• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.827 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Gezellig met zijn zessen naar de film voor een avondje uit. Dat was toen bij Lilya 4-Ever, niet de meest gezellige film (maar wel een goede). Eén jongen heeft een half uur lang niets meer uitgebracht. Het duurde wel even voordat de feeststemming terug was.

Wist trouwens niet dat er bioscopen bestonden die op zondagochtend al open waren...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Rare vraag eigenlijk. Ik ga zo vaak in mijn eentje naar de bios. Waarom zou je met z'n tweeen of meer moeten gaan? "t is nu niet bepaald een sociaal gebeuren daar in de bios.... Voor de gezeliighied kan je beter naar de kroeg.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

herman78 wrote:

Wist trouwens niet dat er bioscopen bestonden die op zondagochtend al open waren...

Ja hoor, in Amsterdam kan je vanaf een uurtje of 11 prima een filmpje pakken!

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ah, hier helaas pas vanaf een uur of 7 's avonds.

Of je moet naar de kindermatinee willen...

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

In je eentje naar de bios.. heb je toch maling aan wat anderen wel niet zouden kunnen denken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik ga af en toe alleen naar de bios. Meestal na het werk of als ik een half dagje verlof heb. En dan zitten er wel meer 'Einzelgängers' in de bioscoop. Studenten die hier op kot zitten, mensen in maatpak die een filmpje willen meepikken of gewoon filmliefhebbers die komen genieten van een goeie film. Bioscoopbezoek kan op twee manieren: puur genieten van een film of gezellig filmpje uit met vrienden en/of partner. Niets mis mee imo.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Volgens mij zijn het enkel de Pathe bioscopen die altijd op een zondag al vanaf 10:30 voorstellingen hebben. Ging een jaar of 10 geleden haast iedere week voor 12:00 op zondag (vaak alleen) naar de film. Ook wil men speciale voorpremières nog weleens bij andere filmhuizen/bioscopen zo vroeg draaien op dezelfde dag.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Da's niet helemaal waar...in bv. Cinecenter beginnen ze op zondag al om 11 uur, met een regulier programma.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Wat is er nou zo vreemd aan om alleen naar een concert te gaan Het is misschien een meer sociaal gebeuren, maar je bent er veel meer met gelijkgestemden, waar je bij een mainstream film altijd wel met mensen te maken hebt die er niks aan vinden en vaak zelfs mensen die gewoon komen om een beetje te klooien.

Ik hoef geen vrienden te maken als ik naar een concert ga, maar vind het wel leuk andere mensen te ontmoeten die net zo kunnen genieten van de muziek de muziek als mij, aan vrienden heb in deze gevallen meestal niks (smaak verschillen).

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Af en toe als ik vroeg uit ben van school pak in de middag wel eens een filmpje, alleen. Heerlijk is dat . Lekker onafhankelijk van anderen in je eentje genieten.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Heb dit lange tijd not done gevonden. Maar nu heb ik een Pathé abonnement en kunnen veel vrienden vaak niet mee, wat moet je dan als filmfanaat? Dan ga je keihard alleen. Het kan me ook niet zoveel schelen, ik zie nu alle films die draaien. Maar af en toe tussendoor kan mijn vriendin wel eens mee en dat is toch wel leuker .

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik ging vroeger heel vaak in mijn eentje.

Kon ook nooit wachten. Had ik afgesproken met vrienden van school om naar een film op vrijdag, of zaterdag te gaan, was ik hem snel al op donderdag gaan zien. Vond ik dan kicken.

Tja en vaak films meerdere keren gaan zien.

Ik ben ook echt slecht in afspraken maken, dan voel ik me meteen gebonden en daar heb ik een hekel aan.

Dus vaak kreeg ik een eens zin om 's avonds naar de film te gaan en dan kreeg je niet altijd meteen iemand ook enthousiast.

Tegenwoordig sleep ik overal mijn huidige vriendin mee naar toe, maar bij vorige relaties lukte dat niet altijd en dan ging ik ook regelmatig nog in mijn eentje, zeker naar wat minder toegankelijke films als Being John Malkovich, The Limey enz..

lebowski

• 173 messages
  • 324 votes

Ging iedereen maar alleen, zou een hoop geklets schelen

valerio2003

• 575 messages
  • 3900 votes

lebowski wrote:

Dat is zeker een goeie

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

lebowski wrote:

valerio2003 wrote:

Dat is zeker een goeie

Doel jij soms op de meeting?

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Het ligt aan de situatie en de insteek waarmee je naar de bios gaat. Voor de een is het een uitgaansgelegenheid, dan is het vrij maf om in je eentje te gaan. Voor de ander gaat het puur om de film en dan zou er geen probleem moeten zijn alleen te gaan.

Daarnaast, als ik zo'n pas bij Pathé zou hebben waarmee ik onbeperkt naar de film kan (en ik woon een beetje in de buurt van de bios), dan zou ik zeker vaak gaan (en ook wel eens alleen, dus).

l-d

• 276 messages
  • 641 votes

Als ik een film graag wil zien en niemand wil er mee, dan heb ik er totaal geen problemen mee om lekker alleen te gaan. (wat nogal eens voorkomt aangezien ik van totaal andere films hou dan mijn vriendinnen (geen romantische komedies!!)) Ik weet nog dat ik dat ooit voor de eerste keer deed, schaamde me toch wel een beetje en dacht dat mensen me een ontzettende loser zouden vinden. Maar alles went, zo ook alleen naar de bioscoop gaan.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Ga vaker alleen dan samen.

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Mensen staren je raar aan als je daar in je eentje zit.

Niet dat het mij wat kan schelen maar bemoei je gewoon met je eigen zaken.

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Ik ben nog nooit alleen naar de bioscoop geweest

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Miron wrote:

Mensen staren je raar aan als je daar in je eentje zit.

Niet dat het mij wat kan schelen maar bemoei je gewoon met je eigen zaken.

Hoe weet je dat nu

Heb gedurende een jaartje of zo een pathe-abo gehad, dus dat was 3 x per week naar de bios, en dus ook regelmatig alleen. Ben overigens ook wel eens alleen naar een concertje geweest, al waren er dan wel altijd mensen die ik kende om (achteraf) even een biertje mee te doen. Maar lekker in je eentje kijken of luisteren kan erg goed hoor.

Maar goed, ik reis of sport ook graag alleen, vind het juist erg vervelend om aan iemand vast te zitten. Dan wordt het namelijk vaak overleggen en inbinden geblazen.

Mijn leukste Einzelgänger ervaring is denkelijk Enchanted geweest. Kwam min of meer toevallig langs de bios, blind kaartje gehaald, geen idee waar die film over zou gaan, kwam een behoorlijk volle zaal binnen met allemaal tienermeisjes, dacht erover om te vluchten maar heb toch een prima film gezien

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Hebben er hier ook wel eens mensen helemaal alleen in de zaal gezeten? Mijn teller staat nu al op 2, beide keren zijn van dit jaar.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Kan niet alleen naar de cinema, neem minstens mijn pa mee. Heb een keer dat gedaan en dat was met The Simpsons Movie, nooit meer..

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

M.Goodkat wrote:

Heb een keer dat gedaan en dat was met The Simpsons Movie, nooit meer..

Alleen gaan, of met je pa?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Gizzmann wrote:

Hebben er hier ook wel eens mensen helemaal alleen in de zaal gezeten? Mijn teller staat nu al op 2, beide keren zijn van dit jaar.

Dat overkwam me nog al eens toen ik nog in Bergen op Zoom woonde. Of ik was met een vriend, of vriendin, of echt in mijn eentje.

Je had daar toen ook nog De Roxy en die bioscoop liep niet echt goed. Kwamen ze regelmatig vragen, wanneer ik dan de enige in de zaal was, of ik pauze wilde of dat ze de film meteen maar verder moesten draaien.

De laatse keer dat me dit overkwam was in Breda.

Ik was daar met een vriend, maar die had zin om nog even de trein te pakken naar Eindhoven en ik had wel zin in X men 3, ik kocht een kaartje en ging eerst nog even naar het toiltet. Kwam ik er vandaan stond het personeel me met zijn drieeen op te wachten.

Ik dacht: wat gaan we nu krijgen, is er wat mis? Gaat de film niet door?

Vroegen ze dus ook of ik pauze wilde, want ik was de enige bezoeker, volgens mij zelfs in het gebouw, het was toen ook bloedheet buiten, ergens in Juni, of Juli was het. Lachen!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Gizzmann wrote:

Het is mij één keer overkomen. En dat was bij Coraline. Het was geloof ik één van de laatste keren dat hij draaide, en ik wou em toch nog graag even zien. Zat ik daar, heerlijk in m'n eentje in de zaal .

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

thunderball wrote:

Je had daar toen ook nog De Roxy en die bioscoop liep niet echt goed. Kwamen ze regelmatig vragen, wanneer ik dan de enige in de zaal was, of ik pauze wilde of dat ze de film meteen maar verder moesten draaien.

Dat lijkt me wel lekker. Of als de film niet bevalt, kunnen ze misschien een andere opzetten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Offtopic, maar zag toen een programma van een jongetje met kanker en die mocht dan een wens doen voor de doe eens wens-stichting.

Zijn wens was lekker gamen op een bioscoop-scherm.

Zat die daar heerlijk in een lege bioscoop-zaal mario-kart te spelen op zo'n groot doek met geluid uit alle grote boxen. Heel indrukwekkend en hij was even alle narigheid compleet vergeten.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Eén keertje bijna. De voorfilms en reclame waren al afgelopen, ik moederziel alleen, hoorde ik toch nog iemand omhoog strompelen. Nu wist ik dat een oud collegaatje (met Unlimited pas) net z'n been had gebroken en jawel hoor... film kan ik me niet meer herinneren.

Was wel gezellig hoor, maar helemaal alleen lijkt me pas echt te gek

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

otherfool wrote:

(quote)

Hoe weet je dat nu

Omdat ik zelf ook weleens alleen naar de bios ga.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.