- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
schitterende reeks Italiaanse horrorfilms heb je gezien, allemaal met ondertiteling ? er zitten er wel enkele tussen die me echt wel aanspreken!!!
Allemaal zonder ondertiteling helaas, maar dan wel de Engelse dubs. Ik heb ze vrijwel allemaal van Alexspyforever gekregen of van You Tube af gedownload voordat ik op vakantie ging. Heb hier een afspeellijst op youtube waar ook een aantal horrorfilms op staan en verder zijn er ook kanalen op You Tube die veel Giallo of Italo-horror uploaden: deze heeft er bijvoorbeeld een paar.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5318 votes
Peeping Tom (1960) FW 20/08 => 4 Pt (Totaal 226)
Volgens IMDb horror
voor mij eerder een Drama/Misdaad voor voyeur fans. De film had in die tijd zeker iets schokkends, lang niet zo sterk als tijdgenoot Psycho, maar is heden eerder een trage en wat futloze hap in mijn ogen 
"Kaiser" Böhm speelt dan wel overtuigend een timide psychopaat maar algemeen had ik vaak de indruk naar een theaterstuk te kijken qua acteerwerk.
Het verhaal is te traag, mist aan spanning en is zeer voorspelbaar.
Mijn ding was het niet maar is zeker iets voor bv een baspls 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Don't Panic (1989) - FTV - 20 augustus -3 punten (21 films - 65 punten)
https://2.bp.blogspot.com/-SQdR322Bv5s/VsKbRxg0bjI/AAAAAAAAxXE/0xESuRPKtCs/s1600/7455090.3.jpg
Eind-jaren-tachtig poging van de Mexicanen om een soort van slasher te maken. Op z'n Mexicaans is er maar zo'n beetje met de pet naar gegooid met slechte acteurs, slechte dubbing, slechte montage en vooral vreselijk slechte muziek op de soundtrack. Deze film lag ook al jaren stof te vergaren in een vaag boxje genaamd "5 Horror Classics". En we hadden er ook niets van verwacht eigenlijk. Maar .... gelachen hebben we wel!!! Gedurende de eerste helft loopt onze held (die een tiener moet voorstellen maar minimaal 30 is) in z'n pyjama op z'n fietsje iedereen te waarschuwen voor de gruwelijke killer. Z'n wapen hierbij is dat hij de akties van de killer kan zien ... dan worden z'n ogen rood en zie ie zelf geen ene moer meer waarop hij dan maar lukraak wat tegen muren opbotst. Paar doorzichtige maar bloederige slasher-scenes .... ach het is een nonsens-prutfilm, maar hij ademt nog flink wat eighties, tempo is vlot en voor de die-hard-liefhebber best nog wel een (heel) klein aanradertje.
(3*)
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV-20 augustus 2016
wat een gedrocht.
Er blijken in de jaren zeventig een ware kannibalen opleving te hebben geleefd.
Waarvan cannibal hollocoast het meest succesvol ,trok blijkbaar volle zalen.
Vond ik ook erg heftig,en zeker geen hele slechte film.
dit daarin tegen was tenenkromend slecht en mijn verdere interesse in dit soort films is ook niet bepaald groter geworden.
Wilde er gewoon nog een zien,na dus holocaust en The Green Inferno.
dat blijken pracht werken vergeleken bij dit.
De muziek,het acteren,de regie.
wansmaak is soms leuk,hier kon ik het er niet in vinden,
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV-20 augustus 2016
dit daarin tegen was tenenkromend slecht en mijn verdere interesse in dit soort films is ook niet bepaald groter geworden.
Er is een reden waarom ik een keer of 3 heb gezegd dat dit een van de slechtste kannibalenfilms is 
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Er is een reden waarom ik een keer of 3 heb gezegd dat dit een van de slechtste kannibalenfilms is
welke raad je wel aan dan ? ben benieuwd?
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5318 votes
The Brood (1979) FW 20/08 => 3 Pt (Totaal 229)
Zeker niet m'n favoriete Cronenberg.
Het verhaal zit wel goed ineen maar is me veel te traag opgebouwd. De drie (eerder onspectaculaire) moorden veranderen daar niet veel aan.
Acteerwerk is, behalve de kleine Candy, wel prima maar dat gebroed zag er nogal kunstmatig uit en het geheel me niet echt boeien. De laatste 20 min maken wel veel goed en geven (eindelijk) wat meer duidelijkheid.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je een echt rauwe kannibalenfilm wil zien deze:
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wolf Creek (2005) - FTV - 21/08 - 2 punten
http://nerdist.com/wp-content/uploads/2014/05/Wolf-Creek-2-splash.jpg
Dit verhaal is al veel meer verteld en ook telkens met een bron 'waar gebeurd'. Op zich niets verkeerd mee, maar deze Wolf Creek lijkt niet veel extra bij te dragen aan het genre. Het is nogal voorspelbaar en de personages zijn weinig boeiend. De sfeer valt nog wel mee, maar de gruwel is ook al beter gedaan. Zal wel leuk zijn voor de Australiërs dat ze nu hun eigen Leatherface hebben, maar voor mij zijn de bossen, de bergen of de Australische woestijn enkel maar verschillende settings. Spreekt me ook niet aan om meteen deel 2 op te zoeken.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Allemaal zonder ondertiteling helaas, maar dan wel de Engelse dubs. Ik heb ze vrijwel allemaal van Alexspyforever gekregen of van You Tube af gedownload voordat ik op vakantie ging. Heb hier een afspeellijst op youtube waar ook een aantal horrorfilms op staan en verder zijn er ook kanalen op You Tube die veel Giallo of Italo-horror uploaden: deze heeft er bijvoorbeeld een paar.
thanks!!
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
http://orig08.deviantart.net/7a0a/f/2013/070/6/6/the_fog_by_dichap-d5xou4g.jpg
The Fog (1980) – FTV – 3punten – 20augustus2016
horrorfilm van John Carpenter, sfeervolle horrorfilm die je vanaf het begin niet meer los laat, de ganse film voel je de spanning waardoor er een schitterend horrorsfeertje ontstaat, het verhaal is simpel maar heel sterk, een echt griezelig zeemansverhaal, de make-up van de zombie achtige geesten had misschien iets beter gekund toch straalde ze genoeg horrorsfeer uit vooral de rode oplichtende ogen waren best creepy, de kills waren ok maar nogal maagertjes, de film moet het vooral hebben van de constante spanning en duistere sfeer en vooral de meesterlijke muziek !!! super jaren 80 horrorfilm 3,5*
(59films:146punten)
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

The Green Inferno (2013) – FTV – 2punten – 21augustus2016
horrorfilm van Eli Roth, één grote gruwelijke bloederig en gore boel waarvan je maag en darmen zodanig in de knoop geraken dat je er ongemakkelijk van word, een groep (studenten)activisten crasen met hun vliegtuigje in de jungle van peru, daar geraken ze in de handen van een inheems kanibalenvolkje, wat volgt is soms te wansmakelijk om zien, het verhaal word zodanig verteld dat je in de huid kruit van de hoofdrolspelers, wanneer ze dan gevangen geraken voel je de nachtmerri die ze ondergaan, op sommige momenten is het ziekelijke horror, echt griezelige of de angst die je voelt bij goeie horror vind je in deze film niet daarentegen is het één grote gore bloederige boel, 3,5*
(60films:148punten)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
FTV - The Descent (2005) - 2 punten - totaal: 23 punten - 21 augustus 2016
Best wel oké.
http://www.film4.com/media/images/Channel4/Film4/2000s/D/the-descent.jpg
Pakt me niet helemaal, en het laatste was me er wel wat te veel aan. Het claustrofobische deel waarin de monsters nog niet aan te pas kwamen, trok me meer aan. Goede cinematografie waarin het kleur rood goed wordt toegepast (vnl. door flares (en later bloed)). Het claustrofobische zorgt er wel voor dat het soms moeilijk te volgen is. Zeker omdat we ook niet echt veel voeling met de personages hebben. Maar best wel oké en vermakelijk.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
50. Non Ho Sonno (2001) - FTV - 20 augustus - 2 punten (50 films - 178 punten)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/43/a9/b7/43a9b79108a1b4206e38fbea6513f5e9.jpg
Weer de filmografie van Dario Argento aan het afwerken. De latere films van deze briljante filmmaker hebben allemaal schrikbarend lage beoordelingen. Trauma vond ik echter nog zeer sterk en ook The Stendhal Syndrome was geen slechte film. Door de geweldige synopsis, de terugkeer van Goblin en het feit dat Max von Sydow gecast is, waren mijn verwachting voor deze film erg hoog.
Inspecteur Moretti beloofd de jonge Gallo dat hij de moordenaar van zijn moeder zal vinden, ook al kost het hem zijn hele leven. Jaren later is Moretti met pensioen als de moorden weer beginnen. Alles wijst erop dat 'De Dwerg' weer actief is, samen met Gallo probeert hij de moordenaar op te sporen.
Max von Sydow speelt - zoals je wel kon verwachten - een goede rol als Moretti, wat mij betreft zou hij veel vaker dit soort rollen mogen spelen. Ook erg knap dat hij goed wist te reageren op de Italiaanse acteurs, volgens mij is de film namelijk in het Italiaans opgenomen met alleen Sydow in het Engels. Het verdere acteerwerk was uiteraard minder, maar ook zeker niet slecht. Gabriele Lavia speeld na Inferno en Profondo Rosso weer een rol voor Argento.
De eerste film van Argento sinds Phenomena met soundtrack van de band Goblin. Goblin heeft zich door de jaren heen een beetje tot metal-band ontpopt, maar godzijdank zijn de synthesizers nog steeds prominent aanwezig. De soundtrack is weer erg gaaf en past uitstekend bij de film. Nog steeds die goede oude Goblin-stijl, maar dan wat moderner.
Ook in de 21e eeuw heeft Argento zijn visuele genialiteit niet verloren. De cinematografie is weer uitstekend en lekker ouderwets. Hoe kan het ook anders, want deze is verzorgt door Ronnie Taylor. Een oude rot in het vak die cameraman was voor o.a. Star Wars en later als cinematograaf voor Argento heeft gewerkt. Veel statische shots en first-person beelden die je eerder in een jaren '80 film zou verwachten en verder ook Argento's gebruikelijke bizarre camerahoeken. Met name de donkere scènes in de trein waren erg mooi geschoten. De geanimeerde visualisatie van het kinderrijmpje was ook erg grappig, niemand verwacht zoiets tegen te komen in een film als deze.
De film begon bijzonder goed, helaas wordt het plot daarna wat minder. Het had allemaal stukken beter uitgewerkt kunnen worden en Sydow had van mij ook een wat grotere rol mogen hebben in de ontknoping. Hoewel er veel meer had gezeten in het concept was het zeker niet slecht. Een spannend verhaal met uitstekende elementen dat nergens voorspelbaar wordt en eindigt met een drie-dubbele twist. De film heeft een aantal lekker brute moorden met uitstekende gore en make-up, ook de opbouw naar de moorden toe was suspensevol gedaan.
Net als in Tenebre staan zijn Misdaad-romans het voorbeeld voor moorden en net al in Profondo Rosso is een kind de moordenaar. Dat met die dwerg en de kinderrijmpjes vond ik erg leuk bedacht. Roberto Zibetti was wel niet heel overtuigend als de moordenaar, maar dat maakt het natuurlijk alleen maar onvoorspelbaarder. Het einde was een beetje apart door de plotselinge headshot (ook heerlijk ouderwets trouwens) en de eindcredits die veel te vroeg al door het beeld rollen.
Al met al weer een ondergewaardeerde film van Dario Argento. Niet zo goed als dat ik had verwacht, maar toch weer een goede film van de meester. Een moderne Giallo met Max von Sydow, wat wil je nog meer. Aanraders voor liefhebbers van Argento en de Giallo.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
51. The Vampire Lovers (1970) - FTV - 20 augustus - 3 punten (51 films - 181 punten)
http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-v/vampire_lovers_poster_02.jpg
"They were all evil and remain evil after death."
Dan eindelijk eens deze film van Hammer opgezet. Een verfilming van Carmilla van Joseph Sheridan Le Fanu, en zover ik weet ook de gene die het oorspronkelijke verhaal het meeste volgt.
Als de mysterieuze Carmilla word opgevangen in het huis van de Generaal raakt zijn dochter ziek en wordt uiteindelijk dood aangetroffen met twee gaten in haar nek. Als Carmilla ergens anders haar onderkomen zoekt en de mysterieuze doden zich opstapelen vertrekt de Generaal naar Baron Hartog de vampierendoder...
Peter Cushing heeft geen heel grote rol, maar speelde zoals altijd uitstekend zijn rol. Ingrid Pitt zette een goede Carmilla neer. Verder is dit de debuutfilm van Jon Finch.
De film begon bijzonder sfeervol met de in sluier gehulde vampier, maar helaas werd die sfeer de rest van de film nauwelijks nog behaald. Tussen de vroege Hammer-films zaten toch veel sfeervollere films dan deze. De sets vond ik zelf een beetje tegenvallen, prima voor een kostuumdrama, maar voor deze film had ik toch echt wat anders gekozen. Verder is de film wel erg degelijk opgenomen en was het acteerwerk zeker niet slecht.
Leuk om gezien te hebben en zeker een van de leukere Hammer-films, maar haalt het voor mij niet bij de films die Terence Fisher voor Hammer heeft gemaakt.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
50. Non Ho Sonno (2001) - FTV - 20 augustus - 2 punten (50 films - 178 punten)
(afbeelding)
Weer de filmografie van Dario Argento aan het afwerken. De latere films van deze briljante filmmaker hebben allemaal schrikbarend lage beoordelingen. Trauma vond ik echter nog zeer sterk en ook The Stendhal Syndrome was geen slechte film. Door de geweldige synopsis, de terugkeer van Goblin en het feit dat Max von Sydow gecast is, waren mijn verwachting voor deze film erg hoog.
Inspecteur Moretti beloofd de jonge Gallo dat hij de moordenaar van zijn moeder zal vinden, ook al kost het hem zijn hele leven. Jaren later is Moretti met pensioen als de moorden weer beginnen. Alles wijst erop dat 'De Dwerg' weer actief is, samen met Gallo probeert hij de moordenaar op te sporen.
Max von Sydow speelt - zoals je wel kon verwachten - een goede rol als Moretti, wat mij betreft zou hij veel vaker dit soort rollen mogen spelen. Ook erg knap dat hij goed wist te reageren op de Italiaanse acteurs, volgens mij is de film namelijk in het Italiaans opgenomen met alleen Sydow in het Engels. Het verdere acteerwerk was uiteraard minder, maar ook zeker niet slecht. Gabriele Lavia speeld na Inferno en Profondo Rosso weer een rol voor Argento.
De eerste film van Argento sinds Phenomena met soundtrack van de band Goblin. Goblin heeft zich door de jaren heen een beetje tot metal-band ontpopt, maar godzijdank zijn de synthesizers nog steeds prominent aanwezig. De soundtrack is weer erg gaaf en past uitstekend bij de film. Nog steeds die goede oude Goblin-stijl, maar dan wat moderner.
Ook in de 21e eeuw heeft Argento zijn visuele genialiteit niet verloren. De cinematografie is weer uitstekend en lekker ouderwets. Hoe kan het ook anders, want deze is verzorgt door Ronnie Taylor. Een oude rot in het vak die cameraman was voor o.a. Star Wars en later als cinematograaf voor Argento heeft gewerkt. Veel statische shots en first-person beelden die je eerder in een jaren '80 film zou verwachten en verder ook Argento's gebruikelijke bizarre camerahoeken. Met name de donkere scènes in de trein waren erg mooi geschoten. De geanimeerde visualisatie van het kinderrijmpje was ook erg grappig, niemand verwacht zoiets tegen te komen in een film als deze.
De film begon bijzonder goed, helaas wordt het plot daarna wat minder. Het had allemaal stukken beter uitgewerkt kunnen worden en Sydow had van mij ook een wat grotere rol mogen hebben in de ontknoping. Hoewel er veel meer had gezeten in het concept was het zeker niet slecht. Een spannend verhaal met uitstekende elementen dat nergens voorspelbaar wordt en eindigt met een drie-dubbele twist. De film heeft een aantal lekker brute moorden met uitstekende gore en make-up, ook de opbouw naar de moorden toe was suspensevol gedaan.
Net als in Tenebre staan zijn Misdaad-romans het voorbeeld voor moorden en net al in Profondo Rosso is een kind de moordenaar. Dat met die dwerg en de kinderrijmpjes vond ik erg leuk bedacht. Roberto Zibetti was wel niet heel overtuigend als de moordenaar, maar dat maakt het natuurlijk alleen maar onvoorspelbaarder. Het einde was een beetje apart door de plotselinge headshot (ook heerlijk ouderwets trouwens) en de eindcredits die veel te vroeg al door het beeld rollen.
Al met al weer een ondergewaardeerde film van Dario Argento. Niet zo goed als dat ik had verwacht, maar toch weer een goede film van de meester. Een moderne Giallo met Max von Sydow, wat wil je nog meer. Aanraders voor liefhebbers van Argento en de Giallo.
schitterende filmposter!!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV - The Descent (2005) - 2 punten - totaal: 23 punten - 21 augustus 2016
Best wel oké.
(afbeelding)
Pakt me niet helemaal, en het laatste was me er wel wat te veel aan. Het claustrofobische deel waarin de monsters nog niet aan te pas kwamen, trok me meer aan. Goede cinematografie waarin het kleur rood goed wordt toegepast (vnl. door flares (en later bloed)). Het claustrofobische zorgt er wel voor dat het soms moeilijk te volgen is. Zeker omdat we ook niet echt veel voeling met de personages hebben. Maar best wel oké en vermakelijk.
Mijn idee ook, de monsters waren eigenlijk niet nodig geweest.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Son of Frankenstein (1939) - FTV - 5 punten - 21 augustus 2016 (totaal 52 films, 167 punten)

Een cast met indrukwekkende namen: Karloff, Lugosi en Rathbone spelen alle drie in Son of Frankenstein. Maar helaas, dat is geen garantie voor een vermakelijke film. Nu is het natuurlijk al geen geheim dat Karloff en Lugosi ook in gigantische hoeveelheden cinematische bagger hebben gespeeld. Bovendien, in deze film is Rathbone behoorlijk sterk, maar Karloff komt niet zo heel veel in het verhaal voor, en Lugosi kon me niet overtuigen. Son of Frankenstein is ook weer niet echt slecht, maar ik vond het toch een wat langdradige bedoening. De zoon van Frankenstein komt op het oude familiekasteel te wonen (iets waar de dorpsbewoners zo hun bedenkingen bij hebben), en komt daar zo ook weer hulpje Ygor en het monster tegen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ook zoon gaat met Ygor aan het experimenteren. Anders hadden we natuurlijk geen film. Er is vervolgens ook nog een fijn schmierende inspecteur die het goed doet, en een ontzettend irritant kindje die ze van mij eruit hadden mogen snijden. Mooie sets ook, maar meer horror en een minuut of twintig, dertig korter had de film een heel stuk beter gemaakt. Ik heb meer naar de klok lopen kijken dan me lief is. 2.0*
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
70. Them! 1954 - FTV - 4 punten - 20 augustus 2016 (totaal 204 punten)
''We may be witnesses to a Biblical prophecy come true. - 'And there shall be destruction and darkness come upon creation, and the beasts shall reign over the earth.'
https://onceuponascreen.files.wordpress.com/2016/06/them1.gif?w=798
Leuke film met een mysterieus en rustig begin. Vond de opbouw tot aan de vernietiging van het eerste nest het beste gedeelte, erg vermakelijk en de woestijn setting erg fijn. Het werd voor mij wat minder vanaf het moment dat ze op zoek gaan naar de mieren in de stad, ik houd ervan als het wat kleinschaliger blijft. De mieren zien er goed uit, ook de actie scenes met de raket- en vlammenwerpers zijn behoorlijk spectaculair. De acteurs doen het prima, overacting valt reuze mee, zelfs de kleinere rollen worden goed gebracht.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
Ik vond deze bijvoorbeeld al weer beter dan Gojira, voornamelijk door de directe (tastbare) interactie tussen mens en monster. Het blijft iets kleinschaliger (voornamelijk het eerste gedeelte) en erg ligt wat meer focus op een aantal (4) personages, die bovendien een aardige introductie krijgen. Ook heeft deze film meer te bieden op het gebied van humor, dialogen, acteerwerk en logica binnen de film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik vond deze bijvoorbeeld al weer beter dan Gojira, voornamelijk door de directe (tastbare) interactie tussen mens en monster. Het blijft iets kleinschaliger (voornamelijk het eerste gedeelte) en erg ligt wat meer focus op een aantal (4) personages, die bovendien een aardige introductie krijgen. Ook heeft deze film meer te bieden op het gebied van humor, dialogen, acteerwerk en logica binnen de film.
Mooi, denk dat vooral Tarantula je ook goed zal liggen, daar is de actie iets meer verdeeld over de gehele film. Ook Earth vs the Spider past wel zolang je je niet teveel ergert aan de tieners die duidelijk twintigers/dertigers zijn 
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
Tarantula komt aan de beurt, misschien vanavond al. Ook The Fly is aan de lijst toegevoegd, kan natuurlijk niet achterblijven aangezien de Cronenberg versie een van mijn favoriete films is.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
71. Zombeavers 2014 - FTV - 2 punten - 21 augustus 2016 (totaal 206 punten)
http://l7world.com/wp-content/uploads/2014/02/Zombeavers-trailer-One-word-DAMN.jpg
Een paar halfnaakte dames samen met hun vervelende vriendjes worden lastig gevallen door een paar gekke bevers. Ik vond het toch best leuk, de grappen zijn niet allemaal geslaagd maar de dames doen het toch wel leuk. De jongens zijn wat minder grappig maar er is genoeg gekkigheid om te vermaken. De film duurt niet te lang en dat is maar goed ook. De film zoekt bewust de clichés en kwalen van dergelijke films op en verwerkt deze aardig in de humor. De bevers zien er redelijk uit evenals de gore, best wat gestoorde scènes hier en daar. Door de zombeaversong aan het einde had ik geen twijfel meer en kan ik de film met een gerust hart een redelijke beoordeling geven. Met plezier gemaakt en dat is toch wel te merken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ssssnake (1973) - FTV - 21 augustus 2016 - 3 punten (115 films - 389 punten)
http://frontrowposters.co.uk/prod_images_blowup/SSSSNAKE.jpg
Weinig stemmen en berichten bij deze film nochtans zeker geen slechte in zijn genre. Het is het typische verhaaltje van een wetenschapper die experimenteert met dieren en na verloop die theorieën ook wil toetsen op mensen. De film is vergelijkbaar met The Reptile en Alligator People. Echter waar deze voorgaande toch vrij saaie kijkstukjes zijn, verveelt deze nooit. De scènes met de slangen zijn erg goed en spannend. We krijgen zelfs een moord door een slang in de douche en eentje die zijn prooi helemaal opslokt. Andere hoogtepunten zijn de transformatie van David to een echte slang en ook het freaky uiterlijk van het mislukte vorig experiment was goed gedaan. Beetje abrupt einde wel.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#52 Akumu Tantei (2006) 3* - FTV - 2 punten - 18 augustus 2016 - Totaal 187+2= 189 punten
http://www.filmosphere.com/wp-content/uploads/2010/07/nightmare-detective-1.jpg
Een degelijke horrorfilm. Verhaal over een aantal mensen die sterven waarbij het lijkt of ze zelfmoord hebben gepleegd, maar in hun droom zijn vermoord. Een link met A Nightmare on Elm Street is dus al snel gelegd, maar daar houd de vergelijking eigenlijk ook wel op. Dit richt zich niet op gore, hoewel het wel z'n bloederige momenten heeft, maar richt zich meer op mysterie. En die mysterie is sterk vertegenwoordigd en op dat vlak zeer geslaagd. Het verhaal doet ook wel wat denken in de verste verte aan bijvoorbeeld The Ring en Phone, maar ondanks dat gaat deze film zeker niet vervelen. De manier waarop de slachtoffers vallen, is spectaculair uitgewerkt. Het camerawerk daarbij is wat warrig, maar maakt in dit geval de aanval wel een stuk spannender. Helaas mist de film wat spanning en is het uiteindelijk niet meer dan degelijk.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#53 Rogue River (2012) 2* - FTV - 2 punten - 18 augustus 2016 - Totaal 189+2= 191 punten
http://www.lionsgatepublicity.com/uploads/assets/e66edc78-f2f6-11e2-bdbd-005056b70bb8.jpg
Vond het maar een tegenvaller. Het verhaal in grote lijnen is al meermaals gemaakt maar het verschil is dat deze film nog enkele gestoorde momenten bevat. Een vrouw komt uiteindelijk in contact met een op het eerste gezicht vriendelijke man. Niets blijkt minder waar te zijn als de man en zijn vrouw psychopaten blijken te zijn. Op de gestoorde momenten na, een vrij standaardfilm. Maar wel met behoorlijk acteerwerk, waar Bill Moseley zich helemaal uitleeft. Spannend vond ik het niet echt, maar gelukkig heeft deze film nog een korte speelduur.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5318 votes
Trouble Every Day (2001) FW 21/08 => 2 Pt (Totaal 231)
Béatrice Dalle houdt wel van een bloedige scène ? alleen spijtig dat je hierop zowat een uur moet wachten (ook al loont zich het wachten op deze scène) ?.
Acteerwerk en sfeerschepping is zeker best goed maar de traagheid van het verhaal maakt het geheel vrij saai.
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10387 votes
27. Cybernatural (Unfriended) (2014) - FTV - 21 augustus 2016 - 2 punten (Totaal: 63 punten)

Eigenlijk best wel een leuke opzet van filmen. Het beeldscherm wat we zien is het beeldscherm van een laptop en daar gebeurd alles op. Een meisje is aan het videochatten met haar vrienden en ondertussen zoekt ze van alles op via I-net, is ze aan het privé-chatten en speelt ze filmpjes af via YouTube. Tijdens het chatten komt er ineens een onbekende in de chat. En die weet allerlei geheimen van de 6 vrienden en gebruikt dit om de 6 tegen elkaar uit te spelen, want wie is er schuldig aan het plaatsen van een pestfilmpje en wie hebben het allemaal met elkaar gedaan zonder dat hun vriendje of vriendinnetje het weet?
Naar mijn idee niet echt horror in de zin van viezigheid of gorigheid, wel genoeg spanning....
3 *
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10387 votes
28. I Spit on your Grave (1978) - FTV - 21 augustus 2016 - 3 punten (Totaal: 66 punten)

Ooit eens de Bluray-box gehaald van I Spit on your Grave, vanwege de vervolgfilms op de 2010-versie. Kom ik er toch achter dat de originele versie ook hierin zit. Dus daar vandaag maar mee begonnen.
Nare film waarin het verkrachten van Jennifer over een groot gedeelte van de film is uitgesmeerd. Als na uur in de film Jennifer dan weer wat opgeknapt is en weer aantoonbaar is, gaat ze naar de kerk om vergiffenis te vragen en de wraaktocht kan beginnen. Ze weet al snel nummer 1 zo gek te krijgen dat hij zijn mes neerlegt en blijkt ineens zo sterk te zijn dat ze hem zo weet op te hangen aan een boom door hem omhoog te trekken. Nummer 2 verliest zijn mannelijkheid in een warm bad en voor nummer 3 & 4 moest alles snel snel snel, want met nog maar 10 minuten te gaan in de film moesten beide heren nog aan een goed eind komen.
Een bult bloot, een bult narigheid, maar de voorkeur gaat wel uit naar de 2010-versie.
3 *