• 177.911 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.041 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Gewoon doen.

Als je zin hebt om een film te gaan zien, waarom zou je dan niet gaan. Misschien bang dat de mensen in de zaal denken dat je geen vrienden hebt ?

De dag dat het mij interesseert wat vreemde mensen over mij denken moet nog geboren worden namelijk.

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

Ik ga ook zo vaak alleen naar de film daar is niets mis mee.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

zo vaak alleen gegaan niks mis mee, maar ook zo vaak met iemand erbij of meerdere personen, en wat Materny zegt, pff het boeit me echt niet wat iemand ervan vind, denkt of zegt al zijn het bekende.

edit. heb er zelfs mensen door leren kennen maar dat is wel lang geleden dat dat gebeurde, tja tijden veranderen.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Voel me soms wel ongemakkelijk, maar het scheelt inderdaad een hoop telefoonkosten en een hoop gezeur. Bij filmfestivals heb ik er trouwens (nog) minder problemen mee.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Een aantal films ga ik het liefste alleen heen, omdat ik weet dat de mensen met wie ik meestal naar de bioscoop ga daar toch niet van houden. Dat is mij wel duidelijk geworden tijdens verschillende dvd avonden.

Verder maakt het mij in de middag na school echt niet uit of ik even met mijn unlimited kaart langs pathe ga. Maar in de avonduren ga ik toch het liefst met een aantal vrienden, dan beschouw ik het meer als een avond uitgaan. Maar wat andere mensen van mij denken, maakt mij echt niet uit.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Ga ook zovaak alleen, kan me geen ene fuck boeien of er nu iemand bij is of niet, vind het juist fijn om een film in mijn eentje te kijken want als ik hier thuis ben doe ik dat ook (is voor mij dus niet echt een sociale aangelegenheid). En wat de mensen in de zaal over me denken kan me al helemaal geen reet schelen.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Ben nog nooit alleen naar bios geweest, puur toeval, ga ook zelden, en als ik ga is het voor gezelligheid, boeit me ook geen reet als ik iemand alleen zie zitten.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Ben nog nooit alleen naar de bioscoop geweest.

Ook nooit bij stil gestaan dat het vervelend kan zijn als je alleen naar de bioscoop gaat.

Is volgens mij ook niet vervelend, vervelend is wel de mensen die met een groep komen en lawaai gaan maken, stoer gaan doen en met popcorn door de zaal heen gaan gooien...

Ik ga vaak met vrienden van buiten school, soms ook met school maar dan ook niet meer dan 7 man, anders is het veelste druk.

Mijn houding is wel als ik naar een film ga wil ik absoluut geen gekloot hebben, van vrienden niet van andere niet. Ik ben het namelijk gewend (sorry maar het is echt waar, dus aub niet ''boos'' worden op mij) om cola over mijn vrienden heen te gooien in de zaal als ze na een paar keer nog door gaan met b.v. popcorn in mijn t-shirt te stoppen

Vinden hun eigenlijk wel erg maar ze kunnen er om lachen en ze accepteren mij om hoe ik ben in zulke situaties (gelukkig anders was ik met minstens 3 mensen in ruzie )

Alleen naar de bioscoop gaan vind ik = stoer

Met een groep naar de bioscoop gaan die zich niet kan gedragen (daar horen mijn vrienden en ik soms eigenlijk ook wel bij) = hopeloos

Maar ik ben het gelukkig al 2 jaar afgeleerd en ik gooi al geen cola meer over vrienden

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Bart Simpson wrote:

Alleen naar de bioscoop gaan vind ik = stoer

Ah, ik ben blij dat nog iemand me stoer vind.

Ik ga regelmatig alleen naar de bioscoop, ik ga voor de film, niet voor een ander. De bioscoop als sociale bezigheid is eigenlijk sowieso al vreemd, zodra de film begint, zit je toch in je eentje te kijken?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

mwa hangt er vanaf, ik zal niet zo snel in mijn uppie naar een lachfilm gaan en ook niet thuis kijken in mijn uppie hoewel ik the dude dan wel weer regelmatig alleen heb gezien!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Bart Simpson wrote:

Ik ben het namelijk gewend (sorry maar het is echt waar, dus aub niet ''boos'' worden op mij) om cola over mijn vrienden heen te gooien in de zaal als ze na een paar keer nog door gaan met b.v. popcorn in mijn t-shirt te stoppen

)

Bleeeeeeeh. Als iemand dat in mijn rij zou doen had ik er zo korte metten mee gemaakt. Scheelt dat in mijn bioscoop het krioelt van het personeel achter in de zaal dus houd iedereen zich automatisch wel braaf.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Materny wrote:

(quote)

Bleeeeeeeh. Als iemand dat in mijn rij zou doen had ik er zo korte metten mee gemaakt. Scheelt dat in mijn bioscoop het krioelt van het personeel achter in de zaal dus houd iedereen zich automatisch wel braaf.

Heb je een eigen bioscoop

De bioscoop waar ik heen ga heeft bijna geen personeel 4 zalen 1 iemand bij de kassa, 2 mensen bij popcorn, cola etc. en misschien nog 1 iemand die om het halfuur in een zaal zit

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

(quote)

Ah, ik ben blij dat nog iemand me stoer vind.

Ik ga regelmatig alleen naar de bioscoop, ik ga voor de film, niet voor een ander. De bioscoop als sociale bezigheid is eigenlijk sowieso al vreemd, zodra de film begint, zit je toch in je eentje te kijken?

Inderdaad, je kijkt voor je zelf niet voor een ander.

Als het iq van je vrienden laag is en zij de film niet kunnen volgen, omdat ze steeds aan jouw vragen wat er precies 1 minuut geleden is gebeurd, moeten ze geen film kijken

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Het lijkt me in jouw geval, zeker gezien je eerdere berichten, vooral noodzakelijk andere vrienden te maken..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zou het nooit doen. Een biosje is een avondje uit voor me en dat doe je niet alleen. Meestal na afloop ook ergens iets drinken. Wat is er leuk om alleen te gaan? Met niemand een mening over de film delen, in de pauze met niemand babbelen...nee, ik vind het niks, nooit gedaan en zal het nooit doen.

Mensen die het wel doen zal ik niet veroordelen hoor, iedereen heeft zijn eigen redenen voor een biosbezoek.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

gotti wrote:

Het lijkt me in jouw geval, zeker gezien je eerdere berichten, vooral noodzakelijk andere vrienden te maken..

Wat kun jij af en toe een zuurpruim zijn joh.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Heb je een eigen bioscoop

Zeer verleidelijk om nu ja te zeggen eigenlijk.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Het klinkt misschien vreemd, maar ik ga naar de bioscoop om een film te kijken.

Voor een goede filmervaring is een omgeving zonder afleiding gewenst. Randzaken als vrienden, afspraakjes, andere toeschouwers, pauzes, gebabbel, snacks, filmtrailers, logo's, commercials, etc. kunnen me op dat moment gestolen worden.

Het liefst ga ik dan ook maanden na de première op een vroege middag in m'n eentje naar een kleine bioscoop, zodat ik heerlijk onderuitgezakt het scherm zowat voor mezelf alleen heb. Voor het sociale gebeuren duik ik wel een kroeg in o.i.d., een filmvertoning in een bioscoopzaal is daar totaal ongeschikt voor wat mij betreft.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben het met Alastor eens.

De fijnste bioservaringen zijn toch bijvoorbeeld de vroege voorstelling (in de ochtend) van Summer Palace enkele jaren geleden op het IFFR, waar ik vrijwel alleen in een zaal zat. Zo uit bed gestapt naar de film, om daarna nagenietend terug naar huis wandelen.

Vind het sociale gebeuren eromheen vaak afleidend werken (ook na een film), alhoewel een resumerend gesprek soms ook verfrissend kan werken

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11856 votes

Ik ga nooit in mijn eentje naar de bios, ik vind het veel gezelliger om met vrienden te gaan. Natuurlijk is er niks mis mee om alleen te gaan.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Ik ga wel eens alleen naar de bios ja. En dan puur omdat het een film is, waarvan ik weet dat die mijn vrienden, vrouw etc. niet zal liggen. Als ik zoiets doe, dan ga ik niet in het weekend, maar vaak aan het begin van de week als het wat rustiger is. Wat mensen dan van mij vinden kan me weinig boeien moet ik zeggen. Ik geniet wel vaak meer van de film dan moet ik zeggen, omdat je minder afgeleid wordt.

Verder ga ik ook weleens met vrienden en/ of mijn vrouw en dat is dan wel vaak in het weekend en dat vind ik ook erg gezellig. Daarnaast ga ik ook weleens met mijn dochter naar de film. Toevallig ga ik morgen naar Wall-E met haar.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik ga eigenlijk nooit meer naar de bios. De meeste films zijn toch al na een paar maanden verkrijgbaar op (import) dvd en van sommige films is er al een goeie screener te vinden als deze nog niet eens in NL draait. Bovendien vind ik het huidige bioscooppubliek vrij irritant en maal ik niet om de stelling 'sommige films moet je gewoon zien op het grote doek'. Ik maak thuis wel mijn eigen bioscoop. Ben vroeger wel een paar keer alleen geweest, maar dat waren films die niemand wilde zien, zoals bv Event Horizon of Ravenous.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik ga zelden naar de bioscoop.

Toen Curse of the golden flower net uitkwam wou ik die natuurlijk zien. Niemand wou meekomen omdat ze niet van dit soort films houden. Dan ben ik gewoon alleen gegaan. Dat is toch totaal geen probleem.

crack1

• 475 messages
  • 0 votes

Nu ga ik nooit meer naar de bio,vroeger het liefst alleen.

Rustig genieten zonder een hoop gezaag,...I Love It !

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Tof topic! Ik zit zelf namelijk ook al een tijdje met de kwestie in de maag, omdat ik omgevingsfactoren met de potentie tot afleiding nu eenmaal niet in de buurt wens te hebben. Het lijkt me echter walgelijk om in een overvolle zaal door velen met een afkeurende blik te worden aangestaard, wat niet zozeer een probleem vormt wanneer je naar een film als Antichrist zou willen vertrekken, maar des te meer in het geval van een District 9. Soit, ik ga het in de toekomst in ieder geval zeker eens proberen bij cult.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Daar zeg je mij wat. Ja, het zijn vooral jongere mensen die het blijkbaar zielig of wat dan ook vinden als iemand in zijn eentje gaat. Bij een plek waar alternatieve cinema wordt gedraaid is het wel zogezegd 'geaccepteerd'. Mij zal het in ieder geval een zorg wezen wat andere bezoekers ervan vinden.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand me raar aankeek omdat ik alleen was. En als het wel zo is, wie heeft er dan eigenlijk een probleem?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Precies. Heb wel regelmatig meegemaakt dat iemand het blijkbaar niet kon laten er commentaar op te geven.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Zavo wrote:

wie heeft er dan eigenlijk een probleem?

Ik, (negatieve) aandacht krijgen bevalt me helemaal niets. Na enkele bezoeken zal het ongemak waarschijnlijk vanzelf wegebben, maar de eerste paar keren lijkt het afkeurende staren me nochtans erg vervelend, hoezeer ik het ook relativeer.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Je overdrijft het wel een beetje Animosh, zolang je niet vergeet je aan te kleden voor je gaat, denk ik niet dat je aangestaard zal worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.