- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Een date met acteur/actrice
Een date met acteur/actrice
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Is het nou zo moeilijk? NW zegt toch dat seks uit liefde niet verkeerd is, en seks uit lust wel?
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Moeilijk te begrijpen als je zesde zintuig niet ontwikkelt is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kijk dat bedoel ik. Het zesde zintuig is de manas. Het enigste interne zintuig. De ontwikkeling van je Contemplatieve zelf.
Back on topic maar weer.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Duidelijk dat jullie er allebei geen hol van snappen.
Op sommige momente is het toch jammer dat je je als mod af en toe een beetje in moet houden. Nou ja, veel plezier nog in dit topic.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Kijk dat bedoel ik. Het zesde zintuig is de mana. Het enigste interne zintuig.

Zit niet zo te slap te ouwehoeren en zeg nou maar gewoon wat er slecht is aan sex voor de lol.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Moeilijk uit te leggen. Sex heeft vooral met de menselijke emoties te maken, een hele intieme manier om iets moois te delen met je partner.
Het gaat verder dan dat maar dat wordt alleen goed uitgelegd in een boek over de ontwikkeling van je contemplatieve zelf.
Hier hou ik het bij.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Kan het niet zo zijn dat er verschillende soorten sexbeleving zijn, of is dat te ingewikkeld?
*werkt aan manas*.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Op sommige momente is het toch jammer dat je je als mod af en toe een beetje in moet houden. Nou ja, veel plezier nog in dit topic.
Ga je gang hoor, leef je maar lekker uit. Iets wat je wel wat eerder op mij had kunnen doen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er zijn genoeg sexbelevingen maar er is er 1 die ik afkeur; uit lust dus. Mensen die het doen moeten het zelf weten die zou ik er niet om veroordelen.
Hier hou ik het echt bij. Back on topic.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Njah, de psychologen zullen er later hun werk mee hebben denk ik. Aantal volrijpe quotes die zo het Memorable quotes topic inkunnen, maar zal het voor de goede vrede maar zo laten.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Psychologen hebben ook zo hun werk met sex-uit-lust-verslaafden, dus laten we het niet over die boeg gooien.. Naomi, mijn hartelijke stem heb je, ook al druk je 't wat zweverig uit. Het IS inderdaad ook nagenoeg niet uit te leggen, waarom ook ik sex uit lust met een schever oog bekijk dan sex uit/door/met liefde, waarbij niettemin iedereen vooral moet doen wat 'ie zelf wil (! - lezen de geile honden dat even zes keer?
). Het gaat hier namelijk om principes, om angst voor excessen, om diverse andere dingen die je zou kunnen omschrijven als 'zesde zintuig'. Maar daar schijnen sommige andere mensen dan weer dooie mensen door te zien, dus die vage weg bewandel ik maar niet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mooi verwoord Menni. Het zijn inderdaad principes die niet te verwoorden zijn. Met zesde zintuig bedoelde ik jezelf leren kennen en dat verder ontwikkelen naar zelfsturing, door besust en onafhankelijk te kiezen hpe je jezelf stuurt. Daar hebben we in het boeddhisme wat mooie woorden voor maar dan kom ik weer te 'zweverig' over 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Nou ik ben wel heel erg blij dat ik mijn kostbare tijd toch even aan dit topic heb besteed 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
En om weer on-topic te gaan (brr, wat heb ik toch liever gewoon lekker hakopdetak, da's niks sexueels trouwens): een avondje met Jodie Foster lijkt me erg relaxed. Dan kom ik er tenminste ook niet toe om aan sex te gaan denken. Lijkt me zo vermoeiend, Christina Ricci de hele dag in de OGEN te moeten kijken..
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Psychologen hebben ook zo hun werk met sex-uit-lust-verslaafden, dus laten we het niet over die boeg gooien.. Naomi, mijn hartelijke stem heb je, ook al druk je 't wat zweverig uit. Het IS inderdaad ook nagenoeg niet uit te leggen, waarom ook ik sex uit lust met een schever oog bekijk dan sex uit/door/met liefde, waarbij niettemin iedereen vooral moet doen wat 'ie zelf wil (! - lezen de geile honden dat even zes keer?
). Het gaat hier namelijk om principes, om angst voor excessen, om diverse andere dingen die je zou kunnen omschrijven als 'zesde zintuig'. Maar daar schijnen sommige andere mensen dan weer dooie mensen door te zien, dus die vage weg bewandel ik maar niet.
Hoho, het ging mij er om dat mensen die sex uit lust hebben 'dingen niet snappen, bepaalde zintuigen niet hebben ontwikkeld' e.d.
Mensen moeten vooral zelf weten hoe ze er tegen aan kijken.
Om over een zesde zintuig te spreken getuigt voor mij van een enorme arrogantie. Mensen die sex uit lust kunnen hebben maken gewoon een onderscheid in lust en liefde, wat anderen niet wensen te doen.
Overigens... angst voor excessen??
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Ik geloof direct dat jij er enigszins genuanceerder tegenaan kijkt dan de doorsnee lui die achter hun lul aanlopen hoor, maar:
Als er iemand iets niet van seks snapt, zijn het wel diegenen die het doen uit liefde.
.. dit begrijp IK dan weer niet. Het zesde zintuig mag van mij ook achterwege blijven, maar ik denk wel degelijk dat globaal gezien de mensen die besluiten sex en liefde nooit te willen loskoppelen, hier langer over nagedacht hebben dan de lust-types en zéker meer zelfcontrole hebben. En yep, ik denk dat er bij lust vaker excessen plaatsvinden. Jezelf niet in de hand houden, sterker nog: iemand anders je in de hand laten houden, dat soort dingen, wat een erg flauw woordgrapje is trouwens. Alhoewel alles natuurlijk vertroebelt als ook van liefde een puinhoop wordt gemaakt en het aantal getraumatiseerde slachtoffers niet meer te tellen is.
Maar jongens, trek je niets aan van doemdenkerij door hopeloze romantici die niet van one night stands houden
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik zeg ook niet dat je seks en liefde zomaar moet loskoppelen (al kan dat verder ook geen kwaad denk ik, seks is niet heilig), maar seks zonder lust ?
Ik zeg enkel dat liefde geen erecties opwekt, lust wel, en dat daar verder niet zo hypocriet over gedaan moet worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zeg enkel dat liefde geen erecties opwekt
Had het niet beter kunnen zeggen 
M'n ingehouden woede betrof btw. vooral het neerbuigende (en ik-herhaal-ook-maar-iets-wat-ik-ergens-gelezen-heb)-toontje van NW.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Naomi Watts (de user) begon met 'Wel veel denken gelijk aan sex, behoorlijk triest naar mijn mening.' - en daar ben ik het volledig mee eens. Dat is mijn belangrijkste punt.
Ik heb overigens inderdaad enkel sex met mensen van wie ik intens hou ja. Daardoor kom ik iets minder aan mijn trekken (of juist meer, 't is maar hoe je het bekijkt he) dan menigeen, maar dat vind ik het dubbel en dwars waard. Dan mag de daad op het moment zelf weliswaar ook met lust te maken hebben, de levensinstelling heeft dat duidelijk een stuk minder.
Wat ingehouden woede betreft: het gevoelloze je lul achterna lopen, dat als volstrekt normaal wordt beschouwd, wekt bij mij een stuk meer ergernis dan wat m.i. ook wat onhandig geformuleerd new-agerig idealisme. Vooral ook omdat iedereen er altijd kennelijk meteen weer overheen moet vallen met dooddoeners als 'sex is nou eenmaal menselijk' en andere oneliners.
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Sex uit enkel lustgevoelens, en sex uit lust én liefde (sex puur uit liefde is m.i. een utopie). Beide ervaringen vind ik absoluut niet verkeerd. Er zit wel een groot verschil tussen.
Sex puur om de lust is een stuk minder intens (zo ervaar ik dat), dan sex waar echte liefde aan te pas komt.
Maar om sex die enkel met lust te maken heeft af te doen als zijnde fout, vind ik fout. Om het maar even cru te verwoorden. Willen twee (of drie, of meer
) mensen met elkaar neuken, puur om het neuken, ga lekker je gang. Sex is heerlijk, ook zonder liefde.
Maar sex is ultiem als er een combi is tussen liefde en lust. Zo zie ik het.
ps: En een zesde zintuig op het gebied van sex??? Kom op, aan één Ad Visser hebben we wel genoeg! 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
ps: En een zesde zintuig op het gebied van sex???
Zit dat niet tussen je benen?
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Ah, nee - aan Ad Vissers hebben we natuurlijk NOOIT genoeg!!
weet niet waarom de gemiddelde hollander seks heeft, maar als ik voor mezelf spreek is dat toch vooral gebaseerd op lust, niet om het zachtaardige karakter van m'n vriendin, of omdat ze dit weekend weer zo aardig een omatje de straat heeft overgeholpen. Als er iemand iets niet van seks snapt, zijn het wel diegenen die het doen uit liefde.
Met de vriendin van Onderhond heb ik wel een beetje medelijden, tenzij ze er zelf net zo over denkt en ze het met elkaar op die manier wel kunnen vinden. In dat geval heb ik het met beiden wel, want als je je leven in ZO een relatie moet slijten dan mis je erg veel.
Maar dan ook weer: als je het in zo een relatie allebei naar je zin KUNT hebben is dat natuurlijk ook heel prima, en weet je absoluut niet waar die anderen (zoals deze kwal die dit nu schrijft) het in godesnaam over hebben.
Ik ga heel erg ver met Naomi Watts mee.
En dan bedoel ik natuurlijk niet met die actrice op een romantische avond, maar met onze mede-forummer. Dat er bij een voorstel een keer een avond met een acteur of actrice te mogen doorbrengen door zovelen (en altijd mannen!) meteen aan sex wordt gedacht vind ik bedenkelijk. En ook behoorlijk denigrerend richting de betreffende acteur/ice.
Oh - maar laat ik om misverstanden te voorkomen allereerst melden dat iedereen vooral alles, inclusief sex, moet beleven zoals hij of zij dat zelf wil. Sex-om-de-sex, daar is natuurlijk op zich niks mis mee als iemand zich daar gelukkig in kan vinden. Maar daar is wel een hele grote voorwaarde bij: beide partijen (of in geval van trios, kwartetten en grotere ensembles: ALLE partijen) moeten zich daar op het moment supreme WEL van bewust zijn, en het daarover eens zijn.
Sex door een der partijen als lust ervaren, terwijl de ander denkt dat het een geweldige uiting van wederzijdse liefde is kan (zo weet ik uit ervaring) behoorlijk inhakken in het leven van de voorgelogene, om het maar eens suf uit te drukken.
Zelf vind ik sex uit liefde de enige bevredigende manier (pun intended, al issie niet zo leuk) - sex uit lust, ook al weten beiden ervan en zijn ze het ermee eens vind ik een teleurstellende, lege en holle ervaring die voor mij gelijk staat aan smerig vreten terwijl je helemaal geen trek hebt en zuipen terwijl je geen dorst hebt. Je blijft met een lichtelijk ziek en katerig gevoel achter.
Sex als verlengstuk (hier is de pun dan weer unintended) van de liefde, dat vind ik prettig, om er eens een eufemisme tegenaan te gooien.
Ik verkies (zal wel zweverig gevonden worden, maar het is een bevinding uit ervaring van alle mogelijkheden behalve de grotere ensembles) liefde zonder sex absoluut boven sex zonder liefde.
Er wordt naar mijn mening altijd erg hoog opgegeven over sex, maar goed en wel beschouwd is het (voor mij) geen levensbehoefte, en ook allemaal niet zo geweldig als men graag wil doen geloven in de vissersverhalen. Het is de erbij komende liefde die het zo een hemelse ervaring maakt. Zonder dat is het een basale lichaamsfunctie met een hoop gedoe 
Om op het topic terug te komen: als je met je favoriete acteur/ice eigenlijk alleen eens even lekker wilt rampestampen, dan vind ik dat eigenlijk best neerbuigend en denigrerend. Het zijn mensen die ziel en zaligheid in hun Kunst gooien en dan worden ze gewaardeerd om hun lekere kontje en dikke tieten. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand als Annabella Sciorra haar priveleven als met haar leven bewaakt en in interviews op geen enkele persoonlijke vraag antwoord geeft.
Jordy ergert zich aan het "Neerbuigende Toontje" van Naomi Watts, als die iets zegt over hoe mensen hun favoriete Actrice als lustobject zien en alleen maar aan T&A denken - ik op mijn beurt erger me enorm aan de neerbuigendheid van die houding jegens deze mensen, waar in de manier waarop er over hen wordt gesproken toch echt wel sprake is.
Om de vraag van de topic te beantwoorden: ik zou kiezen voor OF Annabella Sciorra - omdat er erg veel vragen over haar werk zijn die ik zo ontzettend graag eens beantwoord wil hebben, en over haar beweegredenen voor bepaalde rollen te kiezen, en.... Zo ontzettend veel vragen die de betaalde en professionele interviewers altijd links laten liggen omdat ze zich niet voldoende verdiepen in de actrice die ze "vandaag weer even moeten interviewen voor een stukkie".
Of het wordt Lloyd Kaufman omdat die man met elk woord dat hij uitspreekt of opschrijft meer nieuwe vragen oproept, meer onbeantwoord laat. En omdat het een geweldig fijne gesprekspartner is waarmee het heerlijk delibereren en lachen is, en die meer weet te vertellen en minder bladen voor zijn mond neemt dan wie ook in de filmwereld. De foto (TUURLIJK, Naomi Watts!! Die moet gemaakt worden) met Annabella zou geweldig zijn, als momentum - die met Lloyd heb ik al, maar een nieuwe mag altijd, natuurlijk!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Zelf vind ik sex uit liefde de enige bevredigende manier (pun intended, al issie niet zo leuk) - sex uit lust, ook al weten beiden ervan en zijn ze het ermee eens vind ik een teleurstellende, lege en holle ervaring die voor mij gelijk staat aan smerig vreten terwijl je helemaal geen trek hebt en zuipen terwijl je geen dorst hebt. Je blijft met een lichtelijk ziek en katerig gevoel achter.
Ik denk dat er weinig, heel weinig mensen zijn die liever elke avond tv kijken (om maar wat te noemen
), dan een avondje sex om de lol hebben.
Het mag dan misschien niet in de schaduw staan van liefdevolle sex, maar dit soort overdreven bewoordingen, dat kan ik me echt niet voorstellen.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Dan hoop ik oprecht liefdevol voor je, zonder het ook maar énigszins verwijtend of neerbuigend te bedoelen, dat je het je ooit wel nog 's kunt voorstellen.. Soms is het zo gek nog niet om tot de weinige, heel weinige mensen te behoren.
(en Onderhond, ik heb The Brown Bunny zojuist zonder enige twijfel 5 sterren gegeven)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
M'n ingehouden woede betrof btw. vooral het neerbuigende toontje van NW.
Ik doe nergens neerbuigend over, ik geef alleen aan dat ik het diep triest vindt dat er gelijk met sex gekomen wordt in dit topic, er zijn toch genoeg mensen die idolen hebben die in de filmindustrie werkzaam zijn, en dan is het beste waar mee gekomen kan worden sex? Ik vindt dat sex uit liefde moet gebeuren en het dus afkeur, wat anderen doen moeten ze zelf weten maar je mist een hoop. En het is ook nog eens denigrerend tegenover de acteurs/actrices. Die willen gerespecteert worden om hun werk.
Volgens mij werd er eerder neerbuigend gedaan over mijn principes en boeddhistische idealen.
Om maar weer in het zweverige te komen, als je last heb van woede moet je het niet opkroppen, laat het maar gaan. Al raad ik je aan boeken te lezen over mijn persoonlijke leermeester Gandhi, leer je dat liefde de oplossing is en niet zo een negatieve energie als woede. King is natuurlijk ook een goed voorbeeld.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Dat er bij een voorstel een keer een avond met een acteur of actrice te mogen doorbrengen door zovelen (en altijd mannen!) meteen aan sex wordt gedacht vind ik bedenkelijk.
Onzin, alsof vrouwen dat niet doen. Dacht je nou echt dat die alleen even met Brad Pitt of Orlando Bloom wilden "kletsen"?
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
En dit geloof ik dus niet.
Ik denk dat er weinig, heel weinig mensen zijn die liever elke avond tv kijken (om maar wat te noemen ), dan een avondje sex om de lol hebben.
Het mag dan misschien niet in de schaduw staan van liefdevolle sex, maar dit soort overdreven bewoordingen, dat kan ik me echt niet voorstellen.
Ja - maar nu wort-ie mooi!! 
Als je in een conversatie je medegesprekspartners niet gelooft als ze er een andere mening op nahouden, dan kun je het pleit (althans in je eigen beleving) natuurlijk altijd winnen.
Het aardige is weer dat ik er heel veel moeite mee heb te geloven dat zo ontzettend veel mensen SexOmDeSex ECHT zo hoog aanslaan als ze zeggen. Maar Menni verwoordt het eigenlijk perfect:
Dan hoop ik oprecht liefdevol voor je, zonder het ook maar énigszins verwijtend of neerbuigend te bedoelen, dat je het je ooit wel nog 's kunt voorstellen.
En waarom zijn mijn bewoordingen "overdreven"? Het is presies mijn ervaring. Dat je je dat niet kunt voorstellen, dat kan altijd. Maar welk doel zou ik nu dienen een hoop moeite te doen hier midden in de nacht te gaan zitten tikken, en dan net te doen alsof ik het niet met je eens ben en hier maar wat zitten te verzinnen?
En ja, het is inderdaad best wel lekker om tot "de weinige, zeer weinige" mensen te behoren - en in dit geval weet ik dat ik me gelukkig mag prijzen dat DAT het in ieder geval niet is waar ik mijn levensinvulling, -kwaliteit of wat dan ook uit moet halen. en ja, best wel zit ik liever (had ik er de tijd maar voor) elke avond lekker met een Jean Rollin of Lloyd Kaufman film op de bank.
Maar...ik denk toch dat je de hoeveelheid mensen die er net zo over denken een beetje onderschat (of het moet zijn dat ik al die "weinige, zeer weinigen" toevallig ken).
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Onzin, alsof vrouwen dat niet doen. Dacht je nou echt dat die alleen even met Brad Pitt of Orlando Bloom wilden "kletsen"?
Zullen er ook best zijn, maar ik bedoelde de lieden die hier hebben gereageerd. Dat zijn volgens mij alleen mannen. Ik heb een paar jaar op een afdeling gewerkt met voor de rest uitsluitend dames, en wat je dan over de tafel hoort gaan is bepaald ook niet mis.
Overigens vind ik het andersom even bedenkelijk, hoor