• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

No offence, maar ik denk het wel (indien je een meer commerciële film zou aanschouwen): de bioscoop is voor velen nu eenmaal een sociaal gebeuren, en binnen die conventie vallen eenlingen allicht buiten de boot (wellicht vermaald wordende door zijn motor); combineer dat met het feit dat met name jongeren hun neigingen tot het uiten van hun gevoelssuperioriteit veelal niet binnen kunnen houden, en afkerige blikken dan wel opmerkingen worden plots erg plausibel.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Kan best natuurlijk Waarom niet? Maar dan moet je je wel normaal gedragen. Mijn vriend en ik hadden afgelopen weekend een einzelgänger in de zaal (2012) die bij elke scene ging staan klappen en schreeuwen hoe geweldig de film was etc. Dat is dan weer niet de bedoeling

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Haha.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja lach maar Is toch best vervelend bij een film die ruim 2,5 uur duurt. Maar ja volgens mij was die jongen niet helemaal 100% zeg maar, en er zaten ook een paar meiden achter ons de hele tijd te kleppen over nageltjes en vriendjes, daar ergerde ik me veel meer aan, want die jongen was tenminste aan het genieten van de film.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Oké, sorry. Mjah, dat is inderdaad nogal vervelend. Het viel me bij onze voorstelling van 2012 nog mee, terwijl de zaal behoorlijk vol zat.

Ik ben zelf overigens nog nooit alleen naar de bioscoop geweest, maar natuurlijk is er niks mis mee om dat wel te doen. Als je vrienden niet van films houden houdt het al snel op denk ik. Daarnaast kan ik me best voorstellen dat mensen het bij sommige films prefereren om alleen te gaan.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Animosh wrote:

No offence, maar ik denk het wel (indien je een meer commerciële film zou aanschouwen): de bioscoop is voor velen nu eenmaal een sociaal gebeuren, en binnen die conventie vallen eenlingen allicht buiten de boot (wellicht vermaald wordende door zijn motor); combineer dat met het feit dat met name jongeren hun neigingen tot het uiten van hun gevoelssuperioriteit veelal niet binnen kunnen houden, en afkerige blikken dan wel opmerkingen worden plots erg plausibel.

Welnee, nog nooit zoiets gezien dan wel meegemaakt.

Net alsof het iemand interesseert of mensen alleen of met anderen binnen lopen...

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik ben dit jaar vaker alleen dan samen met anderen naar de bioscoop gegaan. Maar dat is inderdaad dan wel altijd bij filmhuizen. Bij de mainstream bioscopen vind ik het toch altijd wat eng en daarnaast voelt het veel leuker wanneer je bij een grote actie spektakel film het avontuur kan delen en samen kan beleven met vrienden of familie. Niet elke film zou daar geschikt voor zijn en in het geval van District 9 (heb hem nog niet gezien) lijkt het me dat je er ook prima alleen van kan genieten.

Ben in mijn eentje naar Up geweest en dat was toch een rare ervaring. Niet perse negatief, gewoon raar. Naast dat er wel een keer naar mij werd gewezen lijkt ook niemand naast je te durven zitten. Ik had een stoel in het midden van een rij genomen en dat bracht de meeste mensen gelijk in verwarring. Het geeft je toch het gevoel dat het jouw taak is om meer aan de zijkant te gaan zitten wat eigenlijk gewoon onzin is, jij hebt net zo veel betaald voor je kaartje.

Uiteindelijk zijn er twee dingen waar: 1. Mensen vinden alles wat een beetje buiten het gebruikelijke gedrag valt raar (zoals in je eentje naar de bioscoop gaan)

2. Eigenlijk kan het de meeste mensen eigenlijk helemaal niet schelen wat voor hun onbekenden mensen doen (zoals in hun eentje naar de bioscoop gaan).

Dus zelfs al vinden sommigen het vreemd, de kans groot dat het niemand echt iets kan schelen. Gewoon doen waar je zin in hebt dus

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Het kan ze inderdaad vrij weinig schelen. Maar het is meer dat je overal alleen staat, en dat je je dan een beetje opgelaten voelt. Ze vinden het inderdaad raar dat je alleen gaat. Maargoed zoals Gizzmann al zei, gewoon doen waar je zin in heb, en je niks van anderen aantrekken.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Echt nog nooit ook maar stil gestaan bij de ideeën die hier worden opgeworpen.

Anders moet je misschien een schrijfblokje en pen meenemen zodat mensen denken dat je misschien een recensent bent. .

Als je beroepsmatig gaat kan het vast wel alleen. .

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Volgens mij is het ook nog wel vrij gebruikelijk hoor, zeker bij filmhuizen, ik ga vaak alleen en meestal zitten er wel meer "Einzelgängers".

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Done! Niets aantrekken van die starende blikken. Zelf ben ik 16, maar ik zie er veel jonger uit. Als ik in mijn eentje binnenstap in een zaal waar een cinefiele of gewelddadige film speelt, kijken sommige personen in het publiek wel eens vreemd. Dan glimlach ik gewoon, kies een zitplaats en geniet van de film. Soms ga ik zelfs met mijn vader naar de bios, daar schaam ik me ook niet voor.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Wat the fuck is deze laatste discussie... Komen jullie van de maan? Of wonen jullie allemaal in Monnickendam?

Aangestaard omdat je alleen naar de bioscoop gaat? Dat klinkt als een vreemde droom, misschien een nachtmerrie als die mensen je aanstaren met bloeddoorlopen ogen en kwijl uit de mond. Maar ik vind dit echt super raar om te horen.

Jullie gaan zeker ook nooit alleen naar de kroeg? Ik wel. En naar de bioscoop ook. Dan heb ik de grootste fun.

Oh ik zie het al. Ik leef ook in zo'n tijd waar je je zou moeten schamen om met je vader een film te kijken. Jezus Christus, waarom heb jij ons verlaten... Of praat in ieder geval een keer terug. Dadadadan. Dam. Bam.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zie het probleem ook niet, bios is het laatste wat een sociaal gebeuren zou moeten zijn aangezien je heel de film je kop moet houden. Ook al houden sommigen zich hier niet aan.

Heerlijk, lekker alleen naar de bios gaan en genieten van de film.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Nou, een sociaal gebeuren is het natuurlijk wel.

Afgelopen week met mijn vader (ja echt) naar 2012 geweest. Maar liefst 3 pauzes! Dat is 3 x 2 Heineken pilsjes (a 2,50) = 15,00. Plus 3 x 3 Heineken pilsjes voor tijdens de film (a 2,50) = 22,50. Dat zijn al ruim 37 euro's aan Heineken.

Deze film is ook het verfilmde bewijs dat film tegenwoordig één saaie boel kan zijn. Mensen raken zo snel verveeld van film, zelfs in een bioscoop - dat niemand het kan opbrengen om dat kleine tijdje in het donker stil te zijn. Maar dat maakt de cinema blijkbaar wel een gezellige boel.

Die eerste scène in het vliegtuig was trouwens super cool. Vliegend door een wolkenkrabber, fucking AWESOME.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je kan er een sociaal gebeuren van maken maar een sociaal gebeuren an sich is het niet.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

kos wrote:

Als je beroepsmatig gaat kan het vast wel alleen. .

Nu ja, die zijn veelal natuurlijk wat ouder dan ik, en hoe hoger de leeftijd, hoe hoger de acceptatie van onconventies door jongeren. 't Is ridicuul, maar evenzo werkelijkheid.

Verder ken ik gerust mensen die het als absurd beschouwen om op jezelf in de bioscoop te verblijven. Het merendeel van de bevolking ziet het toch echt als een sociaal verschijnsel, en is niet bevreesd om dat te uiten.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

"Hé kijk dat dan... Daarzo... Twee rijen onder ons, ongeveer 4 naar links. Zie je 'm? Volgens mij kijkt die gast helemaal in zijn uppie naar de film. Whehehehe, wat een Mongool. Helemaal in z'n eentje naar de bioscoop. Ik gooi een propje popcorn op z'n hoofd. HAHAHAHA, zag je dat. Hij keek om, wat een retard. Helemaal alleen naar de film."

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Heerlijk.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Tayama wrote:

"Hé kijk dat dan... Daarzo... Twee rijen onder ons, ongeveer 4 naar links. Zie je 'm? Volgens mij kijkt die gast helemaal in zijn uppie naar de film. Whehehehe, wat een Mongool. Helemaal in z'n eentje naar de bioscoop. Ik gooi een propje popcorn op z'n hoofd. HAHAHAHA, zag je dat. Hij keek om, wat een retard. Helemaal alleen naar de film."

Ja, en sindsdien heb ik het als een Einzelgänger naar de bios gaan compleet afgezworen.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

LOL

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Animosh wrote:

hoe hoger de leeftijd, hoe hoger de acceptatie van onconventies door jongeren. 't Is ridicuul, maar evenzo werkelijkheid.

.

Ja, dat is wel waar.

Maar dan nog, ik kan me niet voorstellen dat jongeren het iets interesseert als een leeftijdsgenoot in zijn eentje in de bioscoop zit. Tenzij ze je misschien al kennen of het echt een uitgaansavond is of zo.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Moet eerlijk zeggen dat het mij nog nooit is opgevallen in een bioscoop dat er mensen zijn die afkeurend of opvallend naar alleengangers kijken. Laat staan die mensen gaan lastigvallen?

Wel een keertje als het om echte weirdos gaat, maar verder? Zou misschien meer een Nederlands fenomeen kunnen zijn, of ik kijk er totaal naast, maar het zou mij echt erg verbazen.

Het is hoogstens wat ongemakkelijk als alleenganger omdat iedereen net voor en na een gesprekspartner en gespreksstof heeft, terwijl je zelf maar een beetje staat rond te staren. Maar als je je daaraan stoort ligt het toch echt meer aan jezelf

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

De enige keer dat ik in m'n uppie in de bioscoop heb verkeerd - toen een jongere vriend niet werd binnengelaten, maar daarentegen werd verbannen naar Mamma Mia! - werd ik welzeker afkeurend aangekeken door enkele andere jongeren. Als ik het me goed herinner zaten ze me zelfs frontaal uit te lachen.

Onderhond wrote:

Maar als je je daaraan stoort ligt het toch echt meer aan jezelf

Nah, daarvoor is de Filmkrant in het leven geroepen. Met willekeurig in de rondte staren dan wel gericht observeren vermaak ik mezelf verder ook geweldig, dus zelfs dat zou geen probleem moeten vormen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

In je eentje uit eten gaan vind ik lastiger.

In de bioscoop kun je als je paranoia bent toch één minuut voor aanvang binnenglippen en hem meteen weer peren na afloop van de film?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Laatst ging een man alleen naar 'Public Enemies', ik zat met een vriendin 2 rijen voor hem, en achter hem zaten een paar jongeren. Die kids bleven hem maar uitlachen, spottende grappen maken, etc. Kerel zei er zelf niks van, die deed net of het hem niet boeide. (Of het was natuurlijk echt zo.) Jongeren vinden het blijkbaar hilarisch dat iemand alleen film gaat kijken. Onzin. Thuis hoef je toch ook niet bij elke film iemand naast je te hebben, waarom in de bioscoop dan wel?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zegt wel wat over het niveau van de gemiddelde Nederlandse tiener .

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Elineloves wrote:

Jongeren vinden het blijkbaar hilarisch dat iemand alleen film gaat kijken.

. Echt.... waar slaat dat op? begrijp er helemaal niks van.

Als je nu in je eentje gaat stappen of zo...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik zou nooit alleen naar de bioscoop gaan maar dat is vooral omdat ik het leuk vind om die ervaring te delen en er dan over na te praten. Naar de bioscoop gaan is niet alleen een film kijken maar ook een avondje uit wat mij betreft.

Iemand uitlachen omdat hij alleen naar de film gaat is natuurlijk nogal treurig.

Animosh wrote:

Als ik het me goed herinner zaten ze me zelfs frontaal uit te lachen.

Misschien kwam het door je taalgebruik?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

kos wrote:

(quote)

. Echt.... waar slaat dat op? begrijp er helemaal niks van.

Als je nu in je eentje gaat stappen of zo...

Tja ik vraag het me ook af. Blijkbaar is het in deze tijd belangrijk om alles met vrienden/vriendinnen te doen. Die jongeren zaten echt te jennen : 'Gelukkig heb ik vrienden waarmee ik naar de film kan!' en 'Nou, daar zit je dan als koos-vriendloos, zullen we een contactadvertentie voor hem zetten'?

Zelf hadden ze de grootste lol, voor de rest zag je ook niemand lachen want het is natuurlijk grote onzin.

Ik ben zelf ook nog nooit alleen gegaan, maar als een paar van die rotkids zo tegen mij zouden doen, had ik mijn mond wel even opengetrokken denk ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.