermakelijk, maar niet heel memorabel.
Zeker voor een derde deel wel degelijk, maar ik wacht nog steeds op een film die de terreur van een dergelijke nacht echt goed over kan laten komen.
3*
Mr. Sardonicus (1961) - FTV - 4 punten - 20 augustus 2016
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2013/01/mr-sardonicus.jpg
Op aanraden van alexspyforever deze wat minder bekende prent van William Castle ook eens bekeken. Ik moet zeggen dat ik er erg van genoten heb.
Mr. Sardonicus komt goed over als een bruut, haast sadistisch man die alles zou (laten) doen om zijn doel te bereiken.
Verder weet zijn valse dienaar Krull ook nog wel voor wat vermakelijke scenes te zorgen.
Mrs Sardonicus is eigenlijk het minst opvallende/boeiende karakter in het hele verhaal en ze komt hier en daar wat overbodig over.
Als laatste wil ik nog even mijn lof uitspreken over de make-up van Sardonicus, want zelfs nu komt hij nog altijd freaky/creepy over.
Grappig einde ook met de cakmeo van Castle himself.
Een vermakelijke horror die de tand des tijds best aardig heeft weten te doorstaan. Een aanrader voor de liefhebbers van ouderwetse horrors.
3,5*
Bad Moon (1996) - FTV - 3 punten - 21 augustus 2016
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5a/BadMoonDVD.jpg
Ik vond hem nog best goed te doen. Het acteerwerk en het script zijn niet al te best. De weerwolf ziet er dan wel weer goed uit, alleen is het wat jammer van de transformatiescene. Verder vond ik de hier en daar voorbij komende gore verrassend bloederig voor een 90's flick.
De toevoeging van de intelligente hond maakt het haast een familiefilm, maar persoonlijk vond ik dat niet heel storend.
Vermakelijke B-film.
2,5*
Memorial Valley Massacre (1988) - FTV - 3 punten - 21 augustus 2016
http://horrorsnotdead.com/wpress/wp-content/uploads/2012/06/mvmVHS.jpg
De moordenaar is lachwekkend slecht en het subplot van hem als de verloren zoon van de kampleider komt niet echt over. De moorden missen verder impact, want de oppervlakkige personages weten nergens sympathie op te wekken.
Verder nog wel redelijk vermakelijk door de ridicule combinatie van 80's typetjes.
Vooral de slet met haar twee 'aanbidders' sloegen kant noch wal.
Lowbudget 80's trash, maar ik wilde nou eenmaal zo veel mogelijk van de 80's slashers bekijken.
2*
Vampire's Kiss (1988) - FTV - 3 punten - 21/22 augustus (81 films, 283 punten)
https://s3.drafthouse.com/images/made/vampireskissimage2_758_426_81_s_c1.jpg (voor iedereen die eens wilde weten uit van welke film die internet memes zijn
)
Ik zie zoveel geklaag over Cage z'n performance, maar ik vond hem heerlijk over-the-top.
Vooral de scenes waarin hij zijn secretaresse belaagd zijn best grappig.
Verder kent de film ook een best goede soundtrack.
Een beetje een rare film, maar juist daardoor ook wel entertaining. De humor is wat aan de absurdistische kant en moet je wel wat liggen. Niet bepaald een film die voor iedereen weggelegd is.
3*
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5318 votes
baspls, ik denk dat Boeikens mijn bezichtiging van Silence of the Lambs heeft gemist twee pagina's terug, tussenstand: 47 punten
Klopt, sorry

john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV-22 augustus,
https:////i.ytimg.com/vi/7cGx4pcMg1M/hqdefault.jpg
wat een belachelijk rare film,,,zeker onder invloed bedacht.
Het geeft een enorm hoog WTF gehalte.
En dat is ook waar de film consequent in is.
Maar het is te warrig.
Heel slecht geregiseerd,,een zootje.
Wat leuk is zijn dat sommige WTF scene's je aan het lachen maken,
"i think i had one of these before" 
het is dat ie kort duurde anders had ik hem afgezet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Eden Lake (2008) - FTV - 22 augustus 2016 - 2 punten (117 films - 393 punten)
http://www.terror.pt/wp-content/uploads/2014/04/2008_Eden_Lake_SE07.jpg
Ok ik was bereid om niet te kritisch te gaan zijn om het simplistische verhaaltje en de wel zeer oppervlakkige karakters. En ja aardige opbouw. Bij de scène waarbij de man wordt vastgebonden en gemarteld had ik nog het gevoel dat het een ongemakkelijke en spannende zit ging worden. Het werd echter een veel te langdradig kat- en muisspel. Dat de pestkoppen domme en onlogische dingen doen tja dat zal wel zeker onder groepsdruk. Eigenlijk was er maar een echte slechterik. Maar de rest waren al net zo erg omdat ze niet tegen hun 'leider' durfden in te gaan. Erg toch dat in deze tijd jongeren blijkbaar uit pure verveling dit soort dingen zouden doen, al denk (hoop) ik toch dat het eerder uitzondering is dan regel. Dat einde was precies of de regisseur me in mijn gezicht luidop zat uit te lachen. Ik moet hem wel feliciteren om zo een bende lelijkerds bij elkaar te krijgen (op de mooie hoofdrolspeelster na dan).
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV-22 augustus 2016
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/f/f8/Ultimo_mondo_cannibale.jpg.jpg
tip van alexspyforever na een rampzalige ervaring met een kanibalen film waardoor ik dit soort films aan de wilgen wilde hangen.
En een goede tip was het zeker,
het was onvoorspelbaar,,,nachtmerrie achtig, en blijkbaar een van de beste in zijn soort.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Erg toch dat in deze tijd jongeren blijkbaar uit pure verveling dit soort dingen zouden doen, al denk (hoop) ik toch dat het eerder uitzondering is dan regel.
Gelukkig is het maar fictie, het is niet zo alsof achter elke boom hier in Engeland een groep chavs klaar staat om je neer te steken. 
Maar Eden Lake slaagt er wel bijzonder goed in om je een naar gevoel te bezorgen, dat hebben de makers toch goed gedaan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gelukkig is het maar fictie, het is niet zo alsof achter elke boom hier in Engeland een groep chavs klaar staat om je neer te steken. 
Maar Eden Lake slaagt er wel bijzonder goed in om je een naar gevoel te bezorgen, dat hebben de makers toch goed gedaan.
Gelukkig maar, ik had toch wel het gevoel dat de film zwaar overdreef en toch niet zo realistisch was als sommige reviewers het laten uitschijnen 
En ja naar gevoel maar dan eerder over dat kut einde (dat naast wrang ook weer niet geloofwaardig was, no way dat ze daar mee zouden wegkomen) en niet zozeer de pesterijen. Maar dit soort films zijn zo al niet mijn ding, maar ik wilde tijdens deze challenge een paar keer iets kijken wat ik anders nooit een kans geef.
john mcclane 2 ben ik blij dat je het een goede film vond, was al bang dat je geld had uitgegeven aan een film die je dan niet goed zou vinden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
I agree Woland, ik werd zelden naarder van een horrorfilm. Paar dagen ontregeld van geweest zelfs. Nóg geknakter mensbeeld, and all that jazz 
Jammer Alex. Doe je weinig aan, als iets je niet ligt.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Track of the Moon Beast (1976) - FTV - 3 punten - 22 augustus 2016 (totaal 53 films, 170 punten)

Nee. Gewoon nee. Het enige leuke hieraan is de MST3K-versie kijken, het zou een kwelling zijn om deze film naturel te zien. Gewoon een hele slechte, niet spannende, onsamenhangende, goedkope, lelijk gefilmde, beroerd geacteerde low-budget prutfilm uit de jaren '70. Over een weerhagedis. Zonder de charme die sommige slechte films nog wel hebben (zie: Manos: The Hands of Fate, Plan 9 From Outer Space, Hobgoblins, Troll 2), misschien omdat het op bepaalde vlakken net iets capabeler is. Bij lange na niet capabel genoeg om het ook maar enigszins op een redelijke film te laten lijken, wel net capabel genoeg om het niet meer grappig te laten zijn. Tot ik die hagedis zag, of die 'transformatie'-scene, toen moest ik toch wel even grinniken. Die jaren '70 band was ook pijnlijk slecht. En saai, niet te geloven. Dit was echt werken om die 3 punten binnen te harken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
[..]En saai, niet te geloven. Dit was echt werken om die 3 punten binnen te harken.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
The Shining (1980) FTV – 3 punten – 22 augustus 2016 (24 punten in totaal)
http://boiseclassicmovies.com/wp-content/themes/prime-theme/gbs-addons/advanced-thumbnail/timthumb.php?src=http://boiseclassicmovies.com/wp-content/uploads/2013/09/shining-twins.png&w=700&h=400&zc=1&s=0&a=0&q=89&cc=0000000
Mijn eerste Kubrick (Dr. Strangelove) was mij niet erg goed bevallen nadat ik al eerder een keer A Clockwork Orange halverwege afgezet heb, vandaar ook dat ik huiverig was om aan The Shining te beginnen. Maar aangezien het hier de hoogst beoordeelde horror film is en in de top 250 en top 1000 staat wou ik de film toch graag een kans geven.
Ik vind het echter een lastige film om te goed te kunnen beoordelen, maar ik ga toch een poging wagen... De sfeer zat er al meteen in dankzij Danny met zijn visioenen en de horrorsfeer werd maar beter en beter. De spanning die tot een enorme climax werd opgebouwd in een relatief grote en lichte setting is erg intens. Vooral van de tweelingzusjes kreeg ik ontzettend te kriebels. Daarnaast vond ik de overgangen van de scenes (door tijdssprongen te maken)) erg prettig, dit kan een hoop 'opvul' scenes voorkomen wat geen overbodige luxe is bij deze speelduur (ik heb de lange versie gekeken).
Ondanks de enorme spanning die dit voor mij toch een zeer sterke film maakt heb ik toch niet het gevoel dat ik zojuist een echte topfilm gezien heb. Een duidelijke reden hiervoor heb ik eigenlijk niet, het is slechts een gevoel achteraf. Shelley Duvall vond ik wel duidelijk een zwakte, haar rol vond ik voornamelijk vervelend.
Ondanks deze negatieve punten geef ik de film toch vier sterren, voor de spanning die het met zich meebracht. Dit is toch een zeer belangrijk aspect van een horror en beter ga ik het deze challenge niet zien ben ik bang. Wel heb ik besloten om maar even een tijdje te wachten met de volgende Kubrick, het zou namelijk zomaar een 'leeftijdsdingetje' kunnen zijn.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5318 votes
Black Christmas (1974) FW 22/08 => 3 Pt (Totaal 234)
Na de geflopte remake toch maar eens het origineel opgezocht.
Sfeervolle Crime/Thriller met Slasher trekjes.
Een van de eerste genrevoorlopers maar wel braver dan de meer bekendere nakomelingen.
Wel een sterke dreigende sfeersetting en geode mysterieuze zweem die rond de psychopaat hangt. Het meest heft me wel de humoristische insteek bevallen, hilarisch die telefoontjes en die sarcastische, zwart humoristische opmerkingen van Barb en Mrs. Mac ?
Aan de andere kant was het middenstuk wel wat traag en minder spannend, het uitvallen van net die twee bovengenoemden vond ik persoonlijk een manco. De laatste 20 minute zijn dan weer een stuk vlotter met wat meer actie, al blijft de ware identiteit van onze killer nog steeds gissen ?
Eight Legged Freaks (2002) FW 22/08 => 2 Pt (Totaal 236)
Eentje voor Miszmi

http://37.media.tumblr.com/tumblr_mb6vggek8G1qedb29o1_500.gif
Een van de betere monsterspinnen films.
De nadruk ligt duidelijk op de humor (de kat achter de pleiterwand ?) al brengen die spinnebeesten met alle bijhorigheden wel degelijk een leuke horror sfeer mee.
Acteerwerk was niet top maar ook niet storend, het verhaal is simple maar mooi uitgewerkt en loopt vooral vlot door. De CGI is niet altijd even goed, vooral bij die springende spinnen, maar over het algemeen zien die monstertjes er wel degelijk goed uit.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Wel heb ik besloten om maar even een tijdje te wachten met de volgende Kubrick, het zou namelijk zomaar een 'leeftijdsdingetje' kunnen zijn.
Haha, dat weet ik niet. Ik ben zelf 16 en A Clockwork Orange vond ik wel een hele goede film. 2001: A Space Odysee vond ik vroeger al erg sterk, al begreep ik er pas iets van toen ik het vervolg 2010 zag.
The Shining heb ik jaren terug beoordeeld op 4 sterren, maar was toen wel negatief omdat ze zich niet aan het boek hebben gehouden. Inmiddels denk ik dat ik de film door de ongelooflijke cinematografie mischien wel hoger moet beoordelen.
Ik denk niet dat het perse een leeftijdsdingetje is, maar ik ben persoonlijk Kubrick door de jaren heen wel meer aan waarderen (dat wil zeggen tussen 2013 en 2016).