• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik ga bij voorkeur alleen naar de bioscoop. En dan ga ik nog ergens vooraan zitten zodat men mij niet stoort met allerlei lichtjes op mobiele telefoons of krakende zakken chips. Ik ben pas echt gelukkig als ik in een muisstille zaal zit en waar zeker niemand naast mij zit die constant zit te praten (lees : een vriendin) .

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ben denk ik vaker alleen gegaan als met andere. In mijn filmhuis is dat een ander verhaal. Of ik nu wel of geen dienst heb, ken alle vrijwilligers en heel veel bezoekers goed. . Heb daar altijd een garantie van een leuke avond en het scheelt dat 'vermoeiende' afspreekwerk met vrienden. Bovendien komen sommige vrienden daar weleens onverwacht heen, aangezien ik zelf er toch altijd wel ben. Denk dat ik hooguit 20 keer per jaar met vrienden ga (met voorbedachte raden ). Maak geen afweging van 'deze moet ik alleen zien, en die met vrienden.

Naar een normale bioscoop/filmhuis alleen gaan waar ik niemand persee ken, daar heb ik totaal geen problemen mee. In 1996 waagde ik ook al zelf de stap op de fiets naar de bioscoop; voor de eerste keer zelf de film kunnen uitkiezen die je wilt zien. Sinds dat avontuur is mij dat ook prima bevallen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nog nooit gedaan, maar ik zou er geen problemen mee hebben.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Ik denk dat niemand het erg vind om alleen de film te zien, het is meer dat je in je uppie aan de kassa staat en anderen om je heen wel met bekenden zijn. Je voelt je lichtelijk opgelaten.

Toen in onlangs een tijd in Australie was ben ik verschillende keren alleen naar de bios geweest (ook vrij logisch als solo backpacker). Gelukkig is de hele cultuur daar veel relaxter, dat uit zich ook bij zoiets. Dat 'naar elkaar kijk' cultuurtje is daar niet aanwezig, je gaat lekker je eigen gang. Ik zag dan ook heel veel mensen alleen in de bios zitten, ook bij de zogenaamde blockbusters. No worries!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat Australische gevoel heb ik mijzelf blijkbaar dan ook eigen gemaakt... Heb er totaal geen probleem mee om alleen te gaan, zelfs niet lichtjes.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Ik vind het echt niks om alleen te gaan, als je je zo snel stoort aan een paar mobieltjes en krakende zakjes, tsjah

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

Ga echt heel vaak alleen naar de film, heerlijk! Alleen in de pauze (als die erin zit tenminste) kan je je wat ongemakkelijk voelen, maar als roker valt dat dan ook wel weer enigszins mee.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

ROOSKY wrote:

maar als roker valt dat dan ook wel weer enigszins mee.

Ben nu definitief gestopt, maar dat vond ik altijd de leukste dingen.

Ex-collega van mij werkte bij Fuji, een vrij gesloten organisatiestructuur. Meeste Japanners (in het hoge management) zijn verstokte rokers. Daar kwam je dus pas informatie te weten. Op zo'n heerlijke informele wijze.

Roken is niet gezond. Het feit dat mijn vrouw er last van heeft (en eerlijk gezegd ik ook wel) heeft me besloten om het nooit meer te doen. (3 pakjes per dag is ook veel te veel)

nietdatdus

• 222 messages
  • 843 votes

nog nooit alleen geweest.

maar wil t wel nog een keer doen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Kom net terug van INLAND EMPIRE (Louis Hartlooper Complex). Het was onverwacht druk, minstens 50 man. Bovendien is iedereen tot het einde gebleven (nou ja, tijdens de aftiteling ging men).

Helaas had ik geen sigaretten bij me, dus gewoon in de zaal gebleven. Ik haat pauzes in films (überhaupt, dus). Maar goed, op wat irritaties na (plastic gekraak, mensen die te laat na de pauze terug waren, en vooral GEHOEST!) die ik helaas niet kon delen met een compagnon, beviel het goed.

Overigens is 3 pakjes per dag wel te veel ja

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik ga ook vaak alleen naar de bioscoop. In Breda heb je het Chassé Cinema, waar elke maandagavond klassiekers worden getoond. Ik heb nu The Killing (Kubrick) en Andrey Rublyov (Andrei Tarkovsky) gezien en ben van plan om toch vaker naar deze avonden te gaan. In mijn vriendenkringen zitten, net als andere gebruikers hier, geen echte filmliefhebbers. Hierdoor ben ik genoodzaakt alleen naar het theater te gaan. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het vervelend om kaarten te kopen en alleen in de pauze's te zitten, maar als ik eenmaal van een prachtige film kan genieten kan mijn avond niet meer kapot.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Tuurlijk kan dat, op maandagavond wordt er altijd een klassieker gespeeld in onze bioscoop, dan kan ik vaak niet anders dan alleen gaan, het gaat toch om de film zeker.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het gebeurd wel eens dat ik alleen naar een film ga zien. Het komt er niet altijd van als ik een bepaalde film wil zien om af te spreken met vrienden. Ook zijn er films die ik graag op groot doek wil zien, maar minder commercieel zijn zodat ik niet snel iemand vind om mee te gaan. Gewoonlijk ga ik met vrienden naar Metropolis net buiten het centrum van Antwerpen, maar als ik alleen ben, ga ik naar UGC in het centrum zelf. Ik werk in Antwerpen zelf en neem dan wel eens een paar uur verlof zodat ik een filmpje kan meepikken. Niet dat het zo frequent gebeurd, maar ik zit daar niets mee in en vind het even leuk als in groep of met m'n vriendin naar de cinema gaan. Gewoon anders natuurlijk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ga niet meer zo vaak, heb prima HT. Maar als ik ga is het meestal alleen. Effe lekker overdag of om maandagavond als ik niet op de dvd kan wachten

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

BlueVelvet wrote:

(plastic gekraak, mensen die te laat na de pauze terug waren, en vooral GEHOEST!)

Ik merk wel vaker dat veel gebruikers op deze site snel geïrriteerd zijn aan dit soort zaken in de bios. Ik stoor me eraan als mensen tussendoor gaan praten of lachen waar het niet moet of verveeld propjes gaan gooien, maar iets als hoesten is te menselijk om je aan te storen.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Nog nooit alleen naar de bios geweest maar ga het binnenkort waarschijnlijk wel doen met Inland Empire.

Wil er lekker van genieten en denk niet dat ik er iemand anders een groot plezier mee doe.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Volgens mij is de kans dat er een andere MM'er in de bioscoop zit bij Inland Empire heel hoog.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

The One Ring wrote:

Ik merk wel vaker dat veel gebruikers op deze site snel geïrriteerd zijn aan dit soort zaken in de bios. Ik stoor me eraan als mensen tussendoor gaan praten of lachen waar het niet moet of verveeld propjes gaan gooien, maar iets als hoesten is te menselijk om je aan te storen.

Ik begrijp dat ook nooit zo. Tenzij iemand echt een enorme hoestbui krijgt valt het me niet eens op, tenzij de film toch al vervelend was.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mikoz wrote:

Nog nooit alleen naar de bios geweest maar ga het binnenkort waarschijnlijk wel doen met Inland Empire.

Wil er lekker van genieten en denk niet dat ik er iemand anders een groot plezier mee doe.

ik ook niet ga nooit eigenlijk naar bios koop ik liever 1 dvd voor in mijn verzameling

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Ik ben nog nooit alleen geweest. Ik denk dat de drempel om alleen naar de bios te gaan veel te hoog is. Ik kan me er niet toe zetten om dat te doen. En kies er dan eerder voor om thuis een film te kijken.

Natuurlijk ga ik veel liever met mijn vriend. Ook al zeggen we tijdens de film niks tegen elkaar, ik kan dan toch lekker knus tegen hem aankruipen das veel fijner als alleen zitten. Alleen die verrekte stoelen maken t zo moeilijk!

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

starbright boy wrote:

Tenzij iemand echt een enorme hoestbui krijgt valt het me niet eens op, tenzij de film toch al vervelend was.

Dat was dus het geval Een hoestbui van een kwartier...

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Licht eraan welke bios. De sfeer in de bioscopen die de publiekstrekkende 'Holywoodfilms' uitzenden is totaal anders dan dat van het film/cultuurhuis (De Lux is dat hier, is niet alleen film). Ik zou me wel heel erg zielig en eenzaam voelen als ik in m'n eentje een blockbuster zou gaan kijken, met om je heen allemaal groepen die met elkaar de grootste lol hebben. Waarschijnlijk betaal je daarvoor dan ook extra voor de 'gezelligheid' want het prijsverschil met zo'n kaartje van het filmhuis is belachelijk. De keren dat ik alleen naar de film ben gegaan was bij Tideland en Science of Sleep en ik had het juist verschrikkelijk gevonden als ik er iemand mee naartoe had genomen, ze hadden zich suf verveeld of het gewoonweg verschrikkelijk gevonden en dan zou ik ook niet meer prettig film kunnen kijken. Ben ook in mijn eentje naar The Illusionist geweest (was ook in lux) wat dan wel weer een film is waar je best gezellig naar kunt kijken. Was er meer naartoe geweest uit verveling en achteraf zat ik er toch niet helemaal alleen, bleek dat de enige die ook nog in de zaal zat een klasgenoot van mij was

Rik^

• 140 messages
  • 1235 votes

Alleen naar de bios vind ik nix. Alleen thuis en dan een filmpje pluggen vind ik prima. Heb er een enorme hekel aan als mensen aan het lullen zijn tijdens de film (ja wie niet?), maar sommige mensen vinden de film dan ineens toch niet zo leuk en gaan dan ouwehoeren. Niet aan mij besteedt...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ben tijdens het filmfestival rotterdam het hele weekend in mijn eentje gegaan. Daar was het leuk, alleen als je tussen films door niks te doen hebt is het wat jammer. Gelukkig kende ik toen een aantal mensen die ook naar het festival gingen.

Als je maar naar 1 film gaat zou het me weinig uitmaken. In me eentje 1 kaartje kopen zou ik me ook totaal niet ongemakelijk voelen.

Wel is bij mij de drempel om alleen op de fiets te stappen en naar de film te gaan groter..

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

helft van de keren is het zo, maar ik ga zowiezo niet zo vaak meer(enkel spektakulaire films als 300 en curse of golden flower die beter tot hun recht komen in een zaal), wordt relatief te duur tegenover pinda's.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Rik^ wrote:

Alleen naar de bios vind ik nix. Alleen thuis en dan een filmpje pluggen vind ik prima. Heb er een enorme hekel aan als mensen aan het lullen zijn tijdens de film (ja wie niet?), maar sommige mensen vinden de film dan ineens toch niet zo leuk en gaan dan ouwehoeren. Niet aan mij besteedt...

Hier snap ik niets van. Je gaat niet alleen naar de bios omdat daar vaak mensen aan het praten. Daar heb je toch net zo goed last van als je samen gaat? Of gaan jou vrienden juist altijd praten?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar reageer even puur op het topic:

Graag, heel graag ga ik alleen naar de bioscoop. Er is een bepaald soort film dat ik graag op groot doek zie; moeilijk uit te leggen wat voor soort films dat zijn, maar zeker grootse epische dingen zoals die LoTR-trilogie, of films die veel mij onbekende situaties laten zien zoals laatst Apocalypto, zie ik graag groot, en dan liefst zo dicht mogelijk op het doek. Rij 1 dus.

Gezelschap wil altijd ergens halverwege zitten, en daar pas ik me dan maar aan aan.

Praten tijdens een film doe ik sowieso zelden (tja, als mijn gezelschap iets zegt zeg ik wel wat terug (meestal kortaf en lichtelijk geirriteerd), en de pauze's kom ik alleen wel door. Even benen strekken, pilsje of koffietje kopen, of een foldertje lezen of zo.

Het komt ook wel voor dat ik een film twee keer in de bioscoop zie. Eerst in mijn eentje en dan een ander overhalen om die film ook te gaan zien, of eerst met gezelschap en dan later nog eens in mijn eentje om helemaal in de film op te kunnen gaan, wat met gezelschap niet altijd lukt. Zeker als het gezelschap de film niet leuk vindt, en ik wel, heb ik altijd moeite om echt ten volle te genieten. Ik voel dan iets negatiefs (zwaar woord, niet zo zwaar bedoeld) naast me, en dat hindert.

Na de film wat napraten is natuurlijk leuk, maar ik mag ook graag na de film in mijn eentje door het donker langs het spoor naar huis lopen (kilometertje of zes, zeven) en dan lekker mijn gedachten laten gaan.

Nou ben ik ook niet te beroerd om alleen een cafeetje te bezoeken (overdag dan, biertje, krantje, nootjes...) of alleen naar het zwembad te gaan.

Ik heb gewoon weinig moeite om in mijn eentje te genieten.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Ik denk dat ik er geen problemen mee zou hebben. Ik doe veel dingen (zo niet alles) alleen, ik ga alleen de stad in, kijk thuis alleen films (vooral omdat bijna niemand mijn smaak deelt), ik ben gewoon iemand die graag alleen is, dus waarom niet naar de bioscoop?

Punt is, is dat de gelegenheid zich nog nooit heeft voorgedaan. Ik ga bijna nooit naar de bioscoop, reden is is dat de dichstbijzijnde bioscoop hier 15 km vandaan is en één kaartje al gouw 10 euro kost. Voor die 10 euro kan ik dan ook een DVD kopen, waardoor ik kan kiezen uit een breder assortiment en hem zo vaak kan draaien als ik wil. Sowieso voelt het fijn om een film te hebben, te bezitten (tsja, mijn gedeelte materialisme). Ik zou veel vaker naar de bioscoop willen, er draaien tig films die ik wil zien. Maar 10 euro vind ik toch veel geld, en als ik naar mijn financien kijk kan dat er maar moeilijk vanaf...

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Drs. DAJA wrote:

Maar 10 euro vind ik toch veel geld, en als ik naar mijn financien kijk kan dat er maar moeilijk vanaf...

Ik kan niet over jouw budget oordelen, maar zo één keer in de twee maanden moet het toch bijna wel kunnen, en als je dan goed uitkiest kun je een film op groot doek zien. Echt heel iets anders dan een DVD in de speler stoppen.

Het is echt aan te raden.

Hoewel 15 kilometer misschien wel erg veel is (ook je vervoersmogelijkheden ken ik niet).

valerio2003

• 575 messages
  • 3900 votes

Ik ga zo vaak alleen naar de bios.

Ik heb daar absoluut geen moeite mee.

Soms ga ik met mijn partner of met mijn zoontje of vriendinnen maar het is toch niet raar om alleen naar de bios te gaan?

Ik heb soms wel het gevoel dat mensen het raar vinden,maar daar heb ik maling aan en trouwens ik zie steeds meer mensen alleen naar de bios gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.