• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.370 votes
Profile

Een date met acteur/actrice

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Onderhond schreef:

Redlop: in tegenspoed is allemaal goed en wel, maar levenslange tegenspoed ? Ik zou er nooit voor kiezen...

Zeg nooit nooit...zeker niet met dit soort precaire onderwerpen. Verder ben ik het ook wel met SB eens.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Onderhond schreef:

U-96: ik zeg niet dat het een makkelijk afscheid is, maar moeilijke keuzes moeten ook gemaakt worden. De moeilijke keuze is hier kiezen voor jezelf

Da's juist de gemakkelijkste keuze.

Kiezen voor jezelf, hakken in het zand, en lekker mokken dat iedereen tegen je is, zweeft, en je niet begrijpt.

Dat je er je vriendin mee verraadt, ach, wat zou dat.

Dat relatie's stuklopen: oké, maar dan omdat de liefde slijt, niet omdat een lichaam slijt.

Al kan dat laatste meewerken: jij stelt het als dé oorzaak, en dan is er eigenlijk niet eens een keus, maar een gebrek aan keus: jij kunt enkel voor jezelf kiezen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Bij iemand blijven omdat je liefde voelt voor die persoon is ook voor jezelf kiezen.

Ik stel trouwens dat ik het "me best kan inbeelden", nuanceer dat ook later (tot 2 keer toe), dus die stelligheden van jou slaan verder ook nergens op.

En als laatste, ik mok helemaal niet dat iedereen tegen me is. Laat me eerder koud zo'n dingen.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

V wrote:

Mooi gesproken Starbright Boy! Je weet pas hoe je handelt in een bepaalde situatie als deze zich ook daadwerkelijk voordoet. Onderhond denkt dat hij zijn vriendin zal verlaten als zij een halve geranium wordt, maar dat valt natuurlijk nog maar te bezien.

Interessanter is wat de mensen die zo zeker weten dat ze dat nooit zouden doen, zeggen als het onverhoopt zover komt.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Kabukiman, vertel jij je verhaal even? Ach, eigenlijk, laat ook maar..

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Onderhond schreef:

Bij iemand blijven omdat je liefde voelt voor die persoon is ook voor jezelf kiezen.

Juist niet. Het gevoel 'liefde' zorgt dat je voor de ander kiest. Ondanks dat het jouw leven kan verstoren.

Ik stel trouwens dat ik het me best kan inbeelden, nuanceer dat ook later (tot 2 keer toe), dus die stelligheden van jou slaan verder ook nergens op.

Da's makkelijk. Geen argumenten, enkel een woordje 'stelligheden'.

En als laatste, ik mok helemaal niet dat iedereen tegen me is. Laat me eerder koud zo'n dingen.

Stoer, maar gezien je terugkerende reacties geloof ik dat niet zo.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

kos wrote:

Interessanter is wat de mensen die zo zeker weten dat ze dat nooit zouden doen, zeggen als het onverhoopt zover komt.

Waarom is dat nou weer interessanter? Klinkt een beetje alsof je hoopt dat ze door de mand zullen vallen. Nou ja.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kos schreef:

(quote)

Door een ingrijpende verandering in de situatie kunnen er spanningen ontstaan, die tot karakterveranderingen kunnen leiden, of die verborgen karaktertrekken aan de oppervlakte kunnen brengen. Dat kan als gevolg hebben dat de liefde voor een persoon wegebt.

Gebeurt dit niet, dan denk ik dat dat de meeste mensen die zeker weten dat ze het nooit zouden doen, het niet zullen doen.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

U-96 schreef:

U-96's quote heb ik niet geschreven.

Het is gewoon een letterlijke quote van OH, jouw naam staat erin omdat hij reageerde op jou, U-96.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

lngrid schreef:

Het is gewoon een letterlijke quote van OH, jouw naam staat erin omdat hij reageerde op jou, U-96.

kijkert schreef:

Dat is geen quote van jou, maar een antwoord (van Onderhond) aan jou...

Sorry voor de vergissing. Ik lees bij lange discussies (hoe onhandig het ook is) altijd eerste de verste pagina's, en daarna terug. Wou mijn reaktie net weghalen, maar jullie waren me net voor.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Sorry voor de vergissing. Ik lees bij lange discussies (hoe onhandig het ook is) altijd eerste de verste pagina's, en daarna terug. Wou mijn reaktie net weghalen, maar jullie waren me net voor.

Ik had mijn reactie net weggehaald, omdat Ingrid me voor was

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

lngrid wrote:

Waarom is dat nou weer interessanter? Klinkt een beetje alsof je hoopt dat ze door de mand zullen vallen. Nou ja.

Vreemde interpretatie.

Misschien komt het door het duidelijk 'onverhoopt' er bij te zetten dat je logischerwijs denkt dat ik het tegenovergestelde bedoel .

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kijkert schreef:

Juist niet. Het gevoel 'liefde' zorgt dat je voor de ander kiest. Ondanks dat het jouw leven kan verstoren.

Geeft blijk van een gebrek aan nuchtere kijk, en zelfverheerlijking door bepaalde acties in een mooi daglicht te proberen zetten. Elke keuze wordt bepaald door datgene waar je innerlijke zich het best bij voelt, dus voor een ander kiezen is enkel mooi meegenomen, maar heeft verder niks met de goede intensies van een persoon te maken.

Da's makkelijk. Geen argumenten, enkel een woordje 'stelligheden'.

Makkelijk inderdaad. Die stelligheden mag je zelf zoeken, wat geen moeilijke opdracht kan zijn. Heb genoeg genuanceerd, verdere berichten in die trand wimpel ik gewoon af als nodeloos getroll.

Stoer ...

Voorspelbaar en te makkelijk

... maar gezien je terugkerende reacties geloof ik dat niet zo.

Dus ik mag enkel reageren als ik me triest voel omdat er enkele internetpersoonlijkheden die ik verder niet ken in een ver land het niet met me eens zijn? Excuseer, maar je schat jezelf te hoog in. Er is een groot verschil tussen geboeid zijn door verschil in levensvisie en je aangevallen voelen omdat een ander z'n levenvisie verschilt van de jouwe.

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

hmm naomi W,

ik zou je monnik-praat bijna geloven

als je niet had geprobeerd me mee te

sleuren in je poel van verderf....

zie hier het bewijs:

Naomi Watts schreef:

Je moet gewoon het programma mIRC gebruiken.

mIRC site

(denkbeeldige smile) ( ik moet nog een hoop leren)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Onderhond wrote:

U-96: ik zeg niet dat het een makkelijk afscheid is, maar moeilijke keuzes moeten ook gemaakt worden. De moeilijke keuze is hier kiezen voor jezelf (kijk maar naar de tegenwind die ik hier al krijg, als we spreken over een theoretische situatie waar ik een twijfelend antwoord gaf, van mensen die verder niks met mij te maken hebben), niet om bij je partner te blijven dan.

Ik ben zelf een 0 wat betreft liefde/relaties, altijd al geweest, maar ik kan me toch wel inbeelden hoe verschrikkelijk het moet zijn voor iemand als de partner opstapt na een ongeluk (oid), met invalidisme als gevolg. Dit is dan het gevolg van kiezen voor jezelf. Vooral als je partner je helemaal aan je gebonden heeft.

Het lijkt me sterk, maar als je zoiets van tevoren hebt afgesproken met je partner, dan zij het zo. En mocht je partner ook geen verder bestaan in de relatie zien, dan kan je alsnog voor je zelf kiezen.

Ik praat nu even algemeen: Mocht je toch voor jezelf kiezen in zo'n situatie, nadat je jaren van je partner hebt gehouden, dan is er geen sprake van liefde (voor zover ik weet wat het vage vage begrip inhoudt).

Maargoed, wat ik altijd zeg "Ieder voor zich."

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Onderhond schreef:

(quote)

Geeft blijk van een gebrek aan nuchtere kijk, en zelfverheerlijking door bepaalde acties in een mooi daglicht te proberen zetten.

Argumentatie?

Elke keuze wordt bepaald door datgene waar je innerlijke zich het best bij voelt, dus voor een ander kiezen is enkel mooi meegenomen, maar heeft verder niks met de goede intensies van een persoon te maken.

Waar staat dat het met goede intenties te maken heeft? Waar staat dat 'datgene waar je innerlijk zich het best bij voelt' niet in het belang van juist een ander kan zijn?

Nooit van zelfopoffering gehoord?

Jij stelt wat plattitudes, en 'that's it'.

(quote)

Makkelijk inderdaad. Die stelligheden mag je zelf zoeken, wat geen moeilijke opdracht kan zijn. Heb genoeg genuanceerd, verdere berichten in die trand wimpel ik gewoon af als nodeloos getroll.

Zielig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

akkkia schreef:

hmm naomi W,

ik zou je monnik-praat bijna geloven

als je niet had geprobeerd me mee te

sleuren in je poel van verderf....

zie hier het bewijs:

(quote)

(denkbeeldige smile) ( ik moet nog een hoop leren)

Watvoor verschil .com en .nl al kan maken he?

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

ja, thanx

in één klap weg al mijn naïviteit...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

kos schreef:

(quote)
Vreemde interpretatie.

Misschien komt het door het duidelijk 'onverhoopt' er bij te zetten dat je logischerwijs denkt dat ik het tegenovergestelde bedoel .

Ja, ik dacht ook niet dat je het echt zo bedoelde. Ik snapte gewoon je opmerking niet zo goed.

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Blijft een boeiende discussie - waar een simpele vraag over een denkbeeldige date met een beroemdheid al niet toe kan leiden.

Tegenwind van mensen die je niet kennen in een discussie op een forum waarbij iedereen zich met een pseudoniem voorstelt is natuurlijk niet zo vreemd, onderhond, wanneer je dingen zegt waar die anderen het niet mee eens zijn. Daar hoef je natuurlijk verder niet verontwaardigd over te doen.

De theoretische situatie die je zo een tegengas opleverde gooide ik in de diskussie, omdat ik het interessant vond of bij iemand met de levensvisie van "zonder sex geen leven" dit soort vraagstukken ook leven.

kos schreef:

Als het zo interessant is kan ik je dat wel vertellen. Zeker na dit citaat, waarin onderhond een beetje blijk geeft van de wetenschap dat als we de bodem denken te hebben bereikt, die er ook nog uit blijkt te kunnen vallen

Geeft blijk van een gebrek aan nuchtere kijk, en zelfverheerlijking door bepaalde acties in een mooi daglicht te proberen zetten. Elke keuze wordt bepaald door datgene waar je innerlijke zich het best bij voelt, dus voor een ander kiezen is enkel mooi meegenomen, maar heeft verder niks met de goede intensies van een persoon te maken.

Nee, OH, alleen met liefde en het inzicht dat dat aanzienlijk veel belangrijker is dan platte sex.

Kos (als antwoord dus op je vraag) - ik heb zelf altijd geweten te houden van de vrouw met wie ik trouwde en enige twijfel over indesteeklaterij en naar de volgende wip gaan als er eens iets erg zou gebeuren is er ook nooit geweest. Tuurlijk niet. If you have the best, why go for the rest.

En toen kreeg ze kanker, drie jaar angst, pijn, elke aanraking een kwelling door beschadiging van de huid door bestraling en uitputting van de rest van het lichaam door chemo.

En gek (ik vermoed dat er iemand is die het zich echt niet kan voorstellen), maar zelfs bij mij was het laatste on my mind sex. Overleven - that's it.

En hoe heerlijk zweverig kan ik zeggen dat ik haar laatste zondagavond na jaren zonder sex samen op de rand van het bed zo goed en zo kwaad als het ging met een gourmetpannetje voor ons kijkend (en, zij met pijn in alles, ook lachend) naar Trains, Plains and Automobiles zonder enige vorm van ironie, zelfverheerlijking of mezelf in een goed daglicht te willen zetten een diepere en overweldigender positieve inslag heeft achtergelaten dan welke liefdeloze wip dan ook.

En echt - ik kan me met geen mogelijkheid ook maar enigszins voorstellen dat ik haar en de kinders maar zou hebben achtergelaten omdat er anders de rest van mijn leven misschien niet meer geneukt zou kunnen worden. Niet uit mooidoenerij, niet uit opoffering of wat dan ook.

Ik zet dit hier overigens niet neer om "zielig te doen" of te 'klagen' (want dat is een verwijt dat ik wel verwacht), maar als antwoord op Kos' vraag. En na het bovenstaande citaat van OH, dat veronderstelt dat hij kan bepalen dat ik dus kennelijk geen nuchtere kijk op het leven heb, volgend nog op een eerdere opmerking dat het kennelijk ook nog Zweverig is. Dat is dan ook een van de meest stuitende dingen die ik ooit ergens heb gelezen. Niet omdat het me persoonlijk zou raken (daar is meer voor nodig), maar omdat deze gedachtengangen gewoon totaal niet in mijn denkraam passen.

En ik zou toch nog steeds graag met Annabella willen kletsen. Zonder neuken!! Heusch!

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Kende je verhaal al Kabukiman, waarschijnlijk via Menni, zo echt verhaald (menselijk) van je, grote klasse !

On top of that, het meest indrukwekkende verwoord van iedereen bij dit onderwerp.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inderdaad Kabukiman. Ik sluit mij er totaal bij aan dat sex totaal 'overrated' is. Een zoen geeft meer voldoening dan een zogenaamde beurt.

Heel veel respect voor je, zeker weten. Wat anderen mogen zeggen, je bent een man met karakter of zoals wij in het boeddhisme zeggen: een Bodhisattva, een groot voorbeeld.

Mijn complimenten en je komt in mijn lijst van meest gerespecteerde MMers

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Indrukwekkend verhaal idd.

Even daarop terugkomend, ik beweerde natuurlijk ook niet dat niemand in een dergelijke situatie zoiets zou doen, maar dat mensen wel erg makkelijk praten over hoe edelmoedig ze daarmee om zouden gaan en Onderhond's statement hierover meteen als bespottelijk en gruwelijk neerzetten.

Wat belachelijk is, aangezien het in de praktijk echt behoorlijk regelmatig voorkomt dat mensen worden verlaten om een dergelijke reden. En ik geloof niet dat die partners vooraf van zichzelf hadden gedacht dat ze zoiets zouden doen.

M.a.w. als je nooit zo'n situatie hebt meegemaakt is het allemaal nogal makkelijk praten. En dat komt op mij meestal nogal stompzinnig over.

Een ander puntje is dat je dat statement van Onderhond nu betrekt op het sexverhaal terwijl hij dat niet zo bedoelde vermoed ik.

Ik ging er van uit dat hij bedoelde dat als je partner iets overkomt het erg lastig is om daarmee te leven en je zelf zo ook de last moet dragen. En dat hij daarom zijn partner zou kunnen verlaten, niet omdat je er geen sex meer mee kunt hebben.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik sluit me bij Kos aan.

Maar dat doet niets af aan het indrukwekkende verhaal van Kabukiman hierboven schreef natuurlijk.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Een ander puntje is dat je dat statement van Onderhond nu betrekt op het sexverhaal terwijl hij dat niet zo bedoelde vermoed ik.

Ik ging er van uit dat hij bedoelde dat als je partner iets overkomt het erg lastig is om daarmee te leven en je zelf zo ook de last moet dragen. En dat hij daarom zijn partner zou kunnen verlaten,

Onderhond had zijn verhaal inmiddels al behoorlijk afgezwakt met nuanceringen, als eenieder hier goed gelezen heeft, hij nam een wat te sterk standpunt in, waarvan hij zelf eigenlijk ook niet weet hoe het zou gaan, als het hem zou gebeuren. Dit zijn ook dingen die NIET te beredeneren zijn. Het overkomt je. Punt uit, er is geen handleiding van zo reageer ik. Dat neem ik wel OH een beetje kwalijk, maar aan de andere kant, zonder extreme standpunten is een discussie bij voorbaat gedoemd te mislukken. Zo zit het ook weer in elkaar

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

FisherKing wrote:

Dit zijn ook dingen die NIET te beredeneren zijn. Het overkomt je. Punt uit, er is geen handleiding van zo reageer ik. Dat neem ik wel OH een beetje kwalijk, maar aan de andere kant, zonder extreme standpunten is een discussie bij voorbaat gedoemd te mislukken. Zo zit het ook weer in elkaar

Maar de anderen die zo fel op hem reageren en zeker weten dat het bespottelijk is wat hij zegt en schijnbaar dus zeker weten dat zij dit nooit zouden doen zijn hier net zo extreem.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Njah, omdat ik merk dat Kabukiman het wel goed meent (itt anderen) zal ik mezelf nog éénmaal duidelijk proberen maken.

Tegenwind van mensen die je niet kennen in een discussie op een forum waarbij iedereen zich met een pseudoniem voorstelt is natuurlijk niet zo vreemd, onderhond, wanneer je dingen zegt waar die anderen het niet mee eens zijn. Daar hoef je natuurlijk verder niet verontwaardigd over te doen.
De enige verontwaardiging bij mij is de pretentie die anderen blijken te hebben wanneer ze het over mijn leven hebben. Uit alle reacties hier blijkt maar één ding, en dat is dat ze geen flauw benul hebben van hoe dat er uitziet.

omdat ik het interessant vond of bij iemand met de levensvisie van "zonder sex geen leven" dit soort vraagstukken ook leven.

Dit bedoel ik dus. Hoe een licht ironische woordspeling plots mijn levensvisie kan worden. "zonder seks geen leven" is een stelling waar je niet rond kunt, vond het zelf wel geinig, blijkbaar wordt dat hier anders geïnterpreteerd, alsof ik het als levensbehoefte. Heb zelf lang genoeg zonder gezeten, en zit na 23 jaar aan een verbluffend totaal van 1 seksuele partner. Al die wilde verhalen over platte seks, gangbangs en geile kerels mag je dus weer opbergen.

Het enige waar ik op doel is dat wanneer voordat ik m'n vriendin leerde kennen een "lekkere actrice", en het moet niet eens een actrice zijn, op me af was gestapt en mij een warme knusse nacht aangeboden had, ik zeker geen nee zou gezegd hebben. Met seks uit lust is niks mis, zeker niet als ze die avond enkel Gladiator op TV spelen.

En na het bovenstaande citaat van OH, dat veronderstelt dat hij kan bepalen dat ik dus kennelijk geen nuchtere kijk op het leven heb, volgend nog op een eerdere opmerking dat het kennelijk ook nog Zweverig is.
Dat citaat is enkel van toepassing als je er van overtuigd bent dat je dat uit pure zelfopoffering gedaan hebt, en niet omdat je je er zelf het best bij voelde. Verder slaat dat citaat op niks, dus zoek er aub dan ook niet meer achter.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Sorry Kos, maar ben het - al teruglezende - niet geheel met je eens.

De aanleiding van OH's statement (die hij inmiddels genuanceerd heeft) was volgens mij de vraag of een liefdesrelatie zonder seks kan bestaan. (Heel kort samengevat)

Na de vraag, of hij zijn vriendin aan de kant zou zetten als zij invalide werd, antwoordde hij:

Onderhond:

Om het cru te zeggen, de kans ik groot ja. Ik ben verliefd op het totaalpakket, als daar dingen uit wegvallen is die verliefdheid altijd te reëvalueren.

Daarom ligt het voor de hand, dat Kabukiman deze opmerking op het seks-verhaal betrekt.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Merk op hoe ik weer zeg de kans is groot

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.